جستجو
  نسخه شماره 6085 - 1393/11/29 - چهارشنبه 29 بهمن 1393   صفحه اصلي

اخبار


شهردار ياسوج؛در همه امور در شهرداري به دنبال ايجاد عدالت هستيم

مدير شعب پست بانک استان ايلام:
170 دفتر خدمات پست بانک در استان فعال است

مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي اردبيل:
سد «تازه‌کند» 507 هکتار اراضي را سيراب مي‌کند

مدير کل استاندارد آذربايجان شرقي :
سازمان نظام مهندسي در انجام وظايف خود کوتاهي مي‌کند


مديران و كارمندان نمونه شركت نفت و گاز كارون معرفي شدند

مديرعامل شرکت آبفا استان اصفهان اظهار داشت:
تاکيد بر اجراي سند جامع راهبردي مديريت مصرف آب شرب


 اخبار 

به لحاظ خدمات بهداشتي و درماني؛
البرز محرومترين استان است
ليلا احمدزاده - دکترعبدالرسول صداقت : البرز دربين 31استان کشور محرومترين استان به لحاظ خدمات بهداشتي ودرماني است .
دکترعبدالرسول صداقت موسس اولين مرکز تصويربرداري پزشکي کرج درنشست خبري که به مناسبت پانزدهمين سالگرد تاسيس اولين مرکزتصويربرداري کرج برگزارشد؛گفت :البرزعلاوه براينکه محرومترين استان کشوربه لحاظ خدمات درماني وبهداشتي است به يک بيمارستان و مرکز تروما نيازمند است .وي مدت زمان تاسيس اين موسسه را 15سال عنوان کرد و افزود: بامراجعه ي ماهانه به طورمتوسط بالغ بر8هزاربيمار، درطول 15سال گذشته حدود بيش از يک ميليون نفربراي دريافت خدمات به اين مرکز مراجعه کرده اند .دکترصداقت تعرفه هاي پايين راديولوژي‌ها‌، باوجود تحريم هاي موجود وهمچنين مطالبات وصول نشده از بيمه‌ها را از جمله مشکلات موسسه برشمرد و تصريح کرد : خدماتي که به بيمه گر ارائه ميشود نقدي است اماوصولي مطالبات ما از بيمه‌ها 4 الي 12ماه به طول مي‌انجامد.وي همچنين ضمن بيان بالابودن نرخ ماليات راديولوژ ي هاوآزمايشگاه هادربين موسسات پزشکي گفت: اميدواريم طرح تحول سلامت به اين قضيه به طورجدي رسيدگي کند.وي تاکيدکرد : تحريمها هيچگاه باعث نشده که از ميزان کيفيت خدمات مرکز ما کاسته شود .گفتني است مکانيزه بودن کليه فعاليتها ودارابودن حدود 8ميلياردتومان تجهيزات ازويژگيهاي اولين مرکز تصويربرداري پزشکي کرج مي‌باشد.


