جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1394/12/13 - روزنامه سراسري صبح ايران (پنجشنبه) نسخه شماره 5228

 انرژي ماده حيات 

 
اجسام و ترکيبات مختلف با انرژي و ماده اوليه بوجود مي‌آيد و استفاده از محصولات براي رشد و بازسازي و ترميم بدن با انواع انرژي‌ها قابل انجام مي‌باشد و زماني نيرو و انرژي بعلل مختلف در بدن کاهش مي‌يابد بتدريج رشد و نمو دچار نقصان شده و استفاده از انواع غذاها و محصولات محدود شده و کم کم در اثر کمبود انرژي سازندگي از بين رفته پاشيدگي و بهم ريختگي در بدن آغاز و در زمان پيري اعضاي بدن اگر سالم نمانند از حالت طبيعي خود کوچکتر مي‌شوند.

در صورتي که افراد بتوانند براههاي گوناگون انرژي بدن خود را تأمين نمايند و از منابع مختلف نيرو دريافت نمايند تا حد قابل قبولي مي‌توانند از اتلاف انرژي جلوگيري کرده از بروز امراض مختلف جلوگيري کرده و از ناتواني اعضاء و نسوج جلوگيري کرده و زندگي را مداوم سازند که البته محيط و فرهنگ و توانايي در انجام کارها و زمان آغاز نيرومندسازي بدن بسيار مهم بوده و بايد بر آن کوشش نمائيم.

براي کسب نيرو از اعضاء و عضلات تغذيه بسيار مهم و اشخاص اگر بتوانند در اثر تمرين از غذاهاي نيروبخش و انرژي ساز بيشتر بهره گرفته و اعضاء مختلف را بحرکت و فعاليت وادار سازند و در آنها عادت بوجود آورند بهتر مي‌توانند از زندگي و نعمات اين طبيعت بهره گيرند و براههاي خلاف عقل و منطق متمايل نشده و زندگي را فدا نسازند.

افرادي که براحتي مي‌توانند از انواع غذاها بهره گيرند و انواع فعاليت‌هاي مغز و اعضاء را بخوبي انجام دهند داراي فکر بهتر و اعضاي قدرتمند بوده و با فعاليت‌هاي خود به اعضاي خود برسند و اشخاص مفيدي باشند.

بهتر است در بدو امر به انرژي‌هاي ذخيره و نيروهاي مفيد و قابل استفاده توجه شود و اعضاي مختلف را به فعاليت وادار کرده و به غذاهاي پرانرژي توجه شود قبل از شروع فعاليت‌هاي بدني مي‌توانيم از انرژي زاها مانند خرما، انگور، چغندر و محصولات قندي بهره گرفته انرژي پايه افزايش دهيم و به ورزش و فعاليت بپردازيم تا سطح نيروي بدن افزايش يابد و بعد از اين موضوع مي‌توانيم از غذاهاي سازنده و پروتئين و چربي‌ها بهره گيريم لبنيات و محصولات پرچرب و انواع گوشت‌ها پس از ورزش مناسب بخوبي هضم مي‌شوند و نيروي بدن را افزايش مي‌دهند و سازندگي اعضاء و عضلات بر حسب نوع فعاليت بدني قوي و بزرگ مي‌شوند و افرادي که فقط از بعضي اعضاء بهره مي‌گيرند فقط عضو مورد نظر را تقويت مي‌کنند که براي افزايش طول عمر و سلامتي، سلامتي همه اعضاء لازم است و افرادي که فقط به کارهاي مغزي و فعاليت‌هاي روحي مي‌پردازند و از نيرومندي اعضاء غافل مي‌شوند در نهايت توانايي و نيروي مغزي نيز دچار ضعف شده و توان روحي کاهش مي‌يابد که باعث کوتاهي عمر مي‌گردد.

تنها داشتن مطالب مربوط به سلامتي و طول عمر و توانائي کافي نيست که تمرين انجام عمليات مربوط به تقويت تمامي اعضاء لازم و چنانچه از نيرومندسازي عضوي غافل شويم همان اندام تضعيف شده نيروهاي بدن را جذب کرده و باعث ضعف و ظهور بيماري مي‌گردد که انواع بيماري‌ها از نقاط ضعيف بدن آغاز مي‌شوند و اعضاء نيرومند را درگير مي‌نمايند.

قدرت بيماري‌ها در اعضاء ضعيف روز به روز بيشتر مي‌شود تا زماني که مي‌توانند اندام‌هاي نيرومند را تحت تأثير قرار دهند.

به تمامي نقاط بدن بايد توجه شود حتي يک دندان خراب مي‌تواند باعث تلف شدن نيرو گردد و هنگام بروز درد بسرعت نيروهاي بدن کاهش مي‌يابد و نيروها با ظهور درد از بدن خارج گردند، بعنوان مثال شخص نيرومندي که تمرين سخت ورزشي را انجام مي‌دهد اگر سوزني در بدن او وارد سازيم با بروز درد نمي‌تواند عمليات تمريني خود را انجام دهد. در مورد کارها و فعاليت‌هاي مغزي نيز چنين است و افرادي که دردي را تحمل مي‌نمايند نمي‌توانند بخوبي کارهاي مغزي را انجام دهند و افراد سالم و آگاه معمولاً افراد بشاش و خوشرو مي‌باشند و بتدريج که افراد عصبي و تحت فشار قرار مي‌گيرند اعمال ناشايست و غيرعادي انجام مي‌دهند که در نهايت باعث سقوط و مرگ مي‌باشد.

نويسنده دکتر نجم الدين حاجي سيدحسني

گرد آورنده : محمد تقي اشتري دليوند


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
دانستني ها
پزشكي
استانها
انرژي
اقتصادي
اجتماعي
هنري
ورزشي
آگهي