جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1396/01/23 - روزنامه سراسري صبح ايران(چهارشنبه) نسخه شماره 5526

جزئيات انتخاب رشته اعلام شد؛
کارنامه کنکور دکتري 28 فروردين منتشر مي‌شود

تا 20 ارديبهشت؛
تمديد مهلت ثبت‌نام فراخوان جذب هيأت علمي دانشگاه آزاد


نتايج آزمون استخدامي فوريت‌هاي پزشکي اعلام شد


اعلام نتايج آزمون استخدام پيماني وزارت آموزش و پرورش


ميز خبر


انتصابات


خبر


 جزئيات انتخاب رشته اعلام شد؛
 کارنامه کنکور دکتري 28 فروردين منتشر مي‌شود 

 
مشاور عالي سازمان سنجش گفت: کارنامه آزمون دکتري تخصصي نيمه متمرکز سال 96 در روز دوشنبه 28 فروردين ماه 96 بر روي سايت سازمان سنجش قرار مي‌گيرد و داوطلبان از نتيجه اوليه آزمون مطلع مي‌شوند.

دکتر حسين توکلي در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: براساس برنامه زماني پيش‌بيني شده نتيجه اوليه آزمون دکتري تخصصي نيمه متمرکز سال 96 به صورت کارنامه تنظيم و کارنامه تمامي داوطلبان شرکت‌کننده در روز دوشنبه 28 فروردين ماه 96 بر روي سايت سازمان سنجش قرار مي‌گيرد.

وي افزود: دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي (دفترچه شماره 2) روز چهارشنبه 30 فروردين ماه 96 بر روي سايت سنجش قرار مي‌گيرد.

توکلي گفت: داوطلباني که براساس مفاد اطلاعيه‌اي که به همراه کارنامه آنها منتشر مي‌شود، مجاز به انتحاب رشته شده باشند مي‌توانند براي پذيرش در کدرشته محلهاي دانشگاهها و موسسات آموزش عالي به جز دانشگاه آزاد اسلامي از روز شنبه 9 ارديبهشت ماه 96 تا چهارشنبه 13 ارديبهشت ماه 96 به سايت سازمان سنجش مراجعه و پس از مطالعه دقيق دفترچه راهنماي انتخاب رشته با رعايت مفاد اطلاعيه نسبت به انتخاب کدرشته محلهاي مجاز اقدام کنند.

وي افزود: براي پذيرش در کدرشته محلهاي دانشگاه آزاد اسلامي، داوطلبان بايد پس از مشاهده کارنامه خود از سايت سازمان سنجش به منظور انتخاب رشته در تاريخ تعيين شده به سايت مرکز سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد مراجعه و پس از مطالعه دفترچه راهنما نسبت به انتخاب کدرشته محل از سايت دانشگاه آزاد اقدام کنند.

مشاور عالي سازمان سنجش گفت: امکان انتخاب رشته و پذيرش براي داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از هر دو سايت سازمان سنجش و آموزش کشور و همچنين سايت مرکز سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد به صورت مجزا امکانپذير است.

ثبت‌نام براي ورودي دوره دکتري نيمه متمرکز سال 96 براي پذيرش در دانشگاهها و موسسات آموزش عالي کشور از جمله دانشگاه آزاد اسلامي از 16 آذر ماه 95 آغاز شد و با در نظر گرفتن مهلت تمديد شده، اين فرصت 4 دي ماه 95 پايان پذيرفت و در مجموع 260 هزار و 520 داوطلب براي شرکت در اين دوره از آزمون ثبت‌نام کردند.

از ميان 260 هزار و 520 داوطلب، تعداد 110 هزار و 379 داوطلب معادل 42.37 درصد زن و 150 هزار و 141 داوطلب معادل 57.63 درصد مرد بودند.

آزمون ورودي دوره دکتري نيمه متمرکز سال 96 در 7 گروه آموزشي در 244 کدرشته امتحاني براي تعداد 260 هزار و 520 داوطلب در روز جمعه 6 اسفندماه 95 در يک نوبت و در 54 شهرستان و با نظم و کيفيت مطلوب و امنيت کامل براساس برنامه زمانبندي شده برگزار شد.

در اين آزمون از تعداد 260 هزار و 520 داوطلب ثبت‌نام‌کننده در آزمون نيمه متمرکز دکتري سال 96، تعداد 212 هزار و 941 داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند و 47 هزار و 579 داوطلب معادل 18.26 درصد در جلسه آزمون غايب بودند.از تعداد 212 هزار و 941 داوطلب حاضر در جلسه آزمون، تعداد 91 هزار و 405 نفر معادل 42.93 درصد زن و 121 هزار و 535 نفر معادل 57.07 درصد مرد بودند.


