جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1395/11/27 - روزنامه سراسري صبح ايران (چهارشنبه) نسخه شماره 5494

 تاثير تحرک در يادگيري بهتر رياضي 

 
يک پژوهش جديد نشان مي‌دهد که اگر کودکان در هنگام يادگيري تحرک داشته باشند، اين درس را بهتر ياد خواهند گرفت.

به گزارش ايسنا به نقل از يونيورسيتي هرالد، يافته‌هاي اين پژوهش که توسط دپارتمان تغذيه دانشگاه کپنهاگ انجام شده نشان مي‌دهد که ورزش و حرکات تمريني در بهبود يادگيري رياضي بسيار موثر بوده و کودکان در صورت داشتن تحرک، اين درس را بهتر ياد مي‌گيرند.

همچنين نتايج نشان مي‌دهد که هر کودک نيازمند يک روش آموزشي منحصر به فرد از جانب مدرس خود است.از آنجايي که دوره تحصيل يک کودک در زندگي آينده وي نيز تاثير دارد، آموزش و يادگيري در دوره مدرسه بهينه سازي شده است.

محققان اين پژوهش بر اين باورند که اگر کودکان طي فرآيند يادگيري از کل بدن خود استفاده کنند، قدرت يادگيري آنها افزايش خواهد يافت.

پژوهش‌هاي پيشين نشان دهنده اين بودند که فعاليت‌هاي فيزيکي شديد در بهبود تاثير يادگيري بسيار موثر است اما در اين پژوهش جديد مشخص شد که فعاليت‌هاي آرام نيز در يادگيري موثر بوده و مسئله مهم فقط استفاده از حرکات بدن در حين يادگيري است.

اين پژوهش در حدود شش هفته به طول انجاميد و رتبه تمامي کودکاني که در اين آزمون 50 سوالي شرکت کرده بودند، بهبود يافت.

نتايج نشان داد کودکاني که از حرکات بدن خود در طي فرآيند يادگيري استفاده کرده بودند، نمره بهتري داشته و تا 7.6 درصد پيشرفت کرده بودند.

محققان در حال انجام تحقيقات بر روي مناطقي از مغز هستند که در اين نوع از راهبردهاي يادگيري دخيل هستند.

اين نتايج مشابه يافته‌هاي پژوهش ديگري بود که توسط دانشگاه گرونينگن در هلند صورت گرفته و نشان مي‌داد کودکاني که از حرکات بدن در هنگام يادگيري رياضي و املا استفاده مي‌کنند در مقايسه با کودکاني که کاملا بي‌تحرک در کلاس مي‌نشينند قدرت يادگيري بالاتري دارند.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
دانستني ها
پزشكي
استانها
انرژي
اقتصادي
اجتماعي
هنري
ورزشي
آگهي