جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1395/12/26 - روزنامه سراسري صبح ايران(پنجشنبه) نسخه شماره 5518


جزئيات و مهلت ثبت‎نام دوره‏هاي بدون آزمون دانشگاه علمي کاربردي


نتايج آزمون زبان «اي پي تي» دانشگاه آزاد اعلام شد


علت افزايش داوطلبان کنکور 96 از نگاه سازمان سنجش


خبر


انتصابات


يادداشت


ميز خبر


 جزئيات و مهلت ثبت‎نام دوره‏هاي بدون آزمون دانشگاه علمي کاربردي  

 اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور درباره پذيرش كدرشته‌ محل‌هاي دوره‌هاي كارداني فني و كارداني حرفه‌اي و پذيرش دوره‌ مهندسي فناوري و کارشناسي حرفه‌اي (ناپيوسته) نظام آموزش مهارتي دانشگاه جامع علمي ـ‌ كاربردي براي نيمسال دوم سال تحصيلي 96 – 1395 منتشرشد.

در بخشي از اين اطلاعيه آمده است؛ با توجه به درخواست دانشگاه جامع علمي‌-‌كاربردي مبني بر پذيرش كدرشته‌ محل‌هاي دوره‌هاي كارداني فني و كارداني حرفه‌اي و پذيرش دوره‌ مهندسي فناوري و کارشناسي حرفه‎اي (ناپيوسته) رشته‌هاي تحصيلي دانشگاه جامع علمي‌-‌‌كاربردي براي نيمسال دوم سال تحصيلي ‌96‌–‌1395، بدين‌وسيله به اطلاع كليه داوطلبان علاقمند به تحصيل در رشته‌هاي تحصيلي مراكز و واحدهاي آموزشي دانشگاه فوق مي‌رساند كه براي ثبت‌نام در رشته‌هاي تحصيلي متناسب با مدرك تحصيلي خود مي‌توانند با توجه به مندرجات دفترچه‌هاي راهنماي پذيرش در دوره‌هاي فوق (مندرج در پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشور) در صورت داشتن شرايط به مراكز و واحدهاي آموزشي تحت پوشش دانشگاه جامع علمي‌–‌كاربردي مراجعه و با به همراه داشتن مدارك ذيل از تاريخ 24 اسفند 95 لغايت 15 فروردين 96 نسبت به ثبت‌نام خود مطابق ضوابط ذيل اقدام نمايند.

الف-پذيرش دوره‌هاي كارداني فني و كارداني حرفه‌اي

1-كليه متقاضيان مي‌بايست­ حداكثر تا تاريخ 30 بهمن ماه95 موفق به اخذ مدرك سه ساله نظام جديد (فني و حرفه‎اي ، كار دانش و نظري) و يا ديپلم نظام قديم آموزش متوسطه (چهارساله يا شش ساله نظري و فني و حرفه‌اي) شده باشند.

2-كليه داوطلبان مي‌بايست در زمان ثبت‌نام از طريق مراكز و واحدهاي آموزشي مربوط، بابت هزينه ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ 180000(يكصد و هشتاد هزار) ريال از طريق سيستم پرداخت الكترونيكي در سايت سازمان اقدام نمايند.

3- هر داوطلب منحصراً مجاز است كه يكي از كدرشته محلهاي مربوط را متناسب با مدرك ديپلم خود كه در جدول شماره 2 دفترچه راهنماي ثبت­ نام و شركت در پذيرش دوره فوق مشخص شده است انتخاب نمايد.

مدارك لازم براي ثبت‌نام:

- شش قطعه عكس تمام رخ 4×3 تهيه شده در سال جاري.

- تصوير شناسنامه و اصل آن جهت مطابقت.

- تصوير كارت ملي و اصل آن جهت مطابقت.

- اصل ديپلم كامل متوسطه و يا گواهي آن براي داوطلبان نظام قديم آموزش متوسطه با مهر و امضاي رئيس اداره آموزش و پرورش منطقه محل تحصيل به انضمام يك برگ تصوير آن.

