جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1389/12/26 - روزنامه سراسري صبح ايران (پنجشنبه) نسخه شماره 3838


اخبار هنري


پايان تصويربرداري «چهارچرخ» در نوروز 90


«تام هنكس» در «گروگان دزد دريايي سومالي» بازي مي‌كند


«آتشکار»، جدال سنت و مدرنيته در قالب طنز


پخش «مختارنامه» پس از نوروز


داستان «نار» جلوي دوربين مي رود


كناره‌گيري «بالدوين» از «مردان سياهپوش3 »


مايکل مور در دادگاه


 اخبار هنري 

مسعود كيميايي دوباره راهي بيمارستان شد

مسعود كيميايي كارگردان كهنه كار سينماي ايران بار ديگر به دليل عارضه قلبي راهي بيمارستان شد. به گزارش ايرنا، مسعود كيميايي كارگردان سينماي ايران كه چندي پيش به دليل عارضه قلبي در بيمارستان دي بستري و پس از بهبود نسبي از اين بيمارستان مرخص شده بود، بار ديگر از 20 اسفندماه در بيمارستان جم بستري شده است. يكي از پرستاران اين بيمارستان در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: كيميايي به دليل مشكل قلبي به بخش مراقب هاي ويژه اين بيمارستان منتقل و ديروز به بخش منتقل شد. وي افزود: حال عمومي اين كارگردان سينما خوب است و هم اكنون براي بهبود، داروهاي لازم را مصرف مي كند. به گفته اين پرستار دقيقا مشخص نيست كيميايي چه زماني از اين بيمارستان مرخص مي شود. كيميايي متولد 1320 تهران است. وي حرفه فيلمسازي را با دستياري ساموئل خاچيكيان در فيلم 'خداحافظ تهران' آغاز كرد. او نخستين تجربه حرفه اي خود را در فيلم 'بيگانه بيا' آموخت. او با ساختن فيلم 'قيصر' گام در مسير ديگر نهاد، در حقيقت كيميايي را مي توان آغازگر موج نوي سينماي ايران ناميد. وي جزو فيلمسازاني است كه به سينماي داستان پرداز تعلق دارد. شاخصه كيميايي معرفي تعداد زيادي بازيگر به سينماي ايران است. از ديگر فعاليت هاي وي مي توان به داستان نويسي نيز اشاره كرد. خط قرمز،تيغ و ابريشم، دندان مار، ردپاي گرگ، سلطان، مرسدس، اعتراض، سربازهاي جمعه، رئيس، محاكمه در خيابان، و جرم از جمله آثار اين كارگردان كهنه كار سينماي ايران است. كيميايي با فيلم جرم در بيست و نهمين جشنواره بين المللي فيلم فجر سيمرغ بلورين بهترين فيلم اين جشنواره را به خود اختصاص داد.

