جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1390/04/01 - روزنامه سراسري صبح ايران (چهارشنبه) نسخه شماره 3904


ادامه فيلمبرداري «دوچرخه ساز نابينا» در تهران

عزيزي در نشست جشنواره‌ي تئاتر آييني سنتي:
بزرگ‌ترين هدف نمايش‌هاي آييني ـ سنتي ظلم‌ستيزي است


اخبار هنري


محمدرضا شريفي‌نيا مقابل دوربين «گيرنده»


«سوت پايان» پس از ورود آقايان ممنوع در سينماها


«پنلوپه كروز» در فيلم جديد «وودي آلن»


«شبانه» جلوي دوربين رفت


مقاله


 ادامه فيلمبرداري «دوچرخه ساز نابينا» در تهران 

فيلمبرداري 'دوچرخه ساز نابينا' در آبادان و اصفهان به پايان رسيده است و از اين پس ادامه ساخت اين فيلم تلويزيوني در تهران دنبال مي شود. 'بهنوش طباطبايي' بازيگر سينما و تلويزيون در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: فيلمبرداري آخرين فيلم 'ابراهيم شيباني ' به نام 'دوچرخه ساز نابينا' در آبادان و اصفهان به پايان رسيده است و از اين پس اين كار در تهران ضبط و به دنبال آن تدوين مي شود.

وي افزود:اين فيلم كه به تهيه كنندگي 'سعدي سعدي' تهيه مي شود ،بخش زيادي ازآن فيلمبرداري شده است و احتمال مي رود هفته اول تيرماه به پايان برسد. وي افزود: بيشتر اين تله فيلم در جنوب كشور فيلمبرداري مي شود و بازيگراني چون 'سعيد پورصميمي'، 'حميدرضا آذرنگ'،'عمار عاشوري'،'محمد نگراوي' و در اين مجموعه ايفاي نقش مي كنند.

اين بازيگر تلويزيون با يادآوري اينكه 'دوچرخه ساز نابينا' توليد مركز سيمافيلم است، افزود: اين تله فيلم در گونه دفاع مقدس است و داستان دوچرخه ساز نابينايي را روايت مي كند كه بهتر از خيلي از انسان هاي بينا به شهر،وطن و مردم خود خدمت مي كند و مسووليت نگهداري از مسجد بهبهاني ها (مركز مقاومت) و همين طور كليساي جنب اين مسجد را
به عهده دارد.


 عزيزي در نشست جشنواره‌ي تئاتر آييني سنتي:
 بزرگ‌ترين هدف نمايش‌هاي آييني ـ سنتي ظلم‌ستيزي است 

دبير پانزدهمين جشنواره تئاتر آييني ـ سنتي بزرگ‌ترين هدف نمايش‌هاي آييني ـ سنتي را ظلم‌ستيزي برشمرد و توضيح داد: همه نمايش‌هاي سنتي اين هدف را دنبال مي‌كنند. هرچند فرم‌هاي اجرايي‌شان با يكديگر متفاوت است. باعث تأسف است كه ما اين ميراث بزرگ را به راحتي از دست مي‌دهيم درحالي‌كه اين ميراث هم به اندازه نفت ما ارزشمند است. اگر اينگونه آثار را در بستر پژوهش قرار بدهيم، بهره‌هاي مالي و معنوي فراواني از آن مي‌گيريم

محمود عزيزي صبح ديروز (31 خردادماه) در نشست خبري پانزدهمين جشنواره تئاتر آييني ـ سنتي با بيان اين مطلب ادامه داد: موزه تئاتر نه تنها نياز ملي ما بلكه نياز جهاني ماست. چراكه ميراث انسان‌هاست و به همه انسان‌هاي جهان مربوط مي‌شود. اما متأسفانه مسوولان موزه تئاتر را سرسري گرفته‌اند.

