جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1389/04/30 - روزنامه سراسري صبح ايران (چهار شنبه) نسخه شماره 3648


خبر


دايره المعارف آموزش عالي

با تشريح نحوه برگزاري
مراکزرفع نقص کارت آزمون پزشکي دانشگاه آزاد اسلامي اعلام شد


تاريخ توزيع کارت وجزئيات برگزاري آزمون ارتقاي دستياري اعلام شد

اعلام تاريخ توزيع کارت وبرگزاري
کنکور کارشناسي ناپيوسته سال 89 دانشگاه هاي دولتي

توکلي خبر داد:
شرايط تحصيل داوطلبان کنکور فني و حرفه اي در موسسات غيرانتفاعي اعلام شد


 خبر  


تاريخ نتايج نهايي آزمون کارشناسي ارشد پزشکي اعلام شد
 گروه آزمون وسنجش
: مرکز سنجش آموزش پزشکي وزارت بهداشت تغييرات کليد اوليه آزمون کارشناسي ارشد گروه پزشکي در سال 89 را در 41 رشته منتشر کرد.
به گزارش مهر، آزمون ارشد پزشکي طي روزهاي 27 و 28 خردادماه در 51 رشته برگزار شد که در اين بررسي تغييرات کليد اوليه در 41 رشته از ميان 51 رشته امتحاني در اين دوره منتشر شده است.
بر اين اساس تنها در رشته آموزش بهداشت اعتراضي وارد نبوده است و در ساير 40 رشته ديگر موارد متعددي از حذف سئوالات و اعلام گزينه صحيح اعلام شده است.
به گفته دکتر محمدعلي محققي معاون آموزشي وزير بهداشت مجموع ظرفيت پذيرش در سال جاري در مقطع کارشناسي ارشد دو هزار و 696 نفر است که با توجه به ظرفيت يک هزار و 816 نفري سال گذشته 48 درصد رشد داشته است. نتايج نهايي آزمون کارشناسي ارشد گروه پزشکي شهريورماه اعلام مي شود.
 
 تاريخ ونحوه ثبت نام آزمون زبان عمومي وزارت بهداشت اعلام شد 
گروه آزمون وسنجش
: رييس مرکز سنجش آموزش پزشکي از برگزاري ششمين و هفتمين دوره آزمون زبان انگليسي عمومي وزارت بهداشت MHLE   در 16 مهر ماه در دانشگاه علوم پزشکي ايران خبر داد. 
دکتر نسل سراجي در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به آغاز ثبت نام از روز شنبه دوم مرداد ماه، گفت: ثبت نام اين آزمون به صورت اينترنتي از طريق سايت مرکز سنجش آموزش پزشکي به نشانيwww.sanjeshp.irانجام مي شود. 
وي با تاکيد بر اينکه ثبت نام آزمون پس از تکميل ظرفيت، متوقف خواهد شد، اظهارکرد: داوطلبان بايد فيش بانکي، کارت ملي و صفحه اول شناسنامه خود را اسکن و از طريق نشاني الکترونيکي mhlesanjeshp.irبه مرکز سنجش آموزش پزشکي ارسال کنند. 
سراجي افزود: عدم ارسال مدارک به منزله انصراف از شرکت در آزمون است و ثبت نام الکترونيکي، داشتن کد رهگيري و هم چنين پرداخت هزينه شرکت در آزمون، بدون ارسال مدارک لازم فاقد اعتبار است و مجوز شرکت در آزمون نخواهد بود. 
وي در خاتمه تاکيد کرد: در صورت مفقود شدن فيش بانکي، داوطلب ملزم به پرداخت دوباره هزينه ثبت نام است. 
 