- اصل مدرك ديپلم نظام جديد آموزش متوسطه و يا گواهي پايان دوره سه ساله نظام جديد با مهر و امضاي رئيس اداره آموزش و پرورش منطقه محل تحصيل به انضمام يك برگ تصويرآن.

- اصل فرم تأييديه معدل جهت فارغ‌التحصيلاني كه تاكنون گواهينامه پايان تحصيلات براي آنان صادر نشده است.

- گواهي اشتغال به كار با امضا و مهر بالاترين مقام مسؤل، آخرين فيش حقوقي و آخرين حكم كارگزيني يا قرارداد معتبر انجام كار (براي پذيرفته‌شدگان شاغل)

- مدركي كه وضعيت نظام وظيفه داوطلبان مرد را با توجه به بند 3-2 مقررات وظيفه عمومي مندرج در صفحه 4 دفترچه راهنماي پذيرش مشخص نمايد.

ب -پذيرش دوره‌ مهندسي فناوري و کارشناسي حرفه‌اي

1-كليه متقاضيان مي‌بايست­ حداكثر تا تاريخ 30 بهمن95 موفق به اخذ مدرك كارداني (فوق ديپلم) شده باشند.

2-كليه داوطلبان مي‌بايست در زمان ثبت‌نام از طريق مراكز و واحدهاي آموزشي مربوط، بابت هزينه ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ دويست و سي هزار ريال از طريق سيستم پرداخت الكترونيكي در سايت سازمان اقدام نمايند.

3- هر داوطلب منحصراً مجاز است كه يكي از كدرشته محلهاي مربوط را متناسب با مدرك كارداني (فوق ديپلم) خود كه در جدول شماره 2 دفترچه راهنماي ثبت ­نام و شركت در پذيرش دوره فوق مشخص شده­ است انتخاب نمايد.

مدارك لازم براي ثبت‌نام:

- شش قطعه عكس همانند پرسنلي پشت سفيد تمام رخ 4×3 تهيه شده در سال جاري.

- يک برگ تصوير شناسنامه و اصل آن جهت مطابقت.

- يک برگ تصوير كارت ملي و اصل آن جهت مطابقت.

- اصل مدرک فوق ديپلم و يا کارداني دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي مورد تاييد شوراي عالي انقلاب فرهنگي و يا وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و يا مدرک کارداني پيوسته آموزشکده‌هاي فني و حرفه‌اي وزارت آموزش و پرورش به انضمام يك برگ تصوير آن.

- مدركي كه وضعيت نظام وظيفه داوطلبان را با توجه به بند 3-2 مقررات وظيفه عمومي مندرج در صفحات 5 و4 دفترچه راهنماي پذيرش مذكور مشخص نمايد (براي برادران).

تذكرات مهم:

1- هر داوطلب مي‌تواند صرفاً متقاضي يك كدرشته محل از يك گروه آموزشي در يك مركز و يا واحد آموزشي باشد. بديهي است در صورت ثبت‌نام وارائه مشخصات خود در دوكدرشته و يا در دو مركز و يا واحد آموزشي، اطلاعات وي از بانك اطلاعاتي پذيرفته‌شدگان هر دو محل حذف خواهد شد.

2- كليه متقاضيان«مرد» مي‌بايست درزمان ثبت‌نام و شركت دراين مرحله از پذيرش دانشجو،از نظر نظام وظيفه منعي براي ادامه ­تحصيل نداشته باشند.

3- پس از انجام ثبت‌نام، افراد به عنوان پذيرفته شده مشروط (در مراكز و واحد آموزشي كه به آن مراجعه نموده‎اند) تلقي مي‌شوند و شروع به تحصيل آنان تا زمان تاييد نهايي اين سازمان به صورت مشروط خواهد بود.


 نتايج آزمون زبان «اي پي تي» دانشگاه آزاد اعلام شد 

 
نتايج آزمون زبان «اي پي تي» دانشگاه آزاد نوبت اسفند ماه 95 اعلام شد.

به گزارش مرکز سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد، نتايج آزمون EPT اسفند ماه 1395 اعلام شد.

داوطلبان مي‎توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذيرش به نشاني زير از نتيجه اين آزمون آگاهي يابند.

