جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1390/03/17 - روزنامه سراسري صبح ايران (سه شنبه) نسخه شماره 3892


خبر


مقاله

مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي وسازمان سنجش اعلام کرد ؛
مهلت تاييد سوابق تحصيلي داوطلبان کنکور سراسري سال 90 تا 21خرداد ماه


 خبر 

 رئيس سازمان سنجش خبرداد :

ممانعت از شركت كنكوريهاي بدون كد رهگيري سابقه تحصيلي در جلسه آزمون 90

گروه آزمون وسنجش : رئيس سازمان سنجش با اشاره به مهمترين مصوبه کارگروه حذف کنکور تا پيش از کنکور 90 گفت: اگر فردي سوابق تحصيلي نداشته باشد نمي تواند در کنکور 90 شرکت کند به همين منظور آخرين فرصت داوطلبان بدون سوابق تحصيلي براي ارائه سوابق از دوشنبه 16 خرداد آغازشد . . محمدحسين سرورالدين در گفتگو با مهر افزود: براي آخرين بار فرصتي براي داوطلبان کنکور 90 درنظر گرفته شده است که از 16 تا 21 خرداد سوابق تحصيلي خود را ارائه کنند.وي گفت: تمامي داوطلبان کنکور 90 بايد در تاريخ 16 تا 21 خرداد 90 به سايت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند و از صحت اطلاعات ثبت نامي خود مطمئن شوند. آموزش پرورش نيز آمادگي دارد که در صورت تقاضاي آنها کد رهگيري را با يک رسيد به داوطلب ارائه دهد..

50 هزار نفر هنوز سوابق تحصيلي از آموزش و پرورش نگرفته اند

وي افزود: 40 تا 50 هزار نفر از داوطلبان کنکور سراسري سال 90 هنوز سوابق تحصيلي خود را از آموزش و پرورش دريافت نکرده و به سازمان سنجش آموزش کشور ارائه نکرده اند.سرورالدين خاطرنشان کرد: علي رغم اينکه در سال 89 فرصت هاي متعددي براي تکميل اطلاعات ثبت نامي در کنکور سراسري 90 داده و اجازه داده شد که اين افراد به صورت مشروط ثبت نام کنند اما متاسفانه هنوز حدود 50 هزار نفر بلاتکليف مانده اند.وي گفت: اين گروه از داوطلبان چند دسته هستند، گروهي از آنها نتوانسته اند تاکنون سوابق تحصيلي خود را دريافت کنند و گروهي نيز دچار اشتباهاتي در ثبت نام شده اند.

داوطلبي سال فراغت از تحصيل را 80 ذکر کرده در حاليکه تاريخ تولدش سال 70 است

رئيس سازمان سنجش افزود: به طور نمونه با توجه به اينکه اعلام شده الزام براي درج سوابق تحصيلي براي فارغ التحصيلان پس از سال 84 است، گروهي از داوطلبان سال فراغت از تحصيل خود را پيش از سال 84 درج کرده اند در صورتي که توجه نکرده اند که در تاريخ تولد برخي از آنها سال 70 درج شده است.وي تاکيد کرد: متاسفانه برخي از داوطلبان دچار اشتباه شده اند و از افراد مطلع سئوال نکرده اند و همين مسئله باعث شده که شرايط را براي خود سخت کنند.معاون وزير علوم يادآور شد: کارگروه ماده 4 حذف کنکور براي آخرين بار، براي مساعدت بيشتر با داوطلبان کنکور و با همکاري آموزش و پرورش فهرست اسامي کساني که کد رهگيري سوابق تحصيلي آموزش و پرورش را ندارند منتشر مي کند. در واقع يک فهرست از سوي آموزش و پرورش و يک فهرست از سوي سازمان سنجش آموزش کشور منتشر مي شود.

