جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1395/08/08 - روزنامه سراسري صبح ايران (شنبه) نسخه شماره 5406

با انتشار اسامي؛
زمان ثبت‌نام پذيرفته‌شدگان رشته‌هاي داراي مصاحبه آزمون سراسري اعلام شد

با حضور معاون وزير علوم؛
رونمايي از سامانه ملي ثبت پايان‌نامه و رساله


جزئيات برگزاري بيست‌و پنجمين جشنواره دانشجويان نمونه


خبر


يادداشت


ميز خبر


 با انتشار اسامي؛
 زمان ثبت‌نام پذيرفته‌شدگان رشته‌هاي داراي مصاحبه آزمون سراسري اعلام شد 

 به گزارش آفرينش، اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور درخصوص اعلام كد قبولي نهائي براي آن دسته از داوطلباني كه در زمان اعلام نتايج نهايي آزمون سراسري سال 1395 براي آنها يكي از كدهاي 11، 12، 14، 15،17،18، 20، 21 و 22 اعلام گرديده است و همچنين اعلام كد قبولي براي آن دسته از داوطلباني كه نتيجه مصاحبه آنها در مرحله تجديدنظر از سوي مركز برنامه‌ريزي منابع انساني و فناوري اطلاعات وزارت آموزش و پرورش مورد تأييد قرار گرفته است؛ منتشر شد.

در بخشي از اين اطلاعيه آمده است؛ پيرو اطلاعيه مورخ 4 مهر 95 اين سازمان درخصوص آن دسته از داوطلبان آزمون سراسري سال 1395 كه جهت انجام مراحل مصاحبه و گزينش رشته‌هاي مختلف تحصيلي به كدهاي 11 و 17 (دانشگاه فرهنگيان و تربيت‌دبير شهيدرجايي)، 12(رشته‌هاي تحصيلي دانشگاه شاهد)، 14(دانشگاه علوم‌قضايي و خدمات‌اداري‌دادگستري)، 15 (رشته مديريت ‌بيمه‌اكو دانشگاه علامه‌طباطبايي)، 18(رشته‌هاي تحصيلي دانشكده غيرانتفاعي رفاه)، 20 (دكتري بيوتكنولوژي دانشگاه تهران)، 21 (دانشگاه علوم‌پزشكي بقيه‌ا... «عج») و 22 (رشته‌هاي تحصيلي بورسيه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در دانشگاه‌هاي علوم‌پزشكي) در آزمون سراسري معرفي شده‌اند، بدين‌وسيله به اطلاع مي‌رساند پس از بررسي مراحل مصاحبه و يا صلاحيت‌هاي عمومي گزينش آنها از سوي دانشگاهها و موسسات و يا هيأتهاي مركزي گزينش ذيربط، نتايج پذيرفته‌شدگان نهايي ‌رشته‌هاي مختلف تحصيلي داوطلبان مذكور و همچنين آن دسته از داوطلباني كه نتيجه مصاحبه آنها در مرحله تجديدنظر از سوي مركز برنامه‌ريزي منابع انساني و فناوري اطلاعات وزارت آموزش و پرورش مورد تأييد قرار گرفته است به شرح فهرست مندرج در سايت اين سازمان اعلام مي‌گردد.

زمان ثبت‌نام

قبول‌شدگان لازم است با در دست داشتن مدارك لازم براي ثبت‌نام در يكي از روزهاي شنبه مورخ 95/8/8 و يا يكشنبه مورخ 95/8/9 به دانشگاه محل قبولي خود مراجعه نمايند.

كليه پذيرفته‌شدگان مي‌بايست در زمان مقرر براي ثبت‌نام به موسسه محل قبولي خود مراجعه نمايند. عدم مراجعه به موقع براي ثبت‌نام به منزله انصراف از قبولي رشته‌اعلام شده خواهد بود.

داوطلباني كه علاوه بر كدهاي اعلام شده در اين اطلاعيه داراي قبولي قبلي نيز بوده‌اند مي‌بايست در رشته قبولي جديد ثبت‎نام نمايند و قبولي قبلي آنان لغو خواهد شد.

در كد رشته‌هاي تحصيلي مربوط به دكتري بيوتكنولوژي دانشگاه تهران(كد 20) و دانشگاه علوم‌قضايي و خدمات ‌اداري ‌دادگستري(كد 14) به دليل عدم تأييد نتيجه مصاحبه داوطلبان از سوي مؤسسات ذيربط، هيچ پذيرفته‌شده‌اي براي دانشگاههاي مذكور اعلام نخواهد شد.

