جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1394/10/14 - روزنامه سراسري صبح ايران (دوشنبه) نسخه شماره 5178

با حضور معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري البرز؛
برگزاري هشتمين جلسه شوراي هماهنگي مديران كل زيرمجموعه تعاون،كارورفاه اجتماعي البرز


نشست سرپرست اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان البرز با رئيس دادگستري و دادستان شهرستان ساوجبلاغ

مسئول نهضت سوادآموزي دماوند خبر داد؛
واجدان شرايط سوادآموزي در دماوند 130 نفرند

با تکميل بيش از 1800 پرسشنامه؛
طرح پژوهشي كيفيت زندگي در منطقه 19در حال اجراست


خبــر


در استان


 با حضور معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري البرز؛
 برگزاري هشتمين جلسه شوراي هماهنگي مديران كل زيرمجموعه تعاون،كارورفاه اجتماعي البرز 

 كرج - فائزه باقري

هشتمين جلسه شوراي هماهنگي مديران كل زير مجموعه تعاون، كارورفاه اجتماعي استان البرز به ميزباني اداره كل بهزيستي و با حضور مهندس كامكار، معاون توسعه مديريت و منابع انساني و سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استانداري البرز و مهندس خليلي مدير كل تعاون،كارورفاه اجتماعي استان البرز و مديران كل دستگاههاي زير مجموعه تعاون،كارورفاه اجتماعي برگزار گرديد. به گزارش خبرنگار آفرينش به نقل از روابط عمومي اداره كل تعاون،كارورفاه اجتماعي استان البرز در ابتداي اين جلسه داريوش بيات‎نژاد،مدير كل بهزيستي گزارش عملكردي از خدمات اداره كل بهزيستي استان ارائه نمود و خواستار اختصاص اعتبارات لازم جهت رسيدگي مطلوب به مددجويان تحت پوشش اين اداره در استان، بخشودگي بيمه تامين اجتماعي ، توجه و تخصيص اعتبار به تاسيس مراكز پيش دبستاني و پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي ناشي از اعتياد در استان،ايجاد شركتهاي تعاوني براي حمايت از كودكان و سالمندان در استان گرديد.

در ادامه مهندس خليلي مدير كل تعاون،كارورفاه اجتماعي استان البرز نيز با تشريح وظايف شوراي هماهنگي مديران كل زير مجموعه تعاون،كاروفاه اجتماعي اظهارداشت: با توجه به گستردگي وظايف حوزه وزارت تعاون،كارورفاه اجتماعي در استانها و مجموعه 11 دستگاه اجرايي زير مجموعه اين حوزه از سوي وزارت تعاون،كارورفاه اجتماعي اين شوراي هماهنگي در استانها تشكيل گرديد و به جهت ايجاد وحدت رويه در امور ضمن حفظ استقلال عملكرد مديران عضو شوراي مذكور ونيز تفكيك وظايف همراه با هماهنگي در حوزه كاري هر يك از دستگاههاي زير مجموعه؛ از سوي وزارت متبوع مسئوليت و دبيري شوراي هماهنگي به عهده اداره كل تعاون،كارورفاه اجتماعي استان قرار گرفته است.

وي در ادامه افزود: هدف از برگزاري جلسات شوراي هماهنگي بصورت ماهيانه خدمت‏رساني مطلوب بين دستگاهي به مردم و كاهش ترددهاي زائد و سرگرداني مراجعان در اين ادارات، تسهيل فرآيندهاي خدمت‎رساني اداري بين دستگاهي در حوزه تعاون،كارورفاه اجتماعي استان، طرح مشكلات دستگاههاي زير مجموعه و هم‎‏انديشي مديران زير مجموعه با مسئولان استاني مدعو درجلسات در جهت رفع موانع قانوني،ارائه راهكارهاي اصلاح فرآيندهاي ارائه خدمت به مردم ونيز ايجاد تعامل و مودت في مابين مديران كل دستگاههاي عضو شوراي هماهنگي مي باشد.

