جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1397/10/27 - روزنامه سراسري صبح ايران(پنجشنبه) نسخه شماره 6031

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد؛
جزئيات پذيرش دانشجو بر اساس سوابق تحصيلي


آغاز پذيرش بدون آزمون کارداني و کارشناسي دانشگاه آزاد از روز شنبه

صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم خبر داد؛
آخرين فرصت دانشگاه ها براي اعلام کمبود خوابگاه


امکان ثبت نام در دوره هاي پيام نور براي همه داوطلبان فراهم شد


خبرنامه


يادداشت


ميز خبر


 سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد؛
 جزئيات پذيرش دانشجو بر اساس سوابق تحصيلي  

 
بر اساس اطلاعيه سازمان سنجش کشور، جزئيات پذيرش دانشجو در رشته‌هاي تحصيلي در پرديس دانشگاه صنعتي شريف در کيش، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي غيرانتفاعي، مراکز و واحدهاي آموزشي دانشگاه پيام نور براي بهمن‌ماه 1397 برمبناي پذيرش صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي منتشر شد.

پيرو اطلاعيه 13 دي 97 و بر اساس مصوبه جلسه شانزدهم شوراي سنجش و پذيرش 12 دي 97، علاقه‌مندان به تحصيل در رشته‌هاي تحصيلي داراي پذيرش صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي در پرديس دانشگاه صنعتي شريف درکيش، مؤسسات غيرانتفاعي، مراکز و واحدهاي آموزشي دانشگاه پيام نور (اعم از داوطلباني که در آزمون سراسري سال 1397 ثبت‌نام کرده و يا نکرده‌اند)، مي‌توانند به دفترچه مراجعه کنند.

اعلام ظرفيت خالي مانده پذيرش مهرماه 1397

داوطلبان براي اطلاع از رشته‌هاي تحصيلي و دانشگاه‌ها و مؤسسات پذيرنده دانشجو در اين مرحله مي‌توانند به جداول حاوي اطلاعات رشته ‌محل‎هاي مؤسسات آموزشي و همچنين به لينک جستجوي رشته‌ محل‎ها در اطلاعيه سازمان سنجش مراجعه کرده و ضمن مشخص کردن رشته و مؤسسه آموزشي موردعلاقه خود، با همراه داشتن مدارک و در نظر گرفتن موارد اعلامي از 29 دي تا 10 بهمن 97 به سايت يا مستقيم به مؤسسات، مراکز و واحدهاي آموزشي محل پذيرش رشته موردتقاضا مراجعه کنند.

بر اساس مصوبه اعلام‌شده فقط ظرفيت خالي مانده مرحله تمديد مهلت ثبت‌نام در پذيرش مهرماه 1397 امکان پذيرش دانشجو دارند و اين کد رشته محل‌ها، شامل فقط اين‌گونه رشته محل‌هاست و شامل ساير رشته محل‌هاي دوره‌هاي روزانه و شبانه و کد محل‌هاي ساير دوره‌ها که پذيرش آن‌ها صرفاً سوابق تحصيلي است و ظرفيت آن‌ها تکميل‌شده را دربر نمي‌گيرد.

انتشار دفترچه رشته‌هاي صرفاً با سوابق تحصيلي براي پذيرش مهرماه 1398

مجموعه کل رشته محل‌هاي پذيرش صرفاً با سوابق تحصيلي براي پذيرش مهرماه 1398 و شرايط ضوابط آن‌ها در 17 بهمن 97 از طريق سايت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

کليه متقاضيان بايد داراي ديپلم کامل متوسطه نظام قديم (دوره چهارساله بوده و يا داراي مدرک پيش‌دانشگاهي و يا کارداني (فوق‌ديپلم) با تاريخ اخذ حداکثر 30 بهمن 97 باشند.

کليه داوطلبان بايد در زمان اعلام‌شده مدارک خود را براي بررسي به دانشگاه و موسسه محل تقاضا ارسال کنند و يا تحويل دهند.

شرايط ثبت‌نام داوطلبان پذيرش بدون کنکور براي پذيرش در بهمن 97

پس از بررسي مدارک در صورت داشتن شرايط از داوطلب براي تکميل فرم تعهد براي جلوگيري از ثبت مشخصات داوطلب در چند رشته محل و يا چند موسسه دعوت به عمل خواهد آمد که در اين مرحله لازم است، بابت هزينه ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ 220 هزار ريال (22 هزار تومان) از طريق سيستم پرداخت الکترونيکي در سايت سازمان اقدام کنند.