به دليل عدم ارسال نتيجه مصاحبه از سوي هيأت مركزي گزينش سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در رشته‌هاي تحصيلي بورسيه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در دانشگاه‌هاي علوم‌پزشكي(كد 22 و ساير رشته‌هاي ذيربط) داوطلبي به عنوان پذيرفته شده رشته‌هاي ذيربط در اين مرحله اعلام نخواهد شد.

امكان مشاهده اسامي بر روي سايت سازمان سنجش فراهم مي‌باشد.


 با حضور معاون وزير علوم؛
 رونمايي از سامانه ملي ثبت پايان‌نامه و رساله  

 
نسخه دوم سامانه ملي ثبت پايان‌نامه، رساله و پيشنهاده با حضور معاون وزير و رئيس سازمان امور دانشجويان وزارت علوم، تحيقات و فناوري در ايرانداک رونمايي شد.به گزارش خبرنگار مهر، هدف از راه‎اندازي اين سامانه، آسان‌سازي فرآيند گردآوري و ثبت مدارک علمي کشور، پوشش پايگاه اطلاعات پايان‌نامه‌ها و رساله‌ها، پيشگيري از دوباره‌کاري در پژوهش‌هاي دانشگاهي، صرفه‌جويي در هزينه‌هاي آموزشي و پژوهشي، رصد و تهيه گزارش‌هاي مديريتي از وضعيت علمي کشور و پاس‌داشت حقوق پديدآوران است.

براساس بخش‌نامه وزارت علوم، تحقيقات، و فناوري در سال 1386، همه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي، پژوهشي و فناوري کشور، ملزم هستند که يک نسخه از پايان‌نامه‌ها و رساله‌هاي خود را در اختيار پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران (ايرانداک) قرار دهند و صدور، گواهي فراغت از تحصيل و اعلام وصول پايان‌نامه دانش‌آموخته به ايرانداک موکول شده است.

به همين جهت، پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران براي آسان‌سازي اين فرايند، پايگاه وب ثبت پايان‌نامه‌ها و رساله‌ها را از سال 1387 در اختيار دانشجويان کشور قرار داده است و اكنون نسخه دوم اين سامانه رونمايي شد.


 جزئيات برگزاري بيست‌و پنجمين جشنواره دانشجويان نمونه  

 مسئول دبيرخانه جشنواره دانشجويان نمونه وزارت بهداشت از اصلاح آيين‌نامه دانشجويان نمونه کشوري خبر داد و گفت: در اين آيين‌نامه نمره زبان دانشجويان از 55 به 50 کاهش و امتياز دانشجويان متأهل از 1 به 2 افزايش يافته است.

سيدنصرت‌ا... موسوي در گفت‌وگو با ايسنا، با اعلام اين مطلب به جزئيات برگزاري بيست‌وپنجمين جشنواره دانشجويان نمونه اشاره کرد و گفت: اين جشنواره در سه بخش مختلف آموزشي (ارزيابي معدل تحصيلي دانشجويان در طول چند ترم)، محاسبه امتيازات پژوهشي و فرهنگي دانشجويان در دانشگاه‌ها برگزار مي‌شود.

وي در ادامه تصريح کرد: در جشنواره دانشجويي امسال بخش شئون دانشجويي وجود دارد که براساس آن دانشگاه‌ها ميزان پايبندي دانشجويان به فرايض ديني، مشارکت آنها در مراسمات مذهبي، فعاليت‌هاي فرهنگي،‌ شرکت در اردوهاي راهيان نور و غيره ارزيابي و به جشنواره معرفي مي‌شوند.

مسئول دبيرخانه جشنواره دانشجويان نمونه وزارت بهداشت افزود: دانشجوي نمونه به دانشجويي گفته مي‌شود که در سه حوزه آموزشي، فرهنگي و پژوهشي فعاليت‌هاي چشمگيري داشته باشد.

جشنواره دانشجويان نمونه امسال نيز در مقاطع کارشناسي، دکتري حرفه‌اي (پزشکي، داروسازي، دندانپزشکي و دامپزشکي)، کارشناسي ارشد پيوسته، کارشناسي ارشد ناپيوسته، دکتري تخصصي و دکتري باليني انتخاب مي‌شوند.

