جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1393/12/19 - روزنامه سراسري صبح ايران(سه شنبه) نسخه شماره 4949

دو تغيير مهم در آموزش داروسازي؛
حذف آزمون علوم پايه از داروسازي


20 اسفند ماه؛ آخرين مهلت ثبت نام آزمون سراسري


تصويب آيين نامه جديد پذيرش دکتري بدون آزمون


Send To All به دانشجويان


خبر


انتصابات


 دو تغيير مهم در آموزش داروسازي؛
  حذف آزمون علوم پايه از داروسازي 

 
دبير شوراي آموزش داروسازي و تخصصي از دو تغيير مهم در آموزش داروسازي خبر داد و گفت: براي دانشجويان داروسازي ورودي مهر 94 به بعد آزمون علوم پايه حذف به جاي آن آزمون جامع برگزار مي‌شود.به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حميد اکبري در بيست و ششمين نشست شوراي آموزش داروسازي و تخصصي افزود: بر اساس اين تغيير آزمون جامع علوم پايه براي وروديهاي مهر 94 داروسازي حذف و با آزمون جامع جايگزين مي شود. به اين ترتيب دانشجويان پس از گذراندن 180 واحد درسي يک آزمون جامع مي‌دهند و پس از آن گرايشهاي خود را انتخاب مي‌کنند.

وي افزود: در دفترچه کنکور سراسري سال 94 درباره تغييرات آموزش داروسازي توضيحات لازم داده شده است و دانشجويان با شيوه متفاوت آشنا مي شوند.اکبري اظهار داشت: آيين نامه آموزش داروسازي عمومي نيز بازنگري شده است. ضمن آنکه براي آزمون دکتري تخصصي نيز تغييري حاصل مي شود اين است که يک آزمون علمي کلي برگزار مي شود و صلاحيت علمي افراد در دروس مختلف بر اساس ضرايب مختلفي سنجيده مي‌شود و در نهايت پذيرش نهايي به دانشکده‌ها و گروه‌هاي آموزشي واگذار مي شود که اين موضوع در دست بررسي است.

وي گفت: در حال حاضر 18 دانشکده در دانشگاه‌هاي دولتي، سه دانشکده در دانشگاه آزاد و دانشگاه علوم پزشکي بقية‌ا... به آموزش داروسازي مي پردازند. وضعيت کلي هيات علمي تعداد 500 عضو هيات علمي را در اين حوزه نشان مي دهد که نسبت به تعداد دانشجويان کم نيست اما توزيع آن مناسب نبوده و حداقل ها در برخي از دانشکده ها رعايت نشده است. در واقع در 50 درصد دانشکده ها با کمبود و مضيقه مواجه ايم.

دبير شوراي آموزش داروسازي و تخصصي با اشاره به تعهداتي که براي تغييرات برنامه هاي آموزش داروسازي وجود دارد گفت: بر اساس اين موضوع براي سال 94 برنامه اي ترتيب داده شده است که 100 فارغ‌التحصيل دکتري تخصصي (Ph.D) که تعهدات خود را انجام نداده اند بايد تعيين تکليف شوند که کجا فعاليت مي‌کنند.وي افزود: براي ظرفيت مازاد دانشگاه‌هاي غيردولتي و صنايع در آزمون دکتري تخصصي پذيرش صورت گرفته است و صنايع از آن استقبال کرده اند به همين دليل اين مصوبه را ادامه خواهيم داد.

اکبري گفت: اولويت اصلي ما تامين هيات علمي دانشکده هايي است که کمبود نيرو دارند . در ادامه نيز تجهيزات آزمايشگاهي دانشکده ها با مشکل مواجه است که قصد داريم آن را رفع کنيم.دبير شوراي آموزش داروسازي و تخصصي يادآور شد: با توجه به بررسيهاي صورت گرفته آموزش داروسازي در کل کشور همگن نيست و فارغ‌التحصيلان با همديگر قابل مقايسه نيستند. از همين رو همگن‌سازي را به عنوان يک اولويت تعيين کرده‌ايم. در واقع برنامه آموزش داروسازي وجود دارد اما همين برنامه هم درست اجرا نمي شود.وي با اشاره به موضوع فعاليت داروسازان در حوزه بستري و بالين گفت: از ابتدا در موضوع خدمات بهداشتي و درماني جاي داروسازان خالي بود و به همين دليل ارائه واحدهاي کارآموزي و کارورزي در بيمارستان ها اجرايي مي شود تا فارغ التحصيلان در در حوزه داروسازي باليني توانمند شوند.


