جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1397/07/19 - روزنامه سراسري صبح ايران(پنجشنبه) نسخه شماره 5951

 خبرنامه 

 با حضور رئيس جمهور؛

برگزاري مراسم آغاز سال تحصيلي در دانشگاه تهران

مراسم آغاز سال تحصيلي دانشگاهها و موسسات آموزش عالي روز يکشنبه 22 مهرماه با حضور رئيس جمهور در تالار علامه اميني دانشگاه تهران برگزار مي‌شود.

به گزارش دانشگاه تهران، اين مراسم قرار است با حضور وزراي علوم و بهداشت و جمعي از اساتيد دانشجويان برگزار شود.

قرار است در اين مراسم از نفرات برتر کنکور سراسري نيز تقدير شود.

ديدار دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در توکيو با وزير علوم

دکتر منصور غلامي وزير علوم، تحقيقات و فناوري که براي شرکت در پانزدهمين اجلاس علم و فناوري کيوتو، به ژاپن سفر کرده است در ادامه برنامه‌هاي سفر و در محل سفارت ايران در توکيو با تعدادي از دانشجويان ايراني ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش ايسنا، در اين جلسه که با حضور مرتضي رحماني موحد سفير کشورمان، دکتر سالار آملي معاون بين‎الملل وزير علوم، دکتر کي‌نژاد عضو شوراي انقلاب فرهنگي و دکتر کرمي مدير کل امور بين‎الملل وزارت امور خارجه برگزار شد، ابتدا دکتر سالار آملي به پيشرفتهاي کشورمان در زمينه توليد علم، ايجاد پارکهاي فناوري و تربيت اساتيد اشاره کرد.

در ادامه دانشجويان به ضرورت الگو برداري از ساختار پژوهشي ژاپن، رفاه پژوهشي، ارائه خدمات بيشتر به فرصتهاي مطالعاتي، آمادگي انجمن علمي ايسيج جهت ايجاد ارتباطات بين دانشگاههاي ژاپن و ايران و پر کردن خلاء رايزن علمي در ژاپن تاکيد کردند.

دکتر غلامي وزير علوم نيز طي سخناني اظهار کرد: فضاي جلسه بيانگر کمک مجموعه علمي به بخش‌هاي مختلف کشور است.

وي رسالت وزارت علوم را ايجاد بستر ارتباطي قوي بين نخبگان کشورهاي مختلف فارغ از مسائل سياسي برشمرد و انجام پروژه‌هاي مشترک را از يک طرف سبب علاقمندي به همکاري دو طرف و از سوي ديگر سبب معرفي ظرفيتها و توان علمي کشور عنوان کرد که اين امر به کاهش نگرانيهاي سياسي ديگران کمک مي‎کند.

وزير علوم نهادينه شدن همکاري با مراکز تحقيقاتي را بسيار مهم دانست و بيان کرد که اين ارتباطات سبب انتقال تجربه مي‌شود.

وي در پايان سخنان خود به تشريح عملکرد علمي و ساماندهي دانشگاههاي کشور پرداخت و بر ضرورت توسعه روابط علمي بين‎المللي تاکيد کرد.

به منظور ارائه اطلاعات بيشتر؛

تعويق در بررسي طرح اصلاح قانون سنجش و پذيرش دانشجو

سخنگوي کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: با توجه به نياز به اطلاعات کامل در زمينه کنکور، بررسي طرح اصلاح قانون سنجش و پذيرش دانشجو در دانشگاه‌ها فعلا به تعويق افتاد.

سيدحمايت ميرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نشست کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس و دستور جلسه طرح اصلاح قانون سنجش و پذيرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي افزود: با توجه به اينکه از سازمانهاي مربوطه از جمله سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش در جلسه حضور نداشتند، فعلا بررسي موضوع به تعويق افتاد.