وي همچنين شرط سني شرکت در بيست‌وپنجمين جشنواره دانشجويان نمونه کشوري را حداکثر 40 سال عنوان کرد و گفت: ثبت‎نام در اين جشنواره از اول آبان‌ماه شروع شده و تا 20 آبان ادامه دارد و تاکنون 150 نفر در سامانه جشنواره ثبت‌نام نموده‌اند.

موسوي اظهار کرد: جشنواره دانشجويان نمونه کشوري در چند مرحله برگزار مي‌شود که مرحله اول آن توسط خود دانشگاه‌ها داوري مي‌شود و در نهايت دانشجويان برگزيده به وزارت بهداشت معرفي و پس از داوري نهايي اسامي دانشجويان برگزيده به نهاد رياست‌جمهوري معرفي مي‌شود.

به گفته مسئول دبيرخانه جشنواره دانشجويان نمونه وزارت بهداشت، با توجه به استقبالي که از بيست‌وپنجمين جشنواره دانشجوي نمونه کشوري صورت گرفته به نظر مي‌رسد مشارکت دانشجويان در اين دوره افزايش صددرصدي داشته باشد و با توجه به اينکه داوري‌ها از نظر کيفي ارتقاء يافته است تعداد برگزيدگان اين دوره از جشنواره نيز همانند سال گذشته 13 نفر است.

وي با اشاره به بازنگري آيين‌نامه جشنواره دانشجويان نمونه کشوري گفت: آيين‌نامه دانشجويان نمونه کشوري که آبان سال 94 به امضاي وزراي بهداشت و علوم رسيده بود، سال جاري اصلاحاتي در اين آيين‎نامه انجام داديم و به تمامي دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

مسئول دبيرخانه جشنواره دانشجويان نمونه وزارت بهداشت در پايان خاطرنشان کرد: کاهش نمره زبان از 55 به 50، افزايش امتياز دانشجويان متأهل از يک به دو، امتياز عضويت دانشجويان در نهادهاي نظارتي، جشنواره‌هاي علمي و ساير فعاليت‌ها از جمله اصلاحاتي است که در آيين‌نامه جديد انتخاب دانشجويان نمونه انجام شده است.


 خبر 

 اعلام فراخوان جذب هيأت علمي دانشگاه آزاد تا پايان آبان ماه

رئيس مرکز امور هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي از اعلام فراخوان جذب هيات علمي اين دانشگاه تا پايان آبان ماه خبر داد.

به گزارش آفرينش به نقل از خبرگزاري آنا، دکتر عليرضا وحيدي؛ رئيس مرکز امور هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي گفت: بررسي وضعيت اعلام نياز واحدها براي اولين فراخوان جذب اعضاي هيات علمي سال 95 در امور هيات علمي سازمان مرکزي شروع شده است و ما در حال جمع‌آوري اطلاعات لازم و ارائه الگوي مناسب براي جذب هيات علمي در استان‌ها هستيم.

وحيدي گفت: با توجه به جذب حدود سه هزار نفر عضو هيات علمي جديد در فراخوان‌هاي 941 و 942 اميد است بتوانيم به تعهدات دانشگاه مبني بر جذب سالانه پنج هزار نفر عضو هيات علمي جامه عمل بپوشانيم.

او افزود: بنابراين در نظر داريم تا پايان آبان‌، سامانه جذب هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي فعال شود تا متقاضيان بتوانند در اين فراخوان ثبت‌نام کنند.

رئيس مرکز امور هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي گفت: اين فراخوان قرار بود اول آبان اعلام شود ولي به دليل درخواست اکثر واحدهاي دانشگاهي مبني بر تعويق در اعلام فراخوان براي بررسي دقيق تعداد هيات علمي موردنياز، اين امر با تاخير انجام مي‌شود.

معاون وزير بهداشت خبر داد؛

فعاليت موسسات اعزام دانشجوي پزشکي محدود مي‌شود

معاون آموزشي وزارت بهداشت از ايجاد محدوديت براي موسسات اعزام دانشجو به خارج در حوزه علوم پزشکي خبر داد و گفت: دوره‏هاي مشترک ميان دانشگاهها نيز تنها با تبادل دانشجو تاييد مي‏شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر باقر لاريجاني در نشست معاونان آموزشي دانشگاههاي علوم پزشکي در محل دانشگاه علوم پزشکي تهران درباره توافق با دانشگاههاي خارجي گفت: ما به تمامي شرکتهاي اعزام به دانشجو به خارج از کشور اعلام کرديم که به آنها اجازه فعاليت نمي‎دهيم مگر اينکه اعلام کنند چه تعداد دانشجو و به کجا اعزام مي‎کنند.

