جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1395/05/03 - روزنامه سراسري صبح ايران(يكشنبه) نسخه شماره 5329


«فرشته» به اسپانيا رفت

تهمينه ميلاني:
اميدوارم شهريور ماه فيلم بسازم


آخرين لوکيشن «علي البدل» ساخته شد


نمايشي براساس شايعات" نيل سايمون"


مهران مديري با «ساعت 5 عصر» به سينما مي‌رود


احوال‌پرسي از منيژه حکمت در بيمارستان


هفته فيلم ناصر تقوايي در خانه هنرمندان برگزار مي شود


ميز خبر


نوستالژي


 «فرشته» به اسپانيا رفت 

 
فيلم «فرشته» به کارگرداني حسن آخوندپور به جشنواره ماربلاي اسپانيا راه يافت.به گزارش خبرگزاري مهر، حسن آخوند پور در دومين حضور بين المللي خود پس از حضور در جشنواره کن به بهانه اکران فيلم «باهر»، با فيلم بلند داستاني «فرشته» به تهيه کنندگي ابراهيم اصغري در يازدهمين جشنواره بين المللي فيلم ماربلاي اسپانيا حضور خواهد داشت.

اين فيلم که از توليدات مرکز صدا و سيماي خراسان رضوي است ششم مهرماه در بخش مسابقه اصلي فستيوال ماربلاي اسپانيا به نمايش درخواهد آمد.

«فرشته» با بازي الهه شه پرست، ندا کوهي، روشنک سه قلعه گي ،امير محاسبتي ، احسان ابراهيمي ، امير حسين رفيعا و... مضموني اجتماعي دارد و خانواده اي را نشان مي دهد که مشکلات اقتصادي گريبانگير آنهاست و ...

فيلم داستاني «فرشته» همچنين اثر برگزيده جشنواره هاي رضوي و ياس بوده است و در هر دو جشنواره عنوان بهترين فيلم و بهترين فيلمنامه، کارگرداني و طراحي لباس و صحنه را از آن خود کرده است.

از اين کارگردان هم اکنون، فيلم کوتاه «باهر» که لقب گران ترين فيلم کوتاه سينماي ايران را دارد با بازي مهتاب کرامتي و ماني حقيقي پس از نمايش در جشنواره کن در گروه «هنر و تجربه» اکران است.


 تهمينه ميلاني:
  اميدوارم شهريور ماه فيلم بسازم 

 تهمينه ميلاني اميدوار است که فيلم جديدش با عنوان «مَلي و راه‌هاي نرفته‌اش» را اوايل شهريور مقابل دوربين ببرد.

اين کارگردان در گفت‌وگو با ايسنا گفت: فيلمنامه را با موضوعي اجتماعي و خانوادگي براي دريافت پروانه ساخت ارائه داده‌ايم که با فراهم شدن شرايط، کليد خواهم زد.

وي که اخيرا فيلمنامه‌خواني فيلم «دو زن» او با استقبال همراه شده است، درباره ساخت قسمت دوم اين فيلم اظهار کرد: فکر مي‌کنم بعد از فيلم «واکنش پنجم» فيلم‌نامه‌ي «ملي و راه‌هاي نرفته‌اش» بيشتر از فيلم‌هاي ديگرم ادامه‌ي نگرش فيلم «دو زن » است البته با داستاني متفاوت و شخصيتهاي متفاوت. شخصيت‌هاي اصلي فيلم يک زوج جوان هستند که براي زندگي خانوادگي عاشقانه و سالم تربيت نشده‌اند و درک صحيحي از رابطه عاشقانه و زندگي زناشويي ندارند،به همين دليل در ارتباط با يکديگر و ارتباط با جامعه دچار تعارض مي‌شوند.

تهمينه ميلاني جزييات بيشتر درباره‌ي فيلم جديدش را به بعد موکول کرد.


 آخرين لوکيشن «علي البدل» ساخته شد 

 تهيه کننده «علي البدل» اعلام کرد که تاکنون 50 درصد از اين سريال ضبط و تصويربرداري شده است.

الهام غفوري تهيه کننده «علي البدل» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به روند توليد اين سريال به کارگرداني سيروس مقدم گفت: طي چند روز گذشته ما در لوکيشن هاي اشتران و ورکانه کار را تصويربرداري کرديم که البته همانطور که پيش از اين هم گفته شده اينها در نهايت در يک روستا ديده مي شوند.