رئيس سازمان سنجش خبر داد:
دانشگاههاي تهران و کلانشهرها ظرفيت کنکور را کاهش مي دهند
 گروه آزمون وسنجش
: رئيس سازمان سنجش آموزش کشور درباره کاهش ظرفيت دوره کارشناسي در دانشگاههاي کلانشهرها گفت: دانشگاههاي تهران و کلانشهرها که شامل 10 دانشگاه برتر کشور مي شود براي پذيرش در سال تحصيلي جديد به اين روش عمل مي کنند.
محمدحسين سرورالدين در گفتگو با مهر افزود: ظرفيتهاي کنکور سراسري تا کنون به طور دقيق مشخص نشده است اما به طور قطع مي توان گفت که ظرفيت کارشناسي در کشور به هيچ وجه کم نخواهد شد بلکه در کل افزايش نيز مي يابد.
وي اظهار داشت: تنها تفاوت در ظرفيت ها توزيع آنها بين دانشگاهها است.
رئيس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از دانشگاههاي مادر که امکانات و استعداد خوبي براي توسعه تحصيلات تکميلي دارند خواسته شده که از امکانات خود در زمينه تحصيلات تکميلي استفاده کنند و ظرفيت کارشناسي را کاهش دهند.
وي اظهار داشت: دانشگاههاي تهران و کلانشهرها که شامل 10 دانشگاه برتر کشور مي شود براي پذيرش در سال تحصيلي جديد به اين روش عمل مي کنند.
 
اخذ مجوز 11 رشته جديد در هنرستان
 فني و حرفه اي سما دانشگاه آزاد اسلامي واحد قائمشهر
گروه آزمون وسنجش
: هنرستان فني و حرفه اي سما قائمشهر که ازسال 1382 فعاليت آموزشي خويش را آغاز نموده است ، با اخذ مجوز4 رشته جديد درمرحله اول و اخذ 7 رشته در مرحله دوم مي تواند در سال تحصيلي 90-89 دانش آموز جذب نمايد.
اين هنرستان که در سالهاي 89-88  در دو  رشته کامپيوتر و حسابداري هنرجو مي پذيرفت ، هم اکنون با استقرار رشته هاي الکتروتکنيک ، الکترونيک ، نقشه کشي ، معماري ، گرافيک ، تاسيسات ، مکانيک خودرو ساختمان ساخت و توليد ، امور دامي ، امور زراعي و باغي  وسينما  با داشتن امکانات آزمايشگاهي و کارگاهي مجهز که طي 6 ماه گذشته تاکنون توسط حوزه معاونت سما دانشگاه آزاد اسلامي خريداري و در حال نصب مي باشد ، مي تواند با توجه به ارتقا» کيفيت آموزشي و مهارتي خويش دانش آموز جذب نمايد.
 
يک عضو هيات علمي دانشگاه آزاداسلامي : 
کنکور يکي از ملاکهاي تشخيص رتبه علمي
هر جامعه است
گروه آزمون وسنجش
: يک عضو هيات علمي دانشگاه آزاداسلامي شوشتر کنکور را رقابتي آگاهانه درجهت متمايز ساختن طبقه بندي اطلاعات و آگاهيهاي فردي  و نيز عامل مهمي در پويايي جامعه دانست.
به گزارش آناعظيم جاروسايي عضو هيات علمي گروه تربيت بدني واحد شوشتر ضمن تعريفي کلي و اجمالي از کنکور گفت: فرايند کنکور يا به عبارتي آزمونهاي مختلف در معناي رقابت و مسابقه اي در به نمايش گذاشتن اطلاعات و آگاهيهاي عملي و نظري است که افراد با روي آوردن به آن درواقع به نوعي قابليتها و توانمنديهاي خودرا در زمينه هاي مختلف با ديگران به رقابت مي گذارند.
عظيم چاروسايي با اشاره به ديدگاههايي که در رابطه با حذف  کنکور مطرح است خاطرنشان کرد کنکور را مي توان در ابعاد مختلف بررسي و تحليل کرد وصرفا کنکور منحصر به سد ورود علاقمندان به دانشگاهها نيست بلکه مي توان از کنکور به عنوان رقابتي سالم در ورود داوطلبان به دانشگاههاي مختلف  ياد کرد بدين معنا که در اين فرايند رقابتي افراد آگاهتر و برخوردار از اطلاعات و معلومات بهتر امکان تحصيل در دانشگاههاي معتبرتر را به دست مي آورند  .
وي از کنکور به عنوان يکي از ملاکهاي  تشخيص رتبه علمي هر جامعه نام برد و افزود در بررسي و ارزيابي ملل و جوامع مختلف در مقوله سطح علمي و آموخته ها نحوه برگزاري و کيفيت مطالب طرح شده در آزمونهاي دانشگاهي مد نظر قرار مي گيرد و مسلما جوامع برخوردار از کنکورهاي پرمغزو پرمحتوا جايگاه ويژه اي در ارزيابي علمي خواهند داشت.