داوطلبان بايد در زمان ثبت اطلاعات در سامانه مربوط از طريق مراکز/واحدهاي آموزشي در خصوص کد رشته موردعلاقه خود دقت و توجه لازم را به عمل‌آورند. بديهي است پس از ثبت، کد رشته محل ثبت‌شده براي داوطلبان قابل‌تغيير و يا تعويض نيست.

کليه متقاضيان «مرد» بايد در زمان ثبت‌نام و شرکت در اين مرحله از پذيرش دانشجو، ازنظر نظام‌وظيفه منعي براي ادامه تحصيل نداشته باشند.

پس از انجام ثبت‌نام، افراد به‌عنوان پذيرفته‌شده مشروط (در مرکز و يا واحد آموزشي که به آن مراجعه داشته‌اند) تلقي مي‌شوند و شروع به تحصيل آنان تا زمان تائيد نهايي اين سازمان به‌صورت مشروط خواهد بود.

آن دسته از داوطلباني که قبلاً در رديف پذيرفته‌شدگان نهايي آزمون سراسري سال 1397 (اعلام قبولي شهريورماه، مرحله تکميل ظرفيت و يا اعلام قبولي نيمه‌متمرکز) قرارگرفته‌اند، چنانچه در اين مرحله متقاضي ثبت‌نام و ادامه تحصيل باشند و دريکي از مراکز/واحدهاي آموزشي ثبت‌نام کنند، قبولي آن‌ها در مراحل قبلي لغو خواهد شد.

پاسخگويي به اعتراضات داوطلبان در خصوص عدم پذيرش آن‌ها بر عهده دانشگاه‌ها و يا مؤسسات آموزش عالي ذيربط خواهد بود لذا لازم است داوطلبان از مراجعه و يا مکاتبه در اين خصوص با اين سازمان خودداري کنند.

مدارک موردنياز داوطلبان پذيرش بدون کنکور براي پذيرش در بهمن 97

1- اصل و يا گواهي مدرک تحصيلي ديپلم چهارساله نظام قديم با امضاء و مُمهور به مُهر دبيرستان يا سازمان آموزش پرورش.

2- اصل و يا گواهي مدرک تحصيلي ديپلم نظام جديد با امضاء و مُمهور به مُهر دبيرستان يا سازمان آموزش‌وپرورش.

3- اصل و يا گواهي مدرک پيش‌دانشگاهي با امضاء و مُمهور به مُهر دبيرستان يا سازمان آموزش پرورش.

4- گواهي اخذ مدرک کارداني براي آن دسته از دارندگان مدرک ديپلم نظام جديد که فاقد مدرک پيش‌دانشگاهي هستند.

5- اصل شناسنامه و 2 برگ کپي از صفحات آن.

6- اصل کارت ملي و 2 برگ کپي از آن.

7- شش قطعه عکس 4×3 تهيه‌شده در سال جاري.

8- مدرک نظام‌وظيفه براي برادران مشمول.

کليه پذيرفته‌شدگان بايد به همراه تصوير ديپلم نظام قديم و يا گواهي پيش‌دانشگاهي خود، به «دفاتر پيشخوان خدمات دولت» مراجعه و تائيديه تحصيلي از اداره آموزش ‌وپرورش محل تحصيل خود را درخواست کنند و رسيد آن را در زمان ثبت‌نام به دانشگاه ارائه دهند.

کليه پذيرفته‌شدگان حتماً نام رشته و مرکز/واحد آموزشي محل تحصيل خود را در فرم «دفاتر پيشخوان خدمات دولت» اعلام کنند.

داوطلبان مي‌توانند سؤالات خود را با بخش پاسخگويي اينترنتي پايگاه اطلاع‌رساني سازمان به نشاني www.sanjesh.org :و يا با شماره تلفن گوياي: 42163 کد 021 در ميان بگذارند و از مراجعه حضوري به اين سازمان خودداري کنند.


 آغاز پذيرش بدون آزمون کارداني و کارشناسي دانشگاه آزاد از روز شنبه 

 پذيرش بر اساس سوابق تحصيلي در مقطع کارشناسي پيوسته و کارداني ناپيوسته نيمسال دوم 98-97 دانشگاه آزاد اسلامي از روز شنبه آغاز مي‌شود.