وي افزود: از اين پس دوره‎هاي مشترکي ميان دانشگاههاي علوم پزشکي داخل کشور و دانشگاههاي خارجي را تاييد مي‎کنيم که همان تعداد دانشجوي ايراني که مي‎رود همان تعداد دانشجوي خارجي بايد به ايران بيايند و دوره‏ها را نيز به طور مساوي در ايران و خارج بگذرانند.

لاريجاني خاطرنشان کرد: برخي از دانشگاههاي خارجي عرصه‏هاي آموزش پزشکي مناسبي ندارند و مي‎توانند با همکاري دانشگاههاي ايراني اين آموزش را تکميل کنند.

وي با اشاره به موضوع ايجاد دانشگاه خصوصي در حوزه علوم پزشکي گفت: اگر فردي براي ايجاد مرکز آموزشي علوم پزشکي علاقه‌مند است مي‏تواند وارد اين موضوع شود اما براي ايجاد يک دانشکده پزشکي در بخش خصوصي بايد 100 ميليارد تومان سرمايه بياورد و يا براي دانشکده دندانپزشکي 80 ميليارد تومان بياورد.

لاريجاني افزود: شوراي گسترش دانشگاههاي علوم پزشکي اين موضوع را پيگيري مي‏کند.

وي درباره تدوين برنامه‏هاي آموزش پزشکي به زبان انگليسي گفت: پيش از اين چند صفحه هم براي ارائه به زبان انگليسي وجود نداشت اما اکنون تمامي برنامه‏هاي آموزشي در همه گروهها به زبان انگليسي ترجمه شده است و بيش از 160 هزار بار بازديد صورت گرفته است.

معاون وزير بهداشت يادآور شد: هم اکنون 5 هزار دانشجوي خارجي اعلام علاقه‌مندي کرده‎اند که در دانشگاه علوم پزشکي تهران تحصيل کنند اما ظرفيت دانشگاههاي ما محدود است و اميدواريم دانشگاههاي ايران و شهيد بهشتي نيز بتوانند زمينه جذب دانشجويان خارجي را فراهم کنند.

وي اضافه کرد: دانشگاهي مانند ايلام هم مي‎تواند با کشورهاي همسايه فعاليت کند.

لاريجاني با اشاره به آمايش بين‏المللي گفت: ما انتظار داشتيم که 17 دانشگاه وارد اعتباربخشي بين‏المللي شوند که اين اتفاق نيفتاده و تنها 7 دانشگاه در اين مرحله شرکت کرده‎اند.

وي با تاکيد بر اين نکته که هيچ آزمون بين‏المللي نيست که اکنون براي دانشجويان علوم پزشکي قابل اجرا نباشد، گفت: استقبال دانشجويان بسيار خوب بوده و ظرفيت شرکت در اين آزمونها تا سه ماه آينده تکميل شده است.

معاون وزير بهداشت درباره دانشگاه علوم پزشکي مجازي کشور گفت: 900 استاد در دوره کارشناسي ارشد آموزش پزشکي به صورت مجازي ثبت‎نام کرده‎اند و از هفته آينده آموزش خود را آغاز مي‎کنند.

وي با انتقاد از حوزه طب سنتي يادآور شد: ما مي‎خواستيم مدل آموزش مجازي را براي طب سنتي هم اجرا کنيم که اين اتفاق به دليل عدم همراهي حوزه طب سنتي رخ نداد.

لاريجاني از ايجاد مراکز سنجش در مناطق آمايشي دانشگاهها خبر داد و گفت: درست نيست براي يک آزمون مردم را به تهران بياوريم. با الکترونيکي کردن آزمونهاي جامع و پايه امکان شرکت مکرر دانشجويان فراهم مي‎شود و مشکلات سنجش کاهش مي‎يابد.

وي از ابلاغ اعتباربخشي موسسات آموزشي و بيمارستانهاي آموزشي خبر داد و گفت: استانداردهاي کالبدي دانشکده‎هاي پزشکي نيز تدوين شد.

