جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1392/04/16 - روزنامه سراسري صبح ايران (يكشنبه) نسخه شماره 4469

 احمدي نژاد:
 در يك نظام سياسي همه تلاش مي‌كنند تا نظام تعليم و تربيت شكوفا شود 

دكترمحمود احمدي نژاد در سي امين اجلاس روساي آموزش و پرورش مناطق و شهرستان هاي كشور افزود: دولت هاي نهم و دهم از درون و بيرون تحت فشارهاي شديدي بودند و فشارهاي دروني كمتر از فشارهاي بيروني و تحريم ها نبود اما در چنين شرايطي تصميم هاي مهم و بزرگي به نفع انقلاب و كشور گرفته و اجرايي شد كه يكي از آنها طرح تحول بنيادي آموزش و پرورش بود.به گزارش ايرنا، احمدي نژاد با انتقاد از برخي نگاه ها به آموزش و پرورش گفت: در حالي كه برخي دستگاه ها حتي اگر نباشند هم هيچ مشكلي در كشور ايجاد نمي شود، براي افزايش حقوق نيروهاي خود و گسترده شدن تشكيلاتشان تصميم مي گيرند اما وقتي مي خواهيم بودجه فرهنگيان و آموزش و پرورش را افزايش دهيم به آن ايراد مي گيرند.

وي افزود: بيش از دو دهه است وقتي سخن از افزايش بودجه و حقوق فرهنگيان به ميان مي آيد به بهانه اين كه خانواده آموزش و پرورش يك خانواده بسيار بزرگ است و بودجه و كشور ظرفيت اين اقدام را ندارد از زير بار مسووليت شانه خالي مي كند.

رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي خاطرنشان كرد: برغم اين مشكلات ديديم كه در دولت هاي نهم و دهم امكان برداشتن فاصله ها وجود دارد البته نمي خواهم بگويم آنچه امروز براي جامعه فرهنگيان كشور انجام شده نقطه مطلوب است اما فاصله ها برداشته شده و من آرزو مي كنم اين فاصله جبراني تا رسيدن به نقطه مثبت به نفع فرهنگيان ادامه يابد.

احمدي نژاد با تاكيد بر اين كه اگر بخواهيم جامعه اي سعادتمند داشته باشيم بايد به آموزش و پرورش توجه ويژه اي شود، خاطرنشان كرد: اگر قرار است در نظام آموزشي ما تبعيض نباشد و عدالت آموزشي برقرار شود بايد اول عدالت آموزشي بين دستگاه هاي آموزشي برقرار كرد تا اين عدالت به بدنه اجتماعي جامعه تسري يابد.

رييس جمهوري گفت: همه دستگاه ها و نهادها بايد پشتيبان و مقدمه اين باشند كه وزارت آموزش و پرورش بتواند وظايف خود را به خوبي انجام دهد.

احمدي نژاد اظهارداشت: اين نوع نگاه كه آموزش و پرورش تامين كننده نيروي انساني ساير نهادها است شايد در نگاه اول درست باشد اما همه ماموريت آموزش و پرورش تنها تربيت نيروي انساني براي ساير دستگاه ها نيست.

وي خاطرنشان كرد: اگر اين چنين بود بايد نام اين وزارتخانه را آموزش نيروي انساني يا آموزش مهارتي مي گذاشتند ولي نام آن آموزش و پرورش است و پرورش و تربيت نيروي انساني سالم مهمترين وظيفه اين وزارتخانه است.

احمدي نژاد با تشريح حمايت هاي ويژه دولت هاي نهم و دهم از فرهنگيان و جامعه آموزش و پرورش كشور تصريح كرد: امروز جايگاه آموزش و پرورش در مجموعه مسوولان كشوري و نظام بودجه ريزي تثبيت شده است و هر برنامه اي كه در هيات دولت براي حمايت از فرهنگيان و آموزش و پرورش داده مي شود مورد حمايت اعضاي هيات دولت قرار مي گيرد.

احمدي نژاد سند علمي تحول آموزش و پرورش و طرح تحول بنيادين آموزش و پرورش را افتخاري براي نظام و جمهوري اسلامي و قابل عرضه به دنيا دانست و گفت: براي اولين بار توقع ما از آموزش وپرورش قانوني و مشخص شد و الان تكليف آموزش و پرورش براي دوره هاي متوالي روشن و معيارها و اهداف آن مشخص است.

وي با بيان اين كه برخي تصور مي كردند كه تغيير در رفتار آموزش و پرورش نشدني است و هميشه از آن دوري مي كردند افزود: به نظر من علت اين نوع نگاه آنها اين بود كه اولا نظام آموزشي ما را نمي شناختند و از سوي ديگر توانمندي هاي جامعه فرهنگي ما را باور ندارند.

رييس جمهوري با تاكيد بر اين كه عميقا باور دارم ظرفيت فرهنگيان و ملت بزرگ ايران براي كارهاي انقلابي بي بديل و بي نظير است ادامه داد: جامعه فرهنگيان ما آرزو دارند كارهاي بزرگ و آرماني اتفاق بيفتد.

احمدي نژاد اجراي طرح تحول بنيادين را يكي از كارهاي بزرگ انجام شده در آموزش و پرورش با همكاري فرهنگيان دانست و تصريح كرد: طرح تحول بنيادين به عالي ترين شكل ممكن اصلاح شد و بايد براي اين اقدام بزرگ به همه فرهنگيان نمره بيست داد.

رييس دولت دهم گفت: برخي ها در مراكز برنامه ريزي هاي كلان كشور اين نوع نگاه را دارند كه چون ممكن است تصميم هاي بزرگ با تنش روبه رو شود از ورود به آن دوري مي كنند و اين نوع نگاه بر كل تصميم گيري هاي آنها سايه انداخته و تصميم گيري را از برنامه هاي مهم و كلان به برنامه هاي دم دستي و سطح پايين تنزل مي دهد.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
دانش و پژوهش
اقتصاد و بازار
مرز پرگهر
در قلمرو ورزش
آگهي