بر اين اساس، متقاضيان مي‌توانند از روز شنبه، 29دي ماه تا روز چهارشنبه 10 بهمن ماه با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد اسلامي به نشاني www.azmoon.org ابتدا دفترچه راهنماي ثبت نام را دريافت و پس از مطالعه و کسب آگاهي‌هاي کامل در خصوص انتخاب رشته، در صورت تمايل و داشتن شرايط بعد از تهيه کارت اعتباري، نسبت به ثبت نام در 20 رشته/محل از يک مجموعه و يک نظام آموزشي از ميان رشته/شهرهاي ارائه شده در سامانه اقدام کنند."مسئوليت ناشي از عدم رعايت دقيق ضوابط و شرايط اعلام شده در دفترچه راهنماي ثبت نام براي هر رشته تحصيلي به عهده داوطلب است و موضوع خلاف يا عدم رعايت ضوابط و شرايط (سهوي يا عمدي) حتي پس از قبولي فرد در اين مرحله پذيرش و يا هر مرحله از تحصيل مشخص شود، قبولي وي در دانشگاه «کان لم يکن تلقي» و از ادامه تحصيل او ممانعت به عمل مي‌آيد.


 صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم خبر داد؛
  آخرين فرصت دانشگاه ها براي اعلام کمبود خوابگاه 

 براساس اعلام صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم دانشگاه‎ها تا پايان بهمن سال جاري فرصت دارند تا کمبود سراي دانشجويي خود را به صندوق اعلام کنند.

صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم اعلام کرد: تاکنون با احداث و تکميل سراي دانشجويي در 13 دانشگاه و مرکز آموزش عالي، با اعتباري بالغ بر 310 ميليارد ريال موافقت شده و براي اجرا ابلاغ شده است.

دانشگاه هاي اروميه، سمنان، گلستان، نهاوند، دانشکده هنر و علوم انساني فارس دانشگاه شهرکرد، لرستان، فردوسي مشهد، محقق اردبيلي، کردستان، آيت الله العظمي بروجردي، مازندران، مجتمع آموزش عالي سراوان و خواجه نصيرالدين طوسي، 13 دانشگاهي هستند که اعتبار مذکور براي احداث و تکميل سراي دانشجويي آنها اختصاص داده شده است.

همچنين دانشگاه‏ها تا پايان بهمن ماه 97 در صورت کمبود سراي دانشجويي، فرصت دارند طرح توجيهي فني، اقتصادي و ساير مستندات در بخشنامه را به صندوق رفاه اعلام نمايند.


 امکان ثبت نام در دوره هاي پيام نور براي همه داوطلبان فراهم شد  

 دانشگاه پيام نوراعلام کرد: افرادي که علاقمند هستند براساس سوابق تحصيلي در اين دانشگاه تحصيل کنند حتي اگر در کنکور ثبت نام نکرده باشند نيز مي توانند ثبت نام کنند.

به گزارش دانشگاه پيام نور، اطلاعيه سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با پذيرش دانشجو در رشته‌هاي تحصيلي در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي و همچنين مراکز و واحدهاي آموزشي دانشگاه پيام‌ نور براي بهمن ماه 1397 برمبناي پذيرش صرفاً براساس سوابق تحصيلي منتشر شد.

علاقمندان به تحصيل در رشته‌هاي تحصيلي داراي پذيرش صرفاً براساس سوابق تحصيلي در مراکز و واحدهاي آموزشي دانشگاه پيام‌نور (اعم از داوطلباني که در آزمون سراسري سال 1397 ثبت‌نام کرده و يا ثبت نام نکرده اند) مي توانند به منظور اطلاع از رشته‌ هاي تحصيلي اين دانشگاه به اطلاعيه سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.


 خبرنامه 

 رئيس سازمان امور دانشجويان مطرح کرد؛

تشکيل مراکز خدمات دانشجويي تا سال آينده

رئيس سازمان امور دانشجويان وزارت علوم ضمن اشاره به تشکيل مراکز خدمات دانشجويي تا سال 98، گفت: يک بخش‌نامه توسط وزير علوم به همه دانشگاه‌ها ابلاغ شد؛ بر اين اساس در چارچوب امکانات موجود بايد حفظ ضوابط ايمني اولويت اصلي همه ما باشد.

به گزارش ايسنا، مجتبي صديقي در نشست معاونان و مديران دانشجويي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي در حال توسعه سراسر کشور که روز گذشته 26 دي ماه در دانشگاه خوارزمي برگزار شد، گفت: وظيفه اصلي دانشگاه آموزش، پژوهش و تربيت نيروي خلاق براي جامعه است و براي رسيدن به اين هدف ما بايد از دانشجو پشتيباني کنيم، بدون اينکه کمبودها ما را تحت تأثير قرار دهد.

