جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1389/11/02 - روزنامه سراسري صبح ايران ( شنبه) نسخه شماره 3795

 172کيلومتر کاهش مسير و 17 ميليارد تومان صرفه جويي سوخت 

قزوين - خبرنگارآفرينش

مديرکل راه و ترابري استان قزوين در خصوص مزاياي متعدد ساخت جاده قزوين - الموت به تنکابن افزود : مسيرهاي دسترسي به شمال که همواره از راههاي پرترافيک کشور بشمار مي رود و سالانه با وقوع سوانح متعدد موجب تحميل خسارات جاني و مالي فراواني به کشور مي شود مسئولان را در احداث راههاي جديد در اين مسير مجاب کرده که در صورت تکميل اين جاده مي توان ترافيک پرحجم مسافران شمال غرب و مرکز کشور به شمال را از پايتخت کم و در اين مسير هدايت کرد.وي گفت: مسافران استانهاي همدان، آذربايجان شرقي و غربي، زنجان، کرمانشاه و لرستان و کردستان مي توانند بجاي استفاده از جاده هراز، فيروزکوه و چالوس از اين مسير استفاده کرده و به ترافيک مسيرهاي قبلي هم دچار نشوند.

پيش بيني تردد روزانه پنج هزار خودرو در جاده قزوين - الموت به تنکابن

پيش بيني مي شود روزانه بيش از پنج هزار دستگاه خودرو در اين مسير تردد کنند که بدليل مسافت کم و چشم اندازهاي مسير اين ترافيک هر سال افزايش خواهد يافت.مدير کل راه وترابري استان قزوين اظهار داشت: مسير 330 کيلومتري قزوين به تنکابن با احداث اين جاده با 172 کيلومتر کاهش به 158 کيلومتر خواهد رسيد و مسافران دو ساعت زودتر به مقصد خود در مازندران مي رسند.وي تصريح کرد: با کاهش قابل توجه مسافت اين مسير، سالانه و با احتساب بنزين 400 توماني حدود 170 ميليارد ريال در مصرف سوخت خودروها صرفه جويي خواهد شد که اين کار به اقتصاد مردم و کشور کمک شاياني خواهد کرد.

کاهش مهاجرت، توسعه گردشگري و رونق اقتصادي منطقه

مديرکل راه و ترابري استان قزوين کاهش هزينه جابجايي کالا از استان قزوين به مازندران و بندرانزلي در استان گيلان را از ديگر مزاياي ساخت اين جاده دانست و گفت: با وجود قلل مرتفع و مناطق گردشگري سه هزار تنکابن، احداث اين جاده مهم، دسترسي آسان و کم هزينه ورزشکاران و علاقمندان به مناطق ديدني، شناسايي آثار باستاني اين دو استان را بيشتر خواهد کرد و با خروج 87 روستاي منطقه الموت و 40 روستاي مازندران از بن بست ضمن جلوگيري از مهاجرت روستائيان شکوفايي و رونق اقتصادي اين منطقه زيبا نيز شتاب فزاينده اي خواهد گرفت.به گفته نصراللهي زاده تا پايان سال مالي 90 و سه ماهه اول سال 91 شاهد افتتاح طرح و بهره برداري از اين مسير خواهيم بود.

اولويت وزارت راه، تسريع در تکميل جاده قزوين به تنکابن

معاون برنامه ريزي و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و ترابري هم در خصوص اين جاده گفت: اين جاده از طرحهاي مهم وزارت راه و ترابري است که بازگشايي آن مي تواند ضمن اتصال استانهاي مازندران و قزوين به کاهش بار ترافيکي پايتخت هم کمک شاياني کند و سفر مردم به مناطق شمالي کشور را با هزينه کم و سرعت بيشتري فراهم کند.مجيد اسعدي تصريح کرد: به دليل اهميت موضوع و با قول مساعد براي تامين اعتبارات مورد نياز از مسئولان استان قزوين انتظار داريم با تامين منابع استاني به سرعت اجراي اين طرح کمک کنند و يکي از اولويت هاي وزارت راه در استان تکميل اين مسير تا پايان سال 90 است که مديرکل راه وترابري قزوين را موظف کرده ايم تا در اين زمينه جديت و تلاش بيشتري کند.

صرفه جويي سالانه چهار ميليون ليتر
سوخت

وي گفت: اهميت ساخت و تکميل اين جاده که بويژه با اجراي طرح هدفمند کردن يارانه ها و بهينه سازي مصرف از اولويت ويژه اي برخوردار شده به گونه اي است که تنها ماهانه 400 هزار ليتر و سالانه چهار ميليون و 800 هزار ليتر در مصرف بنزين صرفه جويي خواهد شد که رقم قابل توجهي است.

تملک و احراز مالکيت اراضي مسير از مشکلات اجراي طرح بوده است

رمضان علي شهبازي مدير اجرايي پروژه ملي قزوين، الموت به تنکابن نيز اجراي طرح هاي زيربنايي و جاده سازي را پر هزينه و زمان بر دانست و گفت: کوهستاني و صعب العبور بودن برخي از مسيرها و طبيعت خشن منطقه الموت موجب بروز برخي مشکلات در اجراي اين طرح شد اما با عزم جدي مسئولان کشوري و حمايت مسئولان استاني از جمله استاندار و معاون عمراني اميدواريم اين مسير در زمان پيش بيني شده به
بهره برداري برسد.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
آزمون و سنجش
اقتصاد و بازار
اجتماعي
مرزپرگهر
دريچه هنر
دانش و پژوهش
در قلمرو ورزش
آگهي هاي روزنامه