جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1396/02/13 - روزنامه سراسري صبح ايران(چهارشنبه) نسخه شماره 5543


سهم دولت در کمک به حمل‌ونقل عمومي چقدر است؟


رهايي کودکان کار از دست سرباندهاي تکدي گري


يادداشت


خبرها


رهنموني از بزرگان


ميز خبر


 سهم دولت در کمک به حمل‌ونقل عمومي چقدر است؟ 

 سلامت رفت و آمد شهري به اصطلاح ايمني در سفرهاي دورن شهري موضوعي حل نشده است که بسياري از شهروندان از اين مهم غافل و به دست فراموشي سپرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، توجه به ايمني در حمل و نقل به عنوان اصلي مهم در حفظ سلامت از سوي شهروندان سبب مي شود تا تلفات ناشي از حوادث حمل و نقل درون شهري به حداقل برسد، اما مردم نسبت به اين مهم غفلت ورزيده و هر روز شاهد حوادث ناگواري از رعايت نکردن ايمني در حمل و نقل شهري هستيم که باعث مرگ عزيزانمان مي شود و اين پرسش مطرح مي شود که چرا شهروندان نسبت به سلامت حمل ونقل شهري بي تفاوت هستند.

واژه حمل‌ونقل از دو کلمه (حمل) و (نقل) تشکيل شده است که حمل در اصطلاح به "آمد" و نقل به "رفت" معنا مي شود و در اصطلاح به هر گونه آمد و رفت اطلاق مي شود. هر گونه مسافرت از مسير مبدأ تا مقصد، تعيين وسيله نقليه و کيفيت مسافرت و ايمني در سفر را شامل مي شود. حمل‌ونقل از گذشته بوده و همچنان هم وجود دارد و از زمان هاي گذشته نيز اهميت ويژه ايي داشته است. اهميت دادن به بحث حمل‌ونقل و ايمني مي تواند تأثير بسزايي در کاهش حوادث و تلفات حمل و نقل شهري داشته باشد

حمل‌ونقل را مي توان به دو گروه برون شهري و درون شهري طبقه بندي کرد. در حمل‌ونقل درون شهري وسايل نقليه شهري همانند اتوبوس، مترو و تاکسي ها را شامل مي شود که بايد گفت کمتر به ايمني در حمل‌ونقل شهري توجه شده است و مشکلات عديده اي در اين نوع حمل‌ونقل وجود دارد. که با حل اين معضل مي توان آسيب هاي روحي را رفع و به وضعيت مسافران درون شهري در ناوکان اتوبوسراني، تاکسيراني و مترو سرو سامان داد.

در حمل‌ونقل برون شهري مي توان به استاندارد بودن جاده هاي کشور، حذف گردنه هاي حادثه ساز، استانداردسازي وسيله نقليه، وجود اتوبوس هاي با کيفيت اشاره کرد که اهميت زيادي در کاهش حوادث و تلفات جاده ايي دارد.

شبکه حمل‌ونقل عمومي عبارت است از خدمات حمل‌ونقل که در دسترس عموم قرار دارد. تفاوت خدمات حمل‌ونقل عمومي با روش‌هايي مانند تاکسي دربست، سفر اشتراکي و اتوبوس کرايه در اين است که در اين نوع خدمات، سفر به صورت اشتراکي توسط افرادي ناشناس بدون توافق قبلي انجام مي‌شود.

از وسايل حمل‌ونقل عمومي مي‌توان به اتوبوس معمولي، اتوبوس برقي، تراموا و قطارشهري، حمل‌ونقل سريع (مترو) و قايق‌هاي مسافرتي اشاره کرد.

حمل‌ونقل از گذشته تا حال

حمل‌ونقل از گذشته تاکنون از اهميت فراواني برخوردار بوده است. نياکان ما به بحث ايمني در حمل‌ونقل اهميت ويژه اي داده اند. در گذشته و در دوره‌هاي بسيار دور جابجايي مردم تنها توسط چهارپايان صورت مي‌گرفت که با توجه به وضعيت مالي و جايگاه اجتماعي آن‌ها نوع وسيله نقليه يعني همان چهارپا تغيير مي‌کرد.