English.iau.ac.ir

امکان بازيابي شماره پرونده داوطلبان از طريق شماره تماس4743 و انتخاب کليد شماره 3، فراهم شده است.


 علت افزايش داوطلبان کنکور 96 از نگاه سازمان سنجش 

 عليرغم مطرح بودن بحث مواجهه آموزش عالي کشور با پديده صندلي‌هاي خالي و اذعان مسئولان آموزش عالي نسبت به وقوع اين بحران، امسال ثبت‌نام آزمون سراسري سال 96 در حالي به پايان رسيد که افزايش بيش از 7 درصدي آمار داوطلبان شرکت‎کنندگان در اين آزمون، موجب تعجب کارشناسان عرصه آموزش عالي بود.به گزارش ايسنا، آمار داوطلبان ثبت‌نام‎کننده در آزمون سراسري 96 با تعداد 929 هزار و 792 داوطلب نسبت به سال گذشته که تعداد 860 هزار و 437 نفر بوده، تعداد 69 هزار و 355 نفر به عبارتي حدود 7.5 درصد افزايش يافته است.

در اين راستا دکتر ابراهيم خدايي رييس سازمان سنجش در گفت و گو با ايسنا درخصوص علت افزايش داوطلبان کنکور 96 اظهار کرد: افزايش تعداد داوطلبان آزمون سراسري سال آينده اگر چه بدون تغيير در خروجي آموزش و پرورش اتفاق افتاد اما اين موضوع نياز به کار کارشناسي و ارزيابي دارد و بايد با دقت بررسي شود.

وي در ادامه با تاکيد بر اينکه موضوع افزايش تعداد داوطلبان کنکور 96 با پديده صندلي‌هاي خالي متفاوت است، گفت: بحث علت وجود و افزايش صندلي‌هاي خالي براساس نوع دانشگاه متفاوت است. براي ريشه‌يابي و تحليل اين پديده بايد مطلوبيت را از ديدگاه داوطلب سنجيد؛ چرا که بسياري از داوطلبان، دانشگاه‌هاي دولتي،‌ روزانه و برخي رشته‎هاي مشخص براي تحصيل خود انتخاب مي‎کنند و تمايلي براي ورود به ساير دانشگاه‌ها ندارند و اين موضوع در ايجاد بحران صندلي‌هاي خالي بسيار تاثيرگذار است.رييس سازمان سنجش آموزش کشور يادآور شد: با توجه به اينکه 85 درصد کل ظرفيت آموزش عالي در مقطع کارداني به کارشناسي و دکتري حرفه‌اي تقريبا بدون آزمون است.

بنابراين فکر مي کنم بايد نوع مطلوبيت داوطلبان براي ورود به دانشگاه‌ها را بررسي کنيم، چرا که پديده صندلي‌هاي خالي از ابتدا بوده همچنان که اين بحران در دانشگاه‌هاي علمي کاربردي،‌ پيام نور و غيره نيز وجود دارد.دکتر خدايي در خصوص علت افزايش بيش از 13 درصدي داوطلبان کارشناسي ارشد سال 96 نيز گفت: در مجموع 878 هزار و 387 داوطلب در آزمون ورودي دوره‌هاي کارشناسي ارشد ناپيوسته 96 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي ثبت‌نام کردند که اين آمار در مقايسه با تعداد ثبت‌نام کنندگان سال گذشته که 761هزار و 116 بود بيش از 13 درصد افزايش يافته است. علت اصلي اين افزايش تجميع آزمون‌ دانشگاه‌هاي دولتي و آزاد است.


 خبر 

 تمديد مهلت ثبت‌نام آزمون استخدامي وزارت نيرو

اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور درباره تمديد مهلت ثبت‌نام در آزمون استخدامي شركتهاي وابسته (غيردولتي) وزارت نيرو در سال 1396 منتشر شد.