 تا 20 ارديبهشت؛
 تمديد مهلت ثبت‌نام فراخوان جذب هيأت علمي دانشگاه آزاد  

 مهلت ثبت‌نام در فراخوان جذب هيأت علمي در رشته هاي غير پزشکي دانشگاه آزاد تمديد شد.

به گزارش دانشگاه آزاد، مهلت ثبت‌نام براي ثبت‌نام در فراخوان جذب هيأت علمي در رشته‌هاي غير پزشکي دانشگاه آزاد تا 20 ارديبهشت ماه تمديد شد.

متقاضيان براي ثبت‌نام در فراخوان جذب هيأت علمي دانشگاه آزاد بايد به سامانه مرکز جذب اين دانشگاه به نشاني زير مراجعه کنند.

http://jazb.iau.ir/

متقاضيان طي مدت 10 روز پس از تکميل ثبت‌نام خود در سامانه جذب هيأت علمي دانشگاه آزاد بايد براي تشکيل و تکميل پرونده به دبيرخانه هيأت اجرايي جذب استان مربوطه مراجعه کنند.در صورتي که متقاضيان در زمان مشخص شده به دبيرخانه هيأت اجرايي جذب مراجعه نکنند، بررسي فرآيند جذب متقاضي از دستور کار خارج مي‌شود و متقاضي بايد مجددا در فراخوان‌هاي بعدي شرکت کند.


 نتايج آزمون استخدامي فوريت‌هاي پزشکي اعلام شد 

 اطلاعيه‌ سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص نتايج سومين آزمون استخدامي متمركز دستگاههاي اجرايي كشور (شغل محلهاي رشته فوريتهاي پزشكي) منتشر شد.

در بخشي از اين اطلاعيه آمده است؛ با عنايت به برگزاري سومين آزمون استخدامي مشترك فراگير دستگاههاي اجرايي در تاريخ 21آبان95، پيرو اطلاعيه‌ مورخ 20 آذر 95 و اطلاعيه‌هاي بعدي در رابطه با نتايج 7 خوشه شغلي دانشگاههاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، شغل محلهاي رشته فوريتهاي پزشكي (كارشناس و كاردان فوريتهاي پزشكي، كارشناس و كاردان ارتباطات عمليات و اپراتور 115) دانشگاههاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني بم، جهرم، جيرفت، رفسنجان، شاهرود، قم، كاشان و نيشابوركه نتايج آنها نهايي و مورد تأييد قرار گرفته است براي سير ساير مراحل استخدامي اعلام مي‌گردد.

بديهي است ساير رشته شغل محلهاي باقيمانده كه فرآيند بررسي مدارك يا مصاحبه استخدامي آنها نهايي نشده است، متعاقباً اعلام خواهد شد.


 اعلام نتايج آزمون استخدام پيماني وزارت آموزش و پرورش 

 اطلاعيه وزارت آموزش و پرورش درخصوص اعلام اسامي نهايي داوطلبان پذيرفته شده در سومين آزمون استخدامي متمركز دستگاههاي اجرايي كشور مورخ 21 آبان 95 براي طي ساير مراحل استخدام پيماني در وزارت آموزش و پرورش منتشرشد.

در بخشي از اين اطلاعيه آمده است؛ با عنايت به برگزاري آزمون استخدام پيماني سال 1395 وزارت آموزش و پرورش بدين وسيله نتايج آزمون مزبور اعلام مي‌گردد، پذيرفته‌شدگان مكلفند به منظور طي ساير مراحل قبل از استخدام (بررسي صلاحيتهاي عمومي، گواهي عدم سوءپيشينه، آزمايشات و معاينات پزشكي، تشكيل پرونده استخدامي و دوره مهارت آموزي) به اين شرح اقدام نمايند.

پذيرفته‌شدگان جهت پيگيري امور مربوط به استخدام خود به ادارات كل آموزش و پرورش استان (ادارات امور اداري) مراجعه و راهنمايي لازم را دريافت نمايند.

