جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1394/07/01 - روزنامه سراسري صبح ايران(چهارشنبه) نسخه شماره 5097

 شروط سه گانه ايران براي همکاري با خودروسازان خارجي 

 معاون وزير صنعت با تاکيد بر اينکه به لغو تحريم‌ها خوشبين هستيم، از شروط سه گانه ايران براي همکاري با خودروسازان خارجي خبر داد.به گزارش مهر، محسن صالحي‌نيا در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سئوال مبني بر سپردن مجدد بازار خودروي ايران به رنو گفت: توليد انبوه خودروي رنو در ايران براساس قرارداد يک سال‌ونيم قبل اين شرکت فرانسوي با گروه خودروسازي سايپا صورت مي‌گيرد و در قراردادهاي ميان‌مدت و بلندمدت آتي، قرار است شرايط سه‌گانه وزارت صنعت براي خودروسازان خارجي لحاظ شود.معاون وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: پلتفرم به روز به لحاظ استاندارد، ايمني و کيفيت، محدوده قيمتي و کيفي و نيز خدمات پس از فروش سه پارامتر لازم براي انعقاد قرارداد جديد با خارجي‌ها است.وي در پاسخ به سئوال ديگرمهر مبني بر اينکه رنو انعقاد قرارداد جديد را منوط به لغو تحريم ‌مي‌کند، گفت: مگر شکي وجود دارد که تحريم‌ها برداشته شود و بنابراين ما خوشبين هستيم و براساس شرايط مثبت همکاري خود را با رنو ادامه مي‌دهيم.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: ظرفيت و قابليت خوبي در کشور براي توليد خودرو وجود دارد که منجر به رتبه مناسبي در سطح جهان شده است به نحوي که براساس آخرين آمارها، ايران شانزدهمين توليدکننده خودرو در دنيا است.وي تصريح کرد: البته قرار است براي سال 2016 ارزيابي جديدي را براي اعلام رتبه جهاني توليد خودرو در ايران اعلام کنند.

به گفته صالحي‌نيا، مقدمات همکاري با شرکت‌هاي خودروساز دنيا فراهم و روزها و ساعت‌هاي بسياري براي تدوين مباني و نحوه انعقاد قرارداد با خارجي‌ها کار انجام شده است.

وي گفت: بر اين اساس، بنا داريم در قالب قراردادهاي ميان‌مدت و بلندمدت با استفاده از ظرفيت‌هاي طراحي محصول و نوآوري کار را پيش بريم.معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه با تاکيد بر اينکه قيمت خودرو تابع شرايط کشور و نرخ تورم و ساير مسائل مترتب بر توليد است، خاطرنشان کرد: قيمت خودرو همچون ساير محصولات و خدمات تابع مجموعه‌اي از عوامل همچون تامين مواد اوليه، قطعات، ملزومات مصرف و انرژي است که اين هزينه‌ها در ارتباط با هم سطح عمومي قيمت را تشکيل مي‌دهند.صالحي‌نيا تصريح کرد: عوامل توليد هستند که قيمت را تعيين مي‌کنند و هيچ بنگاهي نمي‌تواند خارج از ضوابط تعيين قيمت نمايد، ضمن اينکه سطح قيمت خودرو بر اساس سطح قيمت نهاده‌ها و ملزومات توليد تعيين مي‌شود.

وي با اشاره به جلسه‌اي که ميان هيات فرانسوي با وزير صنعت معدن و تجارت انجام شد، گفت: اين جلسه، جلسه‌اي براي توافق ميان خودروسازان ايراني و شرکت‌هاي فرانسوي نبوده بلکه وزير فرانسه به اتفاق چند شرکت فرانسوي، ملاقاتي را با وزير صنعت داشته‌اند که حتي شرکت‌هاي صنايع ريلي و هوايي نيز در اين جلسه حضور داشته‌اند. معاون وزير صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در جلسه ديگري که با خودروسازان فرانسوي برگزار شد، تاکيد وزير صنعت بر ضرورت رعايت سياست‌هاي صادرات و توليد بود.صالحي‌نيا خاطرنشان کرد: رضايت مردم شرط اول در توليد و فروش هر خودرويي است و البته بايد توجه داشت که کيفيت هم امري نسبي است اما بنا داريم براي خودروهايي که در آينده با شراکت با خارجي‌ها توليد خواهد شد، اين شرايط را لحاظ کنيم.

وي گفت: خودروهاي خارجي با رعايت سه اصل پلتفرم روز به لحاظ استانداردها، ايمني و کيفيت، محدوده قيمت و کيفيت مناسب و نيز شرايط خدمات پس از فروش مطلوب، بايد در کشور توليد شوند، ضمن اينکه اين خودروها امکان صادرات به ساير کشورها را نيز داشته باشند و به نوعي صادرات تضمين شود. معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سئوالي مبني بر آغاز توليد انبوه خودروي ساندرو با 34 درصد داخلي‌سازي، خاطرنشان کرد: در گزارشي که از سوي پارس‌خودرو به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده بود، 35 درصد داخلي‌سازي اين خودرو عنوان شده بود در حالي که هم‌اکنون نماينده شرکت رنو اعلام کرد که اين خودرو با 34 درصد داخلي‌سازي توليد انبوه مي‌شود. صالحي‌نيا افزود: ظرف دو ماه آينده قرار است داخلي‌سازي اين خودرو به 41 درصد رسيده و ظرف مدت يک سال داخلي‌سازي به بالاي 65 درصد برسد.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
پزشكي
استانها
انرژي
اقتصادي
اجتماعي
هنري
ورزشي
آگهي