به تهيه‌كنندگي و كارگرداني احمد عبداللهيان؛

تله‌فيلم «سياه، سفيد» به مرحله صداگذاري رسيد

با پايان تدوين فيلم تلويزيوني «سياه، سفيد» به تهيه‌كنندگي و كارگرداني احمد عبداللهيان‌بلوچي، صداگذاري آن آغاز شد.به گزارش فارس، «سياه، سفيد» با مضموني اجتماعي درباره دختر جواني‌ است كه محكوم به اعدام شده و 24 ساعت پاياني زندگي خود را سپري مي‌كند، در حالي كه وكيل تسخيري او به دنبال رضايت گرفتن از خانواده مقتول است اما ... اين فيلم تلويزيوني طي 15 روز تصويربرداري شده و تدوين آن نيز توسط شهاب بشيري به پايان رسيده است. هم‌اكنون صداگذاري اين فيلم توسط جواد غلامرضايي انجام مي‌شود و همزمان رهان ابراهيم‌پور مشغول ساخت موسيقي متن «سياه، سفيد» است تا فيلم هر چه زودتر آماده پخش شود. «سياه، سفيد» از دو زاويه روايت شده تا مخاطبان با توجه به برداشت خود، پايان فيلم را قضاوت كنند. در اين فيلم راشين شاد، سميرا جفرودي، مهدي عطايي، سحر حسيني، آرش عبداللهيان، راضيه راستگو، احمدرضا جعفري، رضا پورحسين، ياسمن جفرودي، شهاب رشيدي‌نژاد، فاطمه بهبودي، مژگان رضايي، سانيا فرزين، فاطمه وفائيان و بهار خدمتي به ايفاي نقش مي‌پردازند. عوامل پروژه «سياه، سفيد» عبارتند از: تهيه‌كننده، فيلم نوشته و كارگردان: احمد عبداللهيان‌بلوچي، مشاور فيلمنامه: بابك علي‌اصغرزاده، تصويربرداري: حسين بدرطالعي، دستيار كارگردان و برنامه‌ريز: مهيار ياري، تدوين: شهاب بشيري، صداگذاري و ميكس: جواد غلامرضايي، طراح چهره‌پردازي: مرتضي غلامي، موسيقي: رهان ابراهيم‌پور، مدير تداركات: مهدي عطايي، عكاس: مريم حيدري، منشي صحنه: مجيد قاسمي، ياسمن جفرودي، دستيار چهره‌پردازي: سميرا جمال‌پور، دستيار صداگذاري: مهدي جهانمردي، پشتيباني توليد: مصطفي عاقل‌منش، فرناز بهمني، صدا: پارسا بشردوشت، دستيار تدوين: وحيد شيخي، دستياران تصوير: محمدرضا خورشيدي، شهباز باقري، حمل و نقل: مجتبي پورعباس، مديران توليد: آرش عبداللهيان، مجريان طرح: افشين عبداللهيان، حسين مدحت. عبداللهيان فيلم تلويزيوني «طلاهايي كه آب شد» را در نوبت پخش دارد. او هم‌اكنون مشغول نگارش فيلمنامه‌اي اجتماعي است تا آن را با حضور چند بازيگر مطرح جلوي دوربين ببرد.

فيلم «ساحل گمشده» در کيش کليد خورد

تصويربرداري تله فيلم "ساحل گمشده" به کارگرداني و نويسندگي علي کلانتري در کيش کليد خورد. به گزارش مهر، علي کلانتري با بيان اينکه اين فيلم تلويزيوني 45 روز پيش‌توليد داشته است، گفت: با توجه به برنامه‌ريزي‌هايي که صورت گرفته ساحل گمشده در مدت 40 روز تصويربرداري خواهد شد. مهمترين لوکيشن‌هاي اين فيلم روي آب است که تمهيدات لازم براي تصويربرداري حرفه اي صورت گرفته است.کارگردان درباره اين فيلم گفت: فرهاد در شرايط مدرن و امروزي و هامون در فضاي بومي و سنتي جزيره روزگار مي‌گذرانند. ساحل دختر خوانده فرهاد در دريا غرق مي‌شود و هامون که ناخداي لنج است سعي دارد او را نجات دهد اما تلاش او بي‌فايده است، مرگ ساحل فرهاد را از زنش دور و به هامون نزديک تر مي‌کند، اما هامون که سوداي رفتن دارد براي به دست آوردن پول دست به اقداماتي مي‌زند که شرايط فرهاد را بحراني مي‌کند.کلانتري با اشاره به اينکه سعي شده در اين تله فيلم تلفيقي از هنرمندان ملي و بومي حضور داشته باشند گفت: 50 درصد بازيگران فيلم تلويزيوني ساحل گمشده بومي و 50 درصد ملي هستند. فيلم تلويزيوني ساحل گمشده نيمه دوم فروردين ماه سال آينده پخش خواهد شد.اين تله فيلم به سفارش صدا و سيماي مرکز کيش و با مشارکت برخي نهادهاي فعال و سازمان منطقه آزاد کيش توليد مي‌شود. عوامل فيلم عبارتند از مدير تصويربرداري: حسن سلطاني، مدير توليد و مجري طرح: هومن کبيري، دستيارکارگردان و برنامه‌ريز: بهرام ملکي، صدابردار: سعيد بجنوردي، منشي صحنه: مريم بابک و طراح گريم: امير ترابي، بازيگران: آفاق ميرقاسمي، حميد مولانا، علي بوريان، خشايار راد، سعيد تهراني، علي ايلانلو و ...