صديقي افزود: پس از چندين سال تجربه کاري، حال که دانشگاه‌ها به بلوغ رسيده‌اند، در گام اول و براي رسيدن به اهداف مورد نظر فکر کرديم که عرصه دانشجويي مي‌تواند در شکل جديدي دنبال شود.

وي خاطرنشان کرد: تجربه جهاني در اداره دانشگاه‌ها نشان مي‌دهد که بخش دانشجويي به عنوان بخش اصلي و نه دغدغه اصلي است يعني در همه دانشگاه‌ها حوزه دانشجويي وزن خود را دارد؛ اما دغدغه اصلي نيست.

رئيس سازمان امور دانشجويان وزارت علوم ادامه داد: در گام اول فکر کرديم تجربه سازمان دانشجويان که از سال 90 آغاز شد، مي‌تواند با اختيارات بيشتري و با ترکيبي از مديريت دولتي و غيردولتي به دانشگاه‌ها تسري پيدا کند، در همين راستا کار از دانشگاه‎هاي بزرگ آغاز شد و در ادامه دانشگاه‌هاي کوچکتر هم در صورت آمادگي مي‌توانند به اين چارچوب بپيوندند.

خوابگاه دانشجويي

صديقي تصريح کرد: در گام دوم قصد داريم تا سال آينده در دانشگاه‌ها مراکز خدمات دانشجويي را تشکيل دهيم، در همين بخش 200 خوابگاه براي ارتقاء انتخاب شد تا در سال 98 ديگر خوابگاه سطح چهار نداشته باشيم و به همه دانشگاه‌ها هم اعلام شده براي اين منظور از تعطيلات نوروز استفاده کنند تا در سال 98 تمرکز ما بر ارتقاي خوابگاه‌هاي رتبه سه باشد.

وي اعلام کرد: ساخت خوابگاه جديد هم دنبال شده و اميدواريم اين حرکت که شروع شده ما را به 75 هزار ظرفيت جديد برساند تا بعد از برنامه ششم مشکل ظرفيت نداشته باشيم و فقط نگهداري خوابگاه‌ها و موضوع خوابگاه متأهلي دغدغه ما باشد.

تغذيه دانشجويي

وي در ادامه به بحث تغذيه دانشجويي هم اشاره و اعلام کرد: در برنامه‌ها ارتقاي سطح آشپزخانه‌ها دنبال مي‌شود و اميدواريم تا سال آينده شاهد آشپزخانه سنتي در دانشگاه‌ها نباشيم تا هم وضعيت بهداشتي و هم کيفيت غذا بهبود پيدا کند.

معاون وزير علوم تصريح کرد: ما امسال در تغذيه دانشجويي با کمبود مواد اوليه مواجه بوديم اما توانستيم اقلام اساسي را به دانشگاه‌ها برسانيم و با بحران مواجه نشويم.

صديقي اعلام کرد: اين در شرايطي بود که امسال به دليل مشکلات اقتصادي مراجعه دانشجويان به رستوران‌هاي دانشگاه بين 20 و 30 و حتي تا 40 درصد افزايش داشته است، اما با کمک به موقع سازمان هدفمندي يارانه‌ها کسري‌ها در تغذيه جبران شد.

حوزه مشاوره

رئيس سازمان امور دانشجويان وزارت علوم ادامه داد: ما در حوزه مشاوره هم سه طرح سيماي اجتماعي زندگي دانشجويي را دنبال کرديم و الان مي‌توانيم بگوييم که دانشجويان چه شرايطي دارند و آسيب‌هايي که درحوزه دانشجويي وجود دارد، چيست.

حوزه تربيت بدني

صديقي خاطرنشان کرد: در حوزه تربيت بدني هم خوشبختانه رويدادهاي خوبي داشته‌ايم، المپياد به خوبي دنبال شد؛ حضور در سطح جهاني و منطقه اي هم خوب بود، بر همين اساس تربيت بدني بايد به عنوان يک امر استراتژيک دنبال شود نه فرعي که در اين راستا امسال 25 زمين چمن مصنوعي در دانشگاه‌ها ايجاد شد و سال بعد هم دنبال مي‌شود، ضمن اينکه اتاق‌هاي تندرستي خوابگاه‌ها به نقطه مطلوبي رسيده است.