تمديد مميزي نگهداري سال اول سيستم مديريت کيفيت شرکت سرمايه‌گذاري و توسعه کيش
گواهينامه ISO 9001: 2008 شرکت سرمايه گذاري و توسعه کيش با دامنه کاربرد تمامي واحدهاي عملياتي و ستادي تمديد شد.
به گزارش روابط عمومي شرکت سرمايه گذاري و توسعه کيش، پيرو مميزي شخص ثالث توسط مميزان شرکت IMQ ايتاليا کليه الزامات استاندارد سيستم مديريت کيفيت شرکت سرمايه گذاري و توسعه کيش در حوزه هاي مرتبط با امور شهري – عمران و ترافيک– تدارکات – بودجه – فرودگاه – منابع انساني و آموزش – رسيدگي به شکايات – پيمان و رسيدگي – حمل و نقل و ترافيک و تضمين کيفيت، در تاريخ 25 و 26 بهمن ماه سال جاري بررسي شد و در جلسه اختتاميه مميزي انطباق سيستم مديريت کيفيت با الزامات استاندارد مورد تأييد قرار گرفت و بر اين اساس گواهينامه ISO 9001: 2008 شرکت سرمايه گذاري و توسعه کيش براي يک سال آينده تمديد شد. بنابر اين گزارش، مهندس نيک فرجام، نماينده مدير عامل شرکت سرمايه گذاري و توسعه کيش در پياده سازي و نگهداري سيستم مديريت کيفيت شرکت در اين خصوص اعلام کرد:" اين امر در سايه حمايت و راهبري مديرعامل شرکت بدست آمده و همکاري و تعهد اعضاي کميته هاي اجرايي و راهبري و همچنين واحد تضمين کيفيت شرکت سرمايه گذاري و توسعه کيش در راستاي نگهداشت اين گواهينامه قابل تقدير است." گفتني است، بهبود کيفيت و نحوه ارائه خدمات، کاهش هزينه‌ها، ضايعات، دوباره کاري‌ها و تعداد خطاها، اعمال کنترل هاي مؤثر بر فرآيند‌ها و بهبود روش ها، همچنين بالا بردن سطح رضايت مشتريان از طريق ايجاد اطمينان بيشتر و ارائه خدمات کنترل توسط مديريت از منافع سيستم مديريت کيفيت براي سازمان مربوطه است.


‏توسط مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي انجام شد؛
بازديد از عمليات شناورسازي بزرگترين مغروقه اروند
معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي از عمليات شناورسازي بزرگترين مغروقه اروند بازديد کرد.
محمد سعيد نژاد در جريان سفر به بندرخرمشهر از عمليات شناورسازي بزرگترين مغروقه آبراه بين المللي اروند ديدن کرد. وي با حضور در اسکله خانيان از نزديک در جريان روند پيشرفت اين پروژه عملياتي قرار گرفت. اين مغروقه از نوع جنرال کارگو با ابعاد تقريبي به طول 164، عرض 21 و ارتفاع 13متر از دوران جنگ تحميلي مورد اصابت قرار گرفته و بصورت عرضي مقابل اسکله خانيان در آبراه بين المللي اروند غرق شده است. تيم عملياتي پروژه از ابتداي ارديبهشت ماه سال جاري برخي قطعات سبک را جداسازي و به خشکي انتقال داده و اکنون در حال تخليه انبارهاي آن هستند. خارج سازي اين مغروقه، ضمن ارتقاي ايمني مقابل اسکله هاي بندر خرمشهر، امکان پهلودهي شناورها به ميزان دو پست اسکله به طول 267 متر را فراهم مي‌کند. عمليات خارج سازي 122 فروند مغروقه از رودخانه کارون و 24 فروند از اروندرود انجام شده و همچنان 54 فروند مغروقه در کارون و 62 فروند مغروقه ديگر در اروند رود باقيمانده است.