فردي که کد رهگيري سوابق تحصيلي را نداشته باشد داوطلب کنکور محسوب نمي شود

وي گفت: فردي که کد رهگيري سوابق تحصيلي را نداشته باشد داوطلب کنکور محسوب نمي شود و نمي تواند کارت ورود به جلسه آزمون سراسري سال 90 را دريافت کند. تمامي داوطلبان کنکور بايد کد رهگيري و سوابق تحصيلي را داشته باشند.رئيس سازمان سنجش افزود: تمامي داوطلباني که رسيد از آموزش پرورش دريافت مي کنند بايد رسيد مربوط به کد رهگيري را در نزد خود نگه دارند تا در زمان دريافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسري از آن استفاده کنند.سازمان سنجش آموزش کشور 25 خرداد آخرين فايل را از آموزش پرورش تحويل مي گيرد وي اظهار داشت: سازمان سنجش آموزش کشور 25 خرداد آخرين فايل را از آموزش پرورش تحويل مي گيرد و پرونده فايل داوطلبان کنکور 90 بسته مي شود و افرادي که نام آنها در اين فايل نباشد نمي توانند در آزمون سراسري 90 شرکت کنند.

نهايي شدن تاثير 25 درصدي سوابق تحصيلي در کنکور 90

سرورالدين درباره مصوبه کارگروه ماده 4 حذف کنکور درباره تاثير سوابق تحصيلي در کنکور 90 اظهار داشت: اعمال سوابق تحصيلي به جاي معدل در کنکور 90 به ميزان 25 درصد نهايي شد.وي افزود: تاثير سوابق تحصيلي به دانش آموز براي انتخاب رشته بيشتر کمک مي کند زيرا در معدل ضريب دروس يک است اما در سوابق تحصيلي ضريب دروس متفاوت است و اگر فردي دروس مرتبط با رشته دلخواه را با ضريب بالاتري داشته باشد به تحصيل در رشته مورد نظرش کمک مي کند.

مديردفتر برنامه‌ريزي آموزش عالي :

تعداد دانشجويان کارداني 2 برابر مي‌شود

گروه آزمون وسنجش : مديرکل دفتر برنامه‌ريزي آموزش عالي با بيان اينکه در حال حاضر 27 درصد دانشجويان کشور در مقطع کارداني تحصيل مي‌کنند، گفت: وضع مطلوب براي سهم مقطع کارداني از جمعيت دانشجويي کشور اين است که نيمي از دانشجويان در اين مقطع تحصيل کنند. سعيد قديمي در گفتگو با مهر با بيان اينکه درصد خيلي کمي از نيروهاي فعال در کشور در حوزه مهارتي جاي دارند گفت: بين يک مهندس و يک فرد دارنده ديپلم، متأسفانه نيروهاي ماهر و تکنسين در کشور کم داريم که اين يک چالش بزرگ در جامعه است لذا بايد تعداد نيروهاي ماهر و تکنسين در کشور را افزايش دهيم.وي افزود: در حال حاضر 27 درصد دانشجويان کشور در مقطع کارداني تحصيل مي‌کنند که اين ميزان بسيار کمتر از ميزاني است که نياز امروز جامعه ما است لذا بايد هم از نظر کمي و هم از نظر کيفي در اين زمينه توسعه ايجاد کنيم البته منظور از افزايش کيفيت نيروهاي کاردان مهارتي کردن آنها است.مديرکل دفتر برنامه ريزي آموزش عالي با يادآوري اينکه وظيفه اصلي دانشگاه جامع علمي کاربردي تربيت نيروهاي مهارتي است، به مهر گفت: ارتقاي کمي و کيفي نيروهاي مهارتي در کشور را مي‌توان با ايجاد رشته گرايش‌هاي جديد محقق و وضعيت موجود را تقويت کرد.قديمي در پاسخ به اينکه مرجع طراحي رشته‌‎هاي جديد مقطع کارداني کجاست، گفت: طراحي رشته گرايش‌هاي جديد براي ارتقاي کمي و کيفي نيروهاي مهارتي را با همکاري دانشگاه‌ها انجام خواهيم داد.وي خاطرنشان کرد: حتماً بايد در برخي قوانين جاري کشور نيز اصلاحاتي صورت گيرد چرا که وقتي ميزان حقوق دريافتي يک مهندس فقط بخاطر داشتن مدرک مهندسي، بيشتر از حقوق يک کاردان باشد طبيعي است که کليه کاردان‌ها علاقمند مي‌شوند با ادامه تحصيل در مقطع بالاتر حقوق بالاتري نيز دريافت کنند.مديرکل دفتر برنامه ريزي آموزش عالي افزود: انتظار داريم قوانين به نحوي اصلاح شوند که افراد بر اساس مهارتي که دارند بتوانند امکانات و تسهيلات در اختيار بگيرند.