از سوي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران انجام مي گيرد؛

توزيع بسته هاي فرهنگي «بهارانه 90»

بسته فرهنگي بهارانه 90، ويژه مسافران نوروزي در پايانه هاي مسافربري، فرودگاهها و راه آهن تهران توزيع مي شود. به گزارش اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران؛ بسته فرهنگي "بهارانه 90" شامل مجله صوتي جنگ شادي و فرم شرکت در مسابقه بزرگ سفرنامه رضوي به شمارگان 50 هزار نسخه و نقشه گردشگري ايران به شمارگان يکصد هزار نسخه است که از 28 اسفند ماه تا لحظه تحويل سال ميان مسافران نوروزي که از تهران خارج مي شوند توزيع خواهد شد.

بنا بر اين گزارش، مجله صوتي جنگ شادي شامل آداب و رسوم نوروز و سرگرمي هاي مفرح است و نقشه گردشگري ايران نيز که از محصولات معاونت فرهنگي سازمان است جهت استفاده مسافران در سفر به شهرهاي مختلف کشور، اماکن تاريخي، زيارتي و سياحتي شهرهاي مختلف است.مسابقه بزرگ سفرنامه رضوي نيز ويژه مسافران مشهد مقدس است که شامل خاطره نويسي در خصوص سفر زيارتي آستان مقدس امام رضا (ع) است و به هزار و يک نفر از برگزيدگان اين مسابقه جوايز ارزنده اي اهدا خواهد شد.

مشاور بين الملل معاونت سينمايي:

جشنواره بين المللي فيلم کيش خلاء هاي سينماي ايران را درعرصه بين الملل پرکند

بحث نوروز، به عنوان ميراث مشترک جهاني يکي از موضوع هاي مهم اين جشنواره است. اگر رويکردي مردم شناسانه به اين موضوع داشته باشيم مي بينيم که آيين هاي متعددي در ميان مردم نقاط عالم در خصوص فصل بهار و نو شدن روزگار و تولد دوباره طبيعت وجود دارد. اما شايد آنچه نوروز را در ميان آنان متمايز مي کند بعد جهاني و منطقه اي آيين عيد نوروز است.دکتر سيد احمد منتظمي(مشاور بين الملل معاونت سينمايي) در گفتگويي با روابط عمومي جشنواره بين المللي فيلم کيش با بيان اين مطلب افزود: منظورم اينست که نوروز اساساً آييني فرا مليتي است. حتي اگر به تاريخ باستان آن نيز بنگريم نقطه اوج آيين هاي نوروزي را در دوره اي که پهنه سياسي فرهنگي ايرانيان قسمت عمده اي از کره زمين را در بر گرفته است و عيد نوروز چنين ظرفيت و در گستره اي اين چنين برپا مي شده است. وي ادامه داد: شما همين الان آيين کريسمس را بنگريد که در عرصه جهاني چگونه برپا مي شود. عيد نوروز در نقطه اوج خود در دوران باستان با چنين ظرفيت و گستردگي برپا مي شده. از همين رو مي بايست موضوع ميراث مشترک جهاني نوروز، در چنين قالب و چارچوبي ديده شود تا حق مطلب ادا گردد. بالطبع نيز اگر بنا باشد اثري هنري و سينمايي درباره اين موضوع ساخته شود، مي بايست بعد جهاني و منطقه اي آن که هم اکنون بسياري از کشورهاي همسايه، خاورميانه و آسيائي را در بر مي گيرد و البته با چنين نگاهي مورد امعان نظر سازندگان واقع شود.دکترمنتظمي با اشاره به منطقه خاورميانه و علي الخصوص خليج فارس به دليل موقعيت استراتژيک ومباحث تمدني فرهنگي، اقتصادي و سياسي و برخورداري آن ازجايگاه ويژه اي عنوان کرد: آنچه به عنوان ديدگاه هاي غلط عنوان مي شود بيشتر زاييده جريان سينمايي هاليوودي است که تصوير غلطي را از اين منطقه، مردمان، فرهنگ و دين آنان را در مقابل ديد جهانيان قرارداده است. اين که خاستگاه تروريسم ازاين منطقه است و آنچه تحت عنوان بنيادگرايي اسلامي و يا تروريسم اسلامي مطرح مي کنند که شايد مهم ترين جمله اي که هاليوود سعي مي کند به جهان القا کند اين باشد که: «همه مسلمانان تروريست نيستند، اما همه تروريست ها مسلمانند.» هم شما و هم بنده و البته بسياري ديگردر جهان مي دانند که اين دست مسائل بيشتر براي توجيه حضور متجاوزگرانه غربي ها درمنطقه اي است که بيشترين ذخاير انرژي، معدني و بازار مصرف را در خود جاي داده و البته توانايي کنترل بالقوه بيش از نيمي از آن را در اختيار دارد. به گفته وي دراين ميان سينما به عنوان يک هنر استراتژيک مسلماً نقش موثري در تغيير اين نگاه داشته و خواهد داشت. اين نقش وقتي توأمان با شرايط حال حاضر خاورميانه و انقلاب هاي مردمي فعلي آن ادغام مي گردد، بيش از هميشه برجسته و پر رنگ ديده مي شود.مشاور بين الملل معاونت امور سينمايي گفت: سينماي ما تا زماني که بخواهد دنباله روي سينماي غرب به لحاظ مسائل نرم افزاري باشد، در عرصه جهاني راه به جايي نخواهد برد. شما مي بينيد عموما فيلم هاي ايراني که در جشنواره هاي خارجي جايزه مي گيرند لزوماً فيلم هايي در جهت منافع جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي نيستند. وي اضافه کرد: نقطه برتري مجامع سينماي جمهوري اسلامي ايران لزوماً بر اينگونه ورودها نيست، بلکه سينماي جمهوري اسلامي بايد حضوري از جنس تامين منافع ملي، اسلامي و بين المللي داشته باشد. البته بايد در نظر داشت که آثاري که در آنان روح اسلامي- ايراني و متضاد با منافع استعماري غرب باشد معمولاً در جشنواره هاي آنان مطرح نشده و جايزه اي هم به آن تعلق نمي گيرد. دکترمنظمي اظهارداشت: جشنواره بين المللي فيلم کيش بايد بتواند اين خلاء را براي سينماي ايران و جهان پر کند و آن را رونق ببخشد و در اين عرصه توانايي عمل نامتقارن را نيزداشته باشد.