در دوران صفويه نيز مردم از درشکه و کالسکه براي حمل‌ونقل خود استفاده مي کردند. در آن دوران و با توجه به نامناسب بودن وضعيت معابر و خيابان‌ها براي تردد وسايل نقليه چرخ دار، ناصر الدين شاه به پيروي از شيوه حمل‌ونقل درون شهري اروپا دستور احداث خط آهني معروف به واگن اسبي را صادر و پس از آن اتومبيل‌هاي فورد کروکي در سال 1279 توسط مظفرالدين شاه به ايران وارد و اين وسيله مدرن وارداتي جايگزين درشکه شد و درشکه با تغيير مکان در جابجايي شهروندان وسيله‌اي براي اياب و ذهاب آنان در اطراف شهر و روستاها تبديل شدبر اساس نشست شوراي فرهنگ عمومي ترافيک عمومي 7 ارديبهشت به عنوان روز بزرگداشت ايمني در حمل‌ونقل در نظر گرفته شده است تا با يادآوري اين روز و اقداماتي در راستاي پيشگيري از حوادث حمل‌ونقل شهري، توجه شهروندان به مقوله ايمني در حمل‌ونقل بيشتر و در تحقق اين هدف مهم فرهنگ سازي شود.

سه گانه هاي حمل‌ونقل شهري و مشکلات پيش روي معضل جابجايي پايتخت نشينان

نخستين وسيله حمل‌ونقل شهري اتوبوس هاي شرکت واحد است. اتوبوس‌هاي درون شهري مهم‌ترين بخش از سيستم حمل‌ونقل عمومي را تشکيل مي‌دهند

سامانه اتوبوس تندرو نامش را از سيستم حمل‌ونقل تندرو گرفته‌است، که در آن براي حمل‌ونقل سريع وسايل نقليه عمومي از روش‌هاي مختلفي همچون ايجاد روگذر، زيرگذر و خطوط ويژه استفاده مي‌شود. مدت زيادي است که در دنيا براي افزايش سرعت اتوبوس‌هاي درون شهري از روش‌هاي مختلفي مانند ايجاد مسيرهاي ويژه اتوبوس‌راني يا دادن اولويت به اتوبوس‌ها در گذر از تقاطع‌ها استفاده مي‌شود

مشکلات سيستم بيمار حمل‌ونقل شهري پايتخت

حمل‌ونقل برون شهري کشورمان داراي مشکلات عديده اي است که برخي از آسيب هاي آن به انفجار جمعيت، فقدان فرهنگ سازي و بخشي به متوليان امر حمل‌ونقل شهري برمي گردد، شايد اين روز که به عنوان ايمني در حمل‌ونقل نامگذاري شده است با توجه به افزايش حوادث و نبود ايمني در حمل‌ونقل شهري از سوي مشاور اجتماعي وزير راه و شهر سازي کشورمان با پيشنهاد تعيين 7 ارديبهشت به عنوان روز حمل و نقل موافقت شد که بر اين اساس اقداماتي در جهت توجه مردم به بحث ايمني در حمل‌ونقل شهري انجام گيرد.

افزايش جمعيت و مهاجرت به اين کلانشهر و پاسخگو نبودن اتوبوس هاي خط واحد باعث شده است تا شهروندان با معضلات زيادي مواجه شوند.

مسافر زياد و اتوبوس کم از مشکلاتي به شمار مي رود که خطر آسيب روحي و به مخاطره افتادن پايتخت نشينان را به همراه دارد که غالبا سبب نزاع مسافران مي شود. بايد گفت تا زماني که سيستم حمل‌ونقل درون شهري بيمار است نمي توان انتظار آرامش روحي از مردم را داشت يا اينکه رضايت عامه مردم جلب شود.