وي ادامه داد: تاکنون 50 درصد از سريال به تصويربرداري رسيده است و ما در اين روزها سکانس هايي از 2 تن از خان ها و همچنين منزل علي البدل را که در روستاي سيمين واقع شده است، تصويربرداري کرديم.

تهيه کننده مجموعه هاي «پايتخت» با اشاره به دکورها و لوکيشن هاي متعدد براي «علي البدل» اظهار کرد: اين سريال از مناطقي از روستاهاي مختلف تشکيل شده است که در نهايت يک روستا خواهند شد و همچنين چند حوضچه آب گرم دارد. اخيرا هم دکوري ساخته شده است که همچون يک هتل است و طي آخرين صحبت هايي که با خشايار الوند نويسنده سريال داشتيم اعلام کرد که لوکيشن ديگري به قصه اضافه نخواهد شد. وي درباره طراحي گريم و لباس در اين سريال که مردمان يک آبادي در جايي دور را به تصوير مي کشد، اظهار کرد: گريم شخصيت ها به گونه اي طراحي شده است که زمان زيادي را صرف نکند. با اين حال بازيگران هر روز حدود يک ساعت در راه هستند تا به لوکيشن برسند و بعد از آن دو ساعت هم صرف گريم و پوشيدن لباس خواهد شد. تهيه کننده «علي البدل» درباره زمان ضبط و تصويربرداري سريال عنوان کرد: اگر بازيگران روز کار باشند معمولا از صبح ساعت 6 بيدار مي شوند و تا 8 شب طول مي کشد گاهي هم روز و شب را با هم داريم و عوامل از سه عصر تا سه نيمه شب کار مي کنند.

غفوري در پايان درباره نويسندگي سريال نيز عنوان کرد: هنوز نويسندگان قسمت دهم سريال را مي نويسند چون با وسواس کار مي کنند و سريال تا قسمت نهم تصويربرداري شده است.


 نمايشي براساس شايعات" نيل سايمون" 

هنرآنلاين: مهدي احمدپناه مي‌گويد ?داستان عامه پسند? اقتباسي از نمايشنامه ?شايعات? نيل سايمون است که به فرهنگ ما نزديک شده است. نمايش داستان "عامه پسند" به کارگرداني سيد مهدي احمدپناه در سالن استاد انتظامي خانه هنرمندان به صحنه مي‌رود. سيد مهدي احمدپناه با ارائه توضيحاتي در مورد اين نمايش گفت: اين اثر اقتباسي از نمايشنامه "شايعات" نيل سايمون است. متن اصلي بلند است و بسياري از شوخي‌هاي آن به جامعه آمريکا باز مي‌گردد. درست است سايمون نويسنده جهاني است؛ اما تجربه متن‌هايي از اين دست، با توجه به آنکه مخاطب شناخت کاملي از آن ندارد، نشان داده نمي‌تواند ارتباط کاملي با اثر برقرار کنند.


 مهران مديري با «ساعت 5 عصر» به سينما مي‌رود 

 مهر: مهران مديري تا دو ماه ديگر سراغ ساخت يک فيلم کمدي به نام «ساعت 5 عصر» مي رود که يک بازيگر اصلي دارد و در هر سکانس 600 تا 700 نفر حضور دارند.مهران مديري در برنامه «هفت» حضور يافت و درباره سينماي کمدي، فيلمي که خودش تا دو ماه ديگر سراغ آن مي رود و همچنين حضورش در تلويزيون گفتگو کرد و به پرسش هاي بهروز افخمي و مسعود فراستي پاسخ داد.

وي درباره فيلم کمدي خود عنوان کرد: «ساعت 5 عصر» يک فيلم کمدي سخت و خياباني است و برعکس همه کارهايي که داخلي نوشتم از لوکيشن هاي متعددي چون خيابان، بيمارستان و... برخوردار است و جمعيت زيادي هم در آن حضور دارند. شايد در حدود 600 يا 700 نفر در هر سکانس هستند.