در بخشي از اين اطلاعيه آمده است؛ بدين وسيله به اطلاع كليه داوطلبان متقاضي ثبت‌نام و شركت در آزمون استخدامي شركتهاي وابسته (غيردولتي) وزارت نيرو زير مجموعه شركتهاي مادر تخصصي توانير و مهندسي آب وفاضلاب كشور در سال 1396 مي‌رساند براساس تقاضاي وزارت مذکور به منظور فراهم نمودن تسهيلات بيشتر براي آن دسته از داوطلباني كه براي ثبت‌نام اقدام ننموده‌اند، ترتيبي اتخاذ گرديده است كه متقاضيان بتوانند تا روز جمعه مورخ 27 اسفندماه 95 نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمايند.

لذا كليه متقاضيان ضرورت دارد كه در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقيق دفترچه راهنماي ثبت‌نام به پايگاه اطلاع‎رساني سازمان سنجش‌ آموزش كشور به نشاني زير مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذكور اقدام نمايند.

www.sanjesh.org

ضمناً آن دسته از داوطلباني كه قبلاً نسبت به ثبت‌نام اقدام نموده‌اند، مي‌توانند در صورت تمايل تا تاريخ فوق نسبت به ويرايش اطلاعات ثبت‎نامي اقدام نمايند.

معاون آموزشي وزارت علوم:

آخرين وضعيت رشته روانشناسي باليني

معاون آموزشي وزارت علوم گفت: دانشجويان روانشناسي باليني نگران نباشند، اين رشته کماکان جزء رشته‌هاي وزارت علوم است.

مجتبي شريعتي نياسر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرين وضعيت رشته روانشناسي باليني و اينکه آيا اين رشته به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي واگذار شده است يا خير، گفت: روانشناسي باليني کماکان جزء حوزه وزارت علوم است و به جايي هم منتقل نشده، بنابراين جاي نگراني براي دانشجويان اين رشته نيست.

به گزارش مهر، پيش از اين اعلام شده بود که مسئوليت برخي رشته‌هاي مشترک ميان دو وزارتخانه علوم و بهداشت، به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي واگذار مي‎شود.

حدود 24 رشته مشترک ميان وزارت علوم و وزارت بهداشت وجود دارد که مسئوليت آنها محل اختلاف بود يکي از مهمترين اين رشته‎ها روانشناسي باليني است.

برهمين اساس وزير بهداشت پيشنهاد داد که انجام تمام امور مربوط به آموزش گرايشهاي مرتبط با سلامت رشته مقاطع تحصيلي مختلف به صورت متمرکز در وزارت بهداشت صورت گيرد که رئيس جمهور آن را تاييد و ابلاغ کرد اما اين اقدام مخالفت وزارت علوم را در پي داشت.

برهمين اساس مقرر شد اين مسئله در کميته‎اي حل و فصل شده و نظر نهايي را شوراي عالي انقلاب فرهنگي در اين مورد ارائه دهد.

سپس هر دو وزارتخانه کميته‏اي مشترک تشکيل دادند که رشته‌هاي مذکور در اين کميته تعيين تکليف خواهد شد.

ازسوي وزارت علوم؛

صدور مجوز جذب دانشجوي پسا دکتري از دانشگاه‏هاي طراز اول دنيا

معاون پژوهشي دانشگاه شهيد بهشتي گفت: براساس مجوزهاي وزارت علوم، از اين پس دانشگاه‌ها مي‌توانند از ميان دانش‌آموختگان نخبه دانشگاه‌هاي طراز اول داخل و خارج کشور، دانشجوي پسادکتري جذب کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز ابطحي از بازنگري آيين‌نامه اعتبار ويژه و ايجاد وحدت رويه در امتيازدهي پژوهشي خبر داد و گفت: در سال 95 قريب به 600 قرارداد اعتبار پژوهشي ابلاغ شده است.

وي با اشاره به راه‏اندازي سامانه «بيت» در سال جاري، تأکيد کرد: اين سامانه جستجوي يکپارچه در شبکه تجهيزات آزمايشگاهي را فراهم مي‌کند.

معاون پژوهشي و فناوري دانشگاه با اشاره به فرايند جذب دانشجوي پسا دکتري تصريح کرد: براساس مجوزهاي وزارت علوم، از اين پس دانشگاه‌ها مي‌توانند از ميان دانش‌آموختگان نخبه دانشگاه‌هاي طراز اول داخل و خارج کشور، دانشجوي پسادکتري جذب کنند.