مديرکل دفتر گسترش آموزش عالي:

دانشگاه‌ها هزينه‌هاي انجام مصاحبه کنکور دکتري
را يکسان اعلام کنند

گروه آزمون وسنجش : مديرکل دفتر گسترش آموزش عالي از ابلاغ کتبي وزارت علوم به دانشگاه‌ها درباره نرخ يکسان هزينه مصاحبه کنکور نيمه‌متمرکز دکتري خبر داد و گفت: وزارت علوم نرخ متفاوت دانشگاه تهران با ساير دانشگاه‌ها در زمينه هزينه مصاحبه کنکور نيمه‌متمرکز دکتري را پيگيري مي‌کند. ابوالفضل حسني در گفتگو با مهر با بيان اين مطلب افزود: طي جلسه‌اي که با معاونان آموزشي دانشگاه‌هاي تهران داشتيم توافق شد دانشگاه‌ها هزينه‌هاي انجام مصاحبه کنکور نيمه‌متمرکز دکتري را يکسان اعلام کنند. اين توافق به صورت کتبي به دانشگاه‌ها ابلاغ و مقرر شد هزينه مصاحبه در هر دانشگاه 25 هزار تومان باشد. مديرکل دفتر گسترش آموزش عالي درباره مغايرت نرخ 50 هزار توماني دانشگاه تهران براي مصاحبه‌شوندگان کنکور نيمه‌متمرکز دکتري با آنچه در ابلاغيه وزارت علوم مورد تأکيد قرار گرفته است، نيز گفت: اين تفاوت مي‌تواند هم مورد قبول‌مان باشد و هم مورد قبول نباشد چون دانشگاه تهران پيش از آنکه هزينه 25 هزار توماني براي مصاحبه در نظر گرفته شود، بر اساس نرخ 50 هزار توماني عمل کرده بود.حسني افزود: با اين وجود در زمينه يکسان‌سازي نرخ هزينه مصاحبه کنکور نيمه‌متمرکز دکتري با دانشگاه تهران صحبت مي‌کنيم.به گزارش مهر، داوطلباني که اسامي‌شان در سايت سازمان سنجش به عنوان معرفي شده يک و يا چند کد رشته محل از رشته امتحاني مربوط درج شده، لازم است قبل از مراجعه به محل مصاحبه براي هر يک از کد رشته محل‌ها مبلغ 250 هزار ريال معادل 25 هزار تومان به شماره‌حساب مشخص شده واريز و اصل فيش واريز شده را به همراه مدارک مورد نياز به همراه داشته باشند و آن را هنگام شرکت در مصاحبه به مسئول مربوطه تحويل دهند.

با آغاز توزيع کارت از امروز ؛

آزمون دكتراي تخصصي داروسازي 19 خرداد ماه برگزار مي‌شود

گروه آزمون وسنجش : رييس مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت از انتخاب محل تحصيل آزمون دكتراي تخصصي رشته‌هاي تخصصي داروسازي از امروزسه‌شنبه 17 خرداد ماه خبر داد. دكتر جبرائيل نسل سراجي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه بيست و سومين دوره آزمون پذيرش دانشجو در مقطع دكتراي تخصصي رشته‌هاي تخصصي داروسازي روز پنجشنبه 19 خرداد ماه برگزار مي‌شود، اظهار كرد: داوطلبان مي‌توانند از ساعت 18 امروز سه شنبه 17 خرداد ماه با مراجعه به سايت مرکز سنجش آموزش پزشکي به نشانيwww.sanjeshp.ir نسبت به انتخاب محل تحصيل و دريافت کارت ورود به جلسه آزمون کتبي، اقدام كنند. وي با اشاره به شركت حدود 600 داوطلب در آزمون دكتراي تخصصي داروسازي، گفت: داوطلبان بايد پيش از دريافت کارت، محل تحصيل را انتخاب كنند. نسل سراجي با بيان اينكه آزمون ورودي بيست و سومين دوره پذيرش دانشجو در مقطع ph.D رشته‌هاي تخصصي داروسازي شامل دو بخش كتبي و شفاهي است، تصريح كرد: در اين آزمون نمره بخش كتبي 80 درصد نمره كل و نمره آزمون شفاهي 20 درصد از كل نمره آزمون ورودي را تشكيل خواهد داد. رييس مركز سنجش آموزش پزشكي در خاتمه، گفت: آزمون كتبي 19 خرداد ماه در رشته‌هاي فارماسيوتيكس، شيمي دارويي، فارماكوگنوزي، بيوتكنولوژي دارويي، سم شناسي، داروسازي باليني، داروسازي سنتي، اقتصاد و مديريت دارو، كنترل دارو، داروسازي هسته‌اي، نانوفناوري دارويي و زيست مواد دارويي برگزار مي‌شود.

