جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1394/03/07 - روزنامه سراسري صبح ايران (پنجشنبه) نسخه شماره 5003


برنامه ريزي مدون ايران خودرو براي مشتري مداري


آگهي صفحه 3


آگهي صفحه 9


آگهي صفحه 12


 برنامه ريزي مدون ايران خودرو براي مشتري مداري  

 مهندس يکه زارع،‌ مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو بر مشتري مداري و رعايت حقوق مشتريان به عنوان سرفصل فعاليت‌هاي اين شركت تاكيد و تمركز فراوان دارد و اين موضوع به وضوح در برنامه‌هاي اجرايي قابل مشاهده و ارزيابي است.

در اين راستا، ايران خودرو ضمن بهبود روند توليد، کيفيت و تنوع محصول، استفاده از فناوري روز و عرضه پلت فرم ها و محصولات جديد به طور مستمر، به موضوع رضايت مشتريان، تامين قطعات با کيفيت از طريق شرکت ايساکو، ارائه خدمات پس از فروش در نقاط مختلف کشور توجه داشته است.

برنامه هاي گروه صنعتي ايران خودرو در زمينه توسعه، تنوع و ارتقاي كيفيت محصولات و خدمات، كاهش بهاي تمام شده و ارتقاي بهره‌وري، در بين مشتريان به نظر سنجي نهاده و نظرات آنان تحليل مي شود. در اين راستا اهداف رضايت مشتريان بر اساس انواع تيپ هاي محصولات و سالن هاي توليدي تعيين شده و ضمن دسته بندي مشخصات به دو دسته قابل دسترس و سخت، سيستم جديدي براي دريافت علل نارضايتي مشتريان طراحي و اجرا شده است.

فناوري هاي روز دنيا

ايران خودرو توان لازم براي تجهيز خطوط رباتيک خود را داراست. به طور نمونه راه اندازي خطوط توليد رباتيک محصولات جديد (رانا و دنا) از اين دسته اند.

دنا جديدترين محصولات ايران خودرو نيز بر روي پلتفرم ارتقا يافته سمند طراحي و توليد شده است. دنا و رانا با موتور اي.اف.7 (موتور ملي) بنزيني و نيز پايه گازسوز به بازار عرضه مي شود.

توليد موتور ايکس.يو.ام و طراحي و توسعه موتور ديزل ملي ايران خودرو از برنامه هاي ديگر اين شرکت به شمار مي آيد. در ضمن طراحي و توليد نوع ديزلي موتور اي.اف.7 در دستور کار قرار گرفته است. افزايش بهره وري نيروي انساني که اخيرا نيز عامل رشد شرکت بوده، با جديت بيشتر پيگيري شده و ايران خودرو با بهره گيري از ابزارها و شيوه هاي نوين، ضمن افزايش بازدهي عوامل توليد، قيمت تمام شده محصول را کاهش مي دهد. اين خودروساز بزرگ، کيفيت را يک راه بي پايان دانسته و برنامه هاي لازم براي اجراي اين مهم را دنبال خواهد کرد.

سه دهه پس از توليد پيکان، ايران خودرو توانست در مسير خودروساز شدن گام بردارد. تحقق اين مهم الزاماتي را پيش روي آن قرار داد كه طراحي خودرو و ايجاد برند از آن جمله بود. طراحي بدنه، نخستين هدفي بود كه ايران خودرو در اين رهگذر برگزيد و بسترهاي آن را فراهم ساخت. از اين رو در سال 73 با بهره گيري از فارغ التحصيلان نخبه کشور يكي از بزرگ ترين مراكز تحقيق و توسعه خودروسازي راه اندازي و به دنبال آن پژوهش هاي لازم براي طراحي و ساخت نخستين خودروي ملي در اين شرکت آغاز شد. برآيند اين تجربه كاملا جديد در ايران، طراحي و توليد سمند با تلاش مهندسان ايراني و همكاري مشاوران مطرح خارجي بود. از اين رو سمند در سال80 رونمايي و به بازار عرضه شد، اما حركت در راه بهبود و ارتقاي اين محصول و عرضه محصولات مدرن تر بر اساس پلتفرم سمند همچنان ادامه يافت. سمند از نظر شاخص هاي گوناگون مانند مصرف سوخت و آلايندگي در شرايط مطلوبي قرار گرفت. بدنه مقاوم، ابعاد مناسب و فضاي بزرگ داخل اتاق و صندوق عقب، فرمان پذيري خوب و سيستم هشدار دهنده هوشمند، آن را به يك خودروي مشتري پسند تبديل كرد.

