جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1393/10/24 - روزنامه سراسري صبح ايران (چهارشنبه) نسخه شماره 4903

توکلي مطرح کرد؛
مهلت ثبت‌نام و زمان برگزاري آزمون کارشناسي ارشد دوره‌هاي فراگير پيام‌نور

از سال آينده؛
دانشجوي بدهکار مشمول جريمه ديرکرد مي‌شود


مهلت شرکت در جشنواره نوآوري‌هاي فرهنگي دانشجويان تمديد شد


جشنواره انتخاب پژوهشگر برتر در دانشگاه باقرالعلوم برگزار ‌شد


Send To All به دانشجويان


خبر


انتصابات


 توکلي مطرح کرد؛
 مهلت ثبت‌نام و زمان برگزاري آزمون کارشناسي ارشد دوره‌هاي فراگير پيام‌نور 

 مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مهلت ثبت‌نام براي شرکت در آزمون کارشناسي ارشد دوره‌هاي فراگير سال 94 دانشگاه پيام‌نور روز يکشنبه 28 ديماه 93 به پايان مي‌رسد.

برگزاري آزمون در 4 ارديبهشت

حسين توکلي مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس گفت: ثبت‌نام براي شرکت در آزمون کارشناسي ارشد دوره‌هاي فراگير سال 94 دانشگاه پيام‌نور براي 150 کد رشته امتحاني و گرايش تحصيلي از يکشنبه 21 ديماه 93 از طريق سايت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و روز يکشنبه 28 ديماه 93 مهلت ثبت‌نام به پايان مي‌رسد.

توکلي ادامه داد: اين آزمون در 5 گروه آموزشي شامل گروه‌هاي آموزشي انساني (88کد رشته امتحاني و گرايش تحصيلي)، علوم پايه (34کد رشته امتحاني و گرايش تحصيلي)، فني و مهندسي (17کد رشته امتحاني و گرايش تحصيلي)، کشاورزي و منابع طبيعي (10کد رشته امتحاني و گرايش تحصيلي) و هنر (3کد رشته امتحاني و گرايش تحصيلي) است.

وي افزود: هر داوطلب بر اساس علاقه فقط مي‌تواند در يک کد رشته امتحاني بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما و شرکت در آزمون، ثبت‌نام و در امتحان مربوطه شرکت کند.

توکلي گفت: هر داوطلب لازم است در مهلت مشخص شده براي ثبت‌نام با مراجعه به سايت سازمان سنجش و دريافت دفترچه راهنما از اين سايت و مطالعه دقيق آن مدارک و اطلاعات مورد نياز را براي ثبت‌نام فراهم کنند.

مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش تصريح کرد: با توجه به اينکه پرداخت هزينه ثبت‌نام به صورت اينترنتي انجام مي‌شود لذا داوطلبان بايد به وسيله کارت‌هاي عضو شتاب که پرداخت الکتريکي آنها فعال است به سايت سازمان سنجش مراجعه و با پرداخت مبلغ 60 هزار تومان به عنوان وجه ثبت‌نام براي شرکت در آزمون اقدام کنند.

توکلي در ادامه به تمام داوطلبان توصيه کرد مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام ابتدا به تکميل فرم پيش‌نويس مندرج در اين دفترچه اقدام کرده و پس از کنترل‌هاي لازم و اطمينان از صحت اطلاعات تکميل شده با مراجعه به سايت سازمان سنجش اطلاعات لازم را بر اساس بندهاي نرم‌افزاري ثبت‌نام وارد کنند.

به گفته وي داوطلبان بايد پس از تکميل تقاضانامه اينترنتي ثبت‌نام، دريافت شماره پرونده 6 رقمي و کد پيگيري 16 رقمي يک نسخه پرينت از تقاضانامه تهيه و نزد خود نگه دارند.

مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش اظهار داشت: با توجه به تأثير 20درصدي معدل دوره کارشناسي، به تمام داوطلبان توصيه مي‌شود معدل دوره کارشناسي خود را با توجه به توضيحات مندرج در دفترچه راهنما به دقت در تقاضانامه اينترنتي ثبت‌نام درج کنند.

