جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1398/01/27 - روزنامه سراسري صبح ايران (سه شنبه) نسخه شماره 6090

 خبرپزشكي 

 روش‌هاي حفظ هوشياري ذهن با افزايش سن

با افزايش سن علاوه بر تغييرات کوچک در توانايي‌هاي ذهني مانند قدرت حافظه يا مشکلات جدي‌تري همچون ابتلا به بيماري آلزايمر، کاهش شناختي و ادراکي نيز مي‌تواند ‌بر کيفيت زندگي فرد تاثير بگذارد.

اگر چه برخي از انواع زوال عقل (دمانس) مانند بيماري آلزايمر به صورت تصاعدي پيشرفت کرده و هنوز درماني ندارند اما برخي از روش‌هاي حمايتي وجود دارند که با افزايش سن مي‌توانند ذهن فرد را آگاه و هوشيار نگه دارند.

شما مي‌توانيد اين تمرينات مغزي را که در ادامه به نقل از سايت "وُمنزدي" آورده شده از همين حالا آغاز کنيد:

قلب خود را آماده نگه داريد

ورزش کردن نه تنها بدن شما را از لحاظ فيزيکي متناسب و سالم نگه مي‌دارد، بلکه به همان اندازه براي ذهن شما نيز سودمند است. هفته‌اي 150 دقيقه را به انجام ورزش‌هاي هوازي شديد از هر نوع و روشي که دوست داريد، اختصاص دهيد.

مغز خود را به چالش بکشيد

راه‌هاي زيادي براي به چالش کشيدن مغز وجود دارد. شرکت در فعاليت‌هاي اجتماعي، يادگيري يک زبان جديد، انجام بازي اسکربل (نوعي بازي کلمه‌سازي) در گوشي يا تلاش براي پختن غذايي جديد مي‌توانند روش‌هاي مناسبي باشند.

هوشمندانه‌تر غذا بخوريد

رژيم غذايي خود را با انواع توت‌هاي سرشار از آنتي‌اکسيدان، سبزيجات برگ‌دار، ماهي و غلات کامل غني سازيد و چربي‌هاي اشباع و ترانس را حذف کرده يا کاهش دهيد.

سلامت مغز خود را چک کنيد

کمپين‌هاي زيادي با هدف آگاه کردن و توانمندسازي افراد در مورد سلامت مغزي‌شان راه‌اندازي شده است. مي‌توانيد اين کمپين‌ها را در شبکه‌هاي مجازي دنبال کرده و تست‌هاي سلامت مغز را انجام دهيد

منبع:isna.ir


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
انرژي
پزشكي
اقتصادي
استانها
ورزشي
آگهي