وي افزود: توسعه دوچرخه سواري داخل دانشگاه‌ها هم به منظور حذف بخشي از سرويس‌هاي دانشگاه و کمک به ورزش دانشجويان در حال پيگيري است.

شوراهاي انضباطي

صديقي گفت: در بخش شوراهاي انضباطي هم تاکيد بر رعايت دقيق آيين‌نامه است؛ بر اين اساس هم بايد مواظب باشيم تخلفي در دانشگاه تسري پيدا نکند و هم دادرسي عادلانه باشد، تاکيد بر حفظ حرمت‌ها هم جدي و عدم دخالت در حريم خصوصي دانشجو مهم است.

برگزاري چهارمين دوره آزمون زبان فارسي «سامفا»

چهارمين دوره آزمون سنجش استاندارد مهارت‌هاي زبان فارسي«سامفا» امروز پنجشنبه 27دي ماه و فردا جمعه 28 دي‌ماه جاري هم‌زمان با ايران در کشورهاي گرجستان، بنگلادش، عراق و لبنان برگزار مي‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومي وزارت علوم، آزمون زبان فارسي «سامفا» به همت معاونت گسترش زبان فارسي و ايران‌شناسي مرکز همکاري‌هاي علمي بين‌المللي وزارت علوم و توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار مي‌شود و تنها آزمون رسمي زبان فارسي مورد تائيد دانشگاه‌ها و شرکت‌هاي ايراني و غير ايراني است.

داشتن مدرک سامفا براي ادامه تحصيل در دانشگاه‌ها، دريافت رواديد کار، دريافت اقامت و تاسيس دفتر بازرگاني در ايران لازم است.

اين آزمون در دو گروه عمومي، براي مهاجرت و کار در ايران و دانشگاهي براي تحصيل در ايران برگزار مي‌شود و در هر دو گروه متقاضي ازنظر گفتاري، شنيداري، خواندن و نوشتن موردسنجش قرار مي‌گيرد.

نام‌نويسي براي شرکت در چهارمين دوره آزمون سنجش استاندارد مهارت‌هاي زبان فارسي (سامفا) از طريق سايت سازمان سنجش آموزش کشور از روز دوشنبه مورخ 05/09/97 آغاز و تا روز يکشنبه مورخ 02/10/97 ادامه داشت.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، چهارمين دوره آزمون سامفا در صبح و بعدازظهر روزهاي پنجشنبه مورخ 27 دي‌ماه 1397 برابر با 17 ژانويه 2019 آزمون عمومي و جمعه مورخ 28 دي‌ماه 1397 برابر با 18 ژانويه 2019 (آزمون آکادميک) در شهرهاي داخل کشور شامل: اصفهان، تهران، مشهد، شيراز، قزوين، سنندج، بابلسر و همدان و در برخي از کشورها شامل: بنگلادش (داکا)، ترکيه (آنکارا)، لبنان (بيروت)، عراق (نجف، اربيل) و گرجستان (تفليس) برگزار مي‌شود.


 يادداشت 

 نگاهي به «سيستم آموزشي برابر» در کشور فنلاند

Review Equal education system In Finland

منصور يحيوي

Yahyavi.ir@gmail.com

کشور فنلاند با بهره‌گيري از سيستم آموزشي «برابري برنامه‌هاي آموزشي براي همه دانشجويان و دانش آموزان» نسبت به بسياري از کشورها که سيستم آموزشي آنها بيشتر متمرکز به شناسايي برترين‌ها (سطح نمرات، برند دانشگاه و از همه مهم‌تر معدل) مي‌باشد، به‌عنوان يکي از کارآمدترين‌ها و موثرترين سيستم‌هاي آموزشي دنيا مطرح است. در اين ميان عوامل مختلفي در دستاوردهاي نظام آموزشي اين کشور نقش دارند که حاصل تجربه، آموزش و اصلاحات متعدد در برنامه‌هاي آموزشي اين کشور است. نتايج تحقيقات نشان مي‌دهد يکي از عوامل مهم که موجب پيشرفت نظام آموزشي اين کشور در مقايسه با ساير کشورهاي توسعه يافته شده است، عدم استفاده از آزمون‌هاي استاندارد است. کشور فنلاند از آزمون‌هاي استاندارد استفاده نمي‌کند. تنها استثناي اين رويه آزموني موسوم به (National Matriculation Exam) است که يک آزمون داوطلبانه در دوره دبيرستان برگزار مي‌شود.