وي گفت: معدل کارشناسي تراز شده و ميانگين وزني آنها تأثير 20درصد بر نمره کل داوطلبان خواهد داشت.

توکلي ادامه داد: کارت شرکت در آزمون و برگ راهنماي مربوطه از روز سه‌شنبه اول ارديبهشت تا پنجشنبه سوم ارديبهشت 94 روي سايت سازمان سنجش قرار مي‌گيرد و تمام ثبت‌نام کنندگان بايد در اين مدت به سايت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به دريافت پرينت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنماي مربوطه اقدام کنند.

وي تاکيد کرد: اين آزمون در روز جمعه 4 ارديبهشت 94 در حوزه‌هاي امتحاني مربوطه برگزار مي‌شود.

توکلي در خاتمه با بيان اينکه ظرفيت پذيرش کارشناسي ارشد دوره‌هاي فراگير سال 1394 دانشگاه پيام نور براي 705 رشته محل 16 هزار و 80 نفر است، گفت: از اين تعداد 592 رشته محل آموزشي، پژوهشي با ظرفيت 11هزار و 840 نفر و 113 رشته محل الکترونيکي با ظرفيت 4هزار و 240 نفر است.


 از سال آينده؛
 دانشجوي بدهکار مشمول جريمه ديرکرد مي‌شود 

 
معاون پشتيباني و منابع انساني صندوق رفاه دانشجويي اعلام کرد: دانشجويان بدهکار به صندوق رفاه دانشجويان از سال آينده مشمول جريمه ديرکرد مي شوند.دکتر فردين تقي زاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: دانشجوياني که از سال هاي قبل به صندوق رفاه دانشجويان بدهکار هستند مشمول جريمه ديرکرد حداقل 12 درصدي مي شوند.وي افزود: البته اينکه دانشجو چند درصد مشمول جريمه ديرکرد شود به مصوبه هيات امناي صندوق رفاه دانشجويان بستگي دارد ولي حداقل 12 درصد اعلام شده است.معاون پشتيباني و منابع انساني صندوق رفاه دانشجويي افزود: همچنين در آينده نزديک بدهکاران صندوق رفاه دانشجويي در زمره بدهکاران بانکي کشور قرار خواهند گرفت.وي ادامه داد: صندوق رفاه دانشجويان به دنبال راهکارهايي است که بدهکاران صندوق رفاه در زمره بدهکاران بانکي کشور قرار بگيرند و در صورتي که با صندوق تسويه نکرده باشند نتوانند از خدمات بانکي بهره مند شوند.پيش از اين دکتر ناصر مطيعي -رئيس صندوق رفاه دانشجويان نيز اعلام کرده بود: جريمه‌اي که براي اين افراد پيش‌بيني شده بود به اينصورت بود که فرد بايد به ماخذ 12 درصد ضربدر مبلغ وامي که پرداخت آن به تعويق افتاده است، ضربدر مدت زمان تعويق، تقسيم بر 360 روز پرداخت کند.


 مهلت شرکت در جشنواره نوآوري‌هاي فرهنگي دانشجويان تمديد شد 

 معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي واحد استان البرز از تمديد مهلت شرکت در جشنواره نوآوري‌هاي فرهنگي «از باران تا رويش» تا 17 بهمن ماه خبر داد.احمدرضا فيروزي در گفتگو با مهر، با اعلام اين خبر گفت: جشنواره نوآوري‌هاي فرهنگي «از باران تا رويش» در زمينه نوآوري و کارآفريني فرهنگي، اجتماعي و هنري از سوي معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي استان البرز در حال اجرا است.وي يادآور شد: دانشجويان سراسر کشور و يا فارغ‌التحصيلاني که به تازگي تحصيلات خود را به پايان رسانده‌اند، اگر طي سه چهار سال اخير فعاليتي فرهنگي، اجتماعي و هنري داشته‌ باشند که در آن خلاقيت و نوآوري بوده است مي‌توانند در اين جشنواره شرکت نمايند.