وي ادامه داد: جاي تأسف دارد براي كشوري كه از ديرباز شعار اصلي‌اش فرهنگ و هنر بوده اين ضرورت تاريخي تاكنون مورد بي‌توجهي قرار گرفته، درحالي‌كه اگر امروز اين موزه راه‌اندازي نشود، بايد در آينده به تاريخ و نسل بعدي پاسخگو باشيم.

عزيزي يادآور شد: هرسال مي‌گذرد و وعده‌هاي مختلفي داده مي‌شود، اما هيچ‌يك عملي نمي‌شود. پيش از اين وعده تئاتر «نصر» را به عنوان مكاني براي راه‌اندازي موزه داده بودند، اما چنين اتفاقي نيافتد. اين سهم عمومي مملكت ماست كه اگر كوتاهي كنيم شرمنده تاريخ خواهيم شد.

اين استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به تلاش‌هايش براي راه‌اندازي پژوهشكده نمايش‌هاي آييني-سنتي و فرهنگستان هنر اضافه كرد: با راه‌اندازي موزه و پژوهشكده بخش بزرگي از مشكلات ما حل مي‌شود، اما درحال حاضر راه‌اندازي پژوهشكده‌اي كه طرح آن را خودم، نوشتم به بازوهاي اجرايي ارجاع داده شده كه زمان‌بر است. در صورتي‌كه نهادهاي مرتبط با امور فرهنگي مانند شهرداري، آموزش و پرورش و ... مي‌توانند اين قضيه را پيگيري كنند. گونه‌هاي نمايش آييني جزو ميراث فرهنگي همه ماست و بر تمام مسوولان است كه از آن حمايت كنند. محمود عزيزي در بخش ديگري از سخنانش با اظهار تأسف از بي‌توجهي نسبت به جشنواره تئاتر آييني-سنتي متذكر شد: اين جشنواره ملي‌ترين جشنواره ماست، اما آن‌گونه كه بايد و شايد مورد حمايت قرار نمي‌گيرد، چند روز ديگر جشنواره آغاز به كار مي‌كند، اما مي‌بينيم كه محوطه تئاترشهر محل راه‌اندازي غرفه‌هاي مختلفي شده است. خدا را شكر كه تا موقع برگزاري جشنواره ما عيد قربان نيست وگرنه در محوطه باز تئاترشهر گوسفند هم مي‌كشتند.

اين كارگردان تئاتر خواستار توجه بيشتر شهرداري نسبت به امور فرهنگي-هنري شد و افزود: براي شهرداري كاري ندارد كه يك ساختمان 500 ميليون توماني را در اختيار موزه تئاتر بگذارد. وظيفه شهرداري فقط آسفالت خيابان‌ها يا ساختن فرهنگسرا نيست. چرا مسوولان ما به جاي صرف هزينه‌هاي غيرضروري براي كارهاي اساسي فرهنگي سرمايه‌گذاري نمي‌كنند.

دبير جشنواره تئاتر آييني ـ سنتي در عين‌حال متذكر شد: جشنواره ما بايد به گونه‌اي برگزار شود كه ما به هنرمندان سفارش توليد بدهيم و برنامه‌ريزي كنيم تا آثار در سراسر كشور اجرا شوند. متأسفانه جشنواره‌هاي ما درگير مناسباتي شده‌اند كه از آغاز نادرست بوده است. درحالي‌كه در تمام دنيا جشنواره محلي است كه فرصتي كوتاه‌مدت در اختيار مي‌دهد تا كساني‌ كه در طول سال موفق نشده‌اند آثار نمايشي را ببينند، در جشنواره كارها را ببينند. ضمن اينكه مديران فستيوال‌هاي گوناگون فرصتي داشته باشند تا كارها را ببينند و آنها را براي اجرا در كشور خودشان دعوت كنند. عزيزي در بخش ديگري از اين نشست با تأكيد بر جايگاه مهم نمايش‌هاي آييني-سنتي در تمام جهان يادآور شد: تمام اشكال نمايش‌هاي كلاسيك جهان وامدار نمايش‌هاي آييني-سنتي بوده و هست. امروزه يكي از افتخارات هنرمندان بزرگ جهان استفاده از اين‌گونه آثار است.