ارائه دوره آموزش مقدماتي "طب سنتي"
در دانشگاه علوم پزشکي تهران

گروه آزمون وسنجش : آموزش مقدماتي طب سنتي از سوي موسسه مطالعات تاريخ پزشکي در دانشگاه علوم پزشکي تهران برگزار مي شود. به گزارش مهر، آموزش مقدماتي طب سنتي در موسسه مطالعات تاريخ پزشکي، طب اسلامي و طب مکمل اين دانشگاه در شهريورماه اجرايي خواهد شد.بر اساس اعلام موسسه مطالعات تاريخ پزشکي، طب اسلامي و مکمل، اين آموزشها شامل تاريخچه منابع احيا و جايگاه طب سنتي، امور طبيعيه، سته ضروريه، مفردات غذايي و نقش تغذيه در درمان است.ثبت نام متقاضيان براي شرکت در اين دوره ها تا پايان تيرماه سال 90 ادامه دارد و کلاسهاي اين دوره آموزشي روزهاي پنجشنبه در شهريورماه 90 برگزار مي شود.


 مقاله 

تأثير ارزشيابي بر بهبود کيفيت تدريس

(قسمت سوم )

نظام‌هاي آموزش عالي، به عنوان بارزترين نمود سرمايه‌گذاري نيروي انساني، نقش اصلي را در تربيت و تأمين نيروي انساني کارامد برعهده دارند. اين نظام‌ها سهم قابل توجهي از بودجه هر کشور را به خود اختصاص مي‌دهند و نقشي تعيين کننده در ابعاد گوناگون اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي جامعه دارند. از اين رو، اطمينان از کيفيت مطلوب عملکرد آن‌ها به منظور جلوگيري از هدر رفتن سرمايه‌هاي انساني و مادي، و نيز داشتن توانايي رقابت در دنياي آينده که در آن کيفيت مهم‌ترين مؤلفه براي ادامه‌ي حيات هر سازمان است، ضرورتي انکارناپذير دارد. دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي، مانند هر نظام اجتماعي ديگر و براساس سطح پيشرفت و نيازهاي جامعه، مي‌توانند کارکردهاي متفاوتي داشته باشند. سازمان علمي فرهنگي ملل متحد (يونسکو) سه کارکرد اصلي دانشگاه‌ها را «توليد دانش» (پژوهش)، «انتقال دانش» (آموزش) و «اشاعه و نشر دانش» (ارائه خدمات) مي‌داند (اجتهادي، 1377). هر يک از اين کارکردها و مأموريت‌ها از اهميت خاصي برخوردارند و بي‌توجهي به هر يک از آن‌ها ممکن است، زيان‌هاي جبران‌ناپذيري براي جامعه به دنبال داشته باشد. براي مثال، عدم تأکيد بر توليد دانش موجب مي‌شود، کشور، مصرف‌کننده صرف توليدات علمي ساير کشورهاي جهان باشد و دانش نظري يا بنيادي توليد شده در خارج را وارد و در کلاس‌هاي درس تدريس کند. عدم تأکيد بر آموزش، به عنوان يکي ديگر از کارکردهاي مهم نظام آموزش عالي مي‌تواند به تربيت نيروي انساني ناکارامد و ناتوان از کاربرد آموخته‌هاي خود در دنياي کار و توليد و صحنه‌ي اجتماع بينجامد. هم‌چنين، بي‌توجهي به اشاعه و نشر دانش، به