مدير امور شعب پست بانک کشور مطرح کرد
وجود 14 هزار دفتر پست بانک در کشور
مدير امور شعب و مناطق پست بانک کشور از وجود 14 هزار دفتر پست بانک در کشور خبر داد.
محمود شيردل در مراسم تکريم و معارفه مديران سابق و جديد پست بانک کهگيلويه و بويراحمد تعداد شعب پست بانک در کشور را 14 هزار دفتر عنوان کرد و گفت: دفاتر پست بانک در سطح روستاها قريب به 35 نوع خدمت ارائه مي‌کنند. مدير امور شعب و مناطق پست بانک کشور با تأکيد بر اينکه در دولت تدبير و اميد برنامه‌هاي جهشي در راستاي ارائه خدمت به روستائيان را در دستور کار داريم، گفت: مناطق روستايي با توجه به شرايط خاص خود نياز به توجه بيشتر هستند. اين مسئول با بيان اينکه روستائيان درآمدزايي ندارند و اين امر مورد توجه امور پست بانک واقع شده، گفت: خدمات خوبي از جمله راه ارتباطي، خانه‌هاي بهداشت، دهياري و ...ارائه شده ولي درآمدزايي خاصي براي مردم اين مناطق وجود ندارد که اين رسالت به پست بانک محول شد. وي با تأکيد بر اينکه خدمات ارزنده‌اي از طريق پست بانک به روستائيان ارائه مي‌شود، گفت: در بحث اشتغال‌زايي با تسهيلاتي اندکي که ارائه مي‌شود با ايجاد پست بانک منابع در روستاها هزينه و درآمدزايي خوبي نيز حاصل مي‌شود. شيردل در پايان متذکر شد: با درآمدزايي ايجاد شده در روستاها ميزان مهاجرت از روستا به شهر کاهش مي‌يابد. در ادامعه برنامه طي حکمي از سوي مديرعامل پست بانک کشور، داوود کريمي مديرعامل پست بانک استان کهگيلويه و بويراحمد شد. در اين آئين مجيد محنائي معاون توسعه و نيروي انساني استاندار، حسن نوروزي معاون برنامه ريزي استاندار کهگيلويه و بويراحمد، مديران کل پست، فناوري و ارتباطات و جمعي از مسئولان استاني و شهرستاني نيز حضور داشتند. در اين مراسم داوود کريمي جايگزين پوررهنما مديرکل قبلي پست بانک کهگيلويه و بويراحمد شد. کريمي داراي 27 سال سابقه کار و از کارمندان پست بانک کهگيلويه و بويراحمد بود. .


 شهردار ياسوج؛در همه امور در شهرداري به دنبال ايجاد عدالت هستيم 

شهردار ياسوج گفت: درهمه امور در شهرداري به دنبال ايجاد عدالت هستيم و اجراي عدالت با هر ملامت و سختي که داشته باشد از هر چيز ديگري شيرين‌تر است.
