جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1394/10/06 - روزنامه سراسري صبح ايران (يكشنبه) نسخه شماره 5172

 خبر 

 اجراي طرح رتبه بندي جايگاه‌هاي عرضه سوخت از اصفهان آغاز مي شود

مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي با بيان اين که دستورعمل مربوط به طرح برندسازي جايگاههاي عرضه سوخت در حال نهايي شدن است، گفت: نخستين برند جايگاههاي عرضه سوخت تا پايان سال تشکيل و کار خود را در شهر اصفهان آغاز خواهد کرد.

به گزارش شانا ، سيد ناصر سجادي با تشريح جزئيات اجراي طرح برندسازي جايگاههاي عرضه سوخت افزود: بررسيهاي مربوط به طرح برندسازي پمپهاي بنزين انجام شده و اکنون دستورعمل آن در مرحله نهايي شدن قرار دارد.

وي افزود: قرار است جلسه اي نيز در اين هفته درباره چگونگي اجراي اين طرح با وزيرنفت برگزار شود.

سجادي با بيان اين که بخش مربوط به قيمت در اين طرح نهايي نشده است، هدف از اجراي اين طرح را ارتقاي سطح خدمات در جايگاههاي عرضه سوخت بيان کرد و گفت: در اين طرح، شرکتها براساس خدماتي که به مشتريان ارائه مي دهند، هزينه دريافت خواهند کرد.

مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي با بيان اين که اجراي اين طرح سبب ايجاد رقابت در ميان جايگاهها مي شود، اضافه کرد: جايگاه معمولي که خدمات زيادي ارائه ندهد، هزينه پاييني دريافت مي کند اما جايگاههايي که کيفيت خدمات خود را بالا ببرند و رضايت مشتريان را جلب کنند، هزينه بيشتري را دريافت خواهند کرد.

سجادي درباره زمان اجراي اين طرح ، گفت: دستورعمل اين طرح در حال نهايي شدن است و پيش بيني مي شود تا پايان سال اجرايي شود.

مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي افزود: البته اين طرح به صورت تدريجي اجرا مي شود و قرار نيست همه برندها يک شبه تشکيل شده و همه جايگاهها يکباره به اين طرح بپيوندند.

وي خاطرنشان کرد: اجراي کامل اين طرح زمانبر است و تحويل درخواست تشکيل بِرند، بررسي و صدور مجوز به زمان نياز خواهد داشت.

سجادي اضافه کرد: پس از نهايي شدن و ابلاغ آيين نامه، متقاضيان مي توانند درخواست خود را مطرح کنند و در صورت داشتن شرائط لازم، مجوز فعاليت آنها صادر مي شود.

مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي از تشکيل نخستين برند جايگاههاي عرضه سوخت در شهر اصفهان خبر داد و گفت: اين برند تا پايان سال در اين شهر آغاز به کار مي کند.

سجادي با بيان اين که قرار است 40 پمپ بنزين تک سکو(کوچک) در زيرمجموعه يک برند در شهر اصفهان فعاليت کنند، افزود: اين جايگاهها در قطعه زمين هاي کوچک ساخته شده اند.

وي ادامه داد: در تهران نيز براي ساخت جايگاههاي تک سکو فراخوان داده شده و برنامه هايي براي اجراي اين طرح در دست اجراست.مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي درباره استقبال شرکتهاي خارجي و بين المللي از اين طرح گفت: تاکنون هيچ درخواستي توسط اين شرکتها به شرکت ملي پخش ارائه نشده است.

سجادي ادامه داد: قيمت بنزين در ايران براي شرکتهاي بين المللي جذابيتي ندارد و تاکنون مذاکره اي نيز انجام نداده‌اند.

هم اکنون بنزين عادي به قيمت هر ليتر يکهزار تومان و بنزين سوپر 1200 تومان عرضه مي شود. از پنجم ارديبهشت ماه امسال، وزارت نفت سهميه بندي بنزين را متوقف و نرخ بنزين را يکسان سازي کرد.

بنزين يورو 2 يا 6 براي خودروي ايراني فرقي ندارد

ساعي گفت: براي صاحب خودروي ايراني بنزين يورو 2 و يا 6 تفاوتي ندارد زيرا احتراق ناقص است و با هر نوع بنزيني ميزان آلايندگي تغييري نمي کند.

ساعي جايگاه دار سي. ان. جي در گفت‌و‌گو با ايلنا در خصوص برندسازي جايگاه‌ها و نحوه عملياتي شدن آن گفت: 95 درصد جايگاه‌هاي سي. ان. جي سراسر کشور دولتي بوده و به شهرداري‌ها سپرده شده‌اند و اين قضيه برندسازي را دچار مشکل مي‌کند زيرا متولي درجه بندي کيفي وزارت نفت است که بايد درجه بندي را بر اساس نحوه ارائه خدمات و کيفيت انجام دهد ولي با توجه به اينکه بهره بردار براي زيرساخت‌هاي جايگاه هزينه نمي‌کند تا تبديل به درجه يک شوند کار دچار چالش مي‌شود.

وي افزود: اکثريت جايگاه‌هاي کشور به شهرداري‌ها واگذار شده و ساختار شهرداري‌ها با کيفيت نمي‌خواند فقط هر کس اجاره بيشتري بدهد بعنوان پيمانکار انتخاب مي‌شود لذا تا زماني که ساختار‌ها درست نشوند برند سازي نمي‌تواند عملياتي شود ضمن اينکه بايد ديد وزارت نفت بابت درجه يک شدن جايگاه‌ها هزينه مي‌کند يا خير.

ساعي در ادامه تصريح کرد: در مورد بنزين با کيفيت بهتر و هزينه بالا‌تر نيز ابتدا بايد رفتار و واکنش مشتري سنجيده شود اينکه آيا مشتري حاضر است بابت برند و مطرح بودن يک جايگاه پول بيشتري پرداخت کند چرا که اگر سوخت تمامي جايگاه‌ها يکسان باشد فقط ظاهر جايگاه متفاوت باشد احتمال استقبال مشتري کم است.

وي يادآور شد: ممکن است مشتريان بابت بنزين وارداتي و بنزين توليد هر پالايشگاهي با کيفيت متفاوت قيمت بالاتري بپردازند اما مشکل اصلي در خودروسازي کشور است که حتي اگر بهترين نوع بنزين دنيا و بالا‌ترين استاندارد جهاني را هم استفاده کنند چون احتراق ناقص است بازهم آلايندگي ايجاد مي‌کنند.

اين جايگاه دار خاطرنشان کرد: اکنون خودروسازي ما مشکل دارد و هيچيک از استانداردهاي جهاني در آن رعايت نشده است لذا احتراق در خودروهاي ساخت داخل کامل نيست و ميزان آلايندگي که توليد مي‌کند با وجود استفاده از با کيفيت‌ترين نوع بنزين فرقي نمي‌کند لذا بايد بررسي شود صاحب خودروي ايراني فقط به خاطر يک آيتم (بنزين با کيفيت بالا‌تر) حاضر است پول بيشتري پرداخت کند يا خير.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
دانستني ها
پزشكي
استانها
انرژي
اقتصادي
اجتماعي
هنري
ورزشي
آگهي