به گفته فيروزي تمامي دانشجوياني که سابقه فعاليت فرهنگي ندارند نيز مي‌توانند در بخش ايده‌هاي خلاقانه فرهنگي حضور يابند و ايده‌هاي خود را به جشنواره ارسال نمايند.دبير جشنواره سراسري نوآوري‌هاي فرهنگي دانشجويان با بيان اين که محور اصلي اين جشنواره، نوآوري و کارآفريني فرهنگي است، گفت: "آثار و فعاليت‌هاي نوآورانه فرهنگي"، "راه‎اندازي کسب و کار کارآفرينانه فرهنگي"، "قالب‌ها و شيوه‌هاي نوآورانه فرهنگي"، "ايجاد ساختار نوآورانه در حوزه فرهنگي" و "ايده‎هاي خلاقانه فرهنگي" محورهاي اين جشنواره است.

فيروزي يادآور شد: علاقه‌مندان براي شرکت در اين جشنواره سراسري مي‌توانند آثار و مستندات خود را به پست الکترونيکي cul.alborz@acecr.ac.ir و يا دبيرخانه جشنواره به نشاني: استان البرز، کرج، حصارک، دانشگاه خوارزمي، ساختمان اداري، طبقه همکف، معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي استان البرز ارسال کنند.وي با اشاره به برنامه زماني جشنواره، افزود: آخرين مهلت ارسال آثار تا 17 بهمن ماه 1393تمديد شده است و اختتاميه جشنواره در دهه نخست ارديبهشت سال آينده برگزار مي‌شود.فيروزي در پايان گفت: علاقه‌مندان براي دريافت اطلاعات بيشتر درباره شيوه‌نامه و ضوابط ثبت‌نام و ساير جزئيات جشنواره مي‌توانند به پايگاه اينترنتي جشنواره به نشانيwww.jalborz.ir مراجعه نموده و يا با شماره تلفن 34505151 -026 تماس حاصل نمايند.


 جشنواره انتخاب پژوهشگر برتر در دانشگاه باقرالعلوم برگزار ‌شد 

 مراسم تجليل از پژوهشگران برتر در سالن آمفي تئاتر دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار و از پژوهشگران برتر تجليل شد.به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تجليل از پژوهشگران برتر در سالن آمفي تئاتر دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار و طي آن پژوهش‌هاي 15 عضو هيأت علمي، 31 دانشجوي مقطع دکتري و 39 دانشجوي مقطع کارشناسي ارشد برتر شناخته شد.

تعداد آثار فرستاده شده از اساتيد هيئت علمي 79 اثر، دانشجويان دکتري 126 نفر و کارشناسي ارشد 104 عدد که در مجموع 309 اثر اعم از کتاب يا مقاله بوده است.

15 نفر از اعضاي هيئت علمي، 31 نفر از دانشجويان دکتري و 39 نفر از دانشجويان ارشد، آثار خود را به جشنواره ارسال کرده‌اند که در مجموع 85 اثر بوده و دانشجويان در مقطع ارشد و دکتري نيز مي‌توانند مقالات خود را براي انتشار در فصلنامه ارائه دهند که بعد از ارزيابي و اصلاحات منتشر مي‌شود.


 Send To All به دانشجويان 

 روش‌هاي ارائه‌ي يك سمينار خوب دانشجويي - پژوهشي

زهرا كيان‌بخت

ارائه سمينار حتي اگر چيزي نباشد كه از طرف استاد به صورت يك تحقيق الزامي و دربردارنده‌ي نمره، عنوان شده باشد، مساله‌اي است كه مي‌تواند دانش و تواناييهاي ما را افزايش دهد.

اصلا مي‌توانيم خودمان را محك بزنيم كه چه قدر توانايي داريم در يك بازه زماني مشخص، پيرامون يك موضوع، تحقيق كرده و نتايج تحقيق را بصورت جمعبندي شده و منظم، براي عده‌اي ارائه دهيم. بيان شفاهي ما چگونه است؟ چه قدر راحت مي‌توانيم مطالب و نتايجي را كه در پروسه تحقيق به آن رسيده‌ايم به صورت شفاف براي ديگران بازگو كنيم و چه كاستي هايي در اين زمينه داريم كه بايد براي رفعشان اقدام كنيم.