 20 اسفند ماه؛ آخرين مهلت ثبت نام آزمون سراسري 

 براساس برنامه زماني پيش بيني شده مهلت ثبت‌نام براي آزمون سراسري چهارشنبه 20 اسفند ماه پايان مي‌پذيرد.دکتر حسين توکلي مشاور عالي سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: بر اساس برنامه زماني تعيين شده مهلت ثبت نام مجدد براي آزمون سراسري سال 94 براي آن دسته از داوطلباني که به دليل نداشتن سوابق تحصيلي و يا به هر دليل ديگر موفق به ثبت نام نشدند آغاز شده و چهارشنبه 20 اسفند ماه به پايان مي رسد. وي افزود: بر اساس آمارهاي بدست آمده از روز گذشته تا الان تعداد 4 هزار و 323 نفر در اين آزمون ثبت نام کردند همچنين آن دسته از داوطلباني که قبلا در آزمون ثبت‌نام کرده‌اند فقط مي‌توانند با مراجعه به سايت سازمان و وارد کردن اطلاعات درخواستي، نسبت به مشاهده اطلاعات ثبت‌نامي و در صورت لزوم ويرايش اطلاعات خود بر اساس دستورالعمل بند الف اطلاعيه اقدام کنند.اين دسته به هيچ وجه مجاز به ثبت‌نام مجدد نيستند.


 تصويب آيين نامه جديد پذيرش دکتري بدون آزمون 

 آيين نامه جديد پذيرش دکتري بدون آزمون داوطلبان استعداد درخشان از سوي وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري ابلاغ شد.

به گزارش پي اچ دي تست ، در مهم ترين تغيير ارائه شده در اصلاحيه جديد آيين نامه پذيرش بدون آزمون دکتري، نمره زبان از حالت الزامي خارج شده است.

در اين آيين نامه آمده است : پيرو ابلاغيه شماره 67272\21 مورخ 18\4\93 موضوع آيين نامه پذيرش بدون آزمون استعداد هاي درخشان در دوره تحصيلي دکتري ، اصلاحات آيين نامه مذکور که در تاريخ 26\11\93 شوراي هدايت استعدادها درخشان بازنگري و تصويب شد براي اجرا ابلاغ مي شود ، بديهي است ساير مفاد مندرج در آيين نامه کماکان به قوت خود باقي است .

اصلاح ماده 1 : دانشگاه اختيار دارد حداکثر معادل بيست درصد از ظرفيت پذيرش با ازمون شيوه آموزشي – پژوهشي دوره روزانه دکتري خود را در هر کد رشته محل تحصيل را از بين دانش آموختگان دوره کارشناسي ارشد داخل و مورد تاييد وزارت ( يا دانشجويان دوره کارشناسي ارشد داخل که تا پايان شهريور ماه سال درخواست پذيرش، دانش آموخته شوند ) را به صورت مازاد بر ظرفيت، با رعايت شرايط زير، پذيرش کند :

1-1 : بيش از دو سال از تاريخ دانش آموختگي متقاضي نگذشته باشد

2-1: کسب حداقل 70 امتياز از فعاليت هاي آموزشي ، پژوهشي و مصاحبه مطابق جدول ارزشيابي پيوست

3-1 : داشتن ميانگين کل 16 در دوره کارشناسي و ميانگين 17 (بدون احتساب نمره پايان نامه ) در دوره کارشناسي ارشد (يا ميانگين همتراز شده هر يک از دوره هاي مذکور طبق دستور العمل مصوب شوراي تحصيلات تکميلي دانشگاه ).

