جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1394/06/11 - روزنامه سراسري صبح ايران(چهارشنبه) نسخه شماره 5079

 تريبون 

 مخالفت شوراي رقابت با افزايش قيمت خودرو

روند نزولي قيمت خودرو ادامه‌دار است

يک عضو شوراي رقابت با بيان اين که در ايران خودرو مسئولان اين شرکت با هدررفت‌ها و نامديريتي سرمايه مواجه هستند گفت: تا دو سه هفته پيش که پيگير بوديم در شوراي رقابت نيز نسبت به اينکه قيمت خودرو گران شود، مخالف بودند.

علي عليلو در گفت‌وگو با ايسنا، درباره اظهار نظر مدير عامل ايران خودرو مبني بر اين‌که قيمت خودرو کاهش نخواهد داشت و براي افزايش قيمت درخواستي را به شوراي رقابت ارسال کرده‌اند، گفت: اين‌ها درخواست افزايش قيمت داده‌اند، ما هم درخواست اصلاح رويه مديريت داريم؛ زيرا معتقديم ايران خودور نياز به اقدام‌هاي مديريتي دارد که هزينه‌ها در اين شرکت به درستي انجام شود.

اين عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس با اعتقاد به اين‌که در اين شرکت هزينه‌ها درست انجام نمي‌شود، افزود: از طرفي سرمايه‌ها نيز سر جاي خودش قرار ندارد و مديريت سرمايه در ايران خودرو يک مديريت علمي و تخصصي نيست و آقايان با هدررفت‌ها، ريخت و پاش‌ها و نامديريتي سرمايه مواجه هستند.

اين عضو شوراي رقابت خاطرنشان کرد: متاسفانه تا به يک مشکلي بر مي‌خورند راحت‌ترين راه را مي‌روند؛ يعني يا قيمت را افزايش داده و از مردم دريافت مي‌کنند و يا به دنبال دريافت پول از بانک‌ها هستند، در واقع خودشان را به زحمت نمي‌اندازند که بخواهند مديريت سرمايه درستي انجام دهند که مشکل‌شان اصلاح شود.

عليلو با بيان اين که تا جايي که اطلاع دارم در شوراي رقابت هم نسبت به افزايش و گران شدن قيمت خودرو مخالفت وجود داشته است، گفت: به نظر مي‌رسد مسئولان اين شرکت بهتر است به دنبال اصلاح رويه در مديريت سرمايه‌ باشند.

در همين رابطه ،سعيد موتمني با بيان اينکه طي يک ماه گذشته قيمت خودروهاي داخلي و وارداتي افت قابل ملاحظه‌اي داشته است، گفت: در حال حاضر عرضه خودرو بيش از تقاضاست اما رغبتي از سوي مردم براي خريد ديده نمي‌شود.وي افزود: در گذشته مردم خودرو را به عنوان کالاي سرمايه‌اي در نظر داشتند اما در حال حاضر تمام افرادي که احتياج واقعي به خريد خودرو دارند آن را تهيه مي‌کنند.

وي با اشاره به قيمت برخي از خودروهاي ساخت داخل گفت: به عنوان مثال پژوي پارس خودرو طي يک ماه گذشته با کاهش 600 هزار توماني از 35 ميليون و 700 هزار تومان به 35 ميليون تومان رسيده است و پژو 405 جي ال‌ايکس از 29 ميليون و 500 هزار تومان به 28ميليون و 200 هزار تومان رسيده است.

موتمني تصريح کرد: همچنين ال 90 ايران خودرو با 3 ميليون و نيم کاهش از 42 ميليون تومان به 38 ميليون و 500 هزار تومان رسيده است. اما در مورد دو خودروي 206 تيپ 5 و سمند تغيير قيمتي نداشته‌ايم اما 206 تيپ 2 طي يک ماه گذشته از 33 ميليون تومان به 32 ميليون تومان و سراتوي سايپا با 7 ميليون تومان افت قيمت مواجه شده و از 91 ميليون تومان به 83 ميليون تومان رسيده است.

وي ادامه داد: دنا نيز 3 ميليون تومان کاهش يافته و از 43 ميليون تومان به 40 ميليون تومان رسيده است همچنين خودروهاي چيني بين 8 تا 10 ميليون تومان افت قيمت داشته‌اند.

اين عضو اتحاديه نمايشگاه داران خودرو گفت: خودروي جک از 62 ميليون تومان به 55 ميليون تومان، چيلي شاسي بلند از 82 ميليون تومان به 70 ميليون تومان، ليفان x60 از 62 ميليون تومان به 52 ميليون تومان و ام وي ام 315 نيز با 5 ميليون افت از 42 ميليون تومان به 37 ميليون تومان رسيده است.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
پزشكي
استانها
انرژي
اقتصادي
اجتماعي
هنري
ورزشي
آگهي