 دايره المعارف آموزش عالي 

استقلال علمي وآموزشي دانشگاهها
( قسمت صدوسيزدهم ) 
وزارت بهداشت نيز از طريق مايه کوبي مداوم وافزايش آگاهي افراد در مورد بهداشت و پيش گيري از بيماري در مدارس در برنامه هاي آموزشي شرکت وبا همکاري وزارت آموزش وپرورش و ورزش ،سياست هاي توسعه منابع انساني بخش بهداشت را که در ايالتها اجرا مي شود تعيين مي کند . وزارت دفاع نيز مدارس ابتدايي ومتوسطه اي دارد که نام نويسي در آنها براي همگان آزاد است وبراي دانش آموزاني که قصد دارند در سطح پيشرفته تري يک شغل نظامي را دنبال کنند ،آموزشهاي مناسبي عرضه مي کند .وزارت دفاع امکان تحصيلات عالي را براي شاخه هاي مختلف نيروهاي ارتشي فراهم مي آورد . وزارت ارتباطات از طريق پخش برنامه هاي آموزشي از راديو وتلويزيون در دورترين نقاط کشور وافزايش وبهبود مهارتهاي حرفه اي معلمان در فعاليت هاي آموزشي شرکت مي کند . موسسات آموزش عالي دولتي براي اداره خود به حکومت فدرال ،ايالات ويا شهرداريها وابسته اند . درکنار اين موسسات ، موسسات خصوصي نيز به آموزش مشغول اند . اجازه تاسيس موسسات خصوصي آموزش عالي برعهده دولت برزيل است که بدين وسيله شوراهاي آموزش ايالتي به ايالات وشهرداريها اجازه و تاسيس موسسات آموزش عالي را مي دهند .  وزارت آموزش وپرورش به اتفاق نمايندگان بخش هاي مختلف براي تعريف استقلال دانشگاهها وموسسات آموزش عالي لايحه اي را تنظيم کردند و دربيستم دسامبر1996 به تصويب رساندند . به موجب اين قانون دانشگاهها بايد از استقلال علمي وآموزشي ونيز آزادي عمل در مديريت مالي وداراييها برخوردار باشند . بر اين اساس ،به موسسات اجازه داده مي شود تا در تعيين اهداف فرهنگي ،هنري وفناوري ،علمي وآموزشي ،تعيين طدح ها وبرنامه هاي پژوهشي وسازمان دهي دوره ها وبرنامه هاي آموزشي مستقل عمل کنند . اين استقلال اجرايي ،ظرفيت تعريف سازمان دهي نهايي موسسه به ساده ترين شيوه ونيز سياستهاي اجرايي کلي وتشريح قوانين وضوابط موسسه به ساده ترين شيوه ونيز سياست هاي اجرايي کلي وتشريح قوانين وضوابط موسسه ،فرايند مورد استفاده در انتصاب روسا وتعيين شرايط کاري وکارکنان را شامل مي شود . استقلال ،مديريت مالي وداراييها ،پيشنهاد واجراي بودجه موسسه، وپيروي از محدوديت هاي مالي نهاد حمايت کننده از موسسه را در بر مي گيرد . ارزشيابي نه تنها براي سنجش موسسات بلکه براي همه نهادهاي نظام آموزش ملي مهم هستند وتاثير زيادي بر تنظيم سياستها ودستورالعملها دارند .
 وزارت آموزش وپرورش
 وزارت آموزش وپرورش طبق قانون نظام ملي ارزشيابي دوره هاي آموزشي را تاسيس کرد که با استفاده از شيوه ها ومعيارهاي وسيع ،کيفيت وکارايي آموزش ،پژوهش وفعاليت هاي خدماتي را ارتقا» مي بخشد واز ارزشيابي دوره اي موسسات وبرنامه هاي کارشناسي حمايت مي کند . امتحانات يکي از رويدادها ومعيارهايي است که بر اساس حداقل محتواي مورد نياز براي هر دوره برگزار مي شود . نتايج بدست آمده از نياز براي هر دوره برگزار مي شود . نتايج بدست امده از امتحاناتي که دانشجويان داده اند ضابطه اي براي ارزشيابي موسسه محسوب مي شود . براي دوره هاي کارشناسي ارشد ودکتري از بيست سال پيش تاکنون نظام ارزشيابي نظام مند وجود داشته است . دوره هاي آموزشي ازA  تا E رتبه بندي مي شوند . بنياد هماهنگي تقويت کارکنان آموزش عالي با هدف هماهنگ کردن اقدامات بهبود کيفيت کارکنان آموزشي ايجاد شده ونظامي را جهت نظارت وارزشيابي دوره هاي تحصيلات تکميلي به اجرا در مي آورد . کميته هاي متخصصان هر ساله بر اساس اطلاعات بدست آمده از برگه هاي استانداردي که موسسات براي بنياد هماهنگي تقويت کارکنان آموزش عالي تهيه مي کنند وهمچنين بر اساس اطلاعات بدست آمده از گزارشهاي بازديدهاي دوره اي مشاوران ،دوره هاي دکتري وکارشناسي ارشد را ارزيابي مي کنند . هدف از چنين اقداماتي تضمين شرايط لازم براي ادغام رويه هاي ارزيابي مختلف براي بررسي ونظارت بر خط مشي هاي آموزشي سطوح مختلف است .
ارزيابي عملکرد دانشگاهها شيوه اي براي بررسي وارتقاي برنامه هاي علمي واجتماعي آنهاست که مي تواند کيفيت برنامه هاي اجرا شده را بهبود ببخشد . شاخص هاي ارزيابي موسسات شامل آموزش ،پژوهش ، خدمات ومديريت دانشگاه است .
تامين منابع مالي
منابع مالي نظام آموزشي از طريق بخش دولتي اجرايي در سطح فدرال ،ايالت وشهرداريها به صورت مستقيم وغير مستقيم ) وبخش  خصوصي وپرداخت شهريه تامين مي شود . مهم ترين منابع مالي دولتي آموزش وپرورش عبارتند از بخش فدرال ،بخش فدرال از سه طريق در تامين منابع مالي آموزش مشارکت مي کند .   تحليل منابع مالي که در سطح دولت فراهم شده است نشان مي دهد که سهم بخش هاي مختلف در تامين منابع مالي به ترتيب ايالتها با بيشترين سهم شهرداريها وفدرال بوده است . آموزش ابتدايي بيشترين سهم از سرمايه گذاريها را تقريبا به خود اختصاص داده است وبعد از آن آموزش عالي 25% آموزش متوسطه و5% پيش دبستان و4% سرمايه گذاريها را تشکيل مي دهند . ايالتها بيشترين سرمايه گذاري را در آموزش ابتدايي ، شهرداريها در آموزش پيش دبستاني وفدرال در حفظ شبکه آموزش عالي داشته اند . متوسط سهم بخش خصوصي در آموزش ابتدايي 350 رئال ،آموزش متوسطه 750 رئال وآموزش عالي 2500 رئال است . کل هزينه بخش خصوصي حدود20% سرمايه گذاري بخش دولتي برآورد شده است .
 موسسات آموزش عالي
 آموزش عالي در دانشگاههاي فدرال ،ايالتي وابسته به شهرداري ،وابسته به کليسا وخصوصي وساير موسسات بنيادها ، فدراسيونها وتشکيلات مستقل عرضه مي شود . دانشگاهها مرکب از دانشکده ها ومدارس عالي است وسازمان داخلي آنها بر گروههايي استوار است که با دانشکده ها ، مدارس يا مراکز در ارتباط اند . فدراسيونها انجمن هايي ازموسسات هستند که دوره هاي متنوع تري را با کارايي اداري بيشترعرضه مي کنند .موسسات آموزش عالي شامل دانشکده ها، مدارس ،مراکز،مدارس عالي يا انستيتوهاست که بيشترخصوصي هستند ، تعداد دانشجوي محدودي دارند ودر يک يا دو رشته آموزش مي دهند . نظام آموزش عالي 893 موسسه دارد که ازاين تعداد 127 موسسه را دانشگاهها 87 موسسه را فدراسيونهاي دانشکده ها و مدارس تلفيقي تشکيل مي دهند . دانشگاهها علاوه برعرضه آموزش عالي تخصصي موظف اند پژوهشهاي بنيادي وکاربردي را ارتقا داده وخدماتي را در قالب واحد هاي درسي وساير فعاليتها عرضه کنند . دانشگاههاي برزيل آموزشهاي خود را در انواع برنامه هايي نظير  آموزش معلمان ،علوم انساني ،هنرهاي زيبا ، معماري وحقوق ورشته هاي ديگر را عرضه مي کند. موسسات خصوصي آموزش عالي اغلب رشته هاي علوم آموزشي -کاربردي را تدريس مي کنند . حال آنکه ساير رشته ها بجزعلوم کشاورزي در بيشتر موسسات عالي عرضه مي شود . در ضمن بين موسسات دولتي وخصوصي تعادل وجود دارد . مهم ترين چالشي که دانشگاه با آن مواجه است گنجاندن آموزش ،تحقيق وتوسعه است وعرضه دروس دوره کارشناسي در چارچوب برنامه آموزشي دانشگاه است . هر چند مطالعات وبررسيهاي دهه 1990 نشان مي دهد که برزيل تنها 6%از توليد ناخالص ملي خود را صرف تحقيق وتوسعه کرده است .