ابطحي با اشاره به صدور مجوز پارک علم و فناوري دانشگاه شهيد بهشتي توسط وزارت علوم اظهار داشت: اين واحد به غير از پرديس اصلي دانشگاه، در پرديس فني و مهندسي شهيد عباسپور و آبسرد فعاليت خواهد داشت.


 انتصابات 

 با حکم دکتر ميرزاده؛

سرپرست واحد پرديس منصوب شد

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با صدور احکام جداگانه‌اي سرپرست واحد پرديس را منصوب و حکم رياست سرپرستان واحدهاي بندر ديلم و دشتستان (برازجان) را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري آنا، ميرزاده دکتر حسين عباسپور را به سرپرستي واحد پرديس منصوب و در نامه ديگري از زحمات دکتر فرح حبيب در دوران سرپرستي واحد پرديس قدرداني کرد.

عباسپور پيش از اين به مدت 7 سال رياست واحد دامغان را بر عهده داشت.مراسم تکريم و معارفه سرپرستان سابق و جديد واحد پرديس صبح روز سه‎شنبه (24 اسفند) با حضور حجت‌الاسلام علي عسکري معاون پارلماني دانشگاه آزاد اسلامي برگزار شد.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي در احکام ديگري نيز حکم رياست دکتر محمدعلي نيک‌بخش سرپرست واحد بندر ديلم و دکتر داوود يحيايي سرپرست واحد دشتستان را به آنان ابلاغ کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامي واحد صوفيان تغيير کرد

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي در حکمي سرپرست واحد صوفيان اين دانشگاه را منصوب کرد.به گزارش خبرنگار خبرگزاري آنا، ميرزاده در نامه جداگانه‌اي از زحمات دکتر جعفر رحماني کهنموئي در دوران رياست واحد صوفيان هم قدرداني کرد.


 يادداشت 

 قوانين ذهني و برهم‌خوردن تمركز

زهرا كيان‌بخت

هرچه براي خودمان و جهان اطرافمان قوانين و بايد و نبايدهاي ذهني كمتري وضع كنيم، به همان نسبت، با آن منعطف‌تر برخورد خواهيم كرد. انعطاف‌پذير بودن چه فايده‌اي دارد؟ فايده‌اش اين است كه از به وجود آمدن اصطكاك‌ و پيدا كردن مشكل با وقايع ريز و درشت جلوگيري مي‌كند و اجازه مي‌دهد با ذهني آرام و خالي از تنش، وقتمان را صرف اهداف و علايق‌مان كنيم.

گاهي ما آن قدر اين قوانين ذهني را براي خود و ديگران تكرار كرده‌ايم كه تصور مي‌كنيم اموري ثابت و خلل‌ناپذيرند. مواردي مثل اينكه: هر وقت مطالعه مي‌كنم، «بايد» همه جا ساكت و آرام باشد.

وقتي سوار تاكسي مي‌شوم راننده «بايد» انصاف را رعايت كند.

وقتي به ديگري احترام مي‌گذارم، او هم «بايد» همين كار را كند. و...

اين موارد آن قدر در زندگي ما شبيه و نظير دارند كه اگردر هر زمينه‌اي سعي كنيم بنشينيم و بايد و نبايدهاي ذهني‌مان را يادداشت كنيم، احتمالا ليست بلندبالايي از آنها خواهيم داشت!

طبيعي است كه ما ترجيح مي‌دهيم برخي موارد به گونه ديگري باشند. اما وقتي بر روي يك مساله پافشاري مي‌كنيم كه حتما به همان شكل و صورتي باشد كه ما انتظار داريم، درنتيجه، كمترين خللي در آن مي‌تواند ما را دچار تنش و عصبي كند. تنشي كه در مرحله اول، آرامش خاطر و تمركز را از ما مي‌ربايد و نمي‌گذارد بي‌دغدغه و آرام‌تر به مسائل و موضوعات مهمتر فكر كنيم.