غالب پايتخت نشينان رفتن سريع به مقصد را لحاظ مي کنند، اما نمي پرسند به چه قيمتي بايد به مقصد رسيد؟ يا اينکه ممکن است به دليل بي توجهي يا کم توجهي به مسئله مهم ايمني در حمل‌ونقل دچار حادثه ايي شد که مي توان سلامت مسافران را به خطر اندازد

تفاوت حمل‌ونقل شهري کشورمان با ديگر کشورهاي اروپايي

از نظر نحوه جابجايي مسافران و ايمني در حمل‌ونقل تفاوت بسياري بين کشور ما و ديگر کشورها وجود دارد. در بسياري از نقاط دنيا، تاکسي‌هاي اشتراکي (غير دربست)، خدمات تقاضا محور ارائه مي‌کنند، در حالي‌ که برخي ديگر از خدمات مبتني بر اين هستند که وسيله نقليه قبل از حرکت پر شود. برخي اوقات در مناطق کم‌تقاضا و براي افرادي که نياز به خدمات خانه به خانه دارند، از حمل‌ونقل ويژه معلولان استفاده مي‌شود.

ميزان اهميت مردم به بحث ايمن سازي حمل‌ونقل شهري

مردم کشورمان به ايمني در حمل‌ونقل درون شهري اهميت چنداني قائل نمي شوند که مي توان به فاصله اندک محل مبدأ تا مقصد اشاره کرد. با توجه به اين که خواستار زود رسيدن به محل مقصد هستند از اين مهم غفلت ورزيده که همين عامل سبب مي شود در صورت رخداد اتفاق يا حادثه ايي تلفات احتمالي حادثه افزايش يابد.

نقدي بر مشکلات اتوبوسراني در جهت افزايش آلودگي کلانشهر تهران

سامانه اتوبوسراني تندرو و مترو سبب ايجاد تحولي بزرگ در ساختار مديريت حمل‌ونقل و ترافيک شهري محسوب مي‌شود، اما چرا با اين همه تکنولوژي و پيشرفت در هر زمينه‌اي، آسايشي حاصل نشده است؟ و يا چرا با معدوم شدن اتوبوس‌هاي دو طبقه که عاملي براي آلودگي هوا شناخته شده بودند و ورود مترو و اتوبوس هاي تندرو که جزئي از وسايل کاهش آلودگي هوا هستند، داستان مشکل آلودگي هوا هنوز ادامه دارد و هواي بسياري از کلانشهرها در مرز ناسالم قرار دارد؟ و بايد نظاره گر اين موضوع باشيم که مسئولان امر در اين خصوص چه اقداماتي انجام خواهند داد تا حال و هواي آسمان تهران را خاکستري نکنيم.

اقدامات متوليان امر در راستاي فرهنگ ايمني در حمل‌ونقل

در واقع متوليان امر ايمني در حمل‌ونقل در راستاي نهادينه کردن فرهنگ توجه به ايمني در حمل‌ونقل توجه زيادي معطوف ساخته اند. در فصل نخست کليات در ماده هاي 1 تا 4 به وضوح به اين مهم پرداخته شده است و قانون هايي را در سال 1386 مصوب کرده اند. و دستگاه هاي عضو کميسيون ايمني راه ها و ساير دستگاه هاي موثر در کاهش حوادث و تلفات حمل‌ونقل شامل نيروي انتظامي، وزارت راه و ترابري، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، وزارت صنايع و معادن، وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، وزارت امور اقتصادي و دارايي ( بيمه مرکزي ايران)، سازمان صدا و سيما، سازمان پزشکي قانوني کشور و سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران موظف هستند به عنوان متوليان نهادينه کردن فرهنگ ايمني در حمل‌ونقل نهادهاي کاهش دهنده حوادث را در مبحث به خطر افتادن ايمني در جاده ها ياري و مساعدت کنند. در ديگر بندهاي آن نيز به شرح پيشگيري از حوادث و مقابله با رويداد پرداخته شده است. ديگر اقدامات قانونگذار به استاندارد سازي جاده هاي کشور و لزوم فرهنگ سازي و اطلاع رساني پرداخته شده است.