مدير كل تعاون،كارورفاه اجتماعي استان البرز همچنين از هماهنگي مطلوب اعضاي اين شورا تقدير و تشكر بعمل آورده و افزود : همه ما بعنوان مسئول درنظام جمهوري اسلامي مديون مردم هستيم و بايد با تمام توان نسبت به ارائه خدمت به مراجعان ومردم و رفع مشكلات آنان در حوزه مسئوليت خود اقدام نماييم و از آنجا كه حوزه تعاون،كارورفاه اجتماعي با مجموعه وسيعي از فعاليتها از بدو تولد تا بازنشستگي و مستمري فوت فرد، عهده‏دار ارائه خدمت به مردم مي‎باشد لذا وظيفه مادر اين حوزه نسبت به پيگيري مطالبات مردم سنگينتر خواهد بود.

در ادامه اين جلسه همچنين حسن عزيزي مدير كل فني وحرفه اي استان شرح مبسوطي از فعاليتهاي اين سازمان ونيز پيگيريهاي اين اداره كل و استاندار البرز در شوراي فني استان درخصوص وضعيت حوادث كار ، نقش آموزشهاي مهارتي، راهكارهاي پيشگيري از حوادث در بخش صنعت و ساختمان، تحليل آماري حوادث ناشي ازكار استان ارائه نمود واز اقدامات اداره كل فني وحرفه اي استان و تصويب پيشنهادات اين اداره كل در شوراي فني استان در خصوص موضوعاتي همانند اخذ گواهي صلاحيت ايمني پيمانكاران از اداره تعاون كار ورفاه استان ، صدور پروانه نظام مهندسي با توجه به اخذ صلاحيت ايمني و نيز اجراي آموزشهاي درون كارگاهي با كمك بازرسان كار و بهداشتكاران و كارشناسان ايمني در محل كارگاهها خبر داد.

همچنين مديران كل تامين اجتماعي و مديريت درمان تامين اجتماعي استان نيز خواستار رفع مشکلات احداث ساختمان اداري و شعبه 3 مديريت درمان تامين اجتماعي ومركز اسناد پزشكي استان گرديدند.

مهندس كامكار معاون توسعه مديريت و منابع انساني نيز در اين جلسه برگزاري شوراي هماهنگي مذكور را بستر مناسبي در جهت رفع مشكلات و نيازهاي اقشار آسيب‎پذير جامعه كه مخاطب مجموعه تعاون،كارورفاه اجتماعي استان هستند دانسته و اظهار داشت: با توجه به گستردگي فعاليتهاي تعاون،كارورفاه اجتماعي و دستگاههاي زير مجموعه اين نهاد در استان مسئوليت سنگيني بر عهده مديران كل اين دستگاهها در رسيدگي به درخواستها و مطالبات مراجعان قرار دارد و ايجاد اين شوراي هماهنگي بستر مناسبي را براي استفاده از تجارب مديران كل زير مجموعه، ارائه راهكارها و اصلاح فرآيندها و برنامه‎ريزهاي لازم جهت خدمت به مردم جامعه كه اكثر آنان در دهكهاي پايين اجتماع نيز مي‎باشند را فراهم آورده است. وي همچنين با اشاره به اهميت رسيدگي به وضعيت توليد در استان و همفكري مسئولان ذيربط اظهار داشت: وضعيت فعلي واحدهاي توليدي بويژه قطعه سازان خودرو با توجه به شرايط اقتصادي حاضر و نيز بيكاري كارگران بويژه در حوزه صنايع قطعه‎‎سازي خودرو دراستان ايجاب مي‎نمايد كه تمامي مسئولان استان بويژه مديران حوزه تعاون،كارورفاه اجتماعي با همفكري و با استفاده از راهكارهاي مناسب در كارگروههاي ويژه مانند رفع موانع توليد و ساير كارگروههاي اقتصادي ونيز اين شوراي هماهنگي در جهت رفع موانع توليد تلاش نموده واز توقف چرخه توليد در كشور با تمام توان جلوگيري نماييم.