محمدعلي جاويد در بازديد از پروژه‌هاي عمراني شهر ياسوج با بيان اينکه مردم قبل از هر چيز از خادمان خود در دستگاه‌ها انتظار اجراي عدالت را دارند، اظهار کرد: در شهرداري ياسوج بناي کار را بر اين گذاشته‌ايم که کمترين بي‌عدالتي را داشته باشيم و اين عدالت در خصوص بحث اخذ عوارض بيش از هر چيز ديگر نمود پيدا مي‌کند. جاويد با بيان اينکه در همه امور در شهرداري به دنبال ايجاد عدالت هستيم و شايد در اين راه براي ما مشکلاتي نيز ايجاد شود، تصريح کرد: اما اجراي عدالت با هر ملامت و سختي که داشته باشد از هر چيز ديگري شيرين‌تر است و اولويت در شهرداري نيز در دوره مديريت ما با همه سختي‌هايي که خواهد داشت اجراي عدالت است. شهردار مرکز استان کهگيلويه و بويراحمد در ادامه با بيان اينکه اکنون هيچ‌گونه امکان دخل و تصرفي در وصول عوارض شهرداري ياسوج وجود ندارد، بيان داشت: اولويت کاري ما که به همه شهروندان ابلاغ کرديم و در سايت‌ها و روزنامه‌ها و مطبوعات هم منتشر شد اين بود که خواهان از بين رفتن ديوار بي‌اعتمادي ميان شهروندان و شهرداري باشيم. وي افزود: در گذشته اخذ عوارض تا حد زيادي از بازه نامشخصي برخوردار بود که اکنون کاملا به صورت مشخص و يکسان براي همه درآمده است. شهردار ياسوج يکي ديگر از اقدامات اساسي شهرداري ياسوج در طول مديريت خود در اين دستگاه را لغو کميسيون توافقات شهرداري دانست و گفت: در سنوات گذشته کميسيوني مرکب از چندين فرد برگزار مي‌شد و حقوقي به حق و يا به غير حق براي افراد ايجاد مي‌شد. جاويد افزود: مبالغي از اين راه از حساب شهرداري به جيب ديگران مي‌رفت و به صورت ميلياردي از حساب شهرداري پرداخت مي‌شد که آن را از طريق مراجع قضايي پيگيري کرديم و خوشبختانه از سال گذشته اين کميسيون حذف شد. اين مسئول افزود: اکنون اگر کسي ادعايي نسبت به شهرداري دارد به جاي کميسيون توافقات اين دادگاه است که تصميم مقتضي مي‌گيرد که اين‌گونه پولي به حق و يا به ناحق از حساب شهرداري به جيب کسي نخواهد رفت. جاويد افزود: شايد در کشور ما پيشقدم در اين کار بوديم و سه ماه بعد از اين اقدام ما بود که سازمان همياري شهرداري‌ها اين موضوع را به کشور ابلاغ کرد يعني اينکه ما سه ماه زودتر از ديگر شهرداري‌هاي کشور اين مجموعه را حذف کرديم.