وي افزود: نياز به اطلاعات کامل درباره کنکور و تاثير سوابق در مناطق مختلف وجود داشت و با حضور اعضاي سازمانهاي مربوطه، اين اطلاعات اخذ مي‌شود.

سخنگوي کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس يادآور شد: به همين منظور به پيشنهاد تعدادي از نمايندگان و به منظور جمع‎آوري اطلاعات بيشتر بررسي طرح اصلاح قانون سنجش و پذيرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي به تعويق افتاد.

وي اظهار داشت: احتمالا اين موضوع در دستور کار دو هفته آينده کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس قرار مي‎گيرد.

در دانشگاه علم‌وصنعت؛

تشريح شرايط معادل‌سازي واحدهاي آموزشي

معاون آموزشي دانشگاه علم و صنعت کيفيت آموزشي را يکي از مهم‌ترين سياست‌هاي اين دانشگاه عنوان کرد و گفت: روند معادل‌سازي واحدهاي آموزشي دانشجويان علم و صنعت نيز با توجه به شرايط و رويکرد کيفي‎نگري صورت مي‎گيرد.

دکتر ابوالفضل واحدي در گفت‌وگو با ايسنا ضمن بيان اين مطلب با اشاره به تشريح روند تطبيق و معادل‌سازي واحدهاي درسي براي دانشجويان دانشگاه علم و صنعت، اظهار کرد: براساس آيين‌نامه وزارت علوم، دانشگاه‌ها اين اختيار را دارند که واحدهاي درسي دانشجويان را بر اساس معيارها و شرايطي معادل‌سازي کنند، بر همين اساس کميته‌اي با عنوان "ارزيابي و تطبيق واحدهاي آموزشي" در دانشگاه علم و صنعت تشکيل شده است که درخصوص واحدهاي درسي دانشجويان تصميم‎گيري مي‌کند.

وي در ادامه تصريح کرد: شرايطي نظير دانشجو با توجه به سوابق تحصيلي خود مجاز به تحصيل در رشته جديد باشد، دانشجو از طربق آزمون سراسري وارد دانشگاه يا موسسه آموزش عالي قبلي شده باشد، دروس گذرانده شده قبلي از نظر تعداد واحد درسي کمتر از تعداد واحد درسي دوره جديد نباشد، محتواي آموزشي دروس گذرانده شده حداقل 80 درصد با محتواي دروس مشابه در رشته جديد مطابقت داشته و نمره هر يک از دروس کمتر از 12 نباشد و برخي موارد ديگر از جمله شرايط کلي معادل‌سازي واحدهاي درسي گذرانده شده پذيرفته‌شدگاني که قبلا دروسي را در يکي از واحدهاي دانشگاهي و يا ساير موسسات آموزش عالي معتبر داخل يا خارج از کشور گذرانده‌اند، است.

معاون آموزشي دانشگاه علم و صنعت همچنين تاکيد کرد: اين دانشگاه شرايط معادل‌سازي واحدهاي درسي تمامي دانشجويان ورودي که نياز به اين معادل‌سازي دارند، حتي اگر از دانشگاه‌هاي سطح يک و حتي پرديس نيز پذيرفته شده باشند را بررسي و مجدد تصميم‌گيري مي‌کند، چرا که معتقد هستيم نوع زيرنظام آموزشي، زمان گذراندن واحد درسي، تعداد دانشجويان حاضر در يک کلاس، نوع استاد و غيره در کيفيت آموزشي آن واحد آموزشي تاثيرگذار است.

دکتر واحدي در پايان خاطرنشان کرد: البته تعداد دانشجوياني که در دانشگاه علم و صنعت با معادل‌سازي واحدهاي آموزشي آنها موافقت نشده است، بسيار اندک هستند، اما بطور کلي آنچه که براي اين دانشگاه اهميت دارد، کيفيت آموزشي دانشجويان است که در سياست‌هاي خود با جديت آن را دنبال مي‌کند.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
انرژي
پزشكي
اقتصادي
استانها
ورزشي
آگهي