پذيرفته‌شدگان قبل از مراجعه به هسته‌هاي گزينش استانها اين اقدامات را به عمل آورند:

درصورت عدم تحويل فرم اطلاعات فردي و مدارك درخواست شده در مرحله مصاحبه تخصصي، ضرورت دارد پس از چاپ فرم اطلاعات فردي از سايت دبيرخانه هيأت مركزي گزينش به نشاني زير نسبت به تكميل دقيق فرم و الصاق يك قطعه عكس به آن اقدام و به همراه تصوير كليه صفحات شناسنامه و كارت ملي(حداكثر به مدت 48 ساعت از تاريخ انتشار اسامي) به وسيله پست پيشتاز به آدرس هسته‌هاي گزينش استان محل خدمت خود ارسال و يا به صورت حضوري تحويل نمايند. لازم مي­باشد در تكميل فرم اطلاعات فردي دقت كافي معمول گردد.

www.gozinesh.medu.ir

بديهي است مسئوليت هرگونه نقص و نارسايي در تكميل فرم به عهده فرد خواهد بود.

عدم تكميل فرم مربوطه و يا عدم ارسال به موقع آن به هسته گزينش استان محل خدمت به منزله انصراف از استخدام تلقي مي‌گردد.

معاينات پزشكي و تشكيل پرونده استخدامي افراد واجد شرايط معرفي شده به اداره كل آموزش استان محل خدمت همزمان با بررسي صلاحيتهاي عمومي صورت مي‌پذيرد، براين اساس داوطلب واجد شرايط پس از انتشار اسامي در سايت سازمان سنجش آموزش كشور ضمن حضور در ادارات امور اداري ادارات كل استانها نسبت به اخذ معرفينامه جهت گواهي عدم سوءپيشينه و... به منظور تشكيل پرونده استخدامي با رعايت ساير قوانين و مقررات مربوط در زمان مقرر اقدام نمايند.

چنانچه به هر دليلي صلاحيت عمومي فرد پذيرفته شده مورد تائيد قرار نگيرد انجام معاينات پزشكي و سوءپيشينه هيچ گونه حقي براي فرد پذيرفته شده ايجاد نخواهد
كرد.

درصورت تائيد صلاحيتهاي عمومي، انجام آزمايشات، معاينات پزشكي و... پذيرفته‌شدگان مكلفند به منظور شركت در دوره مهارت­آموزي به ادارات كل استانها مراجعه نمايند.

ضمنا داوطلباني كه درخصوص نتايج نهايي آزمون سوالاتي دارند مي‌توانند از طريق بخش پاسخگويي اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور اقدام نموده و از مراجعه حضوري خودداري فرمايند.


 ميز خبر 

 وزير علوم خبر داد؛

افزايش اعتبار وام تحصيلي دانشجويان دکتري در سال جاري

وزير علوم گفت: در سال 1395 مبلغ 80 ميليارد تومان وام تحصيلي به دانشجويان دکتري پرداخت شد که در سال جاري اعتبار در نظر گرفته شده براي اين وام به 110 ميليارد تومان افزايش يافته است.به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از وزارت علوم، دکتر محمد فرهادي در ديدار نوروزي جمعي از خيّرين عضو بنيادهاي خيّرين و بنيادهاي حاميان علم و فناوري دانشگاه‌هاي سراسر کشور گفت: دولت يازدهم و وزارت علوم با توجه به اهميت حمايت از خيّرين در آموزش عالي، برنامه‌هاي مختلفي در اين حوزه داشته‌اند و امسال نيز مبلغ 30 ميليارد تومان در قانون بودجه براي حمايت از طرحهاي عمراني خيّرين در دانشگاه‌ها اختصاص يافته است.

وي با اشاره به اينکه در سه سال اخير 13 ميليون و هشتصد هزار مترمربع ساختمان در دانشگاه‌هاي کشور احداث شده است گفت: از اين ميزان 450 هزار متر مربع آن توسط خيّرين آموزش عالي احداث شده است.

وزير علوم، با اشاره به افزايش تعداد خيّرين آموزش عالي از 400 نفر به بيش از 1200 نفر، آن را نشانه گسترش و توسعه فرهنگ وقف در آموزش عالي کشور دانست.

وي افزود: همچنين خيّرين آموزش عالي در زمينه پرداخت هزينه دانشجويان مستعد و نيازمند و فراهم کردن بستر اشتغال براي دانش آموختگان دانشگاهي نيز فعال هستند.

فرهادي اظهار داشت: وزارت علوم نيز در قالب اعطاي تسهيلات دانشجويي از دانشجويان حمايت مالي مي‌کند و در سال 1395 مجموع انوام وامهاي پرداخت شده نسبت به گذشته 200 درصد رشد داشته است.

