جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1396/04/01 - روزنامه سراسري صبح ايران (پنجشنبه) نسخه شماره 5583

 محققان مي گويند؛
 خواب خوب با کاهش بهتر وزن همراه است 

 به گفته محققان، در کنار کاهش مصرف کالري و افزودن ورزش، خواب کافي نقش مهمي در مقابله با اضافه وزن دارد.

به گزارش مهر، مطالعات نشان مي دهد کمبود خواب و بيخوابي موجب افزايش ترشح هورموني مي شود که اشتها را تحريک کرده و موجب کاهش هورمون سيري و انتقال پيام سيري به مغز مي شود.

از اينرو افراد خواب آلود در مقايسه با کساني که خوب استراحت کرده اند بيشتر احساس گرسنگي مي کنند و تمايل به مصرف غذاهاي آسان تر نظير غذاهاي غني از چربي و کربوهيدرات دارند.

اکثر افراد بزرگسال بايد حداقل هفت ساعت در شب بخوابند و گاهاً برخي به 9 ساعت خواب نياز دارند.

به گفته محققان براي داشتن خوابي خوب بهتر است قبل از خواب ورزش نکنيد، بلکه ورزش را چندين ساعت قبل انجام دهيد تا بدن فرصت کافي براي به خواب رفتن داشته باشيد؛ قبل از خواب يک دمنوش گياهي بنوشيد؛ اتاق خوابي خنک، راحت و تاريک داشته باشيد و هيچ وسيله الکترونيک و گجتي در اتاق نباشد.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
دانستني ها
پزشكي
استانها
انرژي
اقتصادي
اجتماعي
هنري
ورزشي
آگهي