نخستين كنسرت گروه «چهارگان» برگزار مي شود

گروه «چهارگان» نخستين كنسرت خود را در فروردين ماه 1390 در تهران برگزار مي كند. به گزارش ايرنا، در اين كنسرت آثاري از آهنگسازان مختلف در دو بخش توسط نوازندگان گروه چهارگان اجرا مي شود. بر اين اساس، گروه چهارگان گروه چهارنفري است كه با هدف تجربه چهارنوازي زهي ايراني در بهار86، براي اجراي آثاري كه براي اين تركيب از سازها تصنيف مي شوند، تشكيل شده است. اين گزارش به نقل از روابط عمومي انجمن موسيقي ايران حاكي است كه 'احسان ذبيحي فر' و 'مرتضي مختاري' (نوازندگان كمانچه) ، 'شيما شاه محمدي' (نوازنده قيچك آلتو) و 'حامدافشاري' (نوازنده قيچك بم) اعضاي گروه چهارگان را تشكيل مي دهند.


 پايان تصويربرداري «چهارچرخ» در نوروز 90 

تصويربرداري مجموعه "چهارچرخ" به کارگرداني جواد مزدآبادي اوايل فروردين‌ماه سال 90 در تهران تمام مي‌شود. به گزارش مهر، تصويربرداري اين مجموعه در تهران ادامه دارد و پنجم فروردين‌ماه تمام مي‌شود، "چهارچرخ" قرار بود نوروز 90 روي آنتن شبکه سه برود اما زمان پخش آن تغيير کرد. تنها تصويربرداري دو قسمت از مجموعه باقي مانده است.تدوين همزمان "چهارچرخ" ادامه دارد. فيلمنامه "چهار چرخ "را محمدرضا فاضلي در 15 قسمت 35 دقيقه‌اي نوشته و داستان مردي به نام ذبيح است که سال‌ها آرزوي خريد ماشين را دارد.اما هنگامي که پول خريد ماشين مورد نظر مهيا مي‌شود، اتفاقات ديگري رخ مي‌دهد.حميد لولايي، مريم امير جلالي، بهنوش بختياري، محسن قاضي مرادي، شهرام قائدي، مجيد ياسر، مصطفي طاري، اصغر سمسارزاده و… بازيگران اين مجموعه نوروزي هستند.جواد مزدآبادي مجموعه "خون‌بها" و فيلم سينمايي "طاوس‌هاي بي‌پر" را کارگرداني کرده است.


