جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1393/08/04 - روزنامه سراسري صبح ايران(يكشنبه) نسخه شماره 4839

 چند راهكار عليه سرماخوردگي 

فصل سرما و کاهش دماي هوا به معناي آغاز و شيوع بيماري‌هايي مانند سرماخوردگي، آلرژي فصلي و افسردگي است اما با مصرف 5 خوراکي ساده مي‌توان از تمام بيماري‌هاي فصل پاييز و زمستان در امان ماند. به گزارش خبرگزاري مهر، تغيير هر فصل به معناي تغيير شيوه زندگي و ورود بيماري هاي جديد است. اما با کمي دقت در عادات تغذيه اي و رفتاري مي توان از ابتلا به بيماري هاي مختلف در امان ماند و فصلي بدون ابتلا به بيماري را گذارند.

مصرف خوراکي‌هاي سم زدا

خوراکي هايي با القاب سم زدا وجود دارند که مي توانند وضعيت سلامتي را بهبود بخشند. براي مثال چکاندن چندين قطره ليمو ترش در آب و مصرف صبحگاه آن مي تواند به سم زدايي بدن پرداخته يا مصرف شب هنگام آب آناناس نيز مي تواند همين خاصيت را داشته باشد.

از مصرف غذاهاي چرب بپرهيزيد

اگر در منطقه سيبري و هواي فوق العاده سرد زندگي مي کنيد تنها به مصرف غذاهاي پر چرب روي ببريد اما در غير اين صورت از مصرف غذاهاي خيلي چرب در زمستان بپرهيزيد زيرا مصرف غذاهاي چرب هيچ تاثيري در گرم شدن بيشتر شما ندارد نه غذاهاي چرب و نه غذاهاي شيرين.

مصرف پروتئين را افزايش دهيد

مصرف پروتئين مي تواند شما را از حالت افسردگي و خواب آلودگي در فصل زمستان دور نگه دارد پس در وعده صبحانه خود خوراکي هايي که داراي مقادير قابل توجهي از پروتئين هستند را بگنجانيد. از ميان خوراکي هاي حاوي پروتئين مي توان به مواردي مانند آجيل ها، دانه هاي روغني، تخم مرغ و پنير اشاره کرد.

مصرف آب روزانه را افزايش دهيد

در زمستان بايد آب بيشتري به نسبت تابستان در اختيار بدن قرار بگيرد گرچه کمتر اين نياز را در فصل زمستان احساس مي کنيم. نوشيدن حداقل 1.5 ليتر آب در زمستان توصيه مي شود.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
دانش و پژوهش
اقتصاد و بازار
مرز پر گهر
در قلمرو ورزش
آگهي