مسلم است كه اگر خودمان را با انجام چنين كاري درگير نكنيم، خيلي از نقاط ضعفي كه در اين زمينه داريم هم با ما باقي مي‌مانند. پس يكي از بهترين دستاوردهاي انجام چنين پژوهشي، كسب شناخت بيشتر نسبت به خودمان و توانايي‌هايمان و تلاش در جهت رفع ضعف‌هايمان در اين زمينه است.

حالا تصور كنيم چه به صورت تكليف كلاسي كه استاد ما را به آن ملزم كرده و چه به صورت داوطلبانه، قرار شود در تاريخ مشخصي، سميناري را ارائه دهيم. براي اينكه در اين راستا، به بهترين شكل عمل كنيم چه بايد كرد؟

-قدم اول فكر كردن پيرامون موضوع، و جستجو و جمع‌آوري منابع مرتبط به موضوع تحقيق، است.

در اين مرحله، يك طرح اوليه براي كارمان تنطيم مي‌كنيم. طرحي كه زمان شروع و زمان پايان پروژه، بصورت واقع‌بينانه در آن ثبت شده باشد.

يكي از مهمترين اشتباهات در انجام يك كار پژوهشي اين است كه ما ددلاين و زمان پاياني را براي آن درنظر نگرفته باشيم.

اينكه ما خودمان را متعهد كنيم در زمان مشخصي، پروژه‌مان را به سرانجام برسانيم باعث مي‌شود نسبت به آن جديتر باشيم و از وقتمان بهتر استفاده كنيم.

يك نكته مهم هم درمورد زماني كه براي پايان پروژه در نظر مي‌گيريم اين است كه هميشه، ددلايني كه براي پروژه در نظر مي‌گيريم چند روز قبل از ارائه كار در كلاس باشد. يعني زمان پاياني كار را دقيقا با همان روزي كه مي‌خواهيم آن را ارائه دهيم منطبق نكنيم. اين طوري وقتي پروژه تمام مي‌شود ما هنوز چند روز وقت داريم تا نقاط ضعف و ايرادهاي كارمان را برطرف كنيم. در آن بازنگريهايي انجام دهيم و همين طور، براي ارائه شفاهي مطالب هم كه بخش مهمي از كار است، وقت كافي داشته باشيم.

همين طور در اين مرحله بايد تمام كارهايي را كه فكر مي‌كنيم لازم است در جريان پروژه انجام دهيم براي خودمان نوشته يا تايپ مي‌كنيم. درواقع ما در مرحله اول كار، به يك نقشه‌ نياز داريم كه خودمان آن را ترسيم مي‌كنيم. نقشه‌اي كه تمام ملزومات كار در آن قيد شده باشد. با اين كار، از سرگرداني نجات پيدا مي‌كنيم و تا قدم آخر پروژه‌مان، كاملا برايمان روشن است كه قرار است چه كارهايي را در طي چه مدت زماني به انجام برسانيم. ممكن است ملاقات و مشورت با چند استاد، سرزدن به يك كتابخانه خاص و ... را در اين راستا در برنامه‌مان بگنجانيم.

-قدم دوم كه بسيار هم مهم است مشورت و درميان گذاشتن تصميمات و طرح اوليه‌مان با استاد همان درس است. وقتي طرح و مسيري را كه براي انجام پروژه انتخاب كرده‌ايم با استادمان درميان مي‌گذاريم اگر در جايي اشتباه كرده يا مسير نادرستي را انتخاب كرده باشيم، طي مشورت با استاد، رفع مي‌شود.

ممكن است او به ما بگويد منابعي كه برگزيده‌ايم منابع دست اولي نيستند يا اين كه نظريه‎اي كه براي انجام سمينارمان مي‌خواهيم از آن استفاده كنيم، نظريه چندان مناسبي نيست. اين طوري، طرح اوليه كار شفاف‌تر، واقع‌بينانه‌تر و كم‌ايرادتر مي‌شود. يادمان باشد يكي از بزرگترين اشتباهات اين است كه كل كار را انجام دهيم و بعد آن را به استاد ارائه دهيم. در اين صورت، ممكن است خيلي از زحماتي كه در اين مدت كشيده‌ايم به هدر برود و تازه در آخر كار، متوجه بشويم كه اصلا نبايد از اين مسير مي‌رفتيم. پس به هيچ وجه، مرحله مشورت با استاد در ارتباط با طرح اوليه كارمان را حذف نكنيم.