 «تام هنكس» در «گروگان دزد دريايي سومالي» بازي مي‌كند 

«تام‌ هنكس» نقش كاپيتان «ريچارد فيليپس» را در پروژه‌ي سينمايي «گروگان دزد دريايي سومالي» پذيرفت. به گزارش (ايسنا)، «تام هنكس» بازيگر سرشناس سينمايي هاليوود، نقش كاپيتان «ريچارد فيليپس» را در فيلم سينمايي «گروگان دزدان دريايي سومالي» كه بر اساس حادثه‌ي گروگانگيري يك كشتي آمريكايي توسط دزدان دريايي سوماليايي ساخته مي‌شود بازي مي‌كند. فيلمنامه‌ي اين پروژه‌ي سينمايي را «بيلي ري» مي‌نويسد و «اسكات رودين»، «مايكل دلوكا»، «كوين اسپيسي» و «دانا برونتي» گروه دست‌اندركار فيلم «شبكه اجتماعي» برنده‌ي جايزه‌ اسكار تهيه كنندگان اين فيلم هستند. به نوشته هاليوود ريپورتر، «كلمبيا پيكچرز» كمپاني فيلم سازنده‌ي اين اثر سينمايي داستان گروگانگيري كشتي آمريكايي توسط دزدان دريايي سومالي و شجاعت و فداكاري فرماندهان اين وسيله‌ي تجاري را به تصوير مي‌كشد. «توماس جفري هنکس»هنرپيشه، كمدين، کارگردان، دوبلور ونويسنده‌ي آمريكايي است. وي کارش را با بازي در مجموعه‌هاي تلويزيوني کمدي و خانوادگي آغاز کرد. در سال‌هاي 82-1980 به خاطر بازي در سريال کمدي «دوستان صميمي» مورد توجه قرار گرفت و با ايفاي نقش در فيلم «بزرگ» به‌ شهرت رسيد. بعدها کمدي را کنار گذاشت و بازي در درام‌هاي جدي را آغاز کرد. در سال‌هاي اخير کارهاي متفاوتي در درام‌هاي جدي، کمدي و پويانمايي اجرا کرده است. او در هر دو سري فيلم کارتوني «داستان اسباب‌بازي‌ها»، «صداي وودي»، عروسک گاوچران را اجرا کرده است. «هنکس» در حال حاضر يكي از مردان پرطرفدار هاليوود است. دستمزد وي براي هر کدام از فيلم‌هاي آخرش20 ميليون دلار بوده است. بازي او در نقش دوست داشتني «فارست گامپ» هفتاد ميليون دلار درآمد برايش به‌همراه داشت. وي دوبار در سال‌هاي 1993 براي «فيلادلفيا» و 1994 براي «فارست گامپ» موفق به كسب جايزه اسكار بهترين بازيگر مرد شد.‌ از معروف‌ترين آثار «هنكس» مي‌توان به «بي‌خوابي در سياتل»، «نجات سرباز رايان»، «جاده‌اي به‌سوي تباهي»، «ترمينال» و «رمز داوينچي» اشاره كرد. وي كسب خرس نقره‌اي جشنواره برلين در سال 1994 و چهار جايزه گلدن گلوب را در كارنامه افتخارات سينمايي‌اش دارد.