4-1 : کسب حداقل نمره 50 از آزمون زبان (MCHE يا معادل آن در ساير آزمون ها ) قبل از آزمون جامع دکتري ( مطابق با ايين نامه دوره دکتري مصوب وزارت )

5-1: نحوه امتياز دهي به داوطلبان در هريک از رديف هاي جدول ارزيابي ، طبق دستور العمل مصوب شوراي تحصيلات تکميلي دانشگاه خواهد بود که لازم است قبل از ثبت نام متقاضيان ، از طريق فراخوان دانشگاه به اطلاع همگان برسد.

اصلاح ماده 2 :دانشگاه مي تواند فقط يک بار تا اول شهريور ماه هر سال نسبت به پذيرش حائزين شرايط، اقدام نمايد. اسامي پذيرفته شدگان بايد همراه با جدول تکميل شده ارزشيابي براي هريک از داوطلبان ، توسط معاون آموزشي دانشگاه براي تاييد صلاحيت عمومي به سازمان سنجش ارسال شود و قطعي شدن ثبت نام منوط به تاييد سازمان مذکور است .


 Send To All به دانشجويان 

 داشتنِ برنامه‌ريزي؛ لازمه‌ي رسيدن به نتايج خوب

زهرا كيان‌بخت

1-چرا بايد برنامه‌ريزي كنيم؟

تصور كنيد در شبي مه گرفته، در جاده‌اي مشغول رانندگي هستيم. به قدري مسير پيش‌رو و اطراف جاده، در غبار، مه و تاريكي فرورفته كه جز پيش پاي خودمان را نمي‌توانيم ببينيم. در اين شرايط، هيچ بعيد نيست كه كوچك‌ترين مانعي كه در جلوي راه‌مان قرار گرفته، به دليل نبودنِ آن در ميدانِ ديدِ ما، باعث برخوردمان با آن و توقف و بازايستادن از ادامه‌‌ي مسير شود.

حالا فكرش را بكنيد در يك روز روشن و آفتابي، در همان جاده مشغول حركت هستيم، همه‌چيز براي‌مان قابل مشاهده است و درواقع، همه‌ي محيط اطراف و پيش‌رو، در كنترل ماست. بديهي است كه حركت در چنين شرايطي، بسيار لذت‌بخش‌تر، راحت‌تر و كم‌استرس‌تر از حركت در شرايطي است كه اول آن را توصيف كرديم.

خب. داشتن برنامه و نداشتن آن هم درست به همين شكل است. وقتي براي حركت به سمت يك هدف مشخص، مسير را قبلا ارزيابي كرده‌ايم و همه‌چيز براي‌مان روشن و شفاف است، خيلي بيش‌تر مي‌شود به كسب نتيجه‌ي موردنظر اميدوار بود. پس ما در رسيدن به كوچك‌ترين و بزرگ‌ترين اهدافي كه در زندگي داريم بي‌نياز از برنامه‌ريزي نخواهيم بود.

2-چگونه برنامه‌ريزي كنيم؟

-براي شروع يك برنامه‌ريزي خوب، اول لازم است بعد از فكر كردن درمورد اهداف و تصميمات‌مان، وقتي را براي نوشتن آنچه در ذهن داريم، اختصاص دهيم.

-در اين مرحله، بايد اهداف، و آنچه را كه به دنبالش هستيم، به طور دقيق يادداشت كنيم. بعد از مشخص شدنِ هدف، لازم است وقتي را كه براي رسيدن به آن نياز داريم براي خودمان برآورد كرده و بنويسيم.

يادمان باشد كه اگر زماني را براي پايان كار درنظر نگيريم و برنامه را طبق آن پيش نبريم، كار به تعويق خواهد افتاد و ممكن است كاري را كه مي‌توانستيم در يك بازه‌ي زمانيِ سه ماهه به سرانجام برسانيم، حدود شش يا هفت ماه به درازا بكشد.

