جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1393/05/12 - روزنامه سراسري صبح ايران(يكشنبه) نسخه شماره 4769

 فايده‌ي نوشيدن آب سبزيجات 

بسياري از کودکان و حتي بزرگسالان، معمولا سبزيجات را ناديده مي‌گيرند و بيشتر تمايل دارند تا گوشت و غذاهاي سرخ کرده بخورند. دشواري‌هاي پخت و پز سبزيجات و تزئين آن در بشقاب اعضاي خانواده هم باعث مي‌شود تا خيلي‌ها از زير اين بار شانه خالي کنند.

يک راهي که مي‌توانيد بجاي از دست دادن مواد مغذي درون سبزيجات، به آن متوسل شويد، اين است که آب سبزيجات را بنوشيد. گرفتن آب سبزيجات خيلي ساده تر است و نوشيدنش هم بيشتر از 10 دقيقه وقت نمي‌خواهد. حتي مي‌تواند بخشي از روتين صبحگاهي شما باشد.

بدين ترتيب نه تنها در طول روز احساس سبکي خواهيد کرد، بلکه تمام فوايد سبزيجات نيز به بدنتان خواهد رسيد. در ادامه ي اين مطلب با برخي از فوايد نوشيدن آب سبزيجات آشنا خواهيد شد.

1. آب سبزيجات تازه راهي عالي براي سم زدايي است

اگر تا به الان غذاهاي ناسالم زيادي خورده‌ايد، يا حتي الکل نوشيده‌ايد و سيگار کشيده‌ايد، مدتي آب سبزيجات نوشيدن، راه حلي عالي براي خلاص شدن از شر تمام سموم است. آب درون سبزيجات و آنتي اکسيدان‌هايش، به شستشن تمام سموم از بدن و پر انرژي نگاه داشتن شما بسيار کمک مي‌کند.

2. آب سبزيجات تازه کمک مي‌کند دستگاه گوارش سالمي داشته باشيد

آب سبزيجات داراي فيبر زيادي است که کمک مي‌کند غذاها به سرعت هضم شده و مواد مغذي سريع پردازش شوند. کمک مي‌کند تا احساس سبکي کنيد و شکمتان تميز بماند. همچنين فيبر باعث خواهد شد تا براي مدت زمان بيشتري سير بمانيد. فقط بايد حواستان باشد که پالپ‌هاي آب سبزيجاتتان را جدا نکنيد.

3. آب سبزيجات تازه سوخت و ساز شما را افزايش مي‌دهد

شايد خوردن 10 هويج در روز يا يک چغندر براي صبحانه يا ناهار، احساس خوبي به شما ندهد. اما شما مي‌توانيد آب آنها را بگيريد و کمي زنجبيل و کرفس هم براي مزه‌ي بهتر به آنها بيفزاييد. زنجبيل براي معده‌تان خوب است، و چغندر هم مانند يک موتورخانه‌ي انرژي براي شما عمل خواهد کرد. بعلاوه بسرعت قند خونتان را افزايش خواهد داد که باعث افزايش سوخت و سازتان نيز خواهد شد.

4. آب سبزيجات تازه منبعي عالي از مواد مغذي و کربوهيدرات است

مهم نيست که غذايتان را چقدر مي‌پزيد، بهرحال بعضي از مواد مغذي، در فرايند پختن غذا از بين مي‌روند. اما در عوض هنگامي که آب سبزيجات را مي‌گيريد، تمام مواد مغذي درون سبزي را بطور دست نخورده دريافت خواهيد کرد. بعضي از سبزيجات نيز منابع خوبي از کربوهيدرات هستند و مي‌توانند براي مدت زماني طولاني شما را سالم نگاه دارند.

5. کمک مي‌کند وزنتان را کم کنيد

کاربرد ديگر آب سبزيجات، اين است که باعث خواهد شد خيلي سريع‌تر وزن کم کنيد. حتي اگر يک رژيم غذايي مايع را دنبال مي‌کنيد، آب سبزيجات سرشار از همه چيز است. معمولا هنگامي که غذاهاي ساده مي‌خوريد، بدنتان تمايلي به ذخيره‌ي چربي دريافت شده از آنها ندارد. بنابراين آبميوه گزينه‌ي خوبي براي کاهش وزن بدون از دست دادن مواد مغذي است.

آب سبزيجات را بصورت غليظ مصرف نکنيد. چرا که ممکن است به معده‌ي شما آسيب بزند و مزه‌اش هم ممکن است خيلي تند و زننده باشد. پس آب سبزيجاتتان را با افزودن آب و يا سبزيجات آبدار ديگر رقيق کنيد تا نوشيدنش لذت بخش باشد و اذيتتان نکند.

منبع :مجله سلامت


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
دانش و پژوهش
اقتصاد و بازار
مرز پر گهر
در قلمرو ورزش
آگهي