عضو شوراي اسلامي دوره چهارم شهر تهران با انتقاد از بي توجهي دولت به اين بخش، گفت: متأسفانه دولت کمترين توجه را به بخش حمل‌ونقل عمومي و ايمني مي کند. حدود 17 هزار ميليارد تومان دولت به شهرداري بدهکار است و بايد در راستاي آرامش مردم تلاش بيشتري صورت گيرد.

وي ياد آور شد: اميدوارم که با همت متوليان امر مشکلات حمل‌ونقل درون شهري (عمومي) به حداقل برسد تا مردم پايتخت نشين در آرامش و امنيت باشند.


 رهايي کودکان کار از دست سرباندهاي تکدي گري 

 مدير عامل سازمان خدمات اجتماعي شهرداري تهران گفت: با توجه به بهره‌کشي کودکان کار توسط سرباند‌هاي تکدي گري، اقدام به جمع‌آوري و انتقال کودکان کار به مراکز پرتو مي شود.

انتقال کودکان متکدي و کار به مراکز پرتو

رضا قديمي مدير عامل سازمان خدمات اجتماعي شهرداري تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: با اجراي طرح برخورد با متکديان بزرگسال، رويکرد سرباندهاي تکدي گري در تهران تغيير يافته و به سمت استثمار و بهره‌کشي از کودکان روي آورده‌اند، در حالي که طبق قانون، شهرداري فقط مجاز به برخورد با متکديان 18 سال به بالا است، به همين دليل سرکرده‌هاي باندهاي تکدي گري اقدام به استثمار و سوء استفاده از کودکان و نوجوانان براي دستيابي به اهداف خود
مي‌کنند.

وي ادامه داد: برهمين اساس شهرداري تهران درصدد جمع‌آوري و انتقال کودکان کار در سر چهارراه‌ها به فضايي ويژه و امن مانند مراکز پرتو است تا به اين افراد و خانواده‌هاي آنان رسيدگي شود، همچنين شهروندان تهراني در صورت مشاهده کودکان متکدي در سر چهارراه‌ها و معابر مي‌توانند به منظور جلوگيري از آسيب آن‌ها با شماره 137 تماس بگيرند.

قديمي در خصوص کمپ مرهم تصريح کرد: به دليل کارايي بهتر چرخه درمان معتادان خودمعرف در تلاش هستيم تا اداره برخي از کمپ‌هاي ماده 15 را بر عهده بگيريم که در اين راستا ساخت کمپ مرهم ويژه زنان معتاد خود معرف با ظرفيت 80 نفر در منطقه 21 صورت گرفته است.

مدير عامل سازمان خدمات اجتماعي شهرداري تهران در پايان گفت: مديريت شهري هيچ گونه مسئوليتي در قبال کمپ‌هاي ماده 16 ندارد بلکه اين کار بر عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر است و براساس دستورالعمل‌ها شهرداري تهران بايد بخشي از زيرساخت‌هاي مربوط به نگهداري معتادان را تأمين کند.


 يادداشت 

 بازخواني درخت بخشنده

آذر فخري

اين داستان " درخت بخشنده " 1 است که پس از سال ها، در نهايت وقتي تبديل به کنده اي بي برگ و بار مي شود،باز مي داند که مي تواند جايي براي نشستن و استراحت کردن پيرمردي باشد که روزهايي در سال هاي دور به ديدار او مي آمد و در کنار او مي باليد و رشد مي کرد.

احساس داشتن کسي که به شما اين اعتماد را بدهد که هر وقت برگرديد هست و مي توانيد رويش حساب کنيد، احساس بسيار کم يابي است. ما در اطراف مان از اين آدم ها کم داريم. خيلي هم کم داريم. آدم هايي که اگر با آن ها قهر کنيم ، از آن ها دل بکنيم و جدا شويم ، حق نان و نمک نگه دارند و در هنگام ضرورت يا پشيماني يابي کسي ،اگر دوباره به سوي آن ها بازگشتيم، بي آن که يادي از گذشته و گله اي بکنند، با آغوشي باز پذيراي مان شوند و چنان از ما استقبال کنند گويي که سال ها منتظرمان بوده اند. منتظر اين لحظه ي بازگشت و اين ديدار و پيوند دوباره.