-يك نكته مهم در رسيدن به هر هدفي، اين است كه از لحاظ فكري به خود كمك كنيم و باور داشته باشيم كه مي‌توانيم به آن هدف، دست پيدا كنيم. اگر در ذهن‌مان، هنوز موانعي وجود دارند كه باعث مي‌شوند اين باور و اميدواري را نداشته باشيم، بايد آن‌ها را برطرف كنيم.

-تصميمات، چهارچوب برنامه، جوانب كار، موانع احتمالي و راه‌هاي روبرو شدن با آن‌ها و تمام جوانب كار را براي خودمان در دفتري يادداشت كنيم.

-بعد از تعيين هدف، فعاليتي انجام دهيم و درواقع، خودمان را موظف كنيم كه به برنامه‌اي كه نوشته‌ايم پاي‌بند باشيم.

-از همان ابتداي كار، بايد اين نكته را بدانيم كه در طول اين بازه‌ي زماني كه براي رسيدن به آن هدف، براي خودمان درنظر گرفته‌ايم، ممكن است اتفاقات خوب يا بد زيادي براي‌مان بيفتند، امكان دارد با مساله‌اي مواجه شويم كه ما را در دست يافتن به هدف‌مان پرانگيزه‌تر و اميدوارتر سازند و يا برعكس؛ اتفاقي بيفتد كه انرژي ما را در ادامه دادن راه، كاهش دهد و يا ما را دچار شك و ترديد از ادامه‌ي حركت‌مان نمايد.

خوب است از همان ابتدا، با درنظر گرفتن چنين احتمالاتي، به خودمان قول بدهيم تا پايان كار و رسيدن به نتيجه، دست از كار نكشيم و نگذاريم اتفاقات مختلف و حاشيه‌هاي احتمالي كه پيش مي‌آيد، ما در ادامه‌ي مسير، سست و نااميد گردانند.


 خبر 

 برگزاري اولين كنفرانس ملي مديريت تبليغات در دانشکده مديريت دانشگاه تهران

اولين کنفرانس مديريت تبليغات، پنجم خرداد ماه 94 در سالن‌ همايش‌هاي الغدير دانشکده مديريت دانشگاه تهران برگزار مي شود.

به گزارش آفرينش دكتر علي‌اکبر فرهنگي، رئيس کنفرانس و چهره ماندگار مديريت و ارتباطات گفت: ما انسان‌ها با وجود برقراري ارتباط از طٌرق ابزارهاي مختلف و به ويژه رسانه‌هاي جديد، دو هدف بزرگ را در برقراري ارتباط دنبال مي‌کنيم؛ اول اطلاع‌رساني و دوم اثرگذاري بر ديگران و تبليغات نيز در واقع يک فعاليت ارتباطي است که هر دوي اين کارها را انجام مي‌دهد.

رئيس اولين کنفرانس ملي مديريت تبليغات اضافه کرد: ما بايد اطلاعات دقيق و درستي از آنچه که در حوزه تبليغات انجام گرفته است، در اختيار جامعه بگذاريم. همچنين با عنوان يک کشور اسلامي صاحب تمدن و داراي حرف، مي‌خواهيم حرف‌هايي را به خصوص در حوزه کسب و کار به جهانيان منتقل کنيم.

دكتر فرهنگي، مهم‌ترين اهداف برگزاري کنفرانس مديريت تبليغات را بررسي و ارائه جديدترين دستاوردهاي علمي و پژوهشي در حوزه مديريت تبليغات، ايجاد بستري براي هم‌انديشي و هم‌افزايي ميان پژوهشگران فعال در حوزه تبليغات و بازاريابي، آسيب‌شناسي مديريت تبليغات در سازمان‌هاي دولتي و خصوصي و ايجاد بستري براي همسويي و هم‌افزايي ميان مراکز علمي ـ دانشگاهي و آژانس‌هاي تبليغاتي عنوان کرد.

