جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1393/02/28 - روزنامه سراسري صبح ايران(يكشنبه) نسخه شماره 4710

 اندازه نگه دار که اندازه نکوست
 ميوه ها را جايگزين شيريني ها کنيم 

 خيلي از افراد مسئوليت هاي زيادي در زندگي دارند که باعث مي شود خود مراقبتي را فراموش کنند، خود مراقبتي از جنبه هاي بسيار مهم مديريت استرس هم است.

مراقبت خوب از بدن مي تواند به ما احساس بسيار خوبي دهد و ارزشي که براي خودمان قائل هستيم را به ديگران انتقال دهيم چنين کاري مي تواند به داشتن احساس تندرستي و البته رفاه پايدار ما کمک کند. تندرستي و سلامت موهبتي است که بايد آن را جستجو کرد، بدست آورد و با آن زندگي کرد.

متخصصان تغذيه گفته اند به منظور حفظ سلامت بهتر است مصرف شيريني ها را محدود کرده و ميوه ها را جايگزين آن کنيم. ميوه هاي کم کالري و با فيبر بالا در بهبود عملکرد دستگاه گوارش و هضم غذاها بسيار مفيد و موثر هستند. به گزارش آفرينش و به نقل از راديو سلامت، دکتر مسعود کيمياگر متخصص تغذيه با بيان اينکه ميوه ها را جايگزين شيريني ها کنيم، گفت: با خوردن هر گرم سيب، نيم کالري دريافت مي کنيم؛ ولي با مصرف هر گرم شيريني چهار کاري دريافت مي کنيم يعني 8 برابر کالري بيشتر؛ بنابراين بهتر است انسان به طرف مصرف ميوه ها تمايل پيدا کند. به خصوص اينکه شيريني يک حالت وابستگي ايجاد مي کند و در برخي از افراد اعتياد آور است.

اين متخصص تغذيه در ادامه افزود: ما مراجعاني داريم که مي گويند وقتي من يک شيريني مي خورم تا آخرش نخورم راحت نيستم و بايد جعبه شيريني را خالي کنم تا راحت شوم.

کيمياگر در پايان خاطرنشان کرد: اگر هفته اي دو الي سه بار شيريني در هنگام عصر با چاي يا قهوه بخوريم، مشکلي ندارد؛ اما بايد از خوردن شيريني به صورت مداوم و روزانه جداً پرهيز کنيم؛ چرا که اعتياد آور و عادت مي شود.

يادتان باشد رژيم غذايي سالم و متنوع از مهمترين عوامل پيشگيري از ابتلا به بيماري هاي قلبي و عروقي است و با کاهش مصرف چربي هاي زيان آور در رژيم غذايي خطر بروز سکته قلبي را کاهش دهيم.

گفتني است، برنامه «سفره ايراني» کاري از گروه سلامت جسم و پيشگيري شبکه راديويي سلامت است که چهارشنبه هر هفته از ساعت 11:05 به مدت 40 دقيقه از موج اف ام رديف 102 مگاهرتز تقديم شنوندگان صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
دانش و پژوهش
اقتصاد و بازار
مرز پر گهر
در قلمرو ورزش
آگهي