عنوان کارکرد مهم ديگر دانشگاه، مي‌تواند بي‌ارتباط بودن آموخته‌هاي دانش‌آموختگان دانشگاهي با نيازهاي جامعه در بخش صنعت، خدمات و کشاورزي را به دنبال داشته باشد. آموزش عالي کشور در طول دو هفته گذشته با چالش‌ها و مسائل بسياري مواجه بوده است که از ميان آن‌ها مي‌توان به اين موارد اشاره کرد: ناتواني در توليد دانش نظري و مصرف دانش‌هاي بنيادي و نظري توليد شده در ساير کشورهاي جهان؛ کاربردي نبودن آموزش‌هاي دانشگاهي؛ فقدان رابطه‌ي مناسب بين دانشگاه‌ها و ساير بخش‌هاي اجتماعي؛ بي‌توجهي به کارکردهاي پژوهش و ارائه‌ي خدمات در دانشگاه‌ها؛ مشکل تعدد مراکز تصميم‌گيري و وجود متوليان متعدد، رشد فزاينده دانشجويان و متقاضيان ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي؛ گسترش کمي نظام آموزش عالي بدون توجه به ظرفيت‌هاي موجود و توان اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جامعه براي پذيرش دانش‌آموختگان دانشگاهي؛ کاهش منابع مالي و فشار از سوي جامعه براي مسئوليت‌پذيري و پاسخ‌گويي (محمدي، 1383)، نظام آموزش عالي، براي مقابله با اين چالش‌ها، ناچار از توجه به حفظ، بهبود و ارتقاي کيفيت در محيط آموزش عالي است. براي موفقيت در اين امر، تمامي کارکردهاي آموزش عالي بايد به طور يکسان مورد توجه قرار گيرند و با استفاده از معيارها و ابزارهاي معتبر و مناسب، به ارزيابي مستمر فرايندها و عملکردهاي خود بپردازند. مفهوم اثربخشي در مديريت با تغيير ميزان موفقيت نتايج حاصل از کار بايد مهمترين هدف مدير باشد. در مورد مفهوم اثربخشي آموزش تعريف جامع و مشخصي وجود ندارد زيرا فرايند دستيابي به آن، کار دشواري است. ارزيابي اثربخشي آموزش يعني اينکه تاحدودي تعيين کنيم آموزشهاي انجام شده تا چه حد به ايجاد مهارتهاي مورد نياز سازمان به صورت عملي و کاربردي منجر شده است.ارزيابي اثربخشي آموزشي يعني: تعيين ميزان تحقق اهداف آموزشي، تعيين نتايج قابل مشاهده از کارآموزان در اثر آموزشهاي اجرا شده، تعيين ميزان انطباق رفتار کارآموزان با انتظارات نقش سازماني، تعيين ميزان درست انجام دادن کار که مورد نظر آموزشي بوده است، تعيين ميزان تواناييهاي ايجاد شده در اثر آموزشها براي دستيابي به هدفها (معروفي، 1386).

دکتر پري‌ناز بني‌سي

استاديار و عضو باشگاه پژوهشگران جوان (ادب) دانشگاه آزاد اسلامي واحد رودهن


 مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي وسازمان سنجش اعلام کرد ؛
 مهلت تاييد سوابق تحصيلي داوطلبان کنکور سراسري سال 90 تا 21خرداد ماه  