آزمون‌هاي استاندارد که گاهي به صورت آزمون‌هاي چهار گزينه‌اي نيز برگزار مي‌شوند، امتحاناتي هستند که در آنها تمام داوطلبان در شرايط يکسان براي پاسخگويي به سوالات قرار مي‌گيرند و تقريبا همه چيز از قبل مهيا است. تمام دانشجويان و دانش‌آموزان فنلاندي بر اساس يک سيستم نمره‌دهي اختصاصي سنجيده مي‌شوند که توسط مدرس آن‌ها تدوين شده است.

در فنلاند تمام مدرسان لازم است مدرک کارشناسي ارشد در رشته مربوطه داشته باشند تا بتوانند مشغول به کار شوند. با اين وجود دوره‌هاي تربيت معلم يکي از سخت‌ترين و دقيق ترين دوره‌هاي آموزشي در اين کشور محسوب مي‌شوند. همچنين هيچ سيستمي در فنلاند براي ارزيابي عملکرد مدرسان وجود ندارد.

تاکيد بر همکاري به جاي رقابت نکته ديگر برنامه آموزشي اين کشور است. بر اين اساس در کشور فنلاند فهرست برترين مدارس و دانشگاه وجود ندارد و محيط آموزشي اين کشور جاي رقابت نيست، بلکه در آن همکاري و مشارکت اولويت دارد. همين امر در کشورهاي ديگر بخصوص در کشورما به ندرت ديده مي‌شود. در سيستم آموزشي کشور ما اصطلاحات نخبه، استعداد درخشان، برند دانشگاه و ... متاسفانه به وفور مطرح است و خود دانشگاه‌ها با تاکيد بر برتري غالب بودن خود را نشان مي‌دهند. بديهي است در اين نوع سيستم آموزشي، برتري دانشگاه و ملاک نمرات‌عالي دانشجويان بجاي ايجاد محيط و امکانات آموزشي برابر براي همه دانشجويان و دانش آموزان و مشارکت آنها مطرح مي‌باشد. و اين موضوعي است که بيشتر دانشجويان همواره با آن دست و پنجه نرم مي‌کنند.


 ميز خبر 

 معاون فرهنگي وزير علوم ؛

برنامه ريزي در خصوص پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در دانشگاه ها

معاون فرهنگي وزير علوم گفت: بر اساس تفاهم نامه معاونت فرهنگي وزارت علوم و سازمان امور اجتماعي برنامه‎ريزي در خصوص پيشگيري از طلاق و مفاسد اخلاقي در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا ست. به گزارش معاونت فرهنگي وزارت علوم، نشست هماهنگي طرح تقسيم کار ملي کنترل و کاهش آسيب هاي اجتماعي دانشگاه هاي کشور به رياست معاون فرهنگي و اجتماعي وزير علوم و با حضور معاونان فرهنگي و اجتماعي 16 دانشگاه کشور و نيز نماينده سازمان امور اجتماعي وزارت کشور برگزار شد.

غلامرضا غفاري در اين جلسه ضمن بيان ضرورت کنترل و کاهش آسيب‎هاي اجتماعي به ويژه در فضاي دانشگاهي افزود: با توجه به دغدغه مسؤلان عالي رتبه کشور در خصوص کاهش آسيب‎هاي اجتماعي تفاهم نامه اي ميان معاونت فرهنگي و اجتماعي و سازمان امور اجتماعي وزارت کشور منعقد و بر اساس اين تفاهم نامه برنامه هايي عملياتي تدوين و مأموريت اجراي آن به برخي مراکز دانشگاهي محول شد.وي با اشاره به ضرورت برخورد ايجابي با آسيب هاي اجتماعي افزود: آنچه که در طرح تقسيم کار ملي و به طور کلي در مأموريت هاي حوزه معاونت فرهنگي و اجتماعي ستاد وزارت علوم و دانشگاه ها آمده است، فعاليت در زمينه پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي است.

معاون فرهنگي وزارت علوم ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه مربوط به سال جاري برنامه ريزي در خصوص پيشگيري از طلاق و مفاسد اخلاقي در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا ست.وي از دانشگاه‌هاي مجري برنامه ها خواست تا با برنامه ريزي دقيق و عالمانه در شرايط خطير کنوني نسبت به برگزاري منظم و با کيفيتي در شأن نظام آموزش عالي کشور اقدام کنند.


 
سياسي
خبر دانشگاه
انرژي
پزشكي
اقتصادي
استانها
ورزشي
آگهي