 «آتشکار»، جدال سنت و مدرنيته در قالب طنز 

فيلم سينمايي "آتشکار" با طرح يک داستان درباره مسئله‌اي اجتماعي در قالب طنز به جدال ميان سنت و مدرنيته مي‌پردازد. به گزارش مهر، "آتشکار" دومين فيلم سينمايي محسن اميريوسفي است که با دستمايه قرار دادن موضوع کنترل جمعيت از طريق وازکتومي به مطرح کردن مسائل روز جامعه مي‌پردازد و با توجه به اين که چند سالي است از ساخت آن مي‌گذرد همچنان به روز است و سوژه آن با اين اوضاع و احوال به درد آيندگان نيز خواهد خورد.فيلمنامه "آتشکار" ريشه‌دار و از ساختار منطقي‌اي برخوردار است. قصه فيلم بر پايه موضوع کنترل جمعيت و پديده علمي‌اي بنام وازکتومي است که در اين روش به حضور و مشارکت آقايان براي کنترل جمعيت در کنار خانم‌ها تاکيد مي‌شود.اما قضيه به همين جا ختم نمي‌شود و نويسنده "آتشکار" با ظرافت تمام مسائل روز جامعه را به ساختمان قصه اش اضافه مي‌کند و مخاطب را وادار به تفکر مي‌کند. امير يوسفي براي اينکه مخاطب را با خود همراه سازد از لوکيشن‌هاي متعدد قديم و جديد استفاده کرده تا به اين ترتيب راحت‌تر فضاي تقابل تفکر سنتي و مدرنيته امروزي را به تصوير بکشد و طراحي پلان‌هايي نظير دنبال کردن سهراب موتور سوار به وسيله اسب توسط پدر سهراب هوشمندي نويسنده و کارگردان فيلم را مي‌رساند تا پا فشاري تفکر سنتي بر حفظ برخي اصول و مقابله با دنياي امروز را بازبان طنز به خوبي تصوير کند، اگر چه در روند پيشرفت قصه با زيرکي و شايد با سوء استفاده از تکنولوژي در انتهاي فيلم تفکر سنتي رامغلوب مدرنيسم مي‌کند و از طرفي با تحميل کردن کارکتر روحاني‌اي که با لپ تاب و موبايل عجين و کلا با تکنولوژي امروز آدابته شده به عنوان ميانجي نسل امروز و ديروز مهر تأييد به اين غلبه کردن بر تفکر سنتي مي‌زند.امير يوسفي به همين جا بسنده نمي‌کند و با تصوير کردن دنياي برزخ و جهنم به گونه‌اي نگراني خود از آخر و عاقبت دو گانگي و سردرگمي نسل امروز را مطرح مي‌کند سکانس‌هايي که با طراحي صحنه خاصش ياد فيلم "شب نشيني در جهنم" و زنده ياد ارحام صدر را در اذهان زنده مي‌کند.نمادي‌ترين سکانس‌ها و پلان‌هاي فيلم براي صحه گذاشتن به موضوع سردرگمي نسل امروز بخش جواني است که کارايي رايانه را فقط در چت کردن مي‌بيند و با شرايطي که هر بار پيش مي‌آيد خود را با آن وفق مي‌دهد يک بار با کراوات هم صحبت دختري مي‌شود و يک بار با يقه سه سانتي جلوي دختري چادري به سخنراني مي‌پردازد، جواني از نسل امروز که توجهي به اطرافش ندارد و تکليفش با خودش روشن نيست. اميريوسفي از اين آب گل‌آلود ماهي گرفته و هر چند سکانس يک بار اين معضل بزرگ را گوشزد مي‌کند."آتشکار" يک قدم جلوتر از اثر قبلي اين کارگردان "خواب تلخ" است و اگر خوشبينانه به تلنگرهاي آن بنگريم اثري قابل تأمل هم براي مديران کشور و هم براي مخاطب ايراني است، فيلمنامه منسجم، کارگرداني حساب شده، بازي خوب حميد فرخ‌نژاد و بازي‌هاي خوب نابازيگران و زبان طنز فيلم رشد توانايي‌هاي تکنيکي محسن اميريوسفي را نشان مي‌دهد.


 پخش «مختارنامه» پس از نوروز 

از اين هفته و با به روي آنتن رفتن قسمت بيست و پنجم سريال «مختارنامه»، پخش اين سريال در سال 1389 به پايان مي‌رسد و قسمت 26 سريال «مختارنامه» نوزدهم فروردين ماه 1390 به روي آنتن خواهد رفت. به گزارش ايسنا، در قسمت 25 که مخاطبان در آخرين جمعه سال 1389 شاهد نمايش آن خواهند بود، توطئه اشقياء به سرکردگي شمر و شبث عليه مختار به تصوير کشيده مي‌شود. يکي از مهم‌ترين دلايل شکل‌گيري اين توطئه اين است که مختار توجه زيادي به ايراني‌ها دارد و به دستور او سهم عرب و عجم از غنائم و بيت‌المال يکسان شده است اما اشقياء تحمل چنين عدالتي را ندارند و به همين دليل تصميم مي‌گيرند با تدارک جنگ عليه مختار، حقوق از دست رفته خود را دوباره به دست بياورند. روابط عمومي اين سريال تلويزيوني گزارش داد: همزمان با آغاز شکل‌گيري اين توطئه، مختار دستور مي‌دهد تا زنان و خانواده فرماندهان قيام به داخل کاخ دارالعماره بيايند تا از حمله احتمالي اشقياء در امان باشند.