 احوال‌پرسي از منيژه حکمت در بيمارستان 

ايسنا: منيژه حکمت که از چهارشنبه گذشته در بيمارستان بستري است، امروز 3 مرداد ماه تحت عمل جراحي قلب باز قرار مي‌گيرد. اين تهيه‌کننده و کارگردان سينما گفت:‌ به دليل مشکلات تنفسي که داشتم طي 20 روز در آلمان در بيمارستاني در کلن و بيمارستان قلب برلين تحت مداوا بودم که در نهايت تصميم گرفتم عمل جراحي به دست پزشکان ايراني انجام شود.کارگردان «زندان زنان» با اظهار اميدواري از اينکه اين اتفاق براي هيچ ايراني رخ ندهد، ادامه داد: طي هفت ماه گذشته درگير معالجه هستم که متأسفانه در ابتدا بيماري‌ام اشتباه تشخيص داده شد. مشکلات و سختي‌هاي زيادي در خارج از کشور برايم پيش آمد و بي‌مسئوليتي‌هاي بيمه مسافرتي و سفارت ايران در آلمان مشکلاتم را بيشتر کرد.


 هفته فيلم ناصر تقوايي در خانه هنرمندان برگزار مي شود 

مهر: هفته فيلم ناصر تقوايي از 3 مردادماه در سينماتک خانه هنرمندان ايران برگزار مي‌شود.هفته فيلم ناصر تقوايي 3 تا 8 مرداد ماه در سينماتک خانه هنرمندان ايران برگزار مي‌شود. در اين هفته گزيده فيلم‌هاي پيش از انقلاب، «ناخدا خورشيد»، گزيده آثار مستند، «اي ايران»، «کاغذ بي‌خط»، فيلم‌هاي کوتاه «کشتي يوناني» و «رهايي» به کارگرداني ناصر تقوايي طي 6 روز در سينماتک خانه هنرمندان ايران به نمايش در مي‌آيند. گزيده فيلم‌هاي پيش از انقلاب ناصر تقوايي امروز يکشنبه 3 مردادماه ساعت 17:30 در سينماتک خانه هنرمندان ايران به نمايش درمي‌آيند و سپس نشست نقد و بررسي با حضور فريدون جيراني، سيروس الوند و جواد طوسي برگزار مي‌شود.


 ميز خبر 

 جناب خان چطور جان گرفت؟

اينکه چه کساني عروسک بامزه بنفش‌رنگ با لهجه جنوبي را به حرکت درمي‌آورند براي همه جاي سوال بوده است.

سرويس سينمايي هنرآنلاين: جناب خان عروسک دوست‌داشتني برنامه "خندوانه" را همه با صداي محمد بحراني مي‌شناسند.

اما نبايد اين نکته را فراموش کرد که جناب خان با صداي بحراني و هنرمندي عروسک گردانانش جناب خان شده است.

محمد بحراني در تازه‌ترين پست خود از اين دو هنرمند رونمايي کرد و نوشت: سلام رفقا.... زنده باشيد در پناه پروردگار زنده...

از شروع کار جناب خان بارها و بارها به من نظر لطف داشتين و پيام‌هاي محبت‌آميز و نيرو‌بخشتون رو از من دريغ نکردين. عکس‌هاي من رو در صفحات مختلف با جملات دلنشين به اشتراک گذاشتين و خلاصه حسابي شرمنده‌ام کردين.

اما لطفاً از يه نکته غافل نشين و نشيم. جناب خان هر چه که بوده و هست قطعاً محصول شخص بنده نيست. مهدي برقعي و حامد ذبيحي، رفقاي ناب من، عروسک‌گردان‌هاي جناب خان سهم عمده‌اي در تک‌تک لحظه‌هايي که ديديد داشتند. از ايده پردازي‌ها تا تکيه‌کلام‌ها تا تحمل خستگي‌هاي ذهني و روحي من تا تاب آوردن شرايط سخت و وحشتناک عروسک‌گرداني و البته ديده نشدن‌ها و ايثار هميشگي اين شغل.

کيفيت کار و تمرکز مهدي و حامد خيلي وقت‌ها خود من رو که زماني عروسک‌گرداني هم کرده‌ام انگشت‌به‌دهان مي‌کنه. از ته دلم ازشون تشکر مي‌کنم و تمام قد جلوي معرفت و مرامشون سر خم مي‌کنم.

مديريت سالن‌ها از اجراهاي عروسکي حمايت کنند

فرزين محدث از حضورش در دو نمايش عروسکي ?ديوان تئاترال? و ?ملاقات با گودو در کافه پايتخت? خبر داد.