مراحل ومدارک تحصيلي 
تحصيلات آموزش عالي در برزيل مشتمل بر بخشهاي دانشگاهي ، غير دانشگاهي وغير سنتي است .
پذيرش دانشجو
ورود به دانشگاهها ودست يابي به آموزش عالي مستلزم داشتن مدرک پايان متوسطه است . متقاضيان بايد براي ورود به موسسات آموزش عالي يک آزمون ورودي را نيز با موفقيت بگذرانند . طبقه بندي ورتبه بندي شرکت کنندگان بر اساس ميانگين نمره هاي بدست آمده درآزمون انجام مي شود . آزمون ورودي را موسسات دولتي با سازمان دهي وزارت آموزش وپرورش در تاريخ مشخصي برگزار مي کنند . موسسات خصوصي نيز ممکن است تاريخ ثابتي براي آزمون داشته باشند . دانشجويان خارجي براي ورود به موسسات آموزش عالي بايد مدرک متوسطه داشته باشند که آموزش وپرورش برزيل آن را به رسميت شناخته باشد . به علاوه بايد در آزمون ورودي مشتمل بر زبان پرتغالي ،تاريخ برزيل وزبانهاي خارجي شرکت کنند . دانشجويان کشورهاي امريکاي لاتين ،افريقا وکشورهاي آسيايي که با برزيل توافق نامه فرهنگي دارند از آزمون وپرداخت شهريه ورودي معاف هستند اما بايد به زبان پرتغالي تسلط داشته باشند . دانشجويان خارجي مي توانند از همه تسهيلاتي که دانشجويان برزيلي برخوردارند استفاده کنند . دست يابي به حرفه ها ومشاغل ،بر اساس پذيرش مدرک دانشگاهي ،مجوز قانوني اقامت وتاييد شوراي حرفه اي امکان پذير است . دست يابي به تحصيلات بالاتر از کارشناسي مشروط به داشتن مدرک علمي فوق ديپلم وکارشناسي وگذراندن آزمون در هر دوره است .
اعضاي هيئت علمي
در سطح کارشناسي 141400 پست آموزشي وجود داشت که استادان با مدارک مختلف آن را پر کرده اند : دارندگان مدرک دکتري 1/15% ودارندگان مدرک کارشناسي ارشد 7/23 % ودارندگان تخصصهاي کارشناسي 6/35 ،دارندگان مدرک زير کارشناسي نيز 0/19% برآورد شده است . استادان آموزش عالي که در دو سطح بالاتر از کارشناسي ارشد ودکتري آموزش داده مي شوند . بر اساس مدرک وسابقه رتبه هاي مختلفي دارند دستيار استاد يا کمک استاد که فقط داشتن اولين مدرک آموزش عالي براي وي کافي است استادان مشاور که بايدمدرک کارشناسي ارشد داشته باشند وسرانجام پس از اينکه فرد در يک دوره طولاني ،شايستگي خود را اثبات کرد ودر آزمون رقابتي شرکت نمود ،با تدوين رساله اي مستقل ،مدرک دکتري به وي اعطا مي شود . داشتن مدرک دکتري شرط لازم براي تدريس در مقطع کارشناسي ارشد تدريس مي کنند مدارج علمي خود را از دانشگاههاي برزيل وخارج از آن در ايالات متحده اخذ کرده اند .  تعداد ساعات کار استادان ، بر اساس قراردادي تعيين مي شود که بين استاد و موسسه مربوط منعقد مي شود . در بخش دولتي اين قرار دادها براي استادان پاره وقت بيست ساعت وبراي استادان تمام وقت چهل ساعت در نظر گرفته شده است . ساعت کار با توجه به سياست هاي موسسه ممکن است شامل تدريس ،تحقيق وخدمات باشد .