وي افزود: در سال 1395 مبلغ 80 ميليارد تومان وام تحصيلي به دانشجويان دکتري پرداخت شد که در سال جاري اعتبار در نظر گرفته شده براي اين وام به 110 ميليارد تومان افزايش يافته است.

وزير علوم با اشاره به اهميت اشتغال پس از تحصيل گفت: صندوق کارآفريني اميد طبق تفاهمنامه‌اي که با صندوق رفاه دانشجويان دارد به هر دانش‌آموخته دانشگاه که کارگاه فني داشته باشد و براي ديگران نيز اشتغال ايجاد کند تا مبلغ 100 ميليون تومان وام پرداخت مي‌کند.

وي افزود: همچنين درراستاي اشتغال‌آفريني دانشگاهيان، آيين‌نامه‌هاي تاسيس شرکت‌هاي دانش‌بنيان توسط استادان و دانشجويان ابلاغ شده است و براي حمايت از شرکتهاي دانش‌بنيان، به دانشگاههاي کشور براي خريد محصولات شرکتهاي دانش‌بنيان داخلي تاکيد شده است.

فرهادي گفت: در سال 1395 تعداد صندوقهاي حمايت از پژوهش در پارکهاي علم و فناوري از 16 به 32 صندوق افزايش پيدا کرد که اين صندوقها از شرکتهاي دانش‌بنيان مستقر در پارکهاي علم و فناوري حمايت مالي مي‌کنند.

26 فروردين؛ مهلت مجدد ثبت‌نام آزمون ارشد پزشکي

داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسي ارشد رشته‌هاي علوم پزشکي سال 96 مي‌توانند از 26 تا 28 فروردين امسال نسبت به ثبت‌نام يا ويرايش اطلاعات خود اقدام کنند.

به گزارش ايسنا، با توجه به اتمام مهلت ثبت‌نام آزمون کارشناسي ارشد رشته‌هاي علوم پزشکي در هفته دوم اسفند سال گذشته، مرکز سنجش آموزش پزشکي وزارت بهداشت طي اطلاعيه‌اي اعلام کرد،‌ فرصت مجددي جهت ثبت‌نام داوطلباني که موفق به ثبت‌نام نشده‌اند يا هزينه ثبت‌نام را پرداخت نموده و ثبت‌نام نکرده‌اند و همچنين افرادي که نياز به تصحيح و ويرايش اطلاعات خود دارند در نظر گرفته شده است.

براساس اين گزارش داوطلبان اين آزمون مي‌توانند از 26 تا 28 فروردين 96 نسبت به ثبت‌نام و يا ويرايش اطلاعات خود اقدام کنند.

همچنين داوطلبان دانش‌آموخته مقطع کارشناسي رشته‌هاي علوم پايه شامل بيوشمي، فيزيک، شيمي، زيست‌شناسي، رياضي و آمار، مجاز به شرکت در آزمون کارشناسي ارشد رشته ارزيابي فناوري سلامت، مي‌توانند در فرصت تعيين شده براي ثبت‌نام با مراجعه به سايت مرکز سنجش آموزش پزشکي به نشاني زير ثبت‌نام کنند.

www.sanjeshp.ir

دانشگاه علم‌وصنعت در بين 5 دانشگاه منتخب ورود به تراز بين‌المللي

وزارت علوم، دانشگاه علم و صنعت ايران را براي ورود به پروژه «ارتقاء و تبديل پنج دانشگاه و پنج مرکز پژوهشي برتر به سطح تراز بين‌المللي» انتخاب کرد.

به گزارش ايسنا،‌ انتخاب دانشگاه علم و صنعت ايران براي ورود به پروژه ارتقاء در سطح تراز بين‌المللي، بر مبناي برنامه عملياتي پيشنهادي دانشگاه براي قرار گرفتن در بين 200 دانشگاه برتر جهان که مورد درخواست وزارت علوم از دانشگاه‌هاي سطح يک کشور بوده، صورت گرفته است.

اين برنامه پيشنهادي در مهلت يک ماهه وزارت علوم تدوين شده و بايد وضعيت دانشگاه در سه مقطع "دهه گذشته"، "افق پنج ساله" (1399) و "افق 10 ساله" (1404) را در شاخص‌هايي نظير تعداد اساتيد و فارغ‌التحصيلان برنده جوايز معتبر جهاني، تعداد کل پژوهشگران داراي بيش از 1000 استناد، تعداد مقالات منتشر شده در مجلات بسيار شاخص، تعداد مقالات علمي حاصل از همکاري‌هاي علمي بين‌المللي با آدرس مشترک، تعداد دانشجوي خارجي و تعداد استاد بين‌المللي و نسبت آنها، تعداد کل دانشجويان تحصيلات تکميلي و تعداد هيات علمي دانشيار به بالا و نسبت آنها تبيين کند.