معاون آموزشي وزارت بهداشت مهمترين مشکل حوزه آموزش دانشگاههاي علوم پزشکي را نبود و کمبود زيرساختهاي آموزشي اعلام کرد و گفت: با وجود سياست تثبيت دانشجو اما زيرساختهاي آموزشي دانشگاهها پاسخگو نيست.

وي افزود: اگر مي‎خواهيم دانشگاهها به استاندارد برسند بايد به هيات علمي توجه کنيم و با وجود جذب يک هزار هيات علمي در سال گذشته هنوز کمبود داريم. 70 درصد هيات علمي برخي از مراکز تعهدي هستند که اين مشکل عمده دانشگاهها است.

لاريجاني با تاکيد بر بن‎بست ايجاد شده براي جذب هيات علمي علوم پايه گفت: مشکلات زيادي در جذب هيات علمي علوم پايه وجود دارد و ما به تازگي در حال تدوين آيين‏نامه وابستگي دوگانه هيات علمي پايه هستيم تا اين افراد در مراکز تحقيقاتي و دانشکده‎‏ها جذب شوند.

وي درباره کمبود تجهيزات آموزشي گفت: برخي از دانشجويان دکتري علوم پايه امکان کار با تجهيزات به روز را ندارند و همين موضوع باعث مي‏شوند نتوانند به خوبي کار ياد بگيرند.

معاون وزير بهداشت با تاکيد بر کم بودن اعتبار دانشگاهها در حوزه آموزش گفت: چارت و تشکيلات حوزه آموزش دانشگاهها تناسبي با ميزان کاري که انجام مي‎‏دهند ندارد.

وي از ايجاد بيمارستان زنان در همه مناطق آمايشي علوم پزشکي خبر داد و گفت: اين موضوع در همه مناطق نهايي مي‏شود.

لاريجاني همچنين بر موضوع تهيه قيمت تمام شده براي آموزش تاکيد کرد و گفت: مهم اين است که قيمت آموزش حتي به عنوان نمونه هم شده بايد تهيه شود.


 يادداشت  

 وقت‌شناسي دانشجويي!

زهرا كيان‌بخت

يكي از اشتباهاتي كه ممكن است ما در دوره دانشجويي خود آگاهانه يا ناآگاهانه با آن مواجه شويم، عدم انجام كار در موقع مقرر و تبعاتي است كه در پي آن به وجود مي‌آيد. يكي از بهترين و موثرترين‌ها در موفقيت در دوران دانشجويي و البته همه دورانهاي ديگر زندگي، انجام كارها درست در همان آغاز و عدم به تأخير انداختن آنهاست.

اگر خودمان را به چنين قانوني مقيد كنيم و با خود اين قرار را بگذاريم كه هر كاري را بسيار زودتر از آنچه انتظار تحويلش را از ما دارند، شروع كنيم، كم‌كم به اين مسأله عادت خواهيم كرد و نتايج خوبي را نيز در اثر همين موضوع، دريافت خواهيم كرد.

مثلا اگر امروز يكي از اساتيد، درمورد موظف بودن‌مان براي ارائه تحقيق و مقاله، صحبت كرده و آخرين مهلت دريافت تحقيق را چند ماه بعد يا در زمان امتحان پايان ترم تعيين كرده، به جاي اين كه كار را به صورت ذهني و عملي به چند ماه بعد موكول كنيم، از همين امروز شروع كنيم و در راستاي انجام آن، قدمي برداريم. خواهيم ديد درصورتي كه ما تصميم به اين كار بگيريم، وقت و امكانات انجام آن را به قدر كافي خواهيم داشت.

با عادت كردن به اين وقت‌شناسي، بركات و دستاوردهاي مثبت بسياري وارد زندگيمان خواهد شد و به علاوه، آرامش خاطر ناشي از انجام به موقع كارها را نيز بايد به آن اضافه كنيم.


 ميز خبر 

 دانشجويان علمي کاربردي تحت پوشش بيمه حوادث قرار مي‏گيرند

معاون فرهنگي و دانشجويي دانشگاه جامع علمي-کاربردي گفت: دانشجويان اين دانشگاه در سال تحصيلي 96-95 تحت پوشش بيمه حوادث قرار مي‏گيرند.

به گزارش آفرينش به نقل از روابط عمومي دانشگاه جامع علمي کاربردي، دکتر بهزاد بهرامي‌نسب با اعلام اين مطلب اظهار داشت: باتوجه به ضرورت و اهميت سلامت، پوشش بيمه حوادث براي تمامي دانشجويان در مراکز آموزشي الزامي است.