به گفته وي ايران از نادر كشورهايي است كه از ديرباز اشكال نمايش‌هاي آييني ـ سنتي را داشته است. به طوري كه امروزه سه شكل از نمايش‌هاي آييني ـ سنتي ما در سراسر جهان به خوبي مورد استقبال قرار گرفته است.

وي سپس با اشاره ارتباط مخاطبان با نمايش‌هاي آييني ـ سنتي افزود: اين گونه نمايش‌ها به خوبي مخاطب را به مشاركت مي‌گيرند. چيزي كه هنرمندان بزرگ جهان دغدغه آن را دارند و اين‌چنين است كه در گذشته همواره مردم براي اين شكل از نمايش‌هاي آييني ـ سنتي سرمايه‌گذاري مي‌كرده و بزرگ‌ترين حاميان آن بوده‌اند. دبير جشنواره آييني ـ سنتي رويكرد آموزشي و پژوهشي را از مهم‌ترين رويكردهاي اين دوره از جشنواره برشمرد و افزود: سومين سمينار نمايش‌هاي آييني-سنتي با حضور پژوهشگران 9 كشور برگزار مي‌شود. ضمن اينكه گونه نمايشي «كمديا دلارته» به عنوان برادرخوانده تخت‌حوضي ما مورد توجه خاصي قرار گرفته است. او با اظهار خرسندي از حضور پررنگ هنرمندان شهرستاني در اين دوره از جشنواره يادآور شد: هميشه اين تصور وجود داشته كه نمايش‌هاي سنتي خاستگاه مردانه دارد. درحالي‌كه حضور زنان در اين آثار بسيار درخشان است كه در اين دوره از جشنواره هم شاهد اين حضور پرشور هستيم.

وي از نمايش‌هاي قهوه‌خانه‌اي، بخش صحنه‌اي، بخش يادمان، انتشار پنج عنوان كتاب و ... به عنوان بخش‌هاي مختلف اين دوره از جشنواره ياد كرد و ادامه داد: در اين دوره از جشنواره تلاش كرديم چند تعزيه را كه تاكنون اجرا نشده براي اجرا انتخاب كنيم كه اين تعزيه‌ها با حضور پيشكسوتان تعزيه‌خوان اجرا مي‌شود. از سوي ديگر امسال طوماري از پيشكسوتان از دست رفته و هنرمندان حاضر تهيه مي‌كنيم كه در اختيار بخش پژوهش قرار مي‌گيرند.

عزيزي درباره كتاب‌هايي كه در اين دوره از جشنواره منتشر مي‌شوند، تصريح كرد: پنج عنوان كتاب پيش‌بيني كرده‌ايم كه دو كتاب شامل دو سمينار گذشته است. قرار بود كتابي به يادمان از يكي از پرافتخارترين هنرمندان تئاتر عروسكي ما هم گردآوري شود كه اطلاعات مربوط به اين كتاب كه درباره جواد ذوالفقاري است هنوز كامل نشده است.

در اين نشست يزدان عشيري مدير روابط عمومي اداره كل هنرهاي نمايشي هم در توضيحات كوتاهي درباره اين دوره از جشنواره آييني-سنتي گفت: در اين دوره آثاري از كشورهاي انگلستان، كره، ازبكستان، آمريكا، هلند، ارمنستان، اندونزي، هند، ژاپن، تركيه و ... اجرا مي‌شوند، ضمن اينكه برخي از گروه‌ها به شهرستان‌ها اعزام خواهند شد.

وي ادامه داد: پانزدهمين جشنواره تئاتر آييني-سنتي از 23 تا 26 تيرماه با برگزاري سومين سمينار تئاتر آييني-سنتي كار خود را آغاز مي‌كند و از 26 تير تا اول مرداد ديگر بخش‌هاي اين جشنواره برگزار مي‌شود. به گفته عشيري اين دوره از جشنواره در مكان‌هايي مانند مجموعه تئاترشهر، تماشاخانه سنگلج، تالار مولوي، تالار وحدت، تالارهاي محراب و هنر و كاخ‌ موزه گلستان برگزار مي‌شود. ضمن اينكه بنياد رودكي هم در بخش نمايش‌هاي ميداني و قهوه‌خانه‌اي مشاركت دارد.