گروه آزمون وسنجش :
فرصت تأييد سوابق تحصيلي کنکوريهاي دانشگاه آزاد اسلامي از ديروز دوشنبه 16 خردادماه آغاز شد که بر اين اساس اسامي داوطلبان آزمون سراسري سال 1390 که مشمول اين تاييديه مي شوند در سايت مرکز آزمون دانشگاهآزاد اسلامي قرار گرفت. به گزارش خبرنگار آفرينش ، اسامي داوطلبان آزمون سراسري سال 1390 دانشگاه آزاد اسلامي که لازم است جهت تعيين وضعيت "کد پيگيري سوابق تحصيلي" به ادارات آموزش و پرورش منطقه اخذ ديپلم خود مراجعه کنند، در سايت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي به نشاني www.azmoon.net اعلام شد.شرکت تمام داوطلبان مشمول سوابق تحصيلي که در آزمون سراسري اين دانشگاه ثبت نام کرده اند، منوط به اخذ کد پيگيري سوابق تحصيلي با تاييد وزارت آموزش و پرورش است.مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي اعلام کرد تمام داوطلبان مشمول سوابق تحصيلي شامل ديپلم هاي رياضي، علوم تجربي، علوم انساني و علوم معارف اسلامي که مدرک ديپلم خود را طي سالهاي 84 تا 89 اخذ کرده اند، مي بايست به منظور شرکت در آزمون سراسري رشته هاي غيرپزشکي و علوم پزشکي سال 1390 کد پيگيري سوابق تحصيلي خود را با تاييد وزارت آموزش و پرورش دريافت کنند.براساس بررسي هاي بعمل آمده در مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي و وزارت آموزش و پرورش، عده اي از داوطلبان که به صورت مشروط و يا خودآزمايي ثبت نام و يا سال اخذ ديپلم خود را اشتباه وارد کرده اند، در نتيجه کد پيگيري سوابق تحصيلي نداشته و يا توسط سيستم هاي وزارت آموزش و پرورش شناسايي نشده اند؛ بنابراين، براساس مصوبه پانزدهمين جلسه کارگروه ماده 4 قانون پذيرش دانشجو مقرر شد اينگونه داوطلبان پس از مراجعه به سايت مرکز آزمون با نشاني www.azmoon.net از تاريخ 16 تا 21 خردادماه جاري در صورت مشاهده نام و مشخصات خود در اين سايت به منطقه اخذ ديپلم خود در آموزش و پرورش مراجعه و وضعيت سوابق تحصيلي خود را مشخص و تاييد کنند.در صورت مراجعه داوطلبان به مناطق آموزش و پرورش، منطقه ذيربط رسيد يا تاييديه رفع مشکل جهت اطمينان خاطر به داوطلبان ارائه مي کند. همچنين، براساس مصوبه کارگروه در صورت عدم مراجعه و پيگيري شخص داوطلب در اين خصوص براي اين دسته از داوطلبان کارت ورود به جلسه آزمون صادر نخواهد شد. همچنين سازمان سنجش وآموزش کشور اعلام کرد : کليه داوطلبان کنکور سراسري سال 90 که مشمول درج سوابق تحصيلي خود هستند مي توانند با ورود به سايت سازمان سنجش آموزش کشور، وضعيت سوابق تحصيلي خود را مشخص کنند. شرکت در آزمون تمام داوطلبان مشمول سوابق تحصيلي که ديپلم خود را طي سالهاي 84 تا 89 اخذ کرده اند، منوط به دريافت کد رهگيري سوابق تحصيلي يا تاييد وزارت آموزش و پرورش است.بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، بخشي از داوطلبان کنکور سال 90 که به صورت مشروط ثبت نام و يا سال اخذ ديپلم خود را اشتباه وارد کرده اند، کد پيگيري سوابق تحصيلي نداشته و يا توسط سيستم هاي وزارت آموزش و پرورش شناسايي نشده است اين رو بايد وضعيت خود را مشخص کنند.بر اساس مصوبه پانزدهمين جلسه کارگروه ماده 4 قانون پذيرش دانشجو مقرر شد اين گروه از داوطلبان پس از مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش کشور از 16 خرداد تا 21 خرداد ماه سال 90 در صورت مشاهده نام و مشخصات خود در اين پايگاه اينترنتي به نشاني www.sanjesh.org به منطقه اخذ ديپلم خود در آموزش و پرورش مراجعه و وضعيت سوابق تحصيلي خود را مشخص و تاييد کنند.در غير اين صورت، بر اساس مصوبه کارگروه براي اين افراد کارت ورود به جلسه امتحان صادر نمي شود و اين افراد از امتحان محروم خواهند شد. در صورت مراجعه داوطلبان به مناطق، آموزش و پرورش منطقه ذيربط، رسيد يا تاييديه رفع مشکل جهت اطمينان خاطر به داوطلبان ارائه خواهد شد.


 
سياسي
خبر دانشگاه
آزمون و سنجش
اقتصاد و بازار
اجتماعي
مرز پر گهر
دريچه هنر
دانش و پژوهش
در قلمرو ورزش
آگهي هاي روزنامه