-در قدم سوم، كار پژوهش ما رسما شروع مي‌شود. يكي از مهمترين‌ها در اين مرحله، دقت، سرعت عمل و استفاده خوب از زمان است. به جاي انجام كارهاي غيرضروري، به تاريخي كه براي پايان كارمان در نظرگرفته‌ايم فكر كنيم و سعي كنيم پروژه را با نظم و طبق زمان مقرر به انجام برسانيم.

-در جريان تحقيق، معمولا مسائل و مشكلاتي پيش مي‌آيد كه ممكن است ما را دلسرد يا خسته كند. مثلا ممكن است يك يا چند منبع را نتوانيم پيدا كنيم و يا مشكلات شخصي كه مي‌تواند روند انجام پروژه را با كندي مواجه كند. در تمام طول تحقيق بايد سعي كنيم روحيه نشاط و خستگي‌ناپذيري را در خودمان تقويت كنيم و به جاي دلسرد شدن، براي مشكلاتي كه پيش مي‌آيد، واقع‌بينانه تصميم بگيريم و سعي كنيم بر آنها غلبه كنيم.

-وقتي آخرين گامها را هم برداشتيم و مطالب را در موعد مقرر، جمعبندي و نتيجه‌گيري كرديم، هنوز چند روز تا زمان اصلي و تاريخي كه بايد كار را در كلاس، ارائه دهيم، باقي است. حالا نوبت اين است كه وقت ديگري از استاد گرفته و محتوا و نتايج كار را با او در ميان بگذاريم. احتمالا استاد، نكاتي را گوشزد كرده و راهكارهايي را براي كاملتر شده و برطرف شدن نقصهاي تحقيق، به ما بازگو كند. بعد از روشن شدن اين مسائل، لازم است زماني را هم به اعمال اصلاحات ارائه دهيم و كار را نهايي كنيم.

-حالا ديگر نوبت آن رسيده كه به فكر چگونگي روشهاي ارائه سمينار در كلاس باشيم. يادمان باشد هر كاري كه محتواي خوب و قوي‌اي دارد لازم است به صورت خوب و قوي هم ارائه شود در غيراينصورت ممكن است تلاشها و زحماتمان به نتيجه‌اي كه بايد، نرسد. مثلا اين مساله كه پاورپوينت تنظيم شده به چه صورتي باشد، خلاصه مطالب ارائه شده كه مي‌خواهيم آن را به صورت فيش‌هايي كوچك در اختيار همكلاسي‌ها و شنوندگان سمينار بگذاريم چگونه و با چه طرحي باشد، براي اينكه خودمان با نهايت آمادگي و انرژي، مطالب و روند انجام پروژه را بازگو كنيم چه كارهايي بايد كرد، نحوه توضيح مطالب به طوري كه همه‌فهم و واضح باشد، تن صدايمان و... همه مواردي هستند كه رعايتشان مي‌تواند سمينار ما را به يك سمينار موفق تبديل كند.

-يك نكته مهم در جريان ارائه سمينار، پيش‌بيني سوالاتي كه ممكن است از ما بشود و انديشيدن پاسخ و توضيح براي آنها است.

نكته مهم ديگر هم مربوط مي‌شود به نحوه برخورد ما با شنوندگاني كه سوالي را مطرح مي‌كنند يا نقدي را بر پروژه‌مان وارد مي‌كنند. خيلي از افراد در اين جور مواقع، فورا دچار رنجش شده و در برابر انتقادات وارد شده، موضع‌گيري مي‌كنند.

