جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1391/10/26 - روزنامه سراسري صبح ايران (سه شنبه) نسخه شماره 4343


توجه ويژه ايران خودرو به پاکيزگي محيط زيست

با حضور شهردار تبريز انجام گرفت:
بهره برداري از پارکينگ زيرزميني و طبقاتي ولي عصر(عج)


آگهي صفحه 1


آگهي صفحه 3


آگهي صفحه 7


 توجه ويژه ايران خودرو به پاکيزگي محيط زيست 

 گروه صنعتي ايران خودرو به عنوان بزرگترين خودرو كشور و خاور ميانه تلاش هاي زيادي در زمينه كاهش مصرف سوخت و كاهش آلايندگي زيست محيطي انجام داده است كه از مهمترين آنها مي توان به استفاده از موتورهاي كم مصرف EF7 و TU5 در محصولات مختلف اشاره كرد.

کاهش مصرف سوخت محصولات به 3/7 ليتر

گروه صنعتي ايران خودرو در ادامه تلاش هاي خود و به منظور تطابق هرچه بيش‌تر محصولات توليدي با استانداردهاي مصرف سوخت و همچنين افزايش توان رقابت پذيري محصولات در بازارهاي داخلي و خارجي، ميانگين مصرف سوخت محصولات خود را به 7.3 ليتر رسانده است. در سال هاي گذشته مصرف سوخت اكثر محصولات اين شركت بيش از 10 ليتر بوده است. اين شركت براي كاهش مصرف سوخت خودروها، تا سال 95 چشم اندازي را ترسيم كرده است كه طبق آن در سال 95 مصرف سوخت محصولات در هر 100 كيلومتر به 6.7 ليتر كاهش خواهد يافت. چشم انداز ايران خودرو در سال 1404 حكايت از كاهش مصرف سوخت خودروها به ميزان 30 درصد دارد. اين امر با بهره گيري از فناوري هاي CVVT و VVT محقق خواهد شد.

مهندس جواد نجم الدين در اين زمينه مي گويد: افزايش توليد خودروهاي کم مصرف و دست يابي به استاندارد زيست محيطي يورو 4 از برنامه هاي راه 91 ايران خودرو است و در اين سال تمامي محصولات با کيسه هوا و سيستم ترمز ضد قفل و استاندارد آلايندگي يورو 4 عرضه خواهند شد.

به گفته وي، گروه صنعتي ايران خودرو درسال جاري توليد 900 هزار دستگاه موتور کم مصرف را در برنامه دارد که با توسعه موتورهاي کم مصرف ميانگين مصرف سوخت سبد محصولات شرکت ايران خودرو به 5. 7 ليتر در 100 کيلومتر در سيکل ترکيبي کاهش خواهد يافت.

ايران خودرو در جهت کاهش مصرف سوخت، توسعه خانواده موتور كم مصرف EF، سرمايه گذاري عظيم بر روي توليد موتور كم مصرف TU، تغيير در تركيب توليد موتورهاي كم مصرف به جاي موتورهاي پرمصرف،‌ توسعه موتورها و خودروهاي دوگانه سوز (بنزين و گاز)،‌ توسعه خودروهاي هيبريدي و ديزلي را در اولويت اقدامات خود قرار داده است.

تنوع در سبد سوختي محصولات

ايران خودرو همچنين به منظور کسب رضايت مشتريان و نيز تامين امنيت سوختي و کاهش اثرات زيان بار تحريم،‌ اقدام به عرضه خودروهاي توليدي با سوخت هاي بنزين، گاز، گازوييل و تكنولوژي هيبريد كرده است. هم اكنون 67 درصد از سبد سوختي محصولات شركت ايران خودرو بنزين، 32 درصد گاز و تنها يك درصد هيبريد است. طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته و چشم انداز ترسيم شده،‌ در سال 95 بنزين 63 درصد سبد سوختي محصولات را تشكيل خواهد داد، گاز با كاهش 12 درصدي، 20 درصد از سبد سوختي محصولات ايران خودرو را دربرخواهد گرفت، با سرمايه گذاري هايي كه در بخش توليد موتورهاي ديزل صورت گرفته، در سال 95، حدود 10 درصد از محصولات داراي سوخت ديزلي خواهند بود. همچنين با توسعه تكنولوژي هيبريد، سوخت هيبريدي با شش درصد افزايش، هفت درصد از سبد سوختي محصولات ايران خودرو را در سال 95 به خود اختصاص خواهد داد.

راهبردهاي ايران خودرو در توسعه قواي محركه

شركت ايران خودرو در نظر دارد به منظور دست‌يابي به تيراژ توليد سالانه يك ميليون دستگاه تا سال 1395، ميزان داخلي سازي و تيراژ توليد موتورهاي استراتژيك EF7، TU5 و همچنين موتور EF4 خود را محقق كند.