سرويس تئاتر هنرآنلاين: فرزين محدث با اشاره به فعاليت اين روزهاي خود به گفت: در حال تمرين دو نمايش براي حضور در جشنواره تئاتر عروسکي تهران مبارک هستم. نمايش نخست "ديوان تاترال" نوشته زنده ياد محمود استادمحمد به کارگرداني لادن نازي است. اين نمايش تاکنون عروسکي کار نشده است اما قابليت آن را داشت. در اين نمايش به عنوان صداپيشه حضور دارم.

او ادامه داد: عروسک گردان‌ها و ما به شکل زنده در صحنه نمايش حضور داريم. تجربه بسيار جالبي است. متن از فضاي شاعرانه و ريتميک برخوردار است و همه چيز بر اساس موسيقي و ضرب آهنگ است.

محدث عنوان کرد: نمايش دوم "ملاقات با گودو در کافه پايتخت" کار غزل اسکندرنژاد است که در آن عروسک‌گرداني و بازي دارم. اين متن کافه‌اي است.

اين بازيگر تئاتر در رابطه با جشنواره تئاتر عروسکي اظهار کرد: از دو سال پيش جشنواره با حضور خانم برومند شکل بهتري پيدا کرد؛ او شناخت خوبي از اين حيطه دارد و دغدغه‌مند عمل مي‌کند. به نظرم با توجه به برگزاري سال قبل اين جشنواره امسال رويداد بهتري خواهيم داشت.

او بيان کرد: گروه‌هاي عروسکي دغدغه اجراي عموم دارند، اين مسئله به مديريت سالن‌ها بستگي دارد تا فضا را آماده کنند. بسيار اهميت دارد که تئاتر عروسکي را کار کودک ندانند.

ما تنها تالار فردوسي را به عنوان سالن مختص عروسکي داريم که کارهاي عروسکي به خصوصي در آن انجام مي‌شود. سالن‌هاي تئاتر زياد شده است بنابراين بايد گروه‌هاي عروسکي جدي‌تر گرفته شوند. اين ششمين تجربه عروسکي من است و به نظرم دنياي بسيار جذاب و متفاوتي است.

محدث، همچنين با اشاره به حضورش در نمايش عروسکي "خوشبختي‌هاي کوچک سوسک شدن" به کارگرداني آزاده انصاري که اين روزها در تئاتر شهر به صحنه مي‌رود، اظهار کرد: ويژگي خاص نمايش آن است که به عنوان بازيگر ماسک مي‌زني و از ميميک و ديالوگ بي‌بهره‌ هستيم. در تعريف بازيگر مي‌گويند بازيگري که بتواند فلان متن را خوب بيان کند بهترين بازيگر است. در اين نمايش با فيزيک تلاش مي‌کنيم عاطفه و احساسات را انتقال دهيم.

او همچنين در رابطه با ساير پيشنهادهاي صحنه‌اي خود خاطرنشان کرد: دو پيشنهاد اجراي صحنه‌اي براي مهر و شهريورماه دارم که در حال بررسي آنها هستم.


 نوستالژي 

 گذري بر خاطرات کودکي؛

اي کي يو سان؛ مرد کوچک

اي کي يو سان، مرد کوچک را بايد يکي از کارتون هاي نوستالژيک مخصوص بچه هاي دهه شصت ناميد. اين کارتون که بر خلاف ديگر کارتون هاي ساخته کمپاني هاي ژاپني، شخصيت غربي ندارد و چهره هاي شرقي در آن به کار رفته است، مي کوشد تا به بچه ها طريقه فکر منطقي و صبوري در حل مشکلات را در لا به لاي اين مجموعه کارتون ياد دهد.

اي کي يو سان، دانش آموز متفکر و کچلي است که براي هر کاري، با تفکر راه حل منطقي پيدا مي کند.

حتي براي مشکلات غير قابل حلي که خيلي ها را نا اميد کرده است. او مي نشيند و دو دستش رو بالاي سرش مي گرداند و چهار زانو مي نشيند و فکر مي کند... بعد از اندکي، جواب را مي يابد.