به ياد داشته باشيم يكي از مهمترينها در جريان ارائه سمينار، استقبال از نقدها و ايراد نظرات مخالف و همين طور سوالات است. اگر نگوييم مهمترين، بايد گفت يكي از مهمترين دستاوردهايي كه ارائه چنين پژوهش و سميناري مي‌تواند براي ما داشته باشد اين است كه در خودمان، اين ظرفيت را ايجاد كنيم كه ديگران بتوانند به راحتي نظراتشان در ارتباط با پروژه‌مان با ما در ميان بگذارند و اين كار، علاوه بر اين كه جوانب و زواياي كار را براي ما بيشتر روشن مي‌كند باعث مي‌شود ما ويژگي مثبت و فوق‌العاده‌ي توان شنيدن نظريات مخالف و مختلف را در خودمان پرورش دهيم.

-حالا كه پروژه را با موفقيت تمام كرده و آن را به صورت سمينار هم ارائه داديم، مي‌توانيم بنشينيم و نقاط قوت و ضعف و اشتباهات كارمان را در جريان انجام آن، براي خودمان نوشته و دسته‌بندي كنيم. اين كار باعث مي‌شود ما در انجام كار بعدي، دوباره اين اشتباهات را تكرار نكنيم و سمينار بعدي‌مان سمينار موفق‌تري باشد.


 خبر 

 معاون پژوهش و برنامه ريزي بنياد ملي نخبگان خبر داد؛

پرداخت 500 و 900 هزار تومان حقوق ماهانه به دانشجويان ارشد و دکتري دستيار اساتيد

به گزارش خبرنگار علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر غلامعلي منتظر در نشست خبري توضيح و تبيين آيين نامه هاي جديد بنياد ملي نخبگان که در محل بنياد برگزار شد در ابتدا با اشاره به تصويب سند راهبردي کشور در امور نخبگان توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: اين سند، قانون اساسي بنياد ملي نخبگان است و براساس اين سند، نخبه به فردي برجسته و کارآمد اطلاق مي شود که در خلق و گسترش علم، فناوري، هنر، ادب، فرهنگ و مديريت کشور در چارچوب ارزش هاي اسلامي اثرگذاري بارز داشته و همچنين فعاليت وي بر پايه هوش، خلاقيت، انگيزه و توانمندي هاي ذاتي از يک سو و خبرگي، تخصص و توانمندي هاي اکتسابي از سوي ديگر موجب سرعت بخشيدن به پيشرفت و اعتلاي کشور شود.

براين اساس مي توان شهيد حسين باقري و همچنين استاد فرشچيان را در حوزه خودشان يک استعداد هنري عنوان کرد که در واقع مستعدان برتري هستند که وظيفه ما تسهيل مسير براي اثرگذاري بيشتر آن ها است.

معاون پژوهش و برنامه ريزي بنياد ملي نخبگان با بيان اين‌ که بنياد در دوره جديد رويکردهاي خود را به سمت اجرايي کردن سند راهبردي کشور در امور نخبگان عنوان کرد و گفت: در اين مسير 60 تا 65 درصد مقررات بنياد تغيير کرده است و تا پايان تابستان سال 1394 نيز تمامي مقررات براساس سند راهبردي تغيير مي کند و سه گروه دانشجويان، دانش آموختگان و استادان دانشگاه جزو اجتماعات خاصي به شمار مي روند که مورد توجه بنياد هستند.

منتظر افزود: در حال حاضر تمامي مقررات دانشجويي و دانش آموختگي تغيير کرده است و در حوزه استادان نيز تمامي مقررات تا يک ماه آينده بازنگري خواهد شد.

وي گفت:‌ در حوزه دانشجويي و دانش آموختگي تعدادي فعاليت هاي آموزشي، پژوهشي و فناورانه و فرهنگي مورد احصا قرار گرفته است که اساس آن مجموعه دانشجويان کشور شناسايي و در جهت هدفمندي آن ها حرکت مي کنيم.به عنوان نمونه يکي از برنامه هايي که در دوره کارشناسي در نظر گرفته شده است اين است که اگر دانشجويان اين مقطع بخواهند در دوره آموزش کسب و کار شرکت کنند و با اصول آن آشنا شوند بنياد هزينه هاي آن ها را پرداخت مي کنند.