 مدير شعب پست بانک استان ايلام:
 170 دفتر خدمات پست بانک در استان فعال است 

ايلام - خبرنگارابتكار- مدير شعب پست بانک استان ايلام با اشاره به اينکه دفاتر خدمات بانکي مي‌توانند اهرمي توانمند براي حمايت از توليدکنندگان استان باشند، گفت: هم اکنون 170 دفتر خدمات بانکي در روستاها و شهرهاي استان فعال هستند.
به گزارش ابتكار به نقل از روابط عمومي مديريت شعب پست بانک استان ايلام، سيد 'جابر غانم پور' اظهار کرد: پست بانک در راستاي تحقق فرمايشات رهبر معظم انقلاب جهت تحقق يافتن مقوله مهم اقتصاد مقاومتي، امکان بازايابي و فروش محصولات توليد داخل را در دفاتر خدمات بانکي فراهم نموده تا توليدکنندگان استان بتوانند از طريق اين دفاتر به بازار بکر و گسترده روستاهاي کشور دست پيدا کنند. وي با اشاره به فعال نمودن حدود 170 دفتر خدمات بانکي در روستاها و شهرهاي استان يادآور شد: در حال حاضر تعدادي از توليدکنندگان مطرح کشور فروش محصولات خود را از طريق اين دفاتر آغاز و موفقيت چشمگيري نيز داشته اند. مدير شعب پست بانک استان ايلام، تقويت توليدات داخلي را محور اصلي اقتصاد مقاومتي دانست و اضافه کرد: پست بانک استان ايلام برنامه مدوني جهت کمک به توليدکنندگان استان طراحي نموده است. به گفته وي، براساس اين برنامه قراردادي بين پست بانک و توليدکننده منعقد مي‌گردد، سپس توليد کننده از طريق انتشار بروشور، کاتالوگ، سي دي و... مشخصات و ليست قيمت محصولات خود را از طريق دفاتر خدمات بانکي به مردم ارايه مي‌دهد. غانم پور خاطر نشان کرد: کارگزاران دفاتر خدمات بانکي مکلف هستند به بهترين شکل ممکن محصولات شرکت هاي طرف قرارداد را به مردم معرفي و پس از اخذ سفارش مبلغ دريافتي از مشتري را به حساب توليد کننده واريز و فرم درخواست کالا را براي توليد کننده يا مديريت استان ارسال کنند. وي به ديگر مزاياي اين طرح اشاره کرد و گفت: کاهش رفت و آمد روستاييان به شهرها، صرفه جويي در وقت و هزينه، کاهش حوادث و تصادفات ناشي از تردد در جاده هاي روستايي، صرفه جويي در حامل هاي انرژي و انجام خريد ارزان و مطمئن و جلوگيري از اغفال در معاملات نيز بخشي از مزاياي ناشي از رونق اين طرح خواهد بود. مدير شعب پست بانک استان ايلام دفاتر خدمات بانکي را در روستاها و شهرهاي استان فرصتي بي نظير براي ارايه خدمات سازمانها، دستگاه هاي اجرايي و فعالان تجاري استان به مردم دانست و افزود: متقاضيان مي‌توانند جهت کسب اطلاعات بيشتر به مديريت اين بانک مراجعه يا با روابط عمومي تماس حاصل نمايند.


 مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي اردبيل:
 سد «تازه‌کند» 507 هکتار اراضي را سيراب مي‌کند 

اردبيل -خبرنگار ابتکار: مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي اردبيل گفت: سد «تازه‌کند» 507 هکتار اراضي را سيراب مي‌کند.
داود نجفيان در جريان بازديد از طرح‌هاي آب و خاک شهرستان گرمي با همراهي نماينده مردم گرمي در مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: حجم مخزن سد تازه‎کند 7.4 ميليون متر مکعب است. وي نوع سد را سنگريزه‌اي با هسته رسي عنوان کرد و گفت: ارتفاع سد از پي 48 متر و طول تاج آن نيز 314 متر است. مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي اردبيل تأمين آب اراضي وضع موجود تازه‎کند به وسعت 507 هکتار، تأمين آب شرب تازه‎کند و روستاهاي پايين دست و تأمين آب محيط زيست را از اهداف اصلي اجراي اين پروژه عنوان کرد. نماينده مردم شهرستان گرمي در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم با تقدير از مديرعامل و عوامل زحمتکش شرکت آب منطقه‌اي اردبيل، انجام اين پروژه در سال‌هاي آتي را براي معيشت مردم منطقه تأثيرگذار عنوان کرد. حجت‌الاسلام مير قسمت موسوي با تبريک سالگرد پيروزي انقلاب به مردم استان و شهرستان گرمي تصريح کرد: اميدواريم با تخصيص اعتبارات مناسب براي اين پروژه در آينده‌اي بسيار نزديک شاهد به بار نشستن اين طرح باشيم. وي اجراي اين سد را بسيار مفيد براي مردم منطقه عنوان کرد و ادامه داد: مردم اين منطقه چندين سال است که منتظر اين لحظه بودند که با لطف و عنايت پروردگار محقق شد. در اين بازديد مطالعات ژئوتکنيک سد توسانلو شهرستان گرمي نيز آغاز شد. حجم يک ميليون و 200 هزار متر مکعبي، ارتفاع 26 متري و طول تاج 450 متري از مشخصات سد توسانلو شهرستان گرمي است. به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، با حضور مديرعامل و معاون حفاظت و بهره‌برداري شرکت آب منطقه‌اي اردبيل، مديرعامل کشت و صنعت مغان، فرماندار، بخشدار و جمعي از مسئولان و مديران شهرستان پارس‌آباد عمليات اجرايي ساماندهي و لايروبي فاز اول درياچه شهيد غفاري مغان آغاز شد. مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي اردبيل در اين مراسم گفت: درياچه شهيد غفاري در کنترل دبي‌هاي ورودي و خروجي، تأمين شرايط زيست‌محيطي و گردشگري، تأمين آب ايستگاه‌هاي پمپاژ اطراف درياچه، کنترل نوسانات شبکه، ذخيره آب شرب شهرستان‌هاي پارس‌آباد و بيله‌سوار و تأمين آب نيروگاه برق آبي مغان نقش اساسي و مهمي دارد. داود نجفيان افزود: مساحت درياچه 125 هکتار است که تا به حال 3.6 ميليون متر مکعب از رسوبات آن برداشت شده و در فاز اول ساماندهي و لايروبي مقرر شده که يک ميليون متر مکعب رسوبات نيز برداشت شود. وي متوسط آب ورودي به درياچه شهيد غفاري را بالغ بر يک‌هزار متر مکعب عنوان کرد و ادامه داد: از اين مقدار 539 متر مکعب توسط نيروگاه، 41 متر مکعب توسط پمپ‌‌ها و 517 متر مکعب به کانال‌ها تزريق مي‌شود. مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي اردبيل اجراي کانال کنارگذر براي تأمين آب اراضي پايين دست درياچه، اجراي کانال آب آور نيروگاه و تخليه مکانيکي رسوبات درياچه به عمق سه متر را از جمله اجزا پروژه ساماندهي درياچه شهيد غفاري عنوان کرد. نجفيان بيان کرد: تکميل کانال کنارگذر به ظرفيت 34 متر مکعب بر ثانيه به طول سه کيلومتر، تکميل کانال آب آور نيروگاه به ظرفيت 30 متر به طول 1.5 کيلومتر و شروع لايروبي فاز اول سه مراحل اصلي اجراي پروژه ساماندهي شهيد غفاري است. وي در بخش ديگري از سخنان خود اضافه کرد: عمليات اجرايي برداشت رسوبات اين درياچه با حجم عمليات خاکي به وسعت يک ميليون متر مکعب و متوسط عمق برداشت رسوبات به اندازه يک متر در 24 ماه آينده انجام مي‌شود. نجفيان گفت: براي اجراي فاز اول ساماندهي و لايروبي درياچه شهيد غفاري مغان بالغ بر 56 ميليارد ريال هزينه مي‌شود.