با طراحي و توليد قواي محركه ملي، ايران خودرو دومين گام بلند را براي خودروساز شدن برداشت. گام نخست طراحي بدنه بود كه با سمند اتفاق افتاد و گام سوم نيز طراحي پلتفرم ملي بود. بر پايه اين پروژه، دو پلتفرم در كلاس هاي «بي» و «دي» طراحي و توليد و در مجموع 11 مدل خودرو تا پايان دهه 90 بر روي اين پلتفرم ها عرضه شد.

اين که ايران خودرو همواره در ارائه و معرفي طرح ها و خودروهاي جديد پيشتاز بوده است، با آمدن خودروي سمند اثبات شد و با طراحي، توليد و عرضه "رانا" از اواسط سال 91 تداوم يافت. رانا خودرويي با سطح ايمني خودروهاي مدرن جهان با هدف ارتقاي برند ملي و عرضه محصولي به روز، در پروژه اي با نام X12 و در كلاس ابعادي «سي» تعريف شد. توسعه پلتفرم ايران خودرو در کنار توسعه محصول جديد، توسعه سهم صادرات و تضمين تداوم توليد در سايت هاي خارج از کشور در آينده از ديگر هدف هاي ايران خودرو از عرضه راناست. افزون بر بهره گيري از ظرفيت هاي توليد و ساخت داخل قطعات و مجموعه ها، سطح ايمني رانا در تصادف با آخرين استانداردهاي اروپايي منطبق بوده و ضمن تامين استاندارد آلايندگي يورو4، قابليت دست يابي به استاندارد يورو 5 را نيز داراست. در اين محصول موتورهاي تي.يو.5 و اي.اف.7 به كار رفته و در مرحله بعدي موتور اي.اف.4 نيز كه سومين موتور از خانواده موتور ملي اي.اف است، در آن به كار گرفته خواهد شد.پس از رانا، محصول جديد و پيشرفته تري با نام دنا در قالب پروژه اي با نام NX7 طراحي و متولد شد. اين محصول نيز در كلاس دي به صورت پايه به علاقه مندان خودروهاي لوكس عرضه خواهد شد. ايران خودرو با عرضه اين محصول ضمن حفظ و ارتقاي برند سمند در بازار داخل، به دنبال ايجاد مزيت رقابتي براي برند ايران خودرو در بازارهاي داخلي و توسعه صادرات است. دنا از فناوري و تجهيزات مناسب براي رقابت در بازارهاي داخلي و صادرات برخوردار است.

توسعه آزمايشگاه ها

آزمايشگاه آلايندگى تا سطح يورو 5 ارتقا يافت و سيستم مديريت كيفيت در آزمايشگاه (ISO 17025:2005) هاي تست و اندازه گيري براي 19 تست اجباري برمبناي استانداردهاي اروپايي،طراحي، مستند سازي و مستقر شد. در راستاي كاهش زمان فرآيند طراحي و توسعه محصول، گواهي نامه معتبر از موسسه آناليتيكاي روسيه اخذ و علاوه بر كاهش هزينه، از راه صدور خدمات آزمون به ساير كشورها، درآمد نيز ايجاد شد.

كسب گواهي نامه سيستم مديريت كيفيت آزمايشگاه ها( 17025:2005 براي 19 تست اجباري برمبناي (ISO از سازمان ملي ISIRI استانداردهاي توسط مميزان Audit استاندارد ايران ومركزملي تائيد صلاحيت ايران نيز درخواست شده است.


 آگهي صفحه 3 


 آگهي صفحه 9 


 آگهي صفحه 12 


 
سياسي
خبر دانشگاه
پزشكي
استانها
انرژي
اقتصادي
اجتماعي
هنري
ورزشي
آگهي