معاون پژوهش و برنامه ريزي بنياد ملي نخبگان ادامه داد: همچنين در مقطع کارشناسي ارشد و دکتري با توجه به آنکه نمي خواهيم دانشجو از محيط دانشگاه خارج شود بدين منظور دانشجوياني که زير نظر استادان دانشگاه، دستيار آموزشي، پژوهشي و يا فناوري شوند مورد حمايت قرار مي گيرند و در اين راستا براي مقطع کارشناسي ارشد در ماه 500 هزار تومان و براي مقطع دکتري 900 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

منتظر افزود:‌ همچنين اگر دانشجوي تحصيلات تکميلي بخواهد براي فرصت مطالعاتي در فضاهاي داخلي و يا خارج از کشور استقرار يابد هزينه يک سال دانشجو پرداخت مي‌شود و در اين مسير به دانشجويان متاهل وجه بيشتري را پرداخت مي نماييم.

وي در ادامه گفت: همچنين اگر دانشجويي بخواهد ازدواج کند ما به اين دانشجو وام وديعه مسکن و هديه ازدواج اهدا مي‌کنيم.

منتظر با اشاره به تسهيلات در نظر گرفته براي دانش آموختگان در چهار دسته از فعاليت هاي‌ آموزشي، پژوهشي، و فناورانه و فرهنگي گفت: دراين راستا تسهيلات خدمت نظام وظيفه تخصصي براي دانش‌آموختگان برتر در نظر گرفته شده است و افراد مشمول مي توانند از اين تسهيلات استفاده کنند.

وي در خصوص جزييات تسهيلات نظام خدمت وظيفه تخصصي در ادامه گفت: مدت زمان خدمت اين گروه نصف سايرين است و افراد طي اين مدت بايد يک کار تخصصي و يا در يک پروژه تخصصي فعاليت کنند.

معاون ستاد عمره خبر داد؛

آغاز اعزام دانشگاهيان عمره گذار از 4 فروردين 94

معاون اجرايي و اعزام ستاد عمره دانشگاهيان گفت: اولين گروه از دانشگاهيان عمره گذار 4 فروردين 94 به سرزمين وحي اعزام مي شوند.محمد زارع در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: اعزام دانشگاهيان عمره گذار از 4 فروردين 94 با اعزام اساتيد آغاز مي شود. وي افزود: ابتدا اساتيد عمره گذار سپس دانشجويان متاهل و بعد دانشجويان (پسر) مجرد به سرزمين وحي اعزام مي شوند. معاون اجرايي و اعزام ستاد عمره دانشگاهيان همچنين تاکيد کرد: دانشگاهيان عمره گذار تا اول بهمن ماه فرصت دارند که موجودي حساب عمره خود را تا سقف تعيين شده تکميل کنند و اين زمان مجدد تمديد نخواهد شد.

وي ادامه داد: شرط لازم براي قرار گرفتن در کاروان، تکميل موجودي هر نفر تا سقف هزينه اعلام شده و تحويل کليه مدارک(با گذرنامه) است.زارع يادآورشد: تمام دانشجويان بايد تا قبل از زمان کاروان بندي نسبت به تکميل موجودي و تحويل مدارک به صورت کامل اقدام کنند.معاون اجرايي و اعزام ستاد عمره گفت: با توجه به زمان اندک باقي مانده تا کاروان بندي و مشخص نشدن وضعيت وام عمره برخي از زائرين، هر شخصي بايد به صورت نقدي موجودي خود را تکميل کرده و اگر در آينده وام به حساب وي واريز شد ، از وام عمره استفاده کند.


 انتصابات 

 سرپرست جديد واحد بين‌المللي جلفا معرفي شد

به گزارش آفرينش به نقل از خبرگزاري آنا طي مراسمي با حضور معاون هماهنگي دانشگاه آزاد اسلامي استان آذربايجان شرقي و هيئت همراه، سرپرست جديد واحد بين‌المللي جلفا معرفي شد.


 
سياسي
خبر دانشگاه
دانش و پژوهش
اقتصاد و بازار
مرز پر گهر
در قلمرو ورزش
آگهي