شايان ذكر است در اين جلسه ساير مديران دستگاههاي زيرمجموعه تعاون كارورفاه اجتماعي مانند بانكهاي رفاه،توسعه تعاون،صندوق كارآفريني اميد، بيمه سلامت، بازنشستگي در اين شورا نيز گزارشي از فعاليتهاي حوزه تحت مسئوليت خود ارائه نمودند.


 نشست سرپرست اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان البرز با رئيس دادگستري و دادستان شهرستان ساوجبلاغ 

 ساوجبلاغ - محمدرنجبرکهن

سرپرست اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان البرز با رئيس دادگستري و دادستان شهرستان ساوجبلاغ در اين ديدار به گفتگو پرداختند.در اين ديدارها مشكلات و موانع موجود در احقاق حقوق دولت نسبت به حاكميت اراضي دولتي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

حامد فرضي ضمن تشكر و قدرداني از زحمات مقامات قضايي شهرستان ساوجبلاغ در حفظ و حراست از منابع ملي خواستار تداوم برخورد با متصرفين اراضي دولتي در اين شهرستان شد و با اعلام آمادگي تمامي ظرفيتهاي سازماني جهت هرگونه اقدامي در خصوص حفاظت از عرصه‎هاي ملي و دولتي، خدمات و همراهي مسئولين قضايي شهرستان ساوجبلاغ در حفظ و حراست از انفال را قابل تقدير دانست. وي با ارائه گزارشي كوتاه از اقدامات صورت گرفته در خصوص حفظ، احياء و بهره برداري از منابع طبيعي، تداوم فعاليتهاي انجام گرفته را در گرو همراهي دستگاه قضايي و همدلي تمامي مسئولين مربوطه اعلام داشت.

گفتني است در اين جلسات كه در محل دادگستري شهرستان ساوجبلاغ برگزار گرديد، فرمانده يگان حفاظت اداره كل و همچنين رييس و مسئول حقوقي اداره منابع طبيعي ساوجبلاغ نيز حضور داشتند.


 مسئول نهضت سوادآموزي دماوند خبر داد؛
 واجدان شرايط سوادآموزي در دماوند 130 نفرند 

 دماوند - ايرج صادقعلي

مسئول نهضت سوادآموزي شهرستان دماوند گفت: 130 نفر واجد شرايط سوادآموزي در دماوند وجود دارد که بايد زيرپوشش قرار گيرند. به گزارش خبرنگارآفرينش، مراسمي به مناسبت سالروز تأسيس نهضت سوادآموزي با حضور رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند، آموزش‌دهندگان و سوادآموزان برتر نهضت سوادآموزي شهرستان دماوند در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش اين شهرستان برگزار شد.

مسئول نهضت سوادآموزي شهرستان دماوند در حاشيه اين مراسم با اشاره به اهداف نهضت سوادآموزي اظهار داشت: با توجه به سند تحول بنيادين که يکي از اهداف آن ريشه‌کني بي‌سوادي تا پايان برنامه پنجم توسعه است، در تلاش هستيم تا بتوانيم اقدامات مطلوبي را در اين زمينه انجام دهيم.

فضليه واعظي ادامه داد: در راستاي ريشه‌کني بي‌سوادي در شهرستان دماوند، فهرست‌هايي به مديران مدارس اين شهرستان داده شده است تا افراد بي‌سواد و کم‌سواد را به طور کامل معرفي کنند؛ در مرحله نخست، 79 نفر و در دوره انتقال، 198 نفر تعيين وضعيت شده‌اند.وي بيان کرد: بر اساس اطلاعات دريافتي جديد از سامانه نهضت، 277 نفر از اولياي دانش‌آموزان به نهضت معرفي شده بودند که خوشبختانه 55 نفر از آنها در سال 95 دوره‌هاي سوادآموزي خود را با موفقيت گذرانده‌اند.

مسئول نهضت سوادآموزي شهرستان دماوند با اشاره به اينکه 130 نفر واجد شرايط براي سوادآموزي در شهرستان دماوند وجود دارد، گفت: از اين تعداد، 37 نفر در حال تحصيل هستند که در اين راستا بايد 83 نفر نيز توسط مديران مدارس به نهضت سوادآموزي معرفي شوند تا کارهاي لازم در جهت سوادآموزي اين افراد انجام شود.

