جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1397/12/07 - روزنامه سراسري صبح ايران (سه شنبه) نسخه شماره 6062

 خبر 

 2 توصيه مفيد براي درمان فشارخون

گروهي از متخصصان علوم پزشکي در استراليا تاکيد دارند که ورزش صبحگاهي در کنار پياده‌روي‌هاي کوتاه در طول روز به کاهش فشارخون کمک مي‌کند.

به گزارش ايسنا، گروهي از متخصصان استراليايي در يک مطالعه تازه دريافتند که 30 دقيقه ورزش صبحگاهي به همراه پياده‌روي‌هاي کوتاه در طول روز در کنترل فشار خون موثر است.

متخصصان در اين بررسي تاکيد کردند: راه رفتن‌و پياده‌روي‌هاي سه دقيقه‌اي که مانع از نشستن‌هاي طولاني مدت مي‌شود براي افراد ميانسال و بخصوص زنان چاق يا مبتلا به اضافه وزن مفيد است."ميشل ويلر"از متخصصان ارشد اين مطالعه گفت: نشستن‌هاي طولاني مدت رفتار شايعي در جوامع مدرن است و نوع زندگي و کار افراد به شکلي است که آنان را به نشستن بيشتر تشويق مي‌کند.مطالعات اخير حاکي از آن است که نشستن‌هاي طولاني مدت در طول روز موجب بالا رفتن فشار خون مي‌شود که فاکتور خطرزايي در بروز بيماري‌هاي قلبي عروقي است.

در اين بررسي متخصصان به مطالعه روي 67 مرد و زن 60 تا 74 ساله پرداختند که دچار اضافه وزن بودند. همچنين از هر 10 نفر چهار شرکت‌کننده به عارضه فشار خون بالا مبتلا بود. اين افراد به سه گروه تقسيم شدند. گروه نخست براي مدت زمان هشت ساعت تحرک نداشتند. گروه دوم مدت يک ساعت نشسته سپس مدت 30 دقيقه از تردميل استفاده کرده و مجدد شش ساعت و نيم ديگر را بدون فعاليت سپري کردند. گروه سوم مدت يک ساعت فعاليت نشسته داشته، 30 دقيقه از تردميل استفاده کرده و مجدد در وضعيت نشسته فعاليت خود را ادامه دادند و همچنين در طول روز پياده‌روي‌هاي سه دقيقه‌اي را در برنامه خود داشتند.به گزارش ژاپن تودي، متخصصان در پايان مطالعه مشاهده کردند که ورزش کردن موجب کاهش يک ميلي‌متر جيوه فشارخون منجر مي‌شود. با اين حال بيشترين کاهش فشارخون در افراد گروه سوم اتفاق افتاد.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
انرژي
پزشكي
اقتصادي
استانها
ورزشي
آگهي