 داستان «نار» جلوي دوربين مي رود 

پيش توليد فيلم سينمايي 'نار' به نويسندگي و كارگرداني 'بهار رضايي' و تهيه كنندگي 'سعيد شرفي كيا' با حضور گلاب آدينه و سارا خوئيني ها در آستانه نوروز 90 ، آغاز شد. به گزارش ايرنا از روابط عمومي فيلم نار؛ پيش توليد اين فيلم از 15 اسفندماه در دفتر سينمايي تصوير گران هفت آسمان شروع شده و آخرين مراحل بازنويسي فيلنامه به پايان رسيده است. موضوع فيلمنامه فيلم نار به فرهنگ و آداب و رسوم ايرانيان و احياي سنن اصيل با برجسته كردن برگزاري مراسم 'ناراندازي' -از آئين هاي جشن عروسي اقوام ايراني- ، اختصاص دارد. تاكنون حضور گلاب آدينه، سارا خوئيني ها، ماه چهره خليلي، افشين كتانچي، علي ابوالحسني و مجيد ياسر به عنوان بازيگر در طرح سينمايي نار قطعي شده است. فيلم نار نخستين تجربه بهار رضايي در مقام كارگرداني است كه پيشتر به عنوان دستيار كارگردان و برنامه ريز در سينما حضور داشته است.


 كناره‌گيري «بالدوين» از «مردان سياهپوش3 »  

«آلك بالدوين» از پروژه سينمايي «مردان سياهپوش3 » كمپاني «كلمبيا پيكچرز» كناره‌گيري كرد. به گزارش (ايسنا)، «آلك بالدوين» بازيگر سرشناس آمريكايي و مجري مراسم اسكار از پروژه سينمايي «مردان سياهپوش3 » كمپاني «كلمبيا پيكچرز» كناره‌گيري كرد. به گزارش ديجيتال اسپاي، بالدوين 51 ساله كه بازيگري را در دهه 80 با بازي در مجموعه‌هاي تلويزيوني آغاز كرد و در سال 2003 براي فيلم «سردتر» نامزد جايزه اسكار شد، اعلام كرده بدليل درگير بودن در چند پروژه سينمايي ديگر، از پروژه سينمايي علمي-تخيلي «مردان سياهپوش3» كناره‌گيري كرده است. كناره‌گيري آلك بالدوين از مردان سياهپوش3 در شرايطي صورت مي گيرد كه در ماه نوامبر «جف نتانسون» هم به جمع بازيگران پروژه سينمايي «مردان سياهپوش 3» اضافه شد. اين فيلم با موضوع فعاليت‌هاي محرمانه يك آژانس ويژه پس از ساخت در قالب سه بعدي به اكران خواهد رسيد.


 مايکل مور در دادگاه 

مايکل مور مستندساز آمريکايي براي ساخت مستند "سيکو" به دادگاه فراخوانده شد. به گزارش مهر، به نقل از هاليوود ريپورتر در سال 2006 و زماني که مور مشغول ساخت مستند "سيکو" در انتقاد به وضعيت بهداشت عمومي آمريکا بود، فردي به نام کن آرونسون از اهالي واشينگتن نواري ويديويي براي مور فرستاد که درآن مراحل درمان کتف شکسته‌اش در بيمارستاني در انگلستان به تصوير کشيده شده بود.مور نيز بخش‌هايي از اين فيلم را در مستند "سيکو" مورد استفاده قرار داد. اما ماه مه گذشته آرونسون دادخواستي عليه مايکل مور و استوديوي شخصي‌اش به دادگاه تسليم کرد و در آن، از اينکه 71 ثانيه از اين فيلم شخصي بدون اجازه در فيلم "سيکو" مورد استفاده قرار گرفته بود شکايت کرد.در ماه سپتامبر يک قاضي فدرال حق را به آرونسون داد اما مور را به دليل آنکه اين قطعه فيلم را به عنوان عملي خيرخواهانه و داراي منافع عمومي در مستندش مورد استفاده قرار داده مجرم نشناخت.


 
سياسي
سياسي
خبر دانشگاه
خبر دانشگاه
آزمون و سنجش
اقتصاد و بازار
اجتماعي
مرزپرگهر
دريچه هنر
دانش و پژوهش
در قلمرو ورزش
آگهي هاي روزنامه