واعظي تصريح کرد: بايد با برنامه‌هاي گسترده‌تري با بي‌سوادي مبارزه کنيم تا افرادي آگاه و باسواد را در جامعه داشته باشيم؛ به ازاي هر بي‌سواد 140 هزار تومان به سوادآموزان و 750 هزار تومان به آموزش‌دهندگان پرداخت مي‌شود.


 با تکميل بيش از 1800 پرسشنامه؛
 طرح پژوهشي كيفيت زندگي در منطقه 19در حال اجراست 

 شهرري - رضافغاني

مرحله گردآوري اطلاعات طرح رصد كيفيت زندگي در تمام محلات منطقه 19 از طريق تکميل پرسشنامه هاي اين طرح توسط شهروندان به اتمام رسيد. به گزارش خبرنگار آفرينش، حجت‌الاسلام رسول جوادي معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه با اعلام اين خبر گفت: اين طرح همزمان با ساير مناطق شهر تهران آغاز شد و پس از دو هفته، مرحله گردآوري اطلاعات آن به پايان رسيد. وي افزود: در همين راستا با مراجعه حضوري پژوهشگران محلات به در منازل و پرسش از خانوارها طبق پرسشنامه هاي تدوين شده از جانب اداره كل مطالعات اجتماعي و فرهنگي اطلاعات لازم جهت سنجش كيفيت زندگي شهروندان گردآوري شد. جوادي افزود: پس از گردآوري اطلاعات و داده ها، پژوهشگران با ورود اطلاعات در نرم افزار و تحليل آنها به ارائه گزارش و مقالات مرتبط با اين طرح مي پردازند. به گفته اين مسئول ارزيابي كيفيت محيط زندگي، احساس امنيت، ميزان شايع بودن آسيب‌هاي اجتماعي، هويت شهري، احساس عدالت، مداراي اجتماعي، قوم گرايي، اخلاق شهروندي، سلامت، كيفيت حكمراني شهري و نحوه گذران اوقات فراغت مهمترين شاخص هايي است كه در پرسشنامه طراحي شده براي اجراي اين طرح مورد توجه قرار گرفته است. وي خاطرنشان کرد:1890 پرسشنامه تعيين شده از جانب اداره كل مطالعات اجتماعي طي مرحله گردآوري اطلاعات توسط پژوهشگران در 14 محله سطح اين منطقه تكميل شد.


 خبــر 

 برگزاري برنامه‌هاي نکوداشت هفته سوادآموزي در ناحيه 1بهارستان

بهارستان – ذبيح‎ا... اصغري

به گزارش خبرنگار ما به مناسبت فرارسيدن هفته سوادآموزي ويژه برنامه‎هاي اين ايام توسط ابراهيم رفيعي مديريت آموزش وپرورش ناحيه 1 بهارستان اعلام گرديد. رفيعي در اين نشست بر ضرورت نهادينه‎سازي و آموزش و آشناسازي اوليا ء دانش‎آموزان با موضوع سوادآموزي در جامعه تاکيد و خاطرنشان کرد: براساس فرمايش مقام معظم رهبري، براى گسترش سواد و زدودن بى‏سوادى، همه‏ دستگاهها و كل نظام بايد حركت و احساس مسئوليت كنند.

وي در خصوص برنامه‎هاي ها هفته سواد آموزي گفت: برنامه‎هاي ازقبيل 1-شرکت آموزش‎دهندگان ونوسوادان در برنامه‌هاي استاني 2- برگزاري مراسم ويژه در آموزشگاههاي سطح منطقه 3-برگزاري مراسم منطقه‎اي هفته سواد آموزي در آموزشگاه شهيد علوي با برنامه‌هاي متنوع 4-سخنراني مدير منطقه درنماز جمعه 5-ترويج وتبليغ فعاليتهاي سواد آموزي با تراکت، بنر، ويژه‎نامه ترنم سواد آموزي و....در آموزش وپرورش ناحيه 1بهارستان از جمله اين برنامه‌هاست.