 با تشريح نحوه برگزاري
 مراکزرفع نقص کارت آزمون پزشکي دانشگاه آزاد اسلامي اعلام شد 

با حمد وسپاس به درگاه خداوند متعال وآرزوي توفيق براي داوطلبان آزمون پزشکي سال 1389 بدين وسيله به اطلاع مي رساند:
  1- آزمون پزشکي سال 1389 در دو نوبت صبح وعصرجمعه 89/5/1 در سراسر کشور برگزار مي شود .داوطلبان اين آزمون از ساعت 11 صبح روز سه شنبه 89/4/29 مي توانند با مراجعه به پايگاه اينترنتي مرکز آزمون به آدرسwww.azmoon.org و وارد نمودن اطلاعات ثبت نامي ،کارت ورود به جلسه خود را دريافت نمايند .
تذکر1 : دريافت کارت ورود به جلسه از طريق پايگاه مذکور تا يک ساعت قبل از شروع آزمون امکان پذير خواهد بود .
تذکر2: داوطلبان مي بايست علاوه بر کارت ورود به جلسه ،راهنماي آزمون وهشدارهاي حفاظتي را نيز از طريق همان پايگاه دريافت ومندرجات آن را به طور دقيق مطالعه نمايند .
2- چنانچه داوطلبان پس از مشاهده وتهيه پرينت کارت ورود به جلسه ، مغايرتي در مندرجات آن از نظر مشخصات فردي ،دين ،زبان خارجه ويا عکس ملاحظه نمودند لازم است آن دسته از داوطلبانيکه حوزه تهران را به عنوان محل برگزاري آزمون انتخاب نموده اند مطابق جدول شماره (1) وداوطلباني که يکي از واحدهاي دانشگاهي خارج از تهران را به عنوان حوزه امتحاني انتخاب نموده اند به آدرس محل واحد دانشگاهي انتخابي خود مراجعه ونسبت به رفع نقايص موجود اقدام نمايند (آدرس کليه واحدهاي مجري در دفترچه راهنماي آزمون ورودي سراسري(پزشکي)سال 1389 درج شده است ).
3- زمان رفع نقص کارت ورود به جلسه از روز سه شنبه 89/4/29 الي پنج شنبه 89/4/31 (صبح ها از ساعت 9/00 الي 13/00 وبعد از ظهرها از ساعت 14/00 الي 18/00 )مي باشد .