نه... متاسفانه وقتي که پيوند هاي دوستي مان به هر دليلي قطع مي شود، تمام راه هاي بازگشت ويران و مسدود مي شوند. ما مدام با يادآوري آن چه بين مان گذشته ، آن اتفاق غم انگيز را تلخ تر و غير قابل تحمل تر مي کنيم. هزار حاشيه و صدها اما و اگر برايش |مي تراشيم. و آن قدر اين کار را ادامه مي دهيم که به جاي آن همه دوستي مودت و پيوندي که بين مان بود و ما را به حس ها و علاقه ها و حتي عادت هاي مشترک سوق مي داد، نفرت و دل زدگي مي نشيند . اگر يادي از روزگار دوستي مان بکنيم با يک جور بيزاري از آن حرف مي زنيم، طوري که انگار نه انگار که ما با هم خاطرات خوشي هم داشته ايم و در کنار هم تجربه هاي شيريني را از سر گذرانده ايم.

نه ! " درخت بخشنده " اي نداريم که بتوانيم در روزهاي ناچاري مان به سوي او برگرديم و حداقل جايي براي نشستن و نفس تازه کردن در کنارش داشته باشيم. جرات بازگشت هم نداريم . چرا که چيزي جز طرد و تحقير انتظارمان را نمي کشد. مي دانيم و پذيرفته ايم که تا آخرين لحظه هاي زندگي مان بايد روي پاهاي داشته و نداشته ي خودمان بايستيم . و چنين است که هر کدام از ما، کنده و جدا شده از ديگري ، با گم کردن يک همراه در ميانه ي راه، با جا گذاشتن يک عشق در يک ايستگاه، مي رويم که با توهم ايجاد يک امپراطوري شخصي ، دنياي تک نفره ي خودمان را بسازيم. جهاني با يک شهروند.

اما قسمت حزن انگيز داستان اين است که ما نمي توانيم در دنياي تک نفره مان تاب بياوريم و بالاخره روزي از آن جا هم فرار مي کنيم؛ در واقع روزي مي رسد که تصميم مي گيريم خودمان را هم ترک کنيم. دل مان مي خواهد برگرديم. دل مان مي خواهد به تمام آن راه هاي مسدود برگرديم و موانع را برداريم. در حسرت انتظار در آن ايستگاه هاي فراموش شده مي سوزيم.

اما کافي است سر برگردانيم تا ببينيم کساني که يا ما رهايشان کرده ايم يا آن ها ما را رها کرده اند، با انباني از نفرت و تحقير درست منتظر چنين لحظه اي هستند تا حق مان را کف دست مان بگذارند.

نه ... انصاف نيست. فکر مي کنم لازم باشد يک بار ديگر سراغ " عمو شلبي " برويم و داستان درخت بخشنده را ، اين بار با صداي بلند براي خودمان و هر کسي که گوشي براي شنيدن دارد ، بخوانيم.

(1)کتاب " درخت بخشنده " ، نوشته ي " شل سيلور استاين " که در ميان خوانندگان کودک و نوجوانش به " عمو شلبي " معروف بود.


 خبرها 

 وقتي عطر کودکي، ميان زباله‌ها مدفون مي‌شود

اين نان آوران کوچک براي تامين معاش خانواده ناتوان خود مجبور به تن دادن به مشاغلي کاذب و البته آزار دهنده هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ يازدهم ارديبهشت با نام روز کارگر، روز دست هاي پينه بسته و پيشاني هاي خيس از عرق خستگي نامگذاري شده است. اين روزها نه تنها تفاوتي براي زنان و مردان ندارد که پاي کودکان را نيز به اين ماجرا باز کرده است.