مشکل آب آشاميدني سه روستا در ساوجبلاغ برطرف مي‎شود

ساوجبلاغ - محمدرنجبرکهن

بخشدار چندار شهرستان ساوجبلاغ از ساخت يک مجموعه آبرساني براي تامين آب سه روستاي ازنق، خوروين و هرجاب در اين بخش خبر داد. محمود فلاح بابيان اينکه تابستان سال جاري ساکنان اين روستاها با مشکل کم آبي مواجه بودند ودر طول روز فقط 5ساعت آب آشاميدني داشتند گفت: مجموعه آبرساني اين روستاها از محل خودياري روستاييان و اختصاص 50ميليون تومان از محل کمکهاي شوراي اسلامي اين روستاها ساخته مي‌‎شود.

فلاح‎نژاد افزود: تا پايان ماه جاري اين مجموعه با آبدهي 8 ليتر در ثانيه وارد مدار مي‌شود و اهالي از مشکلات کم آبي رها مي‌شوند.

رئيس اداره محيط زيست دماوند:

شکارچي متخلف در دماوند محکوم شد

دماوند - ايرج صادقعلي

رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان دماوند گفت: متخلف شکار غيرمجاز در منطقه شکارممنوع کوه‌سفيد دماوند به ضبط سلاح و مهمات و پرداخت 13 ميليون ريال در حق دولت محکوم شد.به گزارش آفرينش به نقل از روابط عمومي اداره حفاظت محيط زيست دماوند، عباس ميرزاکريمي اظهار کرد: متخلف شکار غيرمجاز در دماوند به ضبط سلاح و مهمات و پرداخت جزاي نقدي در حق دولت محکوم شد.وي گفت: متخلفي که ماه گذشته محيط‌بانان يگان حفاظت محيط زيست دماوند در منطقه شکارممنوع کوه سفيد دماوند دستگير کرده بودند، با رأي قاطع قاضي مواجه شد.

رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان دماوند تصريح کرد: اين شکارچي غيرمجاز علاوه بر پرداخت ضرر و زيان 100 ميليون ريالي وارده به محيط زيست، به ضبط سلاح، مهمات و پرداخت 13 ميليون ريال جزاي نقدي در حق دولت محکوم شد.ميرزاکريمي در ادامه با اشاره به دستگيري شکارچي غيرمجاز قبل از اقدام به شکار در منطقه شکارممنوع کوه سفيد دماوند تصريح کرد: مأموران يگان حفاظت محيط زيست دماوند در هنگام گشت و کنترل در منطقه شکارممنوع کوه‌سفيد متوجه حضور يک نفر در حاشيه ارتفاعات مي‌شوند که بلافاصله ‌اقدام به دستگيري او مي‌کنند.

ستاد توسعه واحدهاي گلخانه‎اي و توليد قارچ خوراکي در رباط کريم تشکيل جلسه داد

رباط کريم - ذبيح ا.. اصغري

معاون برنامه ريزي فرمانداري شهرستان رباط کريم از تشکيل ستادي براي توسعه واحدهاي گلخانه‌‎اي با اعتبار قابل توجه تخصيص يافته از سوي دولت خبر داد.محمد اميني برگزاري جلسات تلفيقي را مثبت ارزيابي کرد: با عنايت به مشکلات عديده که دولت با آن مواجه است به بستر مناسبي که در زمينه توسعه واحدهاي گلخانه اي فراهم نموده است نيز اشاره کرد و افزود: دولت با اختصاص رقمي معادل 30 ميليارد تومان به اين امر زمينه مطلوبي را براي کشاورزان فراهم نموده است. معاون برنامه‎ريزي فرمانداري شهرستان رباط کريم همچنين در ادامه سخنان خود گفت : منابع طبيعي با توجه به بضاعت محدودي که دارد در اين زمينه خوب عمل کرده است.مهندس اميني با طرح اين موضوع که بايد استقبال افراد ذينفع از برخورداري از تسهيلات بانکي آسيب شناسي شود، افزود : بايد بستري مناسب فراهم شود تا کشاورزان از اين تسهيلات برخوردار شوند.