 تاريخ توزيع کارت وجزئيات برگزاري آزمون ارتقاي دستياري اعلام شد  

گروه آزمون وسنجش : توزيع کارت ورود به جلسه آزمون ارتقاي دستياري سال 89 از ساعت 12 ديروزسه شنبه 29 تيرماه آغاز و تا امروز30 تير در محل دانشگاه هاي علوم پزشکي مجري آزمون ادامه دارد.
به گزارش مهر، آزمون ارتقاي دستياران دوره تخصصي پزشکي فردا پنجشنبه 31 تيرماه در دانشگاه هاي علوم پزشکي که به تربيت دستيار اشتغال دارند برگزار مي شود. کارت آزمون در برخي از دانشگاههاي علوم پزشکي به صورت الکترونيکي و در برخي ديگر به صورت دستي توزيع مي شود. 
نتايج آزمون کتبي و جمع بندي آن از سوي دانشگاهها به دستياران و در نهايت دبيرخانه شوراي آموزش پزشکي و تخصصي اعلام مي شود در اين دوره 6 مرداد ماه نتايج آزمون به دستياران اعلام مي شود.
آزمون ارتقاي دوره دستياري به منظور ارتقاي دستياران رشته هاي تخصصي پزشکي از يک سال به سال بالاتر برگزار مي شود و در اين دوره 30 دانشگاه مجري برگزاري آزمون هستند. آزمون ارتقاي دستياري شامل دو بخش ارزيابي درون دانشگاهي و آزمون کتبي است. بخش ارزيابي درون دانشگاهي از سوي گروههايي که دستيار در آن مشغول به تحصيل است، انجام مي شود و آزمون کتبي تحت نظارت دبيرخانه شوراي آموزش پزشکي و تخصصي و از سوي دانشگاههايي که دستيار در آن مشغول به تحصيل است برگزار مي شود مجموع نمره هاي ارتقاي هر سال 300 است که 50 درصد کل نمره مربوط به ارزيابي درون دانشگاهي و 50 درصد ديگر به آزمون کتبي اختصاص دارد.  ملاک مقايسه براي آزمونهاي ارتقاي دستياري ميانگين نمره 20 درصد شرکت کنندگان برتر هر رشته در هر دانشگاه که بالاترين نمرات را کسب کرده اند، است و دستياراني که در طول دوران دستياري سه بار در آزمون ارتقاي دستياري مردود شوند از سيستم آموزش تخصصي باليني پزشکي اخراج خواهند شد.


 اعلام تاريخ توزيع کارت وبرگزاري
 کنکور کارشناسي ناپيوسته سال 89 دانشگاه هاي دولتي 

گروه آزمون وسنجش : معاون اجرايي سازمان سنجش آموزش کشور با تشريح برخي جزئيات آزمون کارداني به کارشناسي ناپيوسته سال 1389 گفت: آزمون کارداني به کارشناسي سال 89 براي گروههاي آموزشي مختلف در روز پنجشنبه 7 مردادماه برگزار مي شود.
حسين توکلي در گفتگو با مهر، با بيان اينکه 189هزار نفر در اين کنکور ثبت نام کرده اند، گفت: اين آزمون صبح و بعدازظهر پنجشنبه در 35 شهرستان کشور برگزار مي شود.
معاون اجرايي سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: سئوالات کنکور کارداني به کارشناسي ناپيوسته به صورت تستي طراحي و مانند کنکور سراسري دفترچه سئوالات شخصي سازي شده است.  وي درباره زمان توزيع کارت اين آزمون نيز گفت: کارت ورود به جلسه کنکور کارداني به کارشناسي طي روزهاي 4 تا 6 مردادماه از طريق سايت سازمان سنجش آموزش کشور به نشاني www.sanjesh.orgتوزيع مي شود.