علاوه بر اين شركت ايران خودرو ارتقاي تكنولوژيك موتورهاي EF7، TU5 و موتور EF4 را در دستور كار خود قرار داده است. بر همين اساس ارتقاي آلايندگي به يورو 4 و 5 و همچنين كاهش مصرف سوخت با دست‌يابي به ميانگين مصرف سوخت هفت ليتر را در چشم انداز سال 93 ترسيم كرده است. ضمنا در اين گروه صنعتي طراحي و توسعه خانواده موتور ملي ديزل براي محصولات جاري و آتي نيز برنامه ريزي شده است. خانواده موتور ملي ديزل قابليت تطابق با استاندارهاي آلايندگي يورو 4، 5 و 6 را خواهد داشت.

در همين زمينه مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو از اختصاص 10 درصد سبد سوختي تا سال95به موتور ديزل خبر مي دهد و مي گويد: براي كاهش ميانگين سهم سبد سوختي محصولات و جايگزيني بخشي از سهم بنزين با گازوييل و توسعه بازارهاي صادراتي، بعضي از محصولات ايران خودرو با قواي محرکه ديزل ملي عرضه خواهد شد. مهندس جواد نجم‌الدين معتقد است: موتور ملي ديزل که فرايند طراحي و ساخت آن در پروژه اي به نام اي.اف.دي از سال 89 آغاز شد، گامي در اجراي راهبرد پنج ساله قواي محركه ايران خودرو به شمار مي رود.

وي مي افزايد: با توجه به ابلاغيه استراتژي قواي محركه تا سال95، 10درصد از سبد سوختي ايران خودرو به اين موتور اختصاص خواهد يافت.

نجم الدين موتور ملي ديزل را به دليل داشتن قطعات مشترك با موتور اي.اف7 و قابليت انطباق با استانداردهاي آلايندگي يورو5 از نظر اقتصادي و زيست محيطي داراي اهميت ويژه اي مي داند و تصريح مي کند: موتور ملي ديزل از 120اسب بخار توان و 256 نيوتن متر گشتاور برخوردار و گنجايش آن 1500سي.سي است.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو مصرف سوخت موتور ديزل را 5.5 ليتر در 100 کيلومتر در چرخه ترکيبي عنوان و اضافه مي کند: از سال92 تا سال95 تعداد توليد اين موتور به مرز 100هزار دستگاه خواهد رسيد.

وي همچنين با اشاره به طراحي خط مونتاژ موتور ملي ديزل توسط متخصصان ايران خودرو، انطباق خودرو با موتور و آماده سازي خط مونتاژ سواري سازي براي مونتاژ اين موتور را از اهم فعاليت هاي انجام شده و در دست انجام براي طراحي و توليد موتور ديزل ذکر مي کند.

نجم الدين دست يابي به مالكيت دانش طراحي و ساخت قواي محرکه ديزل از راه به کارگيري خلاقيت و نوآوري متخصصان ايران خودرو،‌ طراحي چيدمان خط و ماشين آلات، ‌توسعه بازارهاي صادراتي و كاهش ارزبري بنزين را به عنوان مهم ترين دستاوردهاي طراحي و ساخت موتور ملي ديزل مي داند.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو خاطرنشان مي کند: اين موتور بر روي سورن نصب خواهد شد و برنامه نصب آن بر روي پلت فرم سمند نيز در دستور كار قرار دارد. به منظور انطباق اين موتور با پلتفرم هاي مختلف، قطعات جانبي موتور و گيربکس تغيير مي يابد و طراحي اين قطعات در معاونت طراحي و توسعه محصول شركت ايران خودرو در حال انجام است.

رويكردها و عوامل كليدي حوزه کيفيت

در ادامه فعاليتهاي صورت پذيرفته در حوزه کيفيت ، رويكردهاي بهبود كيفي سال 1391 مشتمل بر مديريت و كاهش خودروهاي پر ايراد و معيوب از طريق كنترل و بهبود واريانس ايرادها، بهبود كيفيت قطعات از طريق ارتقاء فني ، سيستمي و کيفي سازندگان در دستور كار قرار گرفته است.

براي تعريف، نظارت و ارزيابي پروژه هاي بهبود كيفيت در راستاي ارتقاي رضايت مشتريان از كيفيت محصولات، فروش و خدمات پس از فروش، طراحي مكانيزم هاي اثربخش در اين راستا در دست اقدام قرار دارد. گسترش رويكرد نرم تعويض قطعات در شبكه خدمات پس از فروش و نظارت بر كيفيت سازندگان فرعي از ديگر رويكردهاي كيفي پيش روست .

تامين قطعات پر اهميت و اضطراري در شبكه خدمات پس از فروش مطابق قطعات مصرفي در خطوط توليد، تحويل خودروي بدون ايراد به مشتري در سراسر كشور، اندازه گيري و ارتقاء ذهنيت جامعه از عملكرد كيفيت محصولات و خدمات ايران خودرو ،مديريت موثر هزينه ها در حوزه كيفيت (پايلوت رانا )‌ازديگر موارد مهم در رويكردهاي کيفي ايران خودرو در سال 1391 به شمار مي رود. با بهره گيري از مفاهيم مديريت دانش، طراحي و توسعه بانك دانايي كيفيت از برنامه هاي سال جاري حوزه كيفيت مي باشد.