وي در اين رابطه از بانکهاي عامل خواست تا نسبت به ايجاد اين بستر مناسب همکاري هاي لازم را با کشاورزان معمول دارند. اميني با اشاره به تهديدهاي موجود که کشاورزان را براي استفاده از اين تسهيلات مستاصل نموده است گفت: بحث بدهيهاي بانکي متقاضيان از سويي و از ديگر سو عدم تأمين تضامين بانکي معضلاتي است که در اين رابطه متوجه کشاورزان شده است و به عنوان سد راه دريافت اين تسهيلات از سوي کشاورزان محسوب مي‏شود. اميني در ادامه سخنان خود افزود: ابتدا بايست نيازهاي طرح هاي موجود ، اعم از تأمين انشعابات برق و گاز که از ضروريات اين واحدها مي‎باشد را مرتفع نمود ، آن گاه کشاورزان جهت دريافت تسهيلات ترغيب و تشويق شوند تا در پي اقدام به دريافت اين تسهيلات مجبور نباشند درصد بالايي از آن را جذب تأمين هزينه هاي مرتبط با اين انشعابات نمايند که اين خود از ديگر عوامل بازدارنده در اين خصوص محسوب مي شود.معاون برنامه ريزي فرمانداري شهرستان رباط کريم در پايان سخنان خود اذعان داشت : اکنون زمان کشتهاي غرقابي سرآمده است و مي بايست به سمت و سوي آبياريهاي نوين رفت.


 در استان 

 بازديد مدير کل امور مالياتي استان چهارمحال و بختياري و فرماندار شهرستان اردل از اجراي طرح جامع مالياتي

شهركرد – بهار عبدالغني

مدير کل امور مالياتي استان چهارمحال و بختياري به همراه فرماندار شهرستان اردل از اجراي طرح جامع مالياتي در اين شهرستان سرکشي و بازديد کردند. به گزارش روابط عمومي اداره کل امور مالياتي استان چهارمحال و بختياري، بهادر بهمني مدير کل امور مالياتي استان به همراه محمد نوذري فرماندار شهرستان اردل از اداره امور مالياتي اين شهرستان و نحوه ي اجراي طرح جامع مالياتي در اين شهرستان سرکشي و بازديد نمودند. بنا به اين گزارش، آقاي بهمني در حاشيه اين بازديد از اجراي 100 در صد پروژه PSD طرح جامع مالياتي و فراهم شدن پيش زمينه اجراي پروژه ITS در شهرستان اردل خبر داد. وي در ادامه با عنوان نمودن اين مسئله که آموزش‌هاي لازم جهت اجرايي شدن پروژه ITS توسط اساتيد مجرب و آموزش ديده در چند شهرستان استان انجام شده است تاکيد کرد با تمام توان پيگير انجام و تکميل طرح جامع مالياتي در سراسر استان هستيم. وي در پايان انجام طرح جامع مالياتي را يکي از پروژه‎هاي مهم و زيربنايي اقتصادي در کشور دانستند که با اجرايي شدن اين طرح گامي بلند در جهت اتکاء بيشتر به درآمدهاي مالياتي و دور شدن از اقتصاد وابسته به درآمدهاي نفتي برداشته خواهد شد.

دادگو:

جايگاه شهرداري‌ و شوراهاي اسلامي با آنچه قانون اساسي پيش‌بيني کرده، تفاوت دارد

کرج - خاکپور

رئيس شوراي اسلامي شهر کرج گفت: متاسفانه باور صحيحي از عملکرد شهرداريها در ذهن برخي مسئولان دولتي شکل نگرفته است و آنها تصور مي کنند که مديريت شهري به منابع نامحدود مالي متصل است.