او مادري دارد که بسيار دوستش دارد و براي اون احترام زيادي قائل است. ديالوگ هايي که بين مادر اي کي يوسان و وي در اين کارتون مي بينيم، بسيار محترمانه، زيبا و حاوي نکات بسيار مهم اخلاقي است که براي نسل کودک دهه شصت، آموزنده و جالب بود. دوبله زيبا، در کنار شخصيت پردازي جالب و روايت متفاوت داستان در هر قسمت، کارتوني جذاب و خاطره انگيز را به يادگار جوانان نسل امروز و کودکان دهه شصتي گذاشته است.

اي کي يو سان يا IKKYU-SAN در 296 قسمت بين سال هاي 1975 و 1982 توسط استوديوي Toei Animation ژاپن و توسط هيدئو فوروساوا کارگرداني و ساخته شد. داستان اي کي يو سان، الهام گرفته از زندگي راهبي بودايي به نام ايکيو است که در معبد Ankoku در ژاپن اقامت داشت.

اين کارتون بارها از شبکه هاي سيما پخش و با استقبال گسترده مخاطبان کودک و نوجوان مواجه شد. بيش از 70 قسمت از اين مجموعه کارتوني خاطره انگيز در ايران دوبله و پخش شده است.

انيماتور اين کارتون، ياسونوري ايشي و يوشينوري کانادا مي باشد که با تکنيک سل انيمي شن اين کار توليد شده است. کارتون اي کي يو سان، در برخي از قسمت ها به صورت دو يا سه بخش کوچک مي باشد که توسط يک ميان برنامه با تکنيک عروسکي جدا شده است.

اي کي يو در يک معبد مشغول به کار است. ما او را همواره در معبد در حال درس و عبادت و تفکر مي بينيم. وي از هوش و نبوغ خود براي حل مسائل استفاده مي کند و با ادب و متانت سخن مي گويد و به دوستانش احترام مي گذارد.

هوش و ذکاوت اي کي يو در اين معبد به همگان اثبات مي شود و همه مردم مسائل سخت زندگي خود را در حوزه هاي مختلف، حتي رياضيات، در اختيار اي کي يو سان قرار مي دهند تا با هوش خود، آن ها را حل کرده و راه حل هايي براي آن ها ارائه دهد. اي کي يو سان، در معبد به سختي زندگي مي کند اما همواره تلاش مي کند تا چهره اي موفق و سخت کوش و کمک حال ديگران را از خود نشان دهد.

اي کي يو همواره با دوستانش به اين سو و آن سو مي رود و همراه و مواظب و مراقب آن ها است. در اين کارتون رفتار و نزاکت ژاپني را ژاپني ها به کودکان در سراسر جهان مي آموزند و نشان مي دهند. اي کي يو سان به ما ياد داد که با فکر کردن، منطقي رفتار کردن و صبوري کردن، مي توان بر بسياري از مشکلات چيره شد.

اي کي يو سان به کودکان دهه شصت ياد داد که راه حل زندگي مسالمت آميز، احترام به ديگران است. اي کي يو سان ياد داد که خلاقيت و نوآوري و تلاش براي خلق ايده هاي نو، با فکر و روي آوردن به نبوغ ذاتي هر فرد امکان پذير است. همان پيام روي آوردن به صداقتي که در کارتون پينوکيو به کودکان منتقل مي شود، اينجا جاي خود را به تفکر کردن مي دهد.

«اي کي‌يو، مرد کوچک» پويانمايي بي‌ادعا و ساده‌اي است که در عين حال، حرف‌هاي بزرگ مي ‌زند و آموزش‌هاي تربيتي مهمي به مخاطبش مي ‌دهد. نياز اهل قدرت به اهل علم، ارزش و اهميت علم‌جويي و تفکر، پرهيز از عافيت‌طلبي به بهانه‌ فعاليت علمي و فکري (اي کي‌يو فقط فکر نمي ‌کند، کار هم مي ‌کند. با دستان کوچکش هيزم خرد مي ‌کند و…)، هوشمندي و شناخت موقعيت (اي کي‌يو با پنبه سر ژنرال را مي ‌برد نه با دشمني و مخالفت بي‌اثر) و بالاخره، دلسوزي براي همنوع، کمک به نيازمندان و نجات مظلومان از ستم زورگويان، اينها برخي از مهم‌ترين آموزه‌هاي اخلاقي و تربيتي «اي کي‌يو، مرد کوچک» هستند.


 
سياسي
خبر دانشگاه
دانستني ها
پزشكي
استانها
انرژي
اقتصادي
اجتماعي
هنري
ورزشي
آگهي