جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1396/09/20 - روزنامه سراسري صبح ايران(دوشنبه) نسخه شماره 5718

 خبر 

 مزاياي مصرف صبحانه

يکي از فايده هاي صبحانه خوردن پيشگيري از افزايش قند خون و مقابله با ديابت نوع 2 مي باشد. صبحانه در يک رژيم غذايي سالم نقش مهمي ايفا مي کند. چون باعث تنظيم متابوليسم بدن و کاهش وزن مي شود. به مطالعات تازه پزشکي درباره صبحانه دقت کنيد.

مناسب‌ترين زمان‌بندي براي صرف صبحانه در ساعات نخست صبح است و بهبود متابوليسم کلي بدن و کاهش عوارض مرتبط با ديابت نوع دو و ساير اختلالات مرتبط با سن مي‌انجامد.مطالعات تازه پزشکي نشان مي‌دهند که خوردن صبحانه کمک مي‌کند تا ژن‌هاي ياري‌رسان به کاهش وزن فعال شوند. هم‌چنين بر اثر صرف صبحانه سطح گلوکز خون و انسولين بهبود مي‌يابد و از ابتلا به ديابت نوع دو جلوگيري مي شود.

محققان توصيه مي‌کنند که افراد پيش از ساعت 9:30 صبح صبحانه بخورند تا از مزاياي آن بهره‌مند شوند. اين تحقيق نشان مي‌دهد که صبحانه مهمترين وعده غذايي در روز است و سبب افزايش کارکرد ژن‌هايي مي‌شود که به افراد کمک مي‌کنند تا وزن‌شان کاهش يابد. بالعکس در صورت نخوردن صبحانه افزايش قند خون را در فرد شاهد هستيم که موجب افزايش وزن بدن مي‌شود بدون توجه به آنچه افراد در بقيه روز مي‌خورند.

«دانيلا جاکوبوويتز» در اين‌باره مي‌گويد که مناسب‌ترين زمان‌بندي براي صرف صبحانه در ساعات نخست صبح است و بهبود متابوليسم کلي بدن و کاهش عوارض مرتبط با ديابت نوع دو و ساير اختلالات مرتبط با سن مي‌انجامد.پژوهشگران روي 36 داوطلب بررسي را انجام دادند که نيمي از آنان چاق بودند. تمام شرکت‌کنندگان در مطالعه مبتلا به ديابت بودند. در يک روز صبحانه و ناهار خوردند در حالي که در روز دوم تنها ناهار خوردند. آزمايش خون و اندازه‌گيري آن‌ها در هر دو روز انجام شد. همچنين سطح گلوکز و انسولين خون آزمايش شدند. نتيجه نشان داد که خوردن صبحانه سطح قند خون و انسولين را بهبود مي‌بخشد و در طولاني مدت سبب کاهش وزن مي‌شود


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
دانستني ها
پزشكي
استانها
انرژي
اقتصادي
اجتماعي
هنري
ورزشي
آگهي