همچنين در برنامه پيشنهادي اين دانشگاه‌ها بايد علاوه بر شاخص‌هاي بين‌المللي، مواردي همچون ساختار و تشکيلات اجرايي و نظارتي چابک و کارآمد درون دانشگاهي، اعتبارات سالانه مورد نياز تا سال 1404 و راهبردهاي استقلال مالي، عوامل محيطي زيست‌سازگار، نظام انگيزشي معنوي و مادي براي اساتيد، دانشجويان و نيروهاي پشتيبان و چگونگي تامين زيرساختهاي لازم براي اطمينان از دوام همکاري‌هاي بين‌المللي به شکل شفاف و قابل اندازه‌گيري تشريح شود.


 انتصابات 

 سرپرست معاونت دانشجويي دانشگاه شهيد بهشتي منصوب شد

سرپرست دانشگاه شهيد بهشتي مديرکل دانشجويان غيرايراني سازمان امور دانشجويان را به عنوان سرپرست معاونت دانشجويي دانشگاه منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سيدحسن صدوق، سرپرست دانشگاه شهيد بهشتي، طي حکمي صمد حاج جباري، مديرکل دانشجويان غير ايراني سازمان امور دانشجويان را به عنوان سرپرست معاونت دانشجويي دانشگاه منصوب کرد.

دکتر حاج جباري، استاديار گروه رياضي دانشگاه شهيد بهشتي است و دکتري رياضي محض دارد و از سال 1375 به عنوان عضو هيأت علمي با دانشگاه شهيد بهشتي همکاري مي‌کند.


 خبر 

 معاون پژوهشي وزارت علوم:

نهايي شدن دستورالعمل سامان‌دهي پايان‌نامه‌هاي علوم انساني

معاون پژوهشي وزارت علوم گفت: دستورالعمل سامان‌دهي پايان‌نامه‌هاي علوم انساني تا يک ماه آينده به دانشگاهها ابلاغ خواهد شد.

وحيد احمدي در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دستورالعمل ساماندهي پايان‌نامه‌هاي علوم انساني نهايي شده است و با هدف جلوگيري از موازي‌کاري و هدفمندسازي پايان‌نامه‌ها ابلاغ مي‌شود.

وي افزود: وزارت علوم درحال تدوين دستورالعمل ساماندهي پايان‌نامه براي تمامي حوزه‌هاي آموزشي است که در حال حاضر بخش علوم انساني اين دستورالعمل نهايي شده است.

معاون پژوهشي وزارت علوم خاطرنشان کرد: اين دستورالعمل با هدف ماموريت‌گرا کردن پايان‌نامه‌هاي دانشجويي براي رفع مسائل و دغدغه‌هاي موجود در کشور تدوين شده است.

وحيد احمدي تاکيد کرد: تدوين اين دستورالعمل از سال گذشته در وزارت علوم آغاز شده و اکنون نهايي شده است.

جزييات برگزاري جشنواره سراسري قرآن و عترت دانشجويان

مديرکل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم جزييات برگزاري مرحله منطقه‌اي سي و دومين جشنواره سراسري قرآن و عترت دانشجويان دانشگاه‌هاي کشور را تشريح کرد.

به گزارش ايسنا، فضل‌ا... ايرجي کجوري با اعلام اين مطلب افزود: مرحله منطقه‌اي بخش معارف سي و دومين جشنواره سراسري قرآن و عترت دانشگاه‌ها شامل هشت رشته (مفاهيم نهج‌البلاغه، پرسمان معارفي، احکام، آشنايي با ترجمه و تفسير، آشنايي با احاديث اهل بيت، آشنايي با سيره معصومين، مفاهيم صحيفه سجاديه وحفظ موضوعي) است که اين بخش‌ها با حضور بيش از 1800 برگزيده مرحله دانشگاهي، 18 ارديبهشت ماه 1396 به صورت همزمان در 31 دانشگاه مادر هر استان برگزار خواهد شد.وي در ادامه تصريح کرد: مرحله منطقه‌اي بخش آوايي که شامل قرائت تحقيق، قرائت ترتيل، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل مي‌باشد نيز ارديبهشت ماه جاري در دانشگاههاي صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي، مازندران، شهرکرد، بين‌المللي امام خميني(ره) قزوين و ولي عصر(عج) رفسنجان با حضور بيش از 750 نفر از برگزيدگان مرحله دانشگاهي برگزار مي‌شود.دکتر ايرجي کجوري همچنين اظهار کرد: سي و دومين جشنواره سراسري قرآن و عترت دانشجويان بزرگترين جشنواره ديني و مذهبي دانشجويان است که اين جشنواره با هدف ترويج و پشتيباني از فعاليت‌هاي ديني و قرآني در دانشگاه‌هاي کشور برگزار مي‌شود.

