جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1387/06/09 - روزنامه مستقل سراسري صبح ايران(شنبه) نسخه شماره 3123

  راه اندازي قطار ساري - مشهد 

مشهد -  خبرنگار آفرينش
اولين قطار ساري - مشهد و بالعکس طي مراسم با شکوهي با حضور مهندس محمود جعفري مدير عامل شرکت قطار هاي مسافري رجا» , مهندس علي اکبرتاريخي معاونت برنامه ريزي و هماهنگي راه آهن،  مهندس کريمي نماينده شرکت رجا» در راه آهن  شمال و جمعي از مديران استاني و شهرستاني آغاز به کار کرد  .مدير عامل شرکت قطار هاي مسافري رجا» در مراسم راه اندازي اين قطار گفت : با راه اندازي اين قطار برگ زرين ديگري از خدمات نظام جمهوري اسلامي ورق زده شد. مهندس محمود محمود جعفري افزود: اين سيزدهمين قطاري بودکه در ادامه روند راه اندازي قطار هاي کمر بندي براي زائران بار گاه امام رضا (ع) از مراکز استانها به منظور سفر به مشهد مقدس در مسير قرار گرفت. که 40 در صد سفر هاي کشور به مشهد مقدس صورت مي گيرد. وي تصريح کرد : از مزايا راه اندازي اين قطارها مي توان به کاهش سفر هاي درون و برون شهري و در پي آن کاهش ترافيک , سهولت در تهيه بليت , جلو گيري از اقامت اجباري و کاهش سوانح جاده اي اشاره کرد. جعفري به افزايش 320 نفري مسافران در سال 86 نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: براي اين منظور 80 سواري افزايش يافته و 17 ميليون کيلومتر مسير بيشتر طي شد , و در سال گذشته بيش از 13 ميليارد کيلو متر توسط قطار هاي رجا» مسير طي شد.مدير راه آهن شمال نيز گفت : اين قطار از ساري با ظرفيت 480 نفر و هفته اي يکبار در روز سه شنبه در ساعت 30 :21 و به مدت 16 ساعت به سوي مشهد مقدس حرکت خواهد کرد. مهندس فرهاد ظهور پرواز اضافه کرد : بليت قطار ساري به مشهد و بالعکس 12800 تومان با 8 سالن 60 نفره و از نوع درجه يک شش تخته مي باشد . وي تصريح کرد: سرعت قطار در مازندران به دليل شيب بالا 60 کيلو متر در ساعت بوده ولي از گرمسار به بعد به 120 کيلو متر در ساعت نيز خواهد رسيد.ظهور پرواز خواستار افزايش تعداد دفعات سرويس دهي اين قطار در طول هفته و راه اندازي اين مسيربراي گلستان نيز شد. رييس نمايندگي شرکت رجا در راه آهن شمال همچنين گفت: بخش بار بري راه آهن که در آمد اصلي شرکت از اين طريق است . به دليل وجود شيب و فراز بالا در اين مسير ضعيف مي باشد . مهندس محمد کريمي افزود: راه اندازي اين قطار در جهت کاهش هزينه مردم صورت گرفت و براي خدمات رساني مطلوب که به شهروندان احتمالا سرويس دهي در اين مسير بعد از ماه رمضان يک روز در ميان خواهد بود.وي اضافه کرد: اين قطارها با ظرفيت جابجايي 500 نفر با سرعت 120 کيلو متر در ساعت توانايي رفت و برگشت در روز را دارد. کريمي به اتصال  ريل گرگان به مشهد اشاره کرد و گفت: احداث هر يک کيلو متر خطوط ريلي 2 ميليارد تومان هزينه در بر دارد.و اين پروژه اگر در سال آينده کلنگ زني شود در صورت تامين اعتبارات تا سال ديگر به بهره برداري خواهد رسيد.    


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
ورزشي و در قلمرو ورزش
سياسي
دريچه هنر
دانش و پژوهش
مرز پرگهر
اقتصاد و بازار
خبر و دانشگاه
آزمون و سنجش
آگهي هاي روزنامه آفرينش