وظيفه اين کارگران کوچک، تأمين معاش خانواده است

در اغلب جوامع امروزي کودکان کار قربانيان کوچک معضلات اجتماعي به حساب مي آيند. فقر، بيکاري، بي سرپرست و يا بدسرپرست بودن، اعتياد و ديگر آسيب هاي اجتماعي پديده تلخ و تأمل برانگيز کودکان کار را رقم زده است. کودکاني که به جاي مدرسه کودکي خود را پشت چراغ قرمز چهارراه هاي شهر جا مي گذارند و قرباني نابرابري هاي اجتماعي مي شوند. کارگران کوتاه قامتي که روياهاي کودکي شان گاهي در ميان زباله هاي بدبو و متعفن، مدفون است؛ نان آوران کوچکي که براي تأمين معاش خانواده ناتوان خود مجبور به تن دادن به مشاغلي کاذب و البته آزار دهنده هستند.

تصويب قوانيني که اجرايي نمي شوند، تأثيري در کاهش حجم سنگين کار کودک نخواهد داشت.

امان الله قرائي مقدم جامعه شناس در خصوص کودکان کار، اظهار داشت: معضل کودکان کار در نتيجه ناعدالتي‌هاي موجود در يک جامعه به وجود مي آيد و متأسفانه در اغلب کشورهاي جهان بويژه در جوامع در حال توسعه رو به گسترش است.

وي افزود: فقر، اعتياد، بيکاري و نبود سرپرست در جهت تربيت و آموزش کودکان آسيب ديده، بر افزايش معضل کودکان کار دامن مي زند.

اين جامعه شناس با اشاره به قوانين مصوب پيرامون کودکان کار، تصريح کرد: در خصوص حمايت از اين کودکان قوانين مختلفي در جوامع گوناگون به تصويب رسيده است، اما اينکه اين قوانين چگونه و تا چه مرحله اي به اجرا در مي آيد، نکته اي مهم و در خور توجه است.

قرائي مقدم گفت: بروز و افزايش هر يک از معضلات اجتماعي، بستگي به عملکرد نهادهاي مرتبط و داراي مسئوليت آن حوزه است و تصويب قوانيني که اجرايي نمي شوند تأثيري در کاهش حجم سنگين کار کودک نخواهد داشت.

وي ادامه داد: هماهنگي سازمان هاي مردم نهاد که در موضوع کاهش آسيب‌هاي اجتماعي فعاليت مي کنند با ساير دستگاه‌هاي داراي وظيفه و هم پيمان شدن آن ها با يکديگر، گام موثري در جهت کاهش و رفع معضلات اجتماعي خواهد بود.

همانطور که با دست هاي کوچکش زباله ها را تفکيک مي کرد و لبخندي از سر خجالت بر گوشه لبش نشسته بود، به نشانه تأسف سري تکان داد و به زن جواني که از کنارش رد شد اشاره کرد؛ دسته موهايي که بر پيشاني اش پريشان بود به کنار زد و در چشمم زل زد و گفت: خانم به خدا خود ما هم دوست نداريم شب و روزهايمان را در ميان زباله هاي متعفن سپري کنيم؛ ما هم دوست نداريم هر صبح همچون ساير همسن و سال هايمان که راهي مدرسه مي شوند به سطل زباله هاي کوچه پس کوچه هاي شهر سرک بکشيم...

تبريک ويژه روز کارگر، تقديم به کودکاني که از روي اجبار و در پي به دست آوردن لقمه اي نان، کارگري مي کنند. کودکاني که راز کوچکي دست‌هايشان با مشکلات ريز و درشت زندگي را نمي دانند و بي توقع کار مي کنند و قرباني نابرابري هاي اجتماعي مي شوند.

مشمولان متاهل به مناطق مرزي اعزام نمي شوند

معاون احضار و اعزام سازمان وظيفه عمومي ناجا گفت: مشمولان متأهل به مراکز آموزشي مرزي اختصاص داده نمي‌شوند و تنها در مراکز آموزشي به کار گرفته مي‌شوند.

به گزارش مهر، سرهنگ رحمان عليدوست گفت: در راستاي تدابير ستاد کل نيروهاي مسلح و براي خوشايندسازي خدمت سربازي در تعيين مراکز آموزش کارکنان وظيفه متأهل تسهيلاتي در نظر گرفته شده است و از اين پس مشمولان متأهل در شهر محل سکونت همسرشان به کارگيري مي‌شوند و داراي رده خدمتي مي‌شوند.