در ادامه، بخشهايي از كتاب آخرين راز شاد زيستن اثر اندرو متيوس را با هم مي‌خوانيم كه در همين ارتباط نوشته شده است؛

«عقايد شما تعيين‌كننده كيفيت زندگي شماست!

براي مثال: شما اعتقاد داريد پدران بايد از فرزندان خود تعريف كنند. آنها را مورد تشويق قرار دهند و براي آنها هديه بخرند و اگر پدر شما اين كار را نكرد، شما ناراحت مي‌شويد.

درنهايت هم تصميم مي‌گيريد افكار پدرتان را تغيير دهيد! اكثر ما فكر نمي‌كنيم شايد راه‌حل ديگري هم وجود داشته باشد؛ آيا بهتر نيست به جاي تغيير افكار پدرمان، باورهاي خودمان را تغيير دهيم؟

شما مي‌گوييد: آدمها اين چيزها را قبول ندارند؟ نه! بعضي از مردم باور ندارند، ولي آنها از اين بابت راضي هستند. خيلي‌ها هرگز توقع ديدن يك رفتار خاص از ديگران را ندارند. درنتيجه آنها از آرامش خيال بيشتري برخوردارند.

براي تغيير ديدگاهها لازم نيست افزايش قدرت اراده، اعتماد به نفس، و حتي جراحي مغز انجام دهيم، تنها چيزي كه لازم است شهامت انديشيدن به راههاي تازه است. دفعه بعد كه دچار ناراحتي شديد اين را به ياد آوريد كه هيچكس نمي‌تواند به اندازه عقايدتان باعث عصبانيت شما شود.

هر فكري كه باعث ناراحتي و درد و رنج شما مي‌شود، زاييده‌ افكارتان است. پس لازم است فكر خودتان را تغيير دهيد.»


 ميز خبر 

 فراخوان حمايت از رساله‌هاي دکتري اعلام شد

صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور (بنياد علم ايران) دومين فراخوان حمايت از رساله‌هاي دانشجويان دکتري دانشگاه‌هاي داخل کشور را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري آنا، صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور براي استفاده حداکثري از ظرفيت‌هاي علمي داخل کشور دومين فراخوان حمايت از رساله‌هاي دکتري را منتشر کرده است.

شناسايي و حمايت متوازن مادي و معنوي از رساله‌ها، کمک به هدايت رساله‌هاي دکتري به سوي نيازهاي پژوهش و فناوري کشور و استفاده بهتر از ظرفيت‌هاي علمي کشور، کمک به توانمندسازي دانشجويان دکتري براي انجام تحقيقات و تشويق به هدايت دانشجويان دکتري براي انجام پژوهش‌ها در مرزهاي دانش اثربخشي آن در جامعه از اهداف اين فراخوان است.

مبلغ حمايت براي هر رساله تا 300ميليون ريال است و در صورتي که نتايج رساله به توسعه فناوري کمک کند، اين مبلغ افزايش پيدا مي‌کند. اين حمايت در سه مرحله به دانشجويان پرداخت مي‌کند.

همچنين دانشجويان پس از فراغت از تحصيل، در صورت ضرورت ادامه پژوهش و داشتن شرايط براساس ضوابط صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران مي‌توانند از امتياز پسادکتري استفاده کنند.

همه دانشجويان مقطع دکتري دانشگاه‌ها کشور مي‌توانند تا 31 ارديبهشت سال 96 به سايت مديريت پژوهش صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوري کشور به نشاني زير مراجعه و با اطلاع از شرايط بهره‌مندي از اين حمايت ثبت‌نام کنند.

www.rtms.insf.org

متقاضيان دريافت اين حمايت، بايد پس از مطالعه دقيق آيين‌نامه، طرح‌هاي خود را در سامانه طرح‌هاي پژوهشي ثبت کنند.

طرح‌ها بايد به نام استاد راهنما در سامانه ثبت شود و قبل از ارسال تقاضا از طريق پروفايل استاد راهنما، دانشجو موظف است که پروفايلي به نام خود در سامانه ايجاد کنند.


 
سياسي
خبر دانشگاه
دانستني ها
پزشكي
استانها
انرژي
اقتصادي
اجتماعي
هنري
ورزشي
آگهي