همچنين اجراي نظام برنامه ريزي و كنترل پروژه در عرصه راهبري پروژه هاي كيفي شامل همسان سازي نظام هاي ارزيابي شركت و ارتقاء مسووليت پذيري افراد در سطح گروه نسبت به مقوله كيفيت از حوزه هاي اصلي فعاليت در اين سال خواهد بود .


 با حضور شهردار تبريز انجام گرفت:
 بهره برداري از پارکينگ زيرزميني و طبقاتي ولي عصر(عج) 

با حضور شهردار تبريز، اعضاي شوراي اسلامي شهر و جمعي از شهروندان تبريزي پارکينگ زيرزميني و طبقاتي فلکه بزرگ ولي‌عصر به بهره‌برداري رسيد.به گزارش روابط عمومي شهرداري تبريز، در آئين بهره‌برداري از اين پروژه عمراني خدماتي شهرداري، مهندس بهراء شهردار منطقه يک تبريز احداث و افتتاح اين پارکينگ را در راستاي حل مشکلات و چالش‌هاي ترافيکي تبريز اعلام و خاطرنشان کرد: اين پارکينگ در فضايي به وسعت 9 هزار مترمربع و با ظرفيت 300 دستگاه خودرو با مشارکت بخش خصوصي احداث گرديده و نقش قابل توجهي در کاهش بار ترافيکي و نيز مشکلات ترددي محدوده ولي‌عصر خواهد داشت.

مهندس بهراء در عين حال با قدرداني از مساعدت‌ها و حمايت‌هاي اعضاي شوراي اسلامي شهر و نيز شهردار تبريز از آماده‌سازي و افتتاح چندين طرح و پروژه عمراني خدماتي جديد از سوي منطقه يک در ماه‌هاي باقي‌مانده از سال خبر داد.شهردار تبريز از احداث پارکينگ‌هاي عمومي با ظرفيت گنجايش بيش از 20 هزار خودرو از سوي شهرداري طي سال‌هاي اخير در نقاط مختلف شهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومي شهرداري تبريز، مهندس نوين در مراسم بهره‌برداري از پارکينگ زيرزميني فلکه بزرگ ولي‌عصر(عج) با اعلام اين که شهرداري تبريز طي سال‌هاي گذشته اقدامات ماندگاري در احداث و افزايش تعداد پارکينگ‌هاي طبقاتي و عمومي در نقاط مختلف شهر انجام داده افزود: تنها راه کاهش بار ترافيکي شهر و نيز مشکلات و چالش‌هاي ترافيکي، توسعه پارکينگ‌هاي عمومي است و بايد تمامي دستگاه‌هاي اجرايي و متوليان امر در اين راه همکاري کنند.

شهردار تبريز با اشاره به احداث پارکينگ زيرزميني ولي‌عصر(عج) افزود: خوشبختانه علي‌رغم جوسازي‌ها و حاشيه‌سازي‌هاي ابتداي کار که برخي مدعي بودند شهرداري تبريز به بهانه احداث پارکينگ در فلکه بزرگ، قصد احداث برج تجاري و نفع شخصي است، امروز همگان مي‌بينند که تنها هدف شهرداري، کمک به حل يکي از معضلات شهري و تأمين نفع عمومي براي شهروندان است.

مهندس نوين در بخش ديگري از سخنان خود با تأکيد بر لزوم همکاري و مشارکت عمومي در حل مشکلات و چالش‌هاي ترافيکي شهر افزود: حل مشکلات ترافيک جز با همکاري عموم مردم و دستگاه‌ها امکان‌پذير نيست و همه دستگاه‌ها بايد خود را موظف به همکاري در اين امر بدانند؛ چرا که حل مشکلات ترافيکي تنها وظيفه شهرداري نيست.

وي در عين حال از آمادگي شهرداري تبريز براي اعطاي تسهيلات تشويقي ويژه به سرمايه‌گذاران بخش خصوصي علاقمند به احداث پارکينگ در سطح شهر تبريز خبر داد و افزود: سرمايه‌گذاراني که قصد احداث پارکينگ‌هاي طبقاتي و عمومي داشته باشند از تسهيلات ويژه شهرداري در قبال اين سرمايه‌گذاري بهره‌مند خواهند بود.

مهندس نوين همچنين از دولت خواست به واگذاري و تحويل رايگان تجهيزات پارکومتر به شهرداري‌ها، امکان نهادينه‌سازي مدريتي هدفمند و منسجم پارک‌هاي حاشيه خيابان‌ها را فراهم نمايد.شهردار تبريز در خاتمه خواستار همکاري بيش از پيش مسئولان و متوليان امر در مديريت ترافيک و حل مشکلات آن در شهر تبريز شد.


 آگهي صفحه 1 


 آگهي صفحه 3 


 آگهي صفحه 7 


 
سياسي
خبر دانشگاه
دانش و پژوهش
اقتصاد و بازار
مرز پر گهر
در قلمرو ورزش
آگهي