 مدير کل استاندارد آذربايجان شرقي :
 سازمان نظام مهندسي در انجام وظايف خود کوتاهي مي‌کند 

آذر حاجي زاده- ساسان فرشي حق رو مدير کل استاندارد آذربايجان شرقي در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به مرگ و مير چند تن از همشهريان در آسانسورهاي سطح شهر خاطر نشان ساخت: در شوراي استاندارد سال گذشته استانداردسازي آسانسورهاي کليه اماکن دولتي مصوب گرديد و در آذرماه سال جاري حکمي از سوي دادستان تبريز مبني بر بازرسي آسانسورهاي تمامي دستگاه‌هاي دولتي، بيمارستان‌ها ، مجتمع هاي تجاري ومسکوني به اداره کل استاندارد ابلاغ شد و با توجه به اينکه تا کنون هيچ اداره کل استانداردي درايران اقدام به بازرسي آسانسورها نکرده ، آذربايجان شرقي در اجراي اين طرح به عنوان اولين استان مطرح مي‌باشد.
فرشي حق رو ضمن اشاره بر اين موضوع که براي جلوگيري از بروز حوادث ناشي از آسانسورهاي غيراستاندارد بايستي فرهنگ سازي شود ادامه داد: اگر مردم از طرح بازرسي آسانسورها استقبال و در آن مشارکت نمايند حوادث ناگوار ناشي از آسانسورهاي غير استاندارد به طرز چشمگيري کاهش خواهد يافت. وي با خاطر نشان ساختن اين موضوع که با اجراي طرح بازرسي و پلمپ آسانسورهاي غير استاندارد در سطح استان، يک گام از ساير ادارات استاندارد کشور جلو هستيم گفت: اين طرح را در استان از سه ماه قبل آغاز کرديم وتا اسفند ماه سال 93 کنترل آسانسور تمامي اماکن دولتي به پايان خواهد رسيد. مدير کل استاندارد آذربايجان شرقي همچنين در خصوص قصور سازمان نظام مهندسي در خصوص کنترل کيفيت مصالح ساختماني تصريح کرد: وظيفه سازمان نظام مهندسي کنترل کيفيت مصالح ساختماني است که متاسفانه تاکنون به وظيفه خود در اين خصوص به خوبي عمل نکرده و بايستي به جهت کوتاهي در اين امر پاسخگو باشد. وي با بيان اينکه در تجهيزات آسانسورها، حداقل استانداردهاي بين‌المللي رعايت شده است خاطرنشان ساخت: متاسفانه حوادث ناشي از آسانسورها به مسئله نصب آن‌ها مربوط مي‌گردد. فرشي حق رو تاکيد کرد: در راستاي حل اين مشکل کارگروه ساماندهي نصابان آسانسور از هفته جاري برگزار مي‌گردد و عليرغم اينکه مسئوليت قانوني اين جلسه بر عهده سازمان صنعت، معدن وتجارت و اتحاديه مربوطه مي‌باشد، مسئوليت آن به اداره کل استاندارد واگذار شده تا با آموزش نصابان آسانسور و ارتقا مهارت آنان، حوادث ناشي از آسانسور به حداقل برسد.وي افزود: اداره کل استاندارد آذربايجان شرقي هم اکنون با دارا بودن يازده شرکت بازرسي بعد از تهران دومين اداره کل در اين زمينه است. مدير کل استاندارد آذربايجان شرقي ضمن اشاره به اين موضوع که اکنون مراحل بازرسي آسانسورها را در اماکن مسکوني تبريز آغاز شده ادامه داد: متاسفانه مردم به دليل هزينه‌ها که البته بسيار ناچيز هم مي‌باشد حاضر به همکاري و استاندارد سازي آسانسورهاي مجتمع هاي خود نيستند. وي با طرح اين موضوع که هم اکنون اداره کل استاندارد آذربايجان شرقي از لحاظ عملکرد در بين سه دستگاه نخست کشوري قرار گرفته است اظهار داشت: اگر بخواهيم سال 93 را با سال 92 مقايسه کنيم خواهيم ديد که در سال 92 سه هزار و 328 نمونه برداري کرده بوديم ولي اين تعداد در سال جاري به 7 هزار و 901 افزايش يافته است. فرشي حق رو ادامه داد: همچنين در قسمت صدور پروانه نسبت به سال گذشته رشد 9 درصدي داشته ايم و در حوزه بازرسي هاي فني از واحدهاي خدماتي حدود 14 درصد نسبت به سال گذشته جلوتر هستيم و در حوزه بازرسي هاي فني از آزمايشگاه هاي همکار رشد 39 درصدي نسبت به سال گذشته داشته ايم. مدير کل استاندارد آذربايجان شرقي در خاتمه با اشاره به نزديکي عيد نوروز يادآور شد: هر سال با فرا رسيدن ايام نوروز، اين اداره از اسفند ماه بازرسي هاي خود را جهت کنترل بازار آغاز مي‌کند.


