جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1397/02/20 - روزنامه سراسري صبح ايران(پنجشنبه) نسخه شماره 5829

 رژيم غذايي سالم براي افراد ديابتي  

 ديابت تبديل به يک اپيدمي جهاني شده است اما به گفته محققان، مي توان با يک رژيم غذايي سالم اين بيماري را کنترل کرد.به گزارش مهر، به گفته محققان دانشگاه هاروارد، مواد خوراکي اي که به کاهش اين ريسک کمک مي کنند شامل سبزيجات برگدار سبز، جو دو سر، ماست و محصولات لبني، انگور، سيب، بلوبري و گردو هستند. حتي در اين فهرست قهوه هم وجود دارد.

با اينکه به افراد داراي اضافه وزن، کاهش وزن توصيه مي شود اما محققان دريافته اند بدون کاهش وزن و با تغيير وضعيت به سوي يک رژيم غذايي سالم تر نيز مي توان به کاهش خطر ابتلا به ديابت کمک کرد.کيفيت چربي ها و کربوهيدرات ها مهم تر از کميت و ميزان آنهاست. بدين معنا که بايد به جاي غلات تصفيه شده از غلات کامل حاوي سبوس استفاده کرد، مصرف کربوهيدرات هاي فرآوري شده را محدود کرد و به جاي گوشت قرمز و فرآوري شده، از ماهي و مرغ استفاده کرد.همچنين انتخاب چربي هاي گياهي بر چربي هاي حيواني ارجح است. بايد مصرف ميوه، سبزيجات، حبوبات و مغزيجات آجيلي بيشتر شده و از مصرف الکل، نوشابه هاي حاوي قند و شيريني جات پرهيز شود.

بهترين رژيم غذايي براي افراد ديابتي عبارتند از رژيم غذايي مديترانه اي؛ رژيم غذايي حاوي شاخص گلوکز پايين؛ رژيم غذايي حاوي مقدار نسبتا کم کربوهيدرات؛ و رژيم غذايي گياهي


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
انرژي
پزشكي
اقتصادي
استانها
ورزشي
آگهي