وي در عين حال به نبود پيوند مستحکم ميان مراکز و آژانس‌هاي تبليغاتي با محافل و مجامع آکادميک در کشور، گفت: متاسفانه آژانس‌هاي تبليغاتي ما چندان با مراکز علمي در ارتباط نبوده‌اند و دانشکده مديريت دانشگاه تهران اميدوار است با برگزاري اين کنفرانس و البته تداوم آن در سال‌هاي آينده، اين پيوند اتفاق بيفتد؛ يعني هم ما از تجربه علمي و اجرايي آژانس‌هاي تبليغاتي سود ببريم و هم آنها از تجارب نظري و حرفه‌اي ما مطلع شوند.

به گفته رئيس اولين کنفرانس مديريت تبليغات، پنجم خرداد ماه 94 به عنوان زمان و سالن‌ همايش‌هاي الغدير دانشکده مديريت دانشگاه تهران به عنوان مرکزي اين همايش تعيين شده است. همچنين دهم ارديبهشت 94 آخرين فرصت ارسال مقالات و بيستم ارديبهشت ماه سال آينده زمان اعلام نتايج داوري مقالات است.

فرهنگي در مورد لزوم ارتباط صنعت تبليغات با دانشگاه نيز گفت: در گذشته دانشکده ما احساس نياز نمي‌کرد که به اين حوزه بپردازد و درواقع خود را در دنياي آکادميک محبوس کرده بود و شايد بتوان گفت در خيلي از دوره‌ها اين گونه بوده است و آژانس‌هاي تبليغاتي نيز کار خودشان را مي‌کردند و دانشگاه‌هاي ما را مراکزي به گفته خودشان «روياپرداز» مي‌دانستند، اما وقتي توسعه ايجاد شد، طبيعتا اين ارتباطات گسترش يافت و در حال حاضر که با شما صحبت مي‌کنم، دانشکده مديريت دانشگاه تهران با برخي از آژانس‌هاي تبليغاتي در ارتباط است و اين ارتباط عميق در حال شکل‌گيري است. البته مسلم است که ما در ابتداي راه هستيم و تا رسيدن به وضعيت مطلوب خيلي فاصله داريم.

رييس دانشکده پزشکي دانشگاه علوم پزشکي تهران خبر داد؛

بهره‌برداري از ساختمان جديد دانشکده پزشکي تا سه سال آينده

رييس دانشکده پزشکي دانشگاه علوم پزشکي تهران، با تاکيد بر اينکه مرحله کلنگ زني احداث ساختمان جديد تاسيس اين دانشکده آغاز شده است گفت: اميدواريم با تامين به موقع بودجه، بتوان تا سه سال آينده مراحل احداث اين دانشکده را به پايان رساند.

دکتر سيد امير حسين امامي در گفت و گو با خبرنگار ايسنا منطقه علوم پزشکي تهران، از احداث دانشکده جديد پزشکي در دانشگاه علوم پزشکي تهران خبر داد و افزود: در حال حاضر مرحله ابتدايي احداث اين دانشکده در پارکينگ شمال شرقي فعلي دانشگاه در حال انجام است و کلنگ‌زني آن در 11 اسفند ماه جاري انجام شده است.

وي در ادامه تصريح کرد: نقشه‌هاي اجرايي ساختمان جديد دانشکده پزشکي دانشگاه علوم پزشکي تهران تا دو ماه آينده آماده مي شود و اميدواريم روند احداث اين ساختمان از ارديبهشت ماه سال آينده شدت بگيرد.

اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران، در خصوص ميزان بودجه لازم براي اجراي اين پروژه گفت: اين پروژه بودجه زيادي مي‌خواهد که به صورت يک باره آماده نخواهد شد، بلکه طي چند مرحله به دست مي‌آيد و اميد است که بخشي از آن از بودجه جاري دانشگاه و قسمت ديگر نيز توسط دولت تهيه شود.امامي با تاکيد بر اينکه احداث دانشکده جديد پزشکي دو يا سه سال آينده به اتمام مي رسد بيان کرد: اين پروژه به طور مجموع درسه فاز و در مساحتي حدود 36 تا 40 هزارمتر مربع ساخته مي‌شود و قرار است در سه بلوک جداگانه تاسيس و در نهايت به هم متصل شود.