به گزارش خبرنگار آفرينش ،محمود دادگو در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري مديريت شهري کرج ادامه داد: نگاه قُلک‌گونه به شهرداريها صحيح نيست و بايد بدانيم که اين نهاد با ارائه دهها خدمت متنوع به شهروندان نه تنها قادر به پمپاژ نقدي به ديگر نهادها نيست، بلکه نيازمند دريافت حمايت هاي دولتي و تعريف منابع پايدار درآمدي است.

رئيس پارلمان شهري کرج افزود: در بحبوحه هشت سال جنگ تحميلي و به دليل نياز مبرم جبهه ها به حمايت‌هاي مالي، وزارت کشور در دهه شصت شمسي نسبت به ارايه لايحه اي به مجلس شوراي اسلامي اقدام کرد که بر مبناي آن شهرداريها به لحاظ هزينه و درآمد نهادي مستقل شناخته مي شدند و پس از آن مقرر گرديد که لايحه ديگري به منظور تعريف درآمدهاي پايدار اقتصادي براي شهرداريها به خانه ملت ارائه گردد که موضوع دوم تاکنون محقق نشده است. وي در ادامه با تاکيد بر اينکه انتظار مي رود دولت محترم نسبت به افزايش سهم شهرداريها از محل درآمدهاي ماليات بر ارزش افزوده اقدام نموده و همچنين بخشي از بودجه هاي نفتي را به توسعه و عمران شهري اختصاص دهد، بيان داشت: در شرايط کنوني بسياري از شهرداريهاي کشور به دليل کمبود منابع مالي از گرايش به عملکردهاي زير ساختي و استارت پروژه هاي کلان عمراني و خدماتي باز مانده اند و فعاليت شان معطوف به طرح هاي کوچک مقياس و به نوعي روزمرگي و تکرار شده است.

دادگو با تاکيد بر اينکه جايگاه شهرداري‌ها و شوراهاي اسلامي در نظام اداري کشورمان با آنچه قانون اساسي پيش‌بيني کرده، تفاوت هاي اساسي دارد، خاطر نشان کرد: همچنين در خصوص روابط مالي شهرداريها با ديگر نهادهاي دولتي و نيمه دولتي نيز نيازمند بازنگري قوانين و مقررات موجود هستيم و بايد فضا را به گونه اي مهيا سازيم که درآمدهاي حاصل از پرداخت عوارض از سوي شهروندان صرفا در راستاي توسعه و عمران شهري هزينه گردد و هيچ انحرافي در آن وجود نداشته باشد.

اين مسئول ارشد شهري در بخش ديگري از سخنانش اظهار کرد: اينکه شنيده مي شود برخي مديران کل حتي به مکاتبات شهرداران و اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا پاسخ نمي دهند، جاي بسي تاسف و تامل دارد حال آنکه جايگاه «مديريت شهري» در روند اداره امور شهرها بسيار ممتاز است و کسي قادر به زير سوال بردن خدمات و عملکردهاي کنوني (چه در حال و چه در گذشته) نيست.

به گفته اين عضو شوراي اسلامي شهر کرج، متاسفانه دولتمردان از گذشته تاکنون و با اتخاذ تصميماتي نسبت به تغييراتي در شرح وظايف و چارت تشکيلاتي شوراهاي اسلامي و شهرداريها اقدام کرده اند، بدون آنکه نظري از مسئولان شهري دريافت شده باشد؛ آنها امروز به افزايش تعداد اعضاي شوراها راي مثبت مي دهند و روز ديگر آن را «کان لم يکن» مي کنند. امروز مي گويند شهردار را مردم انتخاب کنند و فردا حرف ديگري مي زنند...

دادگو در پايان خواستار اصلاح نظام مالي شهرداريها و کاهش وابستگي به منابع ناپايدار درآمدي شد و افزود: مادامي که وضعيت آسفالت و جدول کوچه و خيابانهاي شهر نامناسب است، روا نيست که بودجه هاي شهري در محل ديگري هزينه گردد.


 
سياسي
خبر دانشگاه
پزشكي
استانها
انرژي
اقتصادي
اجتماعي
هنري
ورزشي
آگهي