مدير کل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم در پايان خاطرنشان کرد: مرحله سراسري جشنواره فوق نيز تابستان سال جاري در دانشگاه علوم کشاورزي و منابع طبيعي گرگان با مشارکت دانشگاه گلستان برگزار خواهد شد.

وزير علوم خبر داد؛

افزايش 3 برابري تعداد خيرين در آموزش عالي

وزير علوم با اشاره به افزايش تعداد خيرين آموزش عالي از 400 نفر به بيش از1200 نفر، اين امر را نشانه گسترش و توسعه فرهنگ وقف در آموزش عالي کشور دانست.

به گزارش ايسنا، دکتر محمد فرهادي در ديدار نوروزي جمعي از خيرين عضو بنيادهاي خيرين و بنيادهاي حاميان علم و فناوري دانشگاه‌هاي سراسر کشور گفت: دولت يازدهم و وزارت علوم با توجه به اهميت حمايت از خيرين در آموزش عالي، برنامه‌هاي مختلفي در اين حوزه داشته‌اند و امسال نيز مبلغ 30 ميليارد تومان در قانون بودجه براي حمايت از طرح‌هاي عمراني خيرين در دانشگاه‌ها اختصاص يافته است.

وي با اشاره به اينکه در سه سال اخير 13 ميليون و 800 هزار مترمربع ساختمان در دانشگاه‌هاي کشور احداث شده است، اظهار کرد: از اين ميزان 450 هزار متر مربع آن توسط خيرين آموزش عالي احداث شده است.

وزير علوم افزود: همچنين خيرين آموزش عالي در زمينه پرداخت هزينه دانشجويان مستعد و نيازمند و فراهم کردن بستر اشتغال براي دانش‌آموختگان دانشگاهي نيز فعال هستند.

دکتر فرهادي اظهار کرد: وزارت علوم نيز در قالب اعطاي تسهيلات دانشجويي از دانشجويان حمايت مالي مي‌کند و در سال 1395 مجموع انوام وام‌هاي پرداخت شده نسبت به گذشته 200 درصد رشد داشته است.

وي افزود: در سال 1395 مبلغ 80 ميليارد تومان وام تحصيلي به دانشجويان دکترا پرداخت شد که در سال جاري اعتبار در نظر گرفته شده براي اين وام به 110 ميليارد تومان افزايش يافته است.وزير علوم با اشاره به اهميت اشتغال پس از تحصيل گفت: صندوق کارآفريني اميد طبق تفاهم‌نامه‌اي که با صندوق رفاه دانشجويان دارد، به هر دانش‌آموخته دانشگاه که کارگاه فني داشته باشد و براي ديگران نيز اشتغال ايجاد کند، تا مبلغ 100 ميليون تومان وام پرداخت مي‌کند.فرهادي تصريح کرد: همچنين درراستاي اشتغال‌آفريني دانشگاهيان، آيين‌نامه‌هاي تاسيس شرکتهاي دانش‌بنيان توسط استادان و دانشجويان ابلاغ شده است و براي حمايت از شرکتهاي دانش‌بنيان، به دانشگاه‌هاي کشور براي خريد محصولات شرکت‌هاي دانش‌بنيان داخلي تاکيد شده است.براساس اعلام روابط عمومي وزارت علوم، وزير علوم خاطرنشان کرد: در سال 1395 تعداد صندوق‌هاي حمايت از پژوهش در پارک‌هاي علم و فناوري از 16 به 32 صندوق افزايش پيدا کرد که اين صندوق‌ها از شرکت‌هاي دانش‌بنيان مستقر در پارک‌هاي علم و فناوري حمايت مالي مي‌کنند.


 
سياسي
خبر دانشگاه
دانستني ها
پزشكي
استانها
انرژي
اقتصادي
اجتماعي
هنري
ورزشي
آگهي