اين فوق تخصص خون و سرطان در پايان خاطرنشان کرد: دانشکده جديد پزشکي در واقع دانشکده‌اي است که براي ارائه امکانات آموزشي کامل براي دپارتمانها و کلاسهايي براي فضاهاي آموزشي دانشجويان پيش‌بيني شده است و همچنين فضاهاي جانبي مانند سالن ورزش و غذاخوري نيز براي اين دانشکده در نظر گرفته شده است.

بيست و سومين جشنواره کتاب سال دانشگاهي برگزار شد

بيست و سومين جشنواره کتاب سال دانشگاهي با معرفي و تجليل از 3 برگزيده و 14 شايسته تقدير برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، مراسم اختتاميه بيست و هشتمين جشنواره کتاب سال دانشگاهي دوشنبه 18 اسفند ماه جاري با معرفي و تجليل از 3 اثر برگزيده و 14 اثر شايسته تقدير از ساعت 10 ـ 12 در تالار شهيد دهشور پرديس علوم دانشگاه تهران برگزار ‌شد.

آثار برگزيده تأليفي و ترجمه در همه شاخه‌هاي دانشگاهي شامل علوم‌انساني، علوم پايه،‌ پزشکي و دامپزشکي هستند و در اين دوره حدود 530 عنوان از کتاب‌هاي دريافتي داوري و ارزيابي شده‌اند که از اين تعداد، 361 عنوان تأليفي، 163 عنوان ترجمه و 6 عنوان نيز مربوط به تصحيح و گردآوري بوده است.آثار داوري شده در بيست و سومين جشنواره کتاب سال دانشگاهي مربوط به کتاب‌هاي دانشگاهي منتشر شده در سال 92 بودند.

آغاز ثبت‌نام دانشگاهيان براي شرکت در مراسم اعتکاف دانشگاه تهران

مسجد دانشگاه تهران از دانشگاهيان براي شرکت در مراسم اعتکاف ثبت‌نام مي‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، مسجد دانشگاه تهران از دانشگاهيان براي شرکت در مراسم اعتکاف ثبت‌نام مي‌کند.

بنابراين گزارش دانشجويان، براي ثبت‌نام در اين مراسم مي‌توانند از 18 تا 27 اسفندماه به سايت مسجد دانشگاه تهران به نشاني www.utmosque.ir مراجعه کنند.

همچنين تمام اقشار دانشگاهي سراسر کشور، از دانشجو تا کارمند و اعضاي هيات علمي، مي‌توانند در اين مراسم معنوي ثبت‌نام و شرکت کنند.


 انتصابات 

 طي حکمي از سوي رييس جهاد دانشگاهي انجام شد؛

انتصاب دبيرعلمي مسابقات مناظره دانشجويان

طي حکمي از سوي دکتر طيبي رئيس جهاد دانشگاهي، سعيد پورعلي به عنوان دبير علمي چهارمين دوره مسابقات مناظره دانشجويان ايران منصوب شد.

انتصاب مدير اجرايي دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه جامع علمي کاربردي استان تهران

داود طاهري نيک به عنوان مدير اجرايي دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه جامع علمي کاربردي استان تهران منصوب گرديد.به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ در حكمي از سوي حجت‌الاسلام و المسلمين حاج آقا موسوي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، آقاي داود طاهري نيک به عنوان مدير اجرايي دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه جامع علمي کاربردي استان تهران منصوب شد.

با حکم معاون علمي و فناوري رئيس جمهور؛

«جهانگير جدي» رئيس مرکز ملي فضايي شد

سورنا ستاري معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري طي حکمي «جهانگير جدي» را به سمت رياست مرکز ملي فضايي منصوب کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاري فارس به نقل از مرکز روابط‌ عمومي و اطلاع رساني معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور، سورنا ستاري معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري طي حکمي جهانگير جدي را به سمت رياست مرکز ملي فضايي منصوب کرد.


 
سياسي
خبر دانشگاه
دانش و پژوهش
اقتصاد و بازار
مرز پرگهر
در قلمرو ورزش
آگهي