جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
ارتباط با ماآرشيوشناسنامه صفحه اصلي
تاریخ 1390/08/26 - روزنامه سراسري صبح ايران (پنجشنبه) نسخه شماره 4022

 با حضور وزير صنعت و معدن و تجارت؛
 افتتاح دوطرح توليد باکهاي پليمري و نوارهاي آب‌بندي با موتور ترموپلاستيک 

ملارد - برزگر

دکتر غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت درمراسم افتتاح دوطرح توليد باکهاي پليمري و نوارهاي آب‌بندي با موتور ترموپلاستيک در شرکت اورند پلاستيک با بيان اين مطلب که شهرستان ملارد قابليتهاي گسترده‌اي براي ايجاد اشتغال و جذب سرمايه‌گذاري دارد خاطرنشان ساخت: فراهم كردن فرصت سرمايه‌گذاري و تلاش براي ثبات نرخ ارز و ساده‌سازي كار از جمله اقدامات اين وزارتخانه در جهت توسعه فضاي کسب و کار صنعتي است.

وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: با تلاش مضاعف خودروسازان و قطعه‌سازان و با طراحي و توليد خودروهاي روز دنيا، افزايش كيفيت و خدمات پس از فروش ميتوانيم سهم خوبي در صنعت خودروي دنيا داشته باشيم. غضنفري با اشاره به اينكه خودروهاي داخلي به بيش از 33 كشور دنيا صادر مي‌شود، تاكيد كرد: اولين شاخص براي افزايش صادرات رضايت‌مندي مشتريان است.وي گفت: 80 درصد مونتاژ خودرو در دنيا در دست شش خودروساز بزرگ دنيا است و ما بايد تلاش كنيم رقابت تنگاتنگي با آنها داشته باشيم.

در سال 2010 ميلادي 78 ميليون دستگاه خودرو در دنيا توليد شده است كه سهم ايران يك ميليون و 700 هزار دستگاه بوده است. وي ادامه داد: بحث خودرو و خودروسازي موضوع خيلي حساسي مي باشد و يک بازار پرپتانسيل و پرتحرک و پررقابت و پرريسک دارد که تحت تاثير همه فن‌آوري‌ها قرار گرفته و حضور و ماندگاري در اين بازار ،کار ساده‌اي نيست و به عنوان اولين سخن، ما قطعه‌ساز داخلي به مفهوم کلاسيک نمي‌توانيم داشته باشيم. وي افزود :طبق آمار، توليد خودرو در جهان و ايران اميدوارکننده است، يعني بازار همچنان پرکشش و جذاب است که مي‌تواند ارزآور و اشتغال‌آفرين باشد. غضنفري گفت:توليد خوب خودرو در کشور باعث شده رتبه ما از هفدهم در دنيا به سيزدهم ارتقا پيدا کند ولي در حوزه قطعه‌سازي سهم ما فقط يک درصد مي‌باشد که اميدواريم با تلاش، شاهد شکوفايي اين حوزه باشيم. وزير صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان ساخت: با برنامه‌ريزيهاي انجام شده صنعت خودروسازي كشور در افق چشم‌انداز 1404 به رتبه اول منطقه، پنجم آسيا و يازدهم در دنيا دست خواهد يافت. در ادامه دکتر صمدي مدير شرکت اورند پلاستيک گفت: شاهد افتتاح 2 قطعه جديد در صنعت خودرو هستيم يکي باکهاي پليمري که مطابق با استانداردهاي زيست محيطي است و سبب مي‌شود که کاهش مصرف سوخت 15درصد در هر خودرو داشته باشيم و 10درصد سطح آلايندگيهاي خودرو را کاهش دهد و در حال حاضر تمام کشورهاي اروپايي و کشورهاي بزرگ که جمعيت زيادي دارند اين استانداردها را اجباري کرده‌اند و شايد بيش از 5 سال قبل اين استانداردها در آنجا اجرايي شده و علت آن نيز مشکلات زيست محيطي و آلودگي است که در اثر سوخت ناقص خودروها و يا خروج بخارات از منابع تغذيه خودرو خارج مي‌شود و طبق آماري که وزارت جهاني داده ساليانه 45 هزار نفر در ايران براساس آلودگي جان خود را از دست مي‌دهند و خود اين اجباري شدن استاندارد سبب مي‌شود حداقل 30 برابر از آلودگي تهران و 8 شهر کلان کشور کاسته شود.

طرح دومي که با حضور وزير صنعت و معدن افتتاح مي‌شود جايگزيني نوارهاي سنتي لاستيکي با تکنولوژيهاي جديد پليمري است که ديگر در نوارهاي لاستيکي و تکنولوژي لاستيک قابليت برگشت به محيط‌زيست را ندارد با توجه به فرايندهاي مولکولي آنها، اين تکنولوژي جديد قابليت برگشت به محيط‌زيست را دارد که اين دومين خط توليد است که راه‌اندازي محيط زيست را دارد که اين دومين خط توليد است که راه‌اندازي مي‌شود. مهندس نجم الدين مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرودر اين مراسم گفت: امروز در ايران خودرو به نقطه‌اي دست يافته‌ايم که به غير از شش درصد از قطعات موردنياز، تمامي قطعات خودرودرکشور توليد مي‌شود. آن شش درصد نيز به اين دليل در کشور توليد نمي‌شود که فاقد توجيه اقتصادي است. وي اظهارداشت: ايران خودرو قدرت طراحي بدنه، قالبهاي سنگين و ساخت بدنه خودرو را دارد و دراين باره به خودكفايي رسيده است. مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو از كيفيت، قيمت و صادرات به عنوان سه اصل مهم در توليدات ايران خودرو نام برد وگفت: لازم است دراين خصوص منسجم تر از گذشته حركت كنيم.

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو يكي از مهمترين راههاي پيشرفت صنعت خودروسازي در كشورهاي ديگر را برون‌سپاري شركتهاي قطعه‌سازي دانست و خاطرنشان ساخت: خودروسازان روز دنيا نيز با شركتهاي مجموعه‌ساز كه تلفيق چندين شركت قطعه‌ساز هستند مشاركت مي‌كنند. حسين گروسي عضو کميسيون صنايع و معادن نيز در اين مراسم گفت: حجم توليدات صنعتي در هر کشور همواره ميزان سنجش پيشرفت هر کشور به شمار مي‌رود. وي افزود: اختصاص وامهاي گران براي توليد در هر کشور، طبعاً از رقابت خودروهاي توليد داخل با محصولات ديگر کشورها خواهد کاست. بنابراين دولت و سيستم بانکي بايد مساعدتهاي لازم دراين زمينه را با خودروسازان و قطعه‌سازان به عمل آورد.

گروسي تصريح کرد : قطعه سازان داخلي با توليد قطعات مطلوب مي‌توانند پشتوانه خوبي براي خودروسازان و همچنين صادرات قطعه به كشورهاي خارجي باشند.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
دانش و پژوهش
اقتصاد و بازار
مرز پرگهر
دريچه هنر
آزمون و سنجش
اجتماعي
در قلمرو ورزش
آگهي