 توکلي خبر داد:
 شرايط تحصيل داوطلبان کنکور فني و حرفه اي در موسسات غيرانتفاعي اعلام شد  

گروه آزمون وسنجش : معاون اجرايي سازمان سنجش آموزش کشور شرايط و ضوابط تحصيل داوطلبان کنکور فني و حرفه اي سال 89 را در موسسات آموزش عالي غيردولتي غيرانتفاعي تشريح کرد.  حسين توکلي در گفتگو با مهر، افزود: در آزمون دوره هاي کارداني نظام جديد سال 1389 موسسات غيردولتي - غيرانتفاعي در 27 رشته امتحاني شامل دانشجو مي پذيرند.  وي الکترونيک - کد 11، الکتروتکنيک - کد 12، کامپيوتر(نرم افزار) - کد 14، ساخت و توليد - کد 15، نقشه کشي عمومي - کد 16، مکانيک خودرو - کد 17، صنايع فلزي - کد 18، تاسيسات - کد 19، صنايع چوب و کاغذ -کد 20، ساختمان (کارهاي عمومي ساختمان) - کد 22، نقشه کشي معماري - کد 23، نقشه برداري - کد 24، صنايع شيميايي - کد 25، متالورژي - کد 27، الکترونيک و مخابرات دريايي - کد 31، حسابداري بازرگاني - کد 33، امور اداري - کد 34، کودکياري - کد 35، مديريت خانواده - کد 36، طراحي و دوخت - کد 37، تربيت بدني - کد 38، گرافيک - کد 39، هنرهاي تجسمي - کد 40، امور دامي - کد 43، امور زراعي و باغي - کد 48، ماشين هاي کشاورزي - کد 50، صنايع غذايي - کد 51 را رشته هاي موسسات غيرانتفاعي براي پذيرش دانشجوي فني و حرفه اي اعلام کرد.
معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نظام درسي موسسات آموزش عالي غيردولتي غيرانتفاعي نظام واحدي و براساس نظام آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري خواهد بود و به فارغ التحصيلان مدرک مربوط برابر ضوابط وزارت علوم، تحقيقات و فناوري اعطا خواهد شد و از پذيرفته شدگان شهريه اخذ خواهد شد.  وي اظهار داشت: براي دانشجويان مردي که از نظر خدمت وظيفه عمومي منع قانوني نداشته باشند، معافيت تحصيلي صادر خواهد شد و داوطلباني که هم اکنون مشغول خدمت هستند در صورت پذيرفته شدن و نداشتن غيبت قبل از اعزام به خدمت، ترخيص خواهند شد.  توکلي افزود: موسسات آموزش عالي غيردولتي غيرانتفاعي هيچگونه تعهدي در قبال تهيه و تامين مسکن، خوابگاه و غذاي دانشجويان ندارند.  وي اظهار داشت: دانشجويان موسسات آموزش عالي غيردولتي غيرانتفاعي تابع مقررات آموزشي دانشجويان موسسات آموزش عالي هستند مگر در مواردي که در آيين نامه طرح ايجاد موسسات ذيربط مستثني شده است.
معاون سازمان سنجش با بيان اينکه دانشجويان مي توانند از وام تحصيلي مطابق با آيين نامه وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري و در صورت تخصيص بودجه استفاده کنند، گفت: انتقال و تغيير رشته دانشجويان در صورت موافقت اين موسسات آموزش عالي غيردولتي  غيرانتفاعي، منحصرا به موسسات غيرانتفاعي با رعايت ضوابط و آيين نامه هاي مربوط امکان پذير خواهد بود.


 
سياسي
خبرو دانشگاه
دانش وپژوهش
اقتصادو بازار
مرزپرگهر
دريچه هنر
آموزش وسنجش
ورزشي ودرقلمرو ورزش
آگهي هاي روزنامه