 مديران و كارمندان نمونه شركت نفت و گاز كارون معرفي شدند 

6 نفر از مديران و كارمندان شركت بهره برداري نفت و گازكارون به عنوان نمونه در سطح شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب معرفي شدند. بر اساس شاخص‌ها و دستورالعمل هاي مربوط به عملكرد كاركنان طي سال 1392، نصراله افشون مدير امور مالي و كيومرث پورابوالقاسمي مدير منابع انساني شركت بهره برداري نفت و گاز كارون به عنوان مديران نمونه برگزيده شدند. همچنين غلامرضا گل اكبر رئيس اداره خدمات كامپيوتري، عبدالنبي فواضلي سرپرست اداره مخابرات، سيد قدرت اله موسوي و مكي طائي به عنوان كارمندان نمونه معرفي شدند. شركت بهره برداري نفت و گاز كارون بيش از 1500 كارمند رسمي، قراردادي و پيماني و 3500 نفر نيروي قرارداد مدت موقت و اركان ثالث در اختيار دارد.


 مديرعامل شرکت آبفا استان اصفهان اظهار داشت:
 تاکيد بر اجراي سند جامع راهبردي مديريت مصرف آب شرب  

نشست هم انديشي اجراي سند جامع راهبردي مديريت تأمين، توزيع و مصرف آب شرب استان اصفهان با حضور مديرکل مديريت بحران استانداري و مديران دستگاههاي اجرايي استان برگزار شد .
به گزارش خبرنگار ما از اصفهان، مديرعامل شرکت آبفا استان اصفهان در اين نشست گفت : استاندار بسيار تأکيد بر اجراي سند جامع راهبردي مديريت تأمين ، توزيع و مصرف آب در بخشهاي مختلف همچون کشاورزي ، صنعت و شرب دارد چرا که کمبود آب در استان اصفهان بسيار جدي است و عدم بارندگي کافي در سال جاري در استان کمبود شديد منابع آبي را رقم زده است . مهندس هاشم اميني به تبعات پديده خشکسالي در استان اصفهان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت : وقوع پديده خشکسالي در استان ديگر يک حادثه غيرمترقبه محسوب نمي شود و امري عادي است چرا که وقوع مستمر آن در استان اصفهان موجب خشکي دائمي رودخانه زاينده رود که هزاران سال پرآب و جاري بوده گرديده است و نيز بسياري از قنوات و چاهها خشک شدند و برخي از روستاها به دليل عدم دسترسي کافي به آب خالي از سکنه شدند و اين آثار مشهود خشکسالي اعمال مديريت مصرف را بيش از پـيش ضــروري قلمداد مي‌کند . وي انتقال حوزه به حوزه اي آب را تنها راه برون رفت از بحران کم آبي ندانست و اعلام کرد : انتقال آب بين حوزه اي مانند يک مسکن عمل مي‌کند در حالي مي‌توان با مديريت تقاضا تبعات ناشي از خشکسالي را به حداقل رساند . مديرعامل آبفا استان اصفهان به ميانگين بارندگي در اقصي نقاط دنيا پرداخت و تصريح نمود : متوسط بارندگي در دنيا حدود 700 الي 750 ميلي متر در قاره آسيا 600 الي 650 و در کشور 200 الي 250 و در استان اصفهان که داراي اقليم خشک و نيمه خشک است بارندگي حدود 120 ميلي متر مي‌باشد بنابراين برنامه ريزي جهت مصرف بهينه آب در دسترس در استان اصفهان بايد در دستور کار قرار گيرد تا همه بخش‌ها بتوانند به فعاليتهاي خود ادامه دهند . مهندس اميني افزايش بهره وري در مصرف آب در دسترس را ضروري برشمرد و اظهار داشت : افزايش بهره وري در مصرف آب در دسترس تنها راه غلبه بر مشکلات کم آبي است و بر اين اساس استاندار تأکيد بسيار دارد که دستگاهها و ادارات بايد پيشگام در مصرف بهينه آب باشند و مصرف آب در سازمانها ، ادارات و دستگاهها مطابق با استانداردهاي تعريف شده باشد . مهندس اميني اعمال تدابيري سخت افزاري ، نرم افزاري و فرهنگي از سوي شرکت آبفا استان اصفهان را مؤثر در مصرف بهينه آب شرب در اصفهان دانست و افزود : در چند سال گذشته 63 درصد خانوارها بين 0 تا 20 مترمکعب در ماه آب مصرف مي‌کردند ولي با اقداماتي که از سوي شرکت آب و فاضلاب صورت گرفت هم اکنون 82 درصد خانوارها بين 0 تا 20 مترمکعب آب در ماه مصرف مي‌کنند هرچند که معتقديم با کاهش بارندگي‌ها و محدوديت منابع آبي بايد مصرف آب خانوارها بيشتر کاهش يابد . وي اصلاح شبکه هاي فرسوده آب را يکي از راههاي جلوگيري از هدررفت آب دانست و اعلام نمود : در سال گذشته 170 کيلومتر اصلاح شبکه فرسوده آب اجرايي شد و اين امر تأثير بسزايي در کاهش هدر رفت آب داشته است.


زير يک
سياست داخلي
جامعه و شهروند
ادب و هنر
توليدوتجارت
بازاروسرمايه
حوادث
ايران زمين
درنگ
نفت وانرژي
جهان ورزش
ايران وجهان
بازارچه
سربلندي جهاني ايران بااقناع ومدارا