 اخبار هنري 

«احمد جذاب» مرشد پيشكسوت راديو
در بيمارستان بستري شد

«احمد جذاب» مرشد پيشكسوت ورزش زورخانه‌ايي و برنامه ورزش صبحگاهي راديو دربيمارستان شهيد لبافي‌نژاد تحت عمل جراحي قرار گرفت.به گزارش فارس مرشد «احمد جذاب» پيشكسوت ورزش زورخانه كه براي بزرگاني مانند جهان پهلوان غلامرضا تختي ضرب گرفته است؛ سال‌ها در راديو سراسري جمهوري اسلامي ايران به اتفاق برادران شير خدا با ضرب و زنگ زورخانه صبح ايرانيان را با ياد خداوند يگانه و ذكر مولا علي عليه السلام شروع مي‌كردند. وي متولد قزوين است و سالياني هم در پاي منبر آيت‌الله سيدابوالحسن قزويني معارف قرآن و اهل بيت را از آن حكيم متاله اخذ كرده است. مرشد «احمد جذاب» تسلط ويژه‌ايي بر متون ادبي فارسي دارد و سال‌هاست كه با قناعت و ايمان در شهرستان اسلامشهر روزگار مي‌گذارند.

«احمد جذاب» كه اكنون در سنين نزديك 90 سالگي است، صبح ديروز به علت ناراحتي كليوي در بيمارستان شهيد لبافي نژاد تهران تحت عمل جراحي قرار گرفت. وي در دهه 60 در فدراسيون ورزش‌هاي باستاني داراي مسئوليت بوده است.

اسامي فيلم‌هاي بخش مسابقه جشنواره فيلم پليس اعلام شد

با آثاري از علي رفيعي، عبدالرضا كاهاني، سياوش اسعدي و عليرضا داوودنژاد 21 فيلم سينمايي در چهارمين جشنواره فيلم پليس در بخش مسابقه به رقابت مي‌پردازند.به گزارش ستاد خبري چهارمين جشنواره فيلم پليس، كارشناسان منتخب شوراي برگزاري جشنواره از ميان 52 فيلم سينمايي رسيده به دبيرخانه جشنواره فيلم پليس 21 اثر را براي حضور در بخش مسابقه انتخاب كردند. از ميان 21 فيلم سينمايي راه يافته به بخش مسابقه چهارمين جشنواره فيلم پليس تنها 6 فيلم در پرده‌ سينماها به نمايش عمومي درآمده‌اند و مابقي فيلم‌هاي سينمايي هنوز اكران عمومي نشده‌اند.

اسامي فيلم‌هاي سينمايي به شرح ذيل است:

اخلاقتو خوب كن (سيدمسعود اطيابي)، باغ قرمز(امير سماواتي)، ندارها(محمدرضا عرب)، بي‌انتها (اميرحسين جهددوست)، مرگ سپيد(مرتضي آتش زمزم)، پشت در خبري نيست (شبنم عرفي‌نژاد)، مرگ كسب و كار من است (امير ثقفي)، به هدف شليك كن (محمد كتيرايي)، مرهم(عليرضا داوودنژاد)، آينه‌هاي رو به رو (نگار آذربايجاني)، اشكان و انگشتر متبرك (شهرام مكري)، سفر مرگ (حسن آقاكريمي)، زمان معكوس (انور ابلوچ)، حوالي اتوبان (سياوش اسعدي)، دلخون (محمدرضا رحماني)، هيچ (عبدالرضا كاهاني)، عروسك (ابراهيم وحيدزاده)، پرتقال خوني (سيروس الوند)، آقا يوسف (علي رفيعي)، بدون اجازه (مرتضي احمدي‌هرندي)، زندگي(جليل سامان). چهارمين جشنواره فيلم پليس با رويكرد «پليس، سينما، پيشگيري اجتماعي» توسط معاونت اجتماعي ناجا 11 تا 14 تير ماه برگزار و آثار راه يافته به بخش مسابقه در سينما فلسطين به نمايش در خواهند آمد. 