وي افزود: براي تحکيم بنيان خانواده مشمولان متأهل به مراکز آموزش مرزي اختصاص پيدا نمي‌کند. به جز موردي که مشمول متأهل ساکن آن مناطق باشد که در اين صورت هم پس از طي دوره رزم مقدماتي به آن شهر اختصاص مي‌يابد.

سرهنگ عليدوست ادامه داد: کارکنان وظيفه متأهل به مراکز آموزش نيرويي اعزام مي‌شوند که در شهر محل سکونت همسرشان داراي رده خدمتي باشند.

وي ادامه داد: مشمولان متأهل بايد مدارک تأهل خود را هنگام ثبت درخواست اعزام به خدمت به دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي (پليس 10+) ارائه و يا در دوره آموزش رزم مقدماتي مدارک دال بر تأهل را به مرکز آموزشي خود تحويل دهند.

آتش سوزي کارگاه کفش در عبدل آباد بدون تلفات جاني مهار شد

آتش سوزي کارگاه يک هزار متري کفش در شورآباد درمنطقه عبدل آباد با تلاش آتش نشانان بدون تلفات جاني مهار شد.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي سازمان آتش نشاني وخدمات اميني شهرتهران ،ساعت 45 دقيقه بامداد حادثه آتش سوزي در يک کارگاه کفش در شورآباد ميدان عبدل آباد به سامانه 125 اعلام و باتوجه به اينکه محل آتش سوزي خارج از حوزه استحفاظي آتش نشاني شهر تهران بود اما ماموران 4 ايستگاه آتش نشاني به همران تانکرآب و خودروي تنفسي به محل حادثه اعزام شدند.

براساس اين گزارش سوله اي به وسعت يک هزار متر که کارگاه توليد کفش کتاني بود دچار آتش سوزي شده بود که آتش نشانان از چند طرف عمليات مهار آتش را آغاز و پس از ساعت ها تلاش موفق شدند در ساعت 5 صبح روز گذشته اين آتش گسترده را مهار کنند.

در اين حادثه به فردي آسيب نرسيد و آتش نشانان شهر تهران پس از عمليات لکه گيري و ايمن سازي در حوالي ساعت 6 صبح روز گذشته محل را ترک کردند.


 رهنموني از بزرگان  

 چرب زبانان اغلب نيتي ناپاك در قلب مي پرورانند .

ولتر

حتي بهترين چوب ممكن است گرفتار موريانه گردد.

برگرفته از كتاب رهنمون،غلامحسين ذوالفقاري


 ميز خبر  

 افزايش 11درصدي برخورد با تخلفات در جاده

رئيس مرکز اجراييات پليس راهور ناجا گفت: در طول سال 95 نسبت به سال گذشته، برخورد با تخلفات رانندگي در جاده ها 11 درصد و در داخل شهرها 23 درصد رشد داشته است.

به گزارش مهر، سرهنگ احمد کرمي‌اسد با اعلام آمار مرکز اجراييات پليس راهور ناجا درباره برخورد با تخلفات برون شهري و درون شهري در سال 95 گفت: استان خراسان رضوي در سال گذشته بيشترين ميزان کنترل و برخورد با تخلفات جاده‌اي رابه خود اختصاص داده است.

وي افزود: پس از اين استان به ترتيب اصفهان، خوزستان، شمال استان فارس و قم، در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفته و بيشترين فراواني برخورد با تخلفات جاده‌اي سال 95 را داشته‌اند.

رئيس مرکز اجراييات پليس راهور ناجا در ادامه با اشاره به اينکه در حوزه درون شهري، رشد 23.5 درصدي برخورد با مجموع تخلفات وجود داشته، گفت: از نظر فراواني برخورد با مجموع تخلفات به ترتيب تهران، داراي رتبه اول؛ خراسان رضوي، دوم؛ اصفهان، سوم؛ فارس، چهارم و خوزستان، داراي رتبه پنجم تخلفات درون شهري است.


 
سياسي
خبر دانشگاه
دانستني ها
پزشكي
استانها
انرژي
اقتصادي
اجتماعي
هنري
ورزشي
آگهي