معاون فرهنگي دانشجويي دانشگاه جامع علمي کاربردي با بيان اينکه زمان بيمه حوادث يک سال تحصيلي تعيين شده و داراي قيد زمان و مکان نيست، خاطرنشان کرد: براساس انعقاد تفاهم‏نامه ميان دانشگاه جامع علمي-کاربردي و بيمه آسيا، ميزان بيمه حوادث هر دانشجو در سال تحصيلي 96-95، معادل 30 هزار ريال و براي دانشجويان ورودي نيمسال دوم سال تحصيلي 96-95 (بهمن ماه سال 1395) مبلغ 20 هزار ريال تعيين شده است.

دکتر بهرامي نسب با تأکيد بر الزامي بودن بيمه حوادث براي تمامي دانشجويان دانشگاه جامع علمي-کاربردي گفت: مراکز آموزشي اين دانشگاه بايد با نظارت واحدهاي استاني نسبت به انعقاد قرارداد با بيمه اقدام کنند.

در دانشگاه فردوسي مشهد؛

رونمايي از يادنامه خيرين آموزش عالي با حضور وزير علوم

جلد اول يادنامه خيرين آموزش عالي با حضوردکتر محمد فرهادي، وزير علوم، تحقيقات و فناوري، و جمعي از خيرين آموزش عالي در دانشگاه فردوسي مشهد رونمايي شد.

به گزارش آفرينش به نقل از روابط عمومي وزارت علوم، دراين يادنامه فهرست اسامي خيرين کشور گردآوري شده که شامل 156 خير آموزش عالي مي‎باشد.

گفتني است ستاد خيرين وزارت علوم اين يادنامه را منتشر کرده است.

رئيس دانشکده کارآفريني دانشگاه تهران:

عدم تبديل ايده به پديده، نقص کار اساتيد است

رئيس دانشکده کارآفريني دانشگاه تهران با بيان اينکه عدم تبديل ايده به پديده، نقص کار اساتيد است، گفت: هر استادي هرچه درس مي‌دهد، دو ساعت آخر آن را بايد اختصاص به تجاريسازي آن علم دهد و به دانشجو آموزش دهد که چطور علوم مي‌توانند تبديل به ثروت شوند.

دکتر محمد کاظمي در گفتگو با ايسنا در اين رابطه اظهار کرد: ريسک اساتيد دانشگاه براي ايجاد شرکت و بهره‌گيري از دانشجويان در آنها پايين است، لذا برگزاري کارگاههاي آموزشي براي اساتيد ضروري به نظر مي‌رسد.

وي گفت: ما براي توسعه بايد مدل داشته باشيم. دانشگاه کدام يک از مدل‌هايي که در سراسر جهان براي ايجاد کسب و کار استفاده مي‎شود، خط‏مشي خود قرار داده است؟

کاظمي گفت: راه‌اندازي واحدهاي تحقيق و توسعه در صنايع به منظور استفاده از همکاري دانشگاه و مراکز تحقيقاتي در صنعت، استفاده از توان اعضاي هيأت علمي به صورت انفرادي و از طريق عقد قرارداد مستقيم، از جمله مواردي است که بايد براي توسعه علم و صنعت بطور همزمان مورد توجه قرار گيرد.

وي تاکيد کرد: دانشگاه‌ها بايد تخصصي کار کنند و اين موضوع بايد در مراکز دانشگاهي کشور نهادينه شود.

رئيس دانشکده کارآفريني دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: ارتباط بين دانشگاه و صنعت مستلزم برخي پيش‌نيازهاست و به نهادهاي ميانجي نياز دارد. مراکز علمي براي آن که بتوانند ايده‌هاي دانشجويان را به ثروت تبديل کنند شرکت‌هاي تازه تاسيسي را مثل شرکت‌هاي دانش‌بنيان و پارک علم و فن‌آوري تشکيل داده‌اند.

وي در پايان گفت: ايجاد ارتباط مطلوب و اُرگانيک ميان صنعت و دانشگاه مستلزم آن است که دو نهاد صنعت و دانشگاه بتوانند نيازهاي يکديگر را پاسخ دهند.


 
سياسي
خبر دانشگاه
پزشكي
استانها
انرژي
اقتصادي
اجتماعي
هنري
ورزشي
آگهي