به سفارش مرکز موسيقي حوزه هنري توليد شد

ساخت قطعه کرال تقديم به رهبر معظم انقلاب

مرکز موسيقي حوزه هنري با حضور دانش آموختگان رشته موسيقي، قطعه کرال را براي تقديم به مقام معظم رهبري توليد کرد . مهدي وجداني آهنگساز و سرپرست گروه در گفت و گو با پايگاه خبري حوزه هنري گفت: اين قطعه کرال با موضوع مقام معظم رهبري با شعري از ناصر فيض به سفارش مرکز موسيقي حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي تهيه و توليد شده است . وي افزود: دو گروه آوازي متشکل از 9 نفر در قالب هاي "سوپرانو"و" تنور" اين قطعه را اجرا خواهند کرد.وجداني خاطر نشان کرد: اين قطعه حاصل جلسات تمرين فشرده هنرمنداني است که تمامي آنها دانش آموخته رشته موسيقي هستند .اين هنرمند در بخش ديگري از صحبت هاي خود از اجراي دوباره قطعه ظهور در 25 تيرماه مصادف با ميلاد حضرت قائم (عج) خبر داد و گفت : اين قطعه موسيقيايي- نمايشي در تاريخ ياد شده با روايت داريوش نصيري در تالار انديشه حوزه هنري اجرا خواهد شد.وي همچنين به اجراي قطعه " ايران 1404 " اشاره کرد و گفت: اين قطعه با حضور ارکستر بزرگ گروه کر بيسنانس ، ارکستر نواي صلح به رهبري گروه کر مهدي جاور ، ارکستر کوبه اي گلگ به سرپرستي احسان تارخ و رهبرارکستري من در 5 موومان پيروزي انقلاب اسلامي ، دفاع مقدس ، رحلت حضرت امام خميني(ره)، سازندگي و ايران 1404 اجرا خواهد شد.

اعلام فراخوان جشنواره فيلم رويش

مشهد مقدس در تب و تاب جشنواره فيلم کوتاه

حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي به منظور تقدير و ترغيب هنرمندان متعهد و با بهره گيري از رساترين زبان هنرکه سينماست و براي بيان حقيقت دين ، اقدام به برگزاري هفتمين جشنواره ملي فيلم کوتاه ديني در جوار بارگاه ثامن الحجج حضرت علي بن موسي الرضا(ع) از تاريخ 29 مهر تا 2 آبان
کرده است.

به گزارش پايگاه خبري حوزه هنري دبير خانه اين جشنواره اعلام کرد: علاقه مندان به شرکت در اين دوره از جشنواره فيلم رويش با هدف سعادت حقيقي بشر،مي توانند آثار خود را تا تاريخ 20 شهريور ماه 1390 در سه بخش داستاني ، مستند و پويانمايي تهيه و به نشاني دبيرخانه دائمي جشنواره واقع در استان تهران ، تقاطع خيابان حافظ و سميه ، ساختمان حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي ، مرکز محافل و جشنواره ها، دبيرخانه جشنواره فيلم رويش ارسال يا به حوزه هنري محل سکونت خود مراجعه کنند. شماره تلفن هاي 2-84172201 و 2-88918301 و سايت www.ruyeshfestival.ir نيز اطلاعات کامل تر در بار ه شرايط حضور درجشنواره را در اختيار علاقه مندان خواهد گذاشت.

فراخوان و فرم شرکت در جشنواره نيزبه زودي از طريق سايت حوزه هنري ، سايت جشنواره رويش و روزنامه هاي کثير الانتشار، در اختيار عموم قرار خواهد گرفت. جشنواره ملي فيلم کوتاه رويش هر ساله با حمايت حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي و با در نظر گرفتن مفاهيم عاليه دين مبين اسلام برگزار مي شود.

اصلاني، اسکندري و ابر در «خاطرات و کابوس‌ها» بازي مي‌کنند

کارگردان نمايش "خاطرات و کابوس‌هاي يک جامه‌دار از قتل ميرزا تقي‌خان فراهاني" با اشاره به مشخص شدن گروه بازيگري نمايش تأکيد کرد به احترام بازيگران و عوامل نمايش بايد قرارداد اجرا بسته شود تا گروه بتواند تمرينات خود را آغاز کند. علي رفيعي درباره گروه بازيگري و وضعيت آغاز تمرينات و روند توليد نمايش "خاطرات و کابوس‌هاي يک جامه‌دار..." به مهر گفت: گروه بازيگري نمايش مشخص شده است و قرار است سيامک صفري، صابر ابر، فرهاد اصلاني، علي سليماني، سيدمهرداد ضيايي، داريوش موفق، ستاره اسکندري، مريم سعادت، سهيلا رضوي و رويا ميرعلمي در اين نمايش به ايفاي نقش بپردازند. حميد پورآذري و حميدرضا هنري نيز به عنوان دستيار کارگردان با من همکاري دارند.

وي با اشاره به آغاز تمرينات نمايش بلافاصله بعد از انعقاد قرارداد اجراي اثر تأکيد کرد: مسأله فقدان اعتماد به آقاي پارسايي مديرعامل بنياد فرهنگي هنري رودکي نيست بلکه به احترام عوامل نمايش مايلم قرارداد منعقد شود تا تمرينات اثر را آغاز کنيم. اگر اين احترام گذاشته شود و قرارداد پيش از شروع تمرينات منعقد شود اتفاق خوبي است و گروه تمرينات خود را آغاز مي‌کند.

کارگردان نمايش "خاطرات و کابوس‌هاي يک جامه‌دار..." ادامه داد: قرار بود از امروز چهارشنبه اول تيرماه تمرينات نمايش را شروع کنيم. بازيگران گروه آماده هستند ولي نمي‌توانم از آن‌ها بخواهم که بدون داشتن قرارداد تمرينات را آغاز کنند. موضوع مهم اين است که نمي‌توانيم با تأخير تمرينات را شروع کنيم زيرا اين نمايش اثري بسيار سنگين است و در طول تمرينات متن قوام خود را پيدا مي‌کند.

همچنين در طول تمرين نقش‌ها مشخص مي‌شود. ما بايد حداقل سه ماه به صورت روزانه هر روز شش تا هفت ساعت تمرين کنيم. رفيعي با اشاره به اينکه تا انعقاد قرارداد بازيگران نمايش چند روز از تمرينات نمايش از دست مي‌رود يادآور شد: خواسته من براي انعقاد قرارداد با عوامل نمايش پيش از آغاز تمرينات تنها به خاطر احترام به عوامل اين نمايش است.


 محمدرضا شريفي‌نيا مقابل دوربين «گيرنده» 

همزمان با نزديک شدن به روزهاي پايان محمدرضا شريفي نيا به همراه ميرطاهر مظلومي به عنوان آخرين بازيگران فيلم در مقابل دوربين فيلم سينمايي «گيرنده» به كارگرداني مهرداد غفار زاده و تهيه کنندگي محمد قهرماني قرار گرفتند

بنا به همين گزارش، بيش از 90 درصد فيلم‌برداري اين فيلم به پايان رسيده و گروه توليد هم اکنون در کارخانه ‌رب سازي در احمدآباد مستوفي مستقر هستند. گفتني است به استثناء سعيد راد، چکامه چمن‌ماه، محمدرضا غفاري و باقر صحرارودي نقش آفريني همه بازيگرها به پايان رسيده است.بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته پيش بيني مي‌شود فيلم برداري سکانس‌هاي پاياني که در فرودگاه پيام و ... خواهد بود حداکثر تا يک هفته ديگر به اتمام مي‌رسد.


  «سوت پايان» پس از ورود آقايان ممنوع در سينماها 

فيلم سينمايي 'سوت پايان' پس از فيلم 'ورود آقايان ممنوع' در گروه سينمايي قدس اكران عمومي مي شود. به گزارش ايرنا، جلسه شوراي صنفي نمايش فيلم ديروز با حضور اعضاي اين صنف برگزار شد. براساس تصميمات اين شورا، مقرر شد فيلم سينمايي سوت پايان به كارگرداني نيكي كريمي جايگزين فيلم سينمايي ورود آقايان ممنوع در گروه سينمايي قدس شود و قرارداد نمايش عمومي اين اثر سينمايي به ثبت رسيد. همچنين علاوه بر اين اثر سينمايي، قرارداد نمايش فيلم 'زنان ونوسي، مردان مريخي ' در گروه سينمايي آفريقا به ثبت رسيد و قرار است اين اثر جايگزين'اينجا بدون من' به كارگرداني بهرام توكلي در نمايش عمومي شود. همچنين در جلسه اخير شوراي صنفي نمايش فيلم مصوب شد كه فيلم سينمايي پايان نامه به دليل رسيدن به كف فروش ، يك هفته ديگر به اكران در گروه سينمايي استقلال ادامه دهد و پس از آن فيلم 'سيزده 59' ساخته سامان سالور نمايش داده شود.


 «پنلوپه كروز» در فيلم جديد «وودي آلن» 

«پنلوپه كروز»، «الك بالدوين» و «روبرتو بنيني»، قرارداد بازي در پروژه سينمايي «باپ دي‌كامرون»، فيلم جديد «وودي آلن» را امضاء كردند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه لس‌آنجلس تايمز، «وودي آلن» در مصاحبه اخير خود خبر بازي «پنلوپه كروز»، «الك بالدوين» و «روبرتو بنيني» در فيلم جديدش را تاييد كرد. در اين فيلم كه «باپ دي‌كامرون» نام دارد، همچنين «جس ايزنبرگ»، «آلن پيچ»، «جودي ديويس»، «گرتا گرويگ»، «آليسون پيل»، «ريكاردو اسكارمارسيو»،«ايزابلا فراري»، «سرجيو روبيني» و «فابيو آرميلياتو» ايفاي نقش خواهند كرد. داستان اين فيلم هنوز فاش نشده و «آلن» علاوه بر كارگرداني اين فيلم، قرار است يكي از بازيگران آن نيز باشد. فيلمبرداري اين پروژه 24 ميليون دلاري از 11 جولاي در رم آغاز مي‌شود و اين اولين باري است كه «آلن»، پايتخت ايتاليا را به عنوان لوكيشن فيلمبرداري‌اش انتخاب مي‌كند.


 «شبانه» جلوي دوربين رفت 

اپيزود «شبانه» به كارگرداني راما قويدل و تهيه‌كنندگي اكبر تحويليان از سري دوم مجموعه 70 قسمتي «شايد براي شما هم اتفاق بيفتد» در بيمارستان جلوي دوربين رفت. به گزارش فارس، تصويربرداري اپيزود «شبانه» ديروز با ضبط صحنه‌هايي در بيمارستان آغاز شد و سه بازيگر اصلي اپيزود در اين صحنه حضور داشتند.

اپيزود طبق برنامه‌ريزي انجام شده طي 9 جلسه و در لوكيشن‌هايي چون خانه، بيمارستان و خيابان‌هاي تهران جلوي دوربين مي‌رود و اكثر صحنه‌هاي اپيزود داخلي است. اپيزود «شبانه» داستان زن و شوهري را روايت مي‌كند كه سالهاست با يكديگر زندگي مي‌كنند اما مرد هوسران است و زن از اين بابت در عذاب است. مرد قصد تجديد فراش دارد اما...

در اين اپيزود علي دهكردي، مريم كاظمي و بهار نوحيان به ايفاي نقش‌هاي اصلي مي‌پردازند.


 مقاله 

 هويت گمشده سبک معماري امروز

معصومه افشاري بدرلو

به راهنمايي استاد محترم: جناب آقاي محمد علي محراب بيگي

دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران غرب

با نگاهي به کمي عقب تر از دوران خودمان و انتهاي قرن پيش که همچنان حال و هواي فرهنگ گذشته خود را حفظ کرده با کمي درنگ متوجه مي شويم که در فاصله زماني بسيار کوتاه ايران ما همانند ساير کشورهاي جهان به سرعت دچار پيشرفت فرهنگي علمي شد، در اين ميان يک چيز را در گذشته خود گم کردو يا جاگذاشت آنهم هويت ايراني اسلامي خود بود. من در اين مقاله قصد ندارم از جنبه هاي متفاوت اين موضوع را بشکافم يا قصد گله گذاري و شکايت ندارم فقط و فقط ذهن من درگير سوالي است که چرا يکباره تمام آنچه در گذشته خودمان داشتيم و با پاگذاشتن به عصر مدرن فراموش کرديم و سنتها و علايق و رفتارهاي شايسته ي گذشته خود را در ولوله ي پيوستن به دنياي مدرن گم کرديم. نمونه بارز اين گمشدگي بناهايي است که در آنها زندگي مي کنيم بناهايي که ديگر فرم ساختمانهاي گذشته حتي 30 سال پيشمان هم نيستند و مساله جمعيتي ما را وادار کرده تا بناهايي بلند و خانه هايي کوچک داشته باشيم. قبل تر از آنچه که گفتم و در سالهاي قبل از اسلام بناهاي ايراني آنچنان در زمان خود پيشرفته بودند که نمونه هاي آنها هنوز پابرجاست. مردمان پان زمان خيلي بيشتر از ما به فکر هم نوعان خويش بودند که بناهاي ساخته شده صرفا براي جنبه مادي نبود و معمار بنا خالصانه کار مي کرد. پس از اسلام خانه ها بواسطه دين و اعتقادات جديد فرم تازه اي به خود گرفت و بيش از پيش درونگرا شد که بدين وسيله در خانه احساس آرامش بيشتري داشتند و مثل دنياي امروز همه چيز وارونه
نمي شد، براي مثال در محله هاي قديمي تمامي افرادمحل يکديگر را مي شناختند و اين در حالي بود که بواسطه معماري درونگرا هيچ پنجره هاي به بيرون نبود و روي ديوارهاي خارجي هيچ بازشويي ديده نمي شد ، ولي حالا که تمام پنجره هاي خانه ما به روي پنجره هاي خانه مقابل باز مي شود با اين هيچ کدام از آنها را نمي شناسيم. نمي دانم اين عدم هماهنگي ميان سنتها و مذهب و گذشتيمان خواست خودمان بوده و يا اين موضوع تحميلي از پذيرفتن دنياي مدرن است. ناگفته نماند اين شتاب زدگي علمي نه تنها مارا بلکه همه دنيا را درگير کرده است و همامهنگي ميان گذشت و آينده کار راحتي نيست البته ما براي حفظ هويت گذشته خود نياز به يک راه حل مناسب دارد که شايد در سطح اين مقاله نگنجد.مسله مردم واري به معني رعايت تناسب ميان اندام هاي ساختماني با اندام هاي انسان و توجه به نيازهاي او که در کار ساختمان سازي مي باشد.نمونه آن در گذشته ايراني پيدايش اتاقهاي پنج دري و سه دري در خانه هاي قديمي ايران است که نمونه هاي مرمت شده پابرجاي آن را هنوز در برخي شهرها نظير کاشان و اصفهان و يزد و... که قدمت سياسي و تاريخي بسياري دارند پيدا کرد.


 
سياسي
خبر دانشگاه
آزمون و سنجش
اقتصاد و بازار
اجتماعي
مرز پر گهر
دريچه هنر
دانش و